Sunday, September 23, 2018

Sumbat Getah Paip Dalam Kemaluan. Rogol &Penyelesaian.



SEORANG kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun yang menjadi mangsa rogol terbaharu di India dilaporkan berada dalam keadaan kritikal. Menurut pihak berkuasa, getah paip turut dimasukkan ke dalam kemaluan mangsa dan dia kini ditempakan di Hospital New Delhi. Setelah menjalani beberapa jam pembedahan, gadis itu kini sedang direhatkan dan ditemani ibunya.

Susulan kejadian itu, seorang lelaki berusia 21 tahun ditahan bagi membantu siasatan, ujar timbalan polis New Delhi, Meghna Yadav. Dalam pada itu, pengerusi Suruhanjaya Wanita Delhi, Swati Maliwal turut mengecam insiden berkenaan.

"Baru sahaja bertemu dengan mangsa yang dirogol secara ganas di Seemapuri. Lelaki itu bawa dia ke taman, masukkan getah paip ke dalam kemaluan dan merogolnya.
"Dia sangat kritikal, mengalami pendarahan dan telah dibedah, ibunya merupakan ibu tunggal dan mereka miskin," tulis Swati di Twitter.

Mengulas lanjut mengenai hal itu, Swati dalam satu temu bual bersama CNN memaklumkan mengambil serius mengenai insiden itu.

"Kami sedang bekerja untuk pelan pemulihan bagi mangsa. Ia sangat malang kerana kes rogol tidak berkurangan di Delhi," katanya.
Tambah Swati lagi, dia tidak dapat membayangkan tahap kesakitan yang perlu dilalui mangsa pada usia itu.
Malah, beliau bertekad untuk memberi sokongan dari sudut perundangan agar si pelaku menerima pembalasan sewajarnya. - Edition.CNN.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bagaimana peyelesaiannya? Lihat berita ini.. (freemalaysiatoday.com Ridzwan April 20, 2016 12:17 PM)
zakir,hudud
[NILAI, M'sia: Hudud adalah undang-undang pencegahan jenayah yang paling praktikal di muka bumi ini, kata pendakwah antarabangsa, Dr Zakir Naik. 

Dr Zakir berkata, Arab Saudi yang melaksanakan hukum hudud terbukti lebih berjaya menangani jenayah berbanding Amerika Syarikat (AS) yang tidak melaksanakan undang-undang sedemikian.

Katanya, perkara itu dibuktikan menerusi statistik yang dikeluarkan pihak berkuasa AS sendiri, yang mana menunjukkan kadar rogol dan jenayah di negara kuasa besar itu adalah tertinggi di dunia.

“3,000 jenayah direkodkan berlaku setiap saat di AS ketika ini. Bayangkan jika sistem zakat dibuat dan disusuli undang-undang Islam (hudud) di AS. Adakah ia akan menambah atau mengurangkan jenayah?
“Sudah tentu ia mengurangkan jenayah. Undang-undang syariah adalah undang-undang paling praktikal untuk dilaksanakan di mana-mana tempat di muka bumi ini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramahnya di Kolej Permata Insan, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) di sini, hari ini. Ceramah itu dihadiri Naib Canselor USIM, Prof Datuk Dr Musa Ahmad dan kira-kira 1,000 pelajar dan kakitangan universiti itu.

Agenda pelaksanaan hukum hudud sering dibangkit di negara ini dan menjadi wadah utama perjuangan PAS bagi memperoleh mandat daripada pengundi.

Terbaru, PAS cuba untuk meminda Akta Mahkamah Syariah 1965, bagi membolehkan hudud boleh dilaksanakan di Kelantan. Agenda hudud menjadi punca kepada perbezaan pendapat antara PAS dan DAP sehingga menyebabkan Pakatan Rakyat berkubur tahun lalu.]

Kini, walaupun Pakatan Harapan (PH) berjaya memerintah Malaysia, namun tahap perundangan Islam tetap di tahap yang sama seperti di bawah BN dulu. Perundangan Islam, terlepas dari mulut harimau tetapi berdepan dengan buaya.

Apalagi bila dilihat kartun di bawah ini...
Hasil carian imej untuk muka mahathir macam kondom?

15 comments:

Anonymous said...

Ibnu Hasyim bin Kulup suka cerita ngentot,ngentot,ngentot. he...he....he......

ted manoff said...

Perlu kerr bandingkn arab saudi dgn amerika..kenapa tk bandingkn PAN dgn pas..ryuyu?..org arab paling malas didunia mengikut kajian..mengapa?...

Anonymous said...

Demikianlah balasan mereka itu neraka Jahanam, disebabkan kekafiran mereka dan disebabkan mereka menjadikan ayat-ayat-Ku dan rasul-rasul-Ku sebagai olok-olok.

Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.

Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat kepada langit, bumi dan gunung-gunung, maka semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan mereka khawatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia.
Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan amat BODDO

dulu ada orang Islam olok olok ayat hukuman dari Allah ni
apalah status orang orang tu?????

buat kajian untuk hukuman bagi perogol/peliwat ikut hukum Islam
moga dapat dilaksanakan dinegara ini dibawah paktan
dalam pakatan ramai ulamak hebat
takkan duk diam takut matde lagi
dulu amano tak mau buat

hukum dari Allah terbaik untuk semua zaman

Mohammad Azren said...

Sudah lah Lobai. Tak yah nak gebang konon budget bagus. Nak bayar gaji kakitangan negeri pun tak mampu. Dah macam peminta sedekah. Siapa yg mahu percaya kata-kata lobai bhai....Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Rogol di india perkara bisaa...cuma tidak dilaporkan..rakyat ramai negara miskin...bimbang kelantan miskin jadi mcm india satu masa..

Anonymous said...

Kemiskinan boleh menghampiri kekufuran...bimbang dgn nasib orang kelantan....

Anonymous said...

Hukum islam tak ade dlm manipesto PH...ruu 355 pas boleh ghaib nak sembang pasal hudud plak...mengada2 lebih ..

Anonymous said...

Apabila isu HARAM STRAW di manipulasikan oleh walaun..
BIODEGREDASI

Yang diumumkan akan diharamkan penggunaan ialah straw plastik bukan STRAW!! Bukan semua straw diharamkan.

Faham dulu.

Habis tu nak minum air bungkus tak boleh pakai straw?

Sapa kata tak boleh? Yang kita kata straw plastik, dr sekarang hingga 31/12/2019, kita akan kempen perkenal straw biodegredasi.

Sekarang pun dah byk premis jualan minuman guna straw biodegredasi. Kita ja tak sedar sbb kita anggap ianya sekadar straw.

Kita tak haramkan straw! Kita hanya haramkan straw plastik.


Adakah nnt akan dikenakan caj utk straw mcm caj beg plastik ? Tunggu la kita umum & semua pihak blh bg pandangan sementara nak tunggu penguatkuasaan pengharaman straw plastik pd 1 Januari 2020 nnt.

Kenapa tak haramkan arak?

Hello... arak mmg dah haram pun. Nak haramkan lg tak meningkatkan taraf haram arak tu. Kita tak pernah pun halalkan arak.

Arak haram untuk orang Islam. Tak pernah pun kita kata arak halal. Untuk org bukan Islam, arak tidak haram tapi kita bgtau arak tu tak baik jika minum berlebihan sehingga mabuk samada minum dgn straw atau langgah dgn botol.

Jangan dok serabut

Anonymous said...

walaun yg serabut sebb hati sgt serabut sejak trauma kalah pru... bukan kerana islam pun tp kerana politik kuasa pemimpin pas yg tunggang agama.

ibnu pi la hantar surat kt india utk laksana 355 demi mengelakkn kes rogol lagi. kt malaysia 355 telah dirogol dn disumbat getah oleh walaun hingga xberkutik lg 355 slepas lbh 100 hari ph menang bergaya.

Anonymous said...

Ya, lihatlah pandangan2 di atas, bila pandangan tersebut bertentangan dengan Quran dan Hadis, itulah cara fikir yang bukan Islam.
Cara fikir yang perlu dijauhi oleh orang Islam.

Anonymous said...

Siapa lebai kulup?

[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Ha ha ha

Anonymous said...

'Larang kanak-kanak berkahwin tak menyalahi Islam'

22 Sep 2018, 7:17 malam (Dikemaskini 22 Sep 2018, 7:23 malam)

A A
Penceramah Wan Ji Wan Husin berkata pandangan sesetengah pihak bahawa larangan berkahwin di bawah usia 18 tahun bercanggah dengan Islam adalah tidak benar sama sekali.

Dalam satu hantaran di Facebook hari ini, beliau berkata ilmuan Islam mempunyai pandangan berbeza berhubung perkara itu.

"Ada sebilangan umat islam di Malaysia membantah penetapan umur minimum untuk perkahwinan adalah 18 tahun. Mereka mendakwa penetapan kadar umur begitu tiada dalam tradisi umat Islam.

"Hakikatnya alasan ia tiada dalam tradisi Islam itu adalah tidak benar sama sekali," katanya.

selain perbezaan pandangan ilmuan, Wan Juga membangkitkan perbezaan tanggapan dalam umur isteri Nabi Muhammad, iaitu Aisyah, ketika berkahwin dengan baginda - yang sering dijadikan hujah untuk mempertahankan perkahwinan kanak-kanak.

Beliau berkata, sementara pandangan arus perdana menyatakan usia Aisyah ketika itu adalah enam atau tujuh tahun, ada juga pendapat yang mengatakan Aisyah sudah mencapai usia remaja ketika berkahwin dengan Nabi Muhammad.

Maka, katanya lagi, hujah perkahwinan Aisyah dengan Nabi Muhammad sama sekali tidak boleh digunakan untuk membenarkan perkahwinan kanak-kanak.

Bulan lalu negara dikejutkan dengan perkahwinan seorang lelaki 41 tahun dengan kanak-kanak 11 tahun di Gua Musang, Kelantan

Anonymous said...

Lobai Pas kuat nafsu sex...nak kawin lagi tak de duit...baham duit haram umno boleh kawin lagi......terhegeh2 sokong kulup mca...muka tak berkemaluan..

Anonymous said...

Lobai hadi cakap pas setuju tangguh hudud...boleh main tangguh2 plak...tangguh hingga kiamat kerana nak sokong kulup babi mca..

ruu 355 pas sorok kat celah mana?...

Shafiek Abdat said...

Orang-orang Arab memang paling pemalas dan begitu juga orang-orang Melayu paling bodoh sekali.!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails