Monday, September 24, 2018

Kecoh Pemilihan PKR Kedah Dirancang? - Johari


JOHARI pada sidang media berhubung kekecohan dalam pemilihan pimpinan PKR Kedah, semalam. - NSTP/Nor Farhani Che Ad

Lihat sambungan siri ini..
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

SUNGAI PETANI: Kekecohan ketika proses pemilihan pimpinan PKR Kedah semalam, dipercayai sengaja dirancang pihak tertentu termasuk pemimpin parti yang tidak berpuas hati.
Calon Ketua Cabang PKR Sungai Petani, Datuk Johari Abdul, berkata antara keadaan yang dilaporkan adalah kehadiran pemimpin tertentu bersama kumpulannya yang membuat kekecohan pada pemilihan Cabang PKR Jerai di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Choong Hwa, Gurun.
Katanya, kehadiran pemimpin yang tidak bertanding di Cabang PKR Jerai kira-kira jam 2.45 petang itu seakan sengaja apabila mereka turut mencetuskan kekecohan dengan merosakkan peralatan yang ada di dalam pusat pemilihan.
“Awalnya berlaku masalah teknikal pada sistem e-undi di Cabang PKR Jerai, namun sistem kembali boleh digunakan dan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR, Datuk Rashid Din meminta pemilihan diteruskan dan proses pemilihan berjalan seperti biasa.
“Bagaimanapun sekitar jam 2.45 petang, ada sekumpulan individu bertindak membuat kekecohan di pusat mengundi dengan menghalau pengundi serta merosakkan peralatan di dalam pusat mengundi,” katanya pada sidang media di sini, hari ini.
Johari yang juga Ahli Parlimen Sungai Petani berkata, beliau yang berada di tempat kejadian melihat sendiri pemimpin terbabit bersama kira-kira 60 hingga 70 penyokong mereka mencetuskan kekecohan berkenaan.
“Saya tidak faham kenapa pemimpin yang tidak bertanding di cabang itu boleh berada di pusat pemilihan berkenaan dan menimbulkan kekecohan di situ.
“Saya yakin ini ada kena mengena dengan kekecohan yang turut berlaku dalam pemilihan di Cabang PKR Sungai Petani dan pergaduhan yang berlaku di Cabang PKR Merbok,” katanya.
SITUASI kecoh pada pemilihan cabang PKR Sungai Petani semalam apabila pengundi tidak berpuas hati kerana tidak dapat mengundi selepas berlaku masalah pada sistem mengundi. - NSTP/Nor Farhani Che Ad
Berikutan itu, beliau yang turut bertanding jawatan Naib Presiden PKR, meminta JPP menyiasat kejadian itu dan memastikan proses pemilihan selepas ini berjalan lancar.
“Apa yang berlaku adalah satu perlakuan luar jangkaan, apabila kita tubuhkan parti ini pada 1999 dan sebagai pemimpin yang membawa parti ini ke Kedah, saya tidak pernah mimpikan perkara ini terjadi.
“Saya membuat kesimpulan bahawa ini semua terjadi kerana apabila kita mula memerintah, apabila kita ada kuasa dan kedudukan, masing-masing berebut untuk pegang jawatan,” katanya.
Sementara itu, Johari turut meminta JPP menyediakan pelan tindakan sekiranya sistem e-undi mengalami masalah termasuk menimbang kemungkinan kembali menggunakan sistem lama.
“JPP perlu memilih tempat yang bersesuaian sebagai lokasi pengundian dan jika mahu meneruskan e-undi, alat peranti iPad perlu disediakan lebih banyak terutama di cabang yang mempunyai pengundi ramai.
“Sejak Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-14 lalu, jumlah ahli parti kini mencecah 900,000 di seluruh negara dan jumlah yang layak mengundi di setiap negeri juga ramai,” katanya. (BH)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kecoh pemilihan PKR Kedah seakan dirancang? Ramai yang melihat hal ini sebagai pertembungan antara geng atau team Anwar dan Mahathir. Anwar dianggap gang yang mampu mempertahankan Islam dan Melayu. 

Dia perlu diperjelaskan dan dipertahan kedudukan pemimpinannya sebagai PM menggantikan Tun M. Kalau begitu, perwakilan PKR sepatutnya menyokong team Anwar. Sila baca ini..
Lihat sambungan siri ini..
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

20 comments:

Anonymous said...

https://www.amenoworld.org/2018/09/dan-inilah-sebab-sebabnya-saya-melawan.html?m=1

Ini sebab mahathir lawan Pas

Anonymous said...

UMNO PAS PUCAT LESI TAK ANGKAT MUKA APABILA ABANG LONG KASI WARNING...

Pas trrhegeh2 nak sokong mca tapi mca lebih dulu tahu taktik buruk pas

Ayoyo!!!

MCA says would kill BN if Umno marries PAS

https://www.malaymail.com/s/1675576/mca-says-would-kill-bn-if-umno-marries-pas

Anonymous said...

POLITIK
Hairan, Umno tolak Najib, Hadi pertahan

NIZAM ZAIN
31 MEI 2015

A- A+ (Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - Krisis kepimpinan Pas Pusat semakin meruncing menjelang pemilihan parti itu minggu depan apabila Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus-menerus diserang dari pelbagai sudut kerana kelemahannya sebagai Presiden Pas.

Belum pun perbalahan dengan timbalannya, Mohamad Sabu selesai, kini giliran Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Datuk Seri Nizar Jamaluddin pula menyindir kepimpinan Abdul Hadi.

Nizar yang juga bekas Menteri Besar Perak melahirkan kehairanannya apabila Abdul Hadi mempertahankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika ahli dan pemimpin Umno sendiri menolaknya.

"Mereka hari ini semakin marahkan Najib, kalau kita lihat apa Najib buat hari ini dengan Tabung Haji, GST dan kes Altantuya, orang Umno dah getik dekat Najib ini.

"Tiba-tiba presiden Pas pula kata pertahankan Najib dan mahu kekalkan dia, ini kita tak nak," katanya pada forum bertajuk “Mampukah Pas Dilonjakkan Pasca Jun 2015” di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur - Selangor di sini, semalam.

Anonymous said...

PH lebih teruk, dahsyat daripada Umno kata Hadi

Minda Rakyat 9 days ago # Politik, # Ulasan
LightBlog
Notis : Kami membuka satu group baharu "MindaRakyat" di Telegram. Anda boleh berborak apa sahaja di sini. Group ini terbuka dan tiada sekatan. Group ini menerima RSS (suapan berita) daripada blog ini secara berkala. >> Masuk < <


PETALING JAYA: PAS berkata kerajaan yang dipimpini Pakatan Harapan (PH) pada masa ini lebih teruk dan dasyat daripada kerajaan terdahulu berikutan melihat kepincangan yang dihadapi masa ini.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata antara yang ketara adalah tindakan PH melepaskan kes rasuah menteri yang di bawa ke mahkamah.

“Kalau Umno yang sudah memerintah 60 tahun, ada juga menteri besar, menteri di bawa ke mahkamah kerana kes rasuah dan ada yang dipenjara.

“PH, memerintah baru berapa bulan, bawa ke mahkamah diselesaikan begitu sahaja.

“Memerintah 4 bulan sudah ada masalah, apatah lagi kalau memerintah 60 tahun,” katanya ketika berucap merasmikan konvensyen Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri Terengganu, Gong Badak di Kuala Terengganu.

Anonymous said...

Lobai Hadi makin bengong...peguam negara Apandir tak mahu dakwa najib setelah disiasat sprm lobai bengong ni diam...

Berbanding kes lge yg tak ade bukti meluluskan tukar syarat tanah pertanian...

Anonymous said...

Cah is king telah beli lobai hadi.

cik siti said...

Saya setuju komen Ibnu Hasyim.

[Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kecoh pemilihan PKR Kedah seakan dirancang? Ramai yang melihat hal ini sebagai pertembungan antara gang atau team Anwar dan Mahathir. Anwar dianggap gang yang mampu mempertahankan Islam dan Melayu.

Dia perlu diperjelaskan dan dipertahan kedudukan pemimpinannya sebagai PM menggantikan Tun M. Kalau begitu, perwakilan PKR sepatutnya menyokong team Anwar. ]

Apa komen team M dalam PKR pula?

ted manoff said...

Haram jadah!
Mengapa Ibnu Hasyim campur tangan jadi batu api dalam PHR & PH..

ted manoff said...

Maaf.. pembetulan September 24, 2018 at 7:59 AM

Haram jadah!
Mengapa Ibnu Hasyim campur tangan jadi batu api dalam PHR & PH.. (sebenarnya PKR & PH)

Anonymous said...

Puak babi tunggang si Kulup, mengapa diam membisu?
takut salah cakap dedak ditarik?

di dunia pun kahu sudah terhina..
Ha ha ha

Mohammad Azren said...

MCA kata akan tendang UMNO dari BN kalau bersama dengan PAS. Umno lagi takut Si Kulop dari Si Lobai rupanya. Tak dapat lah Lobai nak berangan ingin menghidu palat Si Kulop.sebab Si Kulop tak sudi. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

ini ujian nk tgk adakah pas dn umno akn tunduk pd lobai kulop mca atau sanggup pertahan melayu dn islam dn bersendirian berdua2an meneruskn bulan madu.

mca tolak pas sebb pas suka mengkafirkn org termasuk mca.

Anonymous said...

Dah larikan tajuk,

Dari PH Anwar bertembung dengan PH Madey kepada menyerang PAS,
babi tunggang sikulup tersepit. Semua trick dalam poket kita.

Jawab jangan tak jawab, babi tunggang si kulup.

Ha ha ha.

Anonymous said...

Kekecohan, baling kerusi dan bom suar semasa AGM Bersatu dulu berlaku kerana agen provokateur dan sabotageur yang dibayar Najib utk memburukkan TDM. Sama kekecohan masa demo BERSIH, didalangi oleh2 anasir agen provokasi dan SB yang berpihak kpd Najib masa itu.

Jadi tak hairan situasi sama dalam PKR yalah kerja2 mereka yang ingin memburukkan Anwar dan PKR. Provokasi keatas Anwar dilihat bermula dari awal kemenangan PH lagi.

Takpa, PKR akan selesaikan masaalah dalaman ini dan teruskan agenda Kerajaan PH.

Terkini, SUA PAS telah istihar PAS tengah mengambil langkah2 utk tarik balik saman diLondon keatas Claire Brown Sarawak Report tuduhan Hadi dan PAS ambil RM90 juta dari Najib duit curi 1MDB sebagai dedak UMNO. Alasan Taki yalah menjimatkan kos guaman dan menjaga kepentingan maslahat ummah.

Aiik, baru ini diMuktamar Taki telah bercakap besar lapor PAS dah belanja 300K pound bersamaan RM1.5 juta kos guaman dari hasil kutipan tin milo walaun2 dan ada tanda2 akan menang saman dan mendapat pulangan tegak kebenaran, nyahkan fitnah jahat Pakatan Harapan dan pulanagan ganti rugi yang bertimbun2 dalam pound.

Kenyataan Taki yang cakap banyak dab bernafsu tinggi gaya hidup sekular ini memberi banyak
bacaan:

1. Jika ada tanda2 nak menang, mengapa tarik balik saman? Apa yang nak jimat kalau menang keatas fitnah2 jahat dan untung melambong2 mata wang asing ganti rugi diMahkamah London lagi

2. Selama ni kutipan Tin Milo, yake? Kalau ditengok dipertbicaraan awal diLondon, penuh dengan pegawai2 kedutaan terutama pegawai2 Spy Perempuan Najib yang tulis surat CIA dan selingkoh duit curi Najib, umum akan kata kes ini yalah kes kerajaan Najib hanya pakai nama Hadi yang menyaman bagi pihak Najib.

Adakah sekarang Najib dihadap ke Mahkamah kerana duit curi, akaun dibeku dan sekatan perjalanan luar negara dikenakan jadi tiada lagi sumber biayaan kes saman Hadi ini?

Kalu ikut moral dulu, kalau hadi menang saman dengan Claire juga kemenangan kpd Najib yang dituduh pau Hadi dan PAS.

3. Tarik balik saman kerana maslahat ummah agak janggal kerana maslahat ummah yalah melihat PAS dan Hadi menang saman fitnah ini dan tegakkan kebenaran Parti yang berjuang utk Islam tidak mengambil upah dari parti sekular UMNO guna duit curi utk mengkhianati Pakatan Rakyat, membela Najib dan kecuriannya, membuat uturn2 dasar perjuangan PAS asal dan menyerang PH, TDM bagi pihak Najib lebih UMNO dari UMNO.

Apa nak jadi dengan paluan 2 gendang kemenangan oleh walaun2, bloggers pro UMNO/PAS, penganalisa2 politik kaki jilat Najib yang dah bersorakkan Hadi dan PAS dah menang saman bila isu2 awal case management dibincang dan diputus Hakim London dulu yang kononnya berpihak kpd Hadi 1. Kes akan dicara penuh, Claire mohon tolak sman Hadi dan 2. Claire bayar kos keputusan awal ini.

4. Ada tanda2 nak menang macam mana sedangkan peguam top Mat Salleh termahal diLondon sudah mengakui kebenaran dan kesahihan bukti Claire Brown yaitu odio Nik Abodoh buat pengakuan PAS terima dan makan dedak dari Najib dan UMNO.

Rumusannya, PAS dan Hadi tarik balik saman maknaya kalah kpd Calire Brown dan benarlah tuduhan RM90 juta duit curi Najib dari 1MDB kpd PAS dan Hadi.

Adakah PAS akan mengenakan sebatan umum keatas Hadi dan pemimpin2 tertinggi PAS yang mendapat faedah dari duit dedak Najib itu sebagaimana pengajaran dan pendidikan sebatan kes LGBT Pasangan Lesbian hari itu? Potong tangan yang subahat curi?

Pendidikan yalah jangan Parti Islam bersubahat dengan kecurian khazanah negara kerana kemaruk nak kuasa politik sekular dunia dengan habuan kuasa dan kebendaan.

Anonymous said...

Itu saja.
Mana cerita campur tangan Madey nak halang pengaruh Anwar dalam pemilihan PKR? Pertembungan Rafizi/Azmin?

Oh maaf, kamu babi tunggang sikulup, mana tahu hal ini? kamu balaci bukan pemikir atau perancang?

Ha ha ha

Anonymous said...

Tghh masih bertahan meskipun fitnah bertalu-talu dilempar dan ditabur terutama drpd red army dap dan puak liberal dan sekular. Pas masih satu2 nya parti yg dipimpin oleh ulamak. Beza dengan parti lain spt pan, dipimpin oleh sabu yg dibimbing oleh dap. Mahathir pun bukan ulamak ttp bercakap mcm ulamak besar. Dap lagi pulak, terus terang kufur. Rata2 ph dibimbing oleh non ulamak.

Anonymous said...

Tebalnya perangai khawarij takfiri, suka menghaiwankan orang sampai:

1.Presideng tak sedar pilih nama gagasan pun PIGS

2. Prseideng dan walaung tak sedar makang balik gulai kawah ketul2 daging babi dari parti2 yang dikafiri

3. Mursidul Porche lupa tergelar diri sendiri anjing2 liar PAS dan UMNO berebut kongsi duit haram curi 1MDB kemudian subahat bertaawun kalah dengan Serigala PH diPRU14 dan sekarang mengaku kalah pulak dengan Serigala London tarik balik saman RM90 juta makan duit haram gaya2 pengecut tadak telor dan maruah diri pejuang Islam

Bro, tak payah jadi babi tunggangan kulup atau dibayar DAP atau jadi barua RBA nak betulkan kesesatan2 Ulamak PAS. Almarhum TGNA sendiri puh dah warning jangan masuk lubang ular yang sama kalau tak nak dipatuk lagi dan jangan jadi pelampong kpd musuh yang nak lemas.

Kerana engkar kpd perjuangan Almarhum2 TGFN dan TGNA, jadilah kacau dan sasau tindakan2 jilat balik semua ludah2 dulu.

Anonymous said...

Ha ha ha meroyan lagi.
Dah la jadi babi tunggang si kulup jilat juboq guan eng..
meracau serang PAS tak tentu arah,
bosnya meracau susun lawan Anwar..
perang dalam senyum.

Ha ha ha
Jom sokong Anwar pula..

Anonymous said...

Apalah bodohnya ongko ni.....
Majoriti besar org mca adalah bukan islam. Maksudnya klu bukan islam itu apa .....?

Anonymous said...

Ted dah pening... bau kena dedak ketum ....hahaha!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails