Friday, September 28, 2018

K'jaan Perpaduan PH-Umno Tidak Relevan. -Anwar.

Anwar tidak bimbang Isa Samad tanding PRK Port Dickson
Lihat sambungan siri ini..
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir
KL: Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, cadangan untuk mewujudkan kerajaan perpaduan antara parti dalam PH dan Umno tidak relevan. Jelasnya, ini kerana isu kerajaan perpaduan tidak pernah dibincang atau dicadangkan dalam PH.

“Tidak ada cadangan sedemikian. Bagi saya, ia tidak relevan untuk dibincangkan. Kita komited dengan PH. TIidak perlu apa-apa perbincangan," katanya kepada pemberita selepas majlis Wacana dan Pelancaran buku tulisan  Sasterawan Negara Datuk Dr Anwar Ridhwan di Institut Terjemahan dan Buku Malaysia (ITBM), di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Presiden Umno Datuk Dr Ahmad Zahid Hamidi dalam wawancara dengan media tempatan dilaporkan berkata, beliau berharap kerajaan perpaduan antara Umno dan mana-mana parti dalam PH dapat dizahirkan.

24 comments:

Anonymous said...

Umno yg terhegeh2...tak betah jadi pembangkang...zahid ade perancangan dan dah cakap u.no akan jadi kerajaan seblm.pru15... Tok mat hassan cakap umno kerajaan menunggu...gila bayang..

Aninimus said...

Zahid tak yakin umno dan BN mampu menang pru 15..BN bercelaru....pemimpim2 umno ramai dah cabut..pas nak menompang umno...mca geram tengok gelagat pas yg nak jadi ketua BN...terhegeh2 nak tolong mca tanpa di jemput..

Anonymous said...

malu malu pulak Ph ni kan kat kedah dan perak da bersekedudukan..

Anonymous said...

malu malu pulak Ph ni. kan kat kedah dan perak da bersekedudukan...dengar kabar da mengandung 6 bulan. betul ke....?

Anonymous said...

Kat kedah dan perak umno yg sokong bunge dah kluar dari umno..tak de oerpaduan pon
..tak paham istilah?...hihi

Aninimus said...

Pas nak berpadu dgn umno di Perak tapi pas banyak songeh...3 kerusi nak jadi ketua...pas tak sedar diri ular lidi nak kontrol ular sawa...bewak pon gelak lobai pas ni..

Nak baik dgn umno mca dan mic tapi nak jadi ketua BN...ape punye bodooh pas ni..kena sergah dgn mc terus bisu..hihihi.

Anonymous said...

PAS boleh gugat Anwar di PD, kata penganalisis
Soo Wern Jun - September 28, 2018 10:28 AM
3
Shares

Keputusan untuk bertanding memberi peluang kepada PAS melatih ahlinya dalam pengendalian pilihan raya, selain mendekati pengundi bukan Islam dan kelompok Islam progresif di Pantai Barat. (Gambar Bernama)
PETALING JAYA: Seorang penganalisis politik mengingatkan bahawa keputusan PAS meletakkan calon dalam pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson boleh menggugat Pakatan Harapan (PH), di sebalik kepercayaan umum pemimpin PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim akan memenangi kerusi Parlimen itu dengan mudah.

Dr Ahmad Atory Husain berkata PAS mempunyai sokongan yang agak baik di kerusi tersebut walaupun tewas di situ dalam pilihan raya umum 9 Mei lepas.

“Walaupun Port Dickson bukanlah kubu kuat PAS, parti itu berjaya mendapat hampir 7,000 undi, dan itu agak kuat,” katanya kepada FMT.

Beliau berkata, dengan bertanding dalam PRK itu PAS mahu menguji sejauh mana sokongan yang boleh didapatinya di Port Dickson. “Bagaimana lagi anda mahu mengukur kekuatan parti anda?.

Anonymous said...

Kajian dari pentaksub tegar madey...dapat 7000 dah kira kuat...orang menang dapat 19000 undi pon masih tak yakin kuat...

Anonymous said...

Parpaduan pkr umno hanye jalan terakhir jika mamak madey main kotor mcm dulu..bukan boleh kira mamak ni..

Anonymous said...

PAS jadi mimpi ngeri Anwar di Port Dickson

Al-Abror Mohd Yusuf
28 Sep 2018, 9:00 pagi (Dikemaskini 28 Sep 2018, 9:50 pagi)

A A
PULASAN | Sekurang-kurangnya sudah dua hari Port Dickson tidak hujan. Sedangkan dua hari juga Kuala Lumpur hujan lebat.

Bahang panas yang biasa-biasa itu seakan-akan bakal menjadi luar biasa di Port Dickson. Angin yang berpuput lembut dari Selat Melaka menjadikan bandar pelancongan di Negeri Sembilan itu semakin menggiurkan.

Malam tadi panas itu terasa lain macam dan menyediakan persekitaran antara kenangan masa silam, realiti hari ini dan harapan masa depan.

Di pekarangan Markas PAS Cawangan Kampung Bukit Tembok, ribuan mata, telinga, pokok-pokok kelapa dan gerai-gerai menjadi saksi kesungguhan PAS mahu memberikan cabaran kepada Pakatan Harapan (HARAPAN) pada pilihan raya kecil (PRK) 13 Oktober ini.

Tidak ketinggalan, bulan Muharam yang hampir sempurna penuhnya.

Slogan pada bangunan markas itu sekadar membayangkan iltizam PAS: "Jihad jalan kami Islam pasti menang".

Tidak jauh dari situ tertegaknya khemah bersejarah. Bukan sembarang orang yang ada di situ. Mereka ialah penyokong PAS yang istiqamah.

Anonymous said...

Di sri setia kempen pas lagi hebat...ini baru sebagian kecil dari parlimen PD...

Sri setia yg hebat lawan orang biasa pas tumbang...

Disebelah pantai barat pas kurang sambutan kerana orang2 disini cedik tak mudah makan dgn tipudaya lobai pas..

Undi kapir dah tentu pas tak dapat...kapir benci dgn pas...

Tanye dr Zuhdi pakar selidik pas..gerenti pas menang..

Aninimus said...

Pas bukan lawan anwar saja...pas pon kena hadapi isa samad yg tak kutang jugak hebat tipudayanye..

Anonymous said...

Ismail: Umno tak akan bantu calon PAS di PRK Port Dickson

27 Sep 2018, 8:40 malam (Dikemaskini 27 Sep 2018, 8:55 malam)

A A
Naib Presiden Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata partinya tidak akan membantu kempen calon PAS mahupun anggota Umno yang bertanding sebagai calon Bebas pada pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson yang akan diadakan 13 Okt depan.

Ini kerana, katanya, Umno sudah membuat keputusan untuk memboikot PRK berkenaan.

“PAS pun faham bila kita kata kita boikot, maknanya kita boikot keseluruhan pilihan raya itu. Kalau ada kalangan orang Umno yang tiba-tiba nak bertanding bebas, kita juga tak akan sokong.

Anonymous said...

Sampai hati umno tak mau tolong lagi Pas...kerana pas nak jadi ketua?...

Pas hadapi tugas sukar kena lawan calon bebas melayu india dan cina...ade yg akan hilang wang deposit...

Anonymous said...

PAS makin terkenal nampaknya, babi tunggang si kulup pun banyak nak bercakap bagi pihak PAS, pakai gambar Presiden PAS. Puak-puak ni memang tak bermaruah, tak beretika.Jauh dari tamaddun Islam. Tak reti bahasa!


Ha ha ha

Anonymous said...

kerajaan banyangan.. mcm kerajaan langit ayahpin. tp ni ayahhid punya

Anonymous said...

10.49... silap baca tu.. aetikel tu tulis undi pas yg 7000 dh rasa kuat.

selagi pas rasa kuat maka itulah tnda pas akn jd pembangkang utk masa lama lagi.

Anonymous said...

tu sebenarnya... umno nk jauhkn diri dr pas.. maka boikot prk PD. so umno xblh berkempen utk pas.

Anonymous said...

pas sangat terkenal.. sapa tk kenal pas...parti yg penuh dgn org bodoh berketayap.

mca pun kenal dh. nk berbaim tp kutuk depa dgn babi.

Anonymous said...

TPM pon da suka dgn umno apa lagi tunggu.HHHHeeee.

Anonymous said...

pas ditolak semua parti sbb pas ni tkblh dibuat kawan.. suka kafirkn org. suka mengkafirkn org kafir jg.

dh tu pas tkde duit tp nk jd ketua...apa barang. duit tkde akai pun tkde...apapun tkde tp nk jd ketua. ingat malaysia ni mcm politik org asli afrika ke. ikut suka je.

yg pas ada hnyalah tunggang agama utk mnghasut org lain. mcm la agama tu bapak dia punya sorang.

rasakn tkde sapa nk lobai misai kontot nasihat busuk.

Anonymous said...

kompang di palu pelantin balu duduk bersanding kemalu malu. kita sama saja semua boleh sapu.....dengan umno kita bersatu. kikikihhh...

Anonymous said...

Zahid Komidi @ Bangla sudah bersuara,Haji Hadi pun turut bersuara .Apalagi Pas kahwin saja la jangan malu2.Kenapa lama sangat takut Datin Rosmah tak setujukah .he...he....he....

Anonymous said...

kerajaan pepaduan la kita lepa ni...tunggu abg Tun balik dari usa.mensucikan umno...muahh...umno lap me melap umno..muuuaha...muuuahaaaa..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails