Thursday, June 14, 2018

PH Lemah Hadapi Kritikan. -Dr Tanaka Mustafa


1) Dah ramai yang merungut kata macai PH hati tisu. Tak boleh kritik kerajaan PH langsung, depa punya tindakbalas punya hawau. Macai BN dulu pun tak macam tu punya hawau backup kerajaan BN. Ketahuilah macai PH sama tisu backup PH macam walaun PAS backup PAS.

2) Apa yang kerajaan PH buat semua dianggap betul, sohih, bijak, pandai, genius dan berwawasan. Yang mengkritik kerajaan PH dianggap bodoh, lembab, tak cerdik, macai BN, dan bangang. Pakat troll habis orang yang mengkritik, tapi ayat tak boleh blah... mahu pembangkang yang kuat, check and balance.

3) Walhal kita sendiri pun kena baiki cara kita terima kritikan. Suruh orang kritik tapi kita bodoh untuk menerima kritikan, tak jadi jugak bro. Apabila kita nak pembangkang jadi cerdik, kita lah kena terlebih dahulu jadi cerdik untuk terima kritikan.

4) Tak salah pun kita terima kritikan dengan cara berlapang dada dan mengaku kelemahan. Belum 100 hari pun... apa salahnya mengaku kelemahan. Normal laa tak sampai 100 hari lagi...memang masih banyak kelemahan. Takkan 30 hari jadi kerajaan dah powerful hebat bagai sampai orang takleh kritik dah?

5) Kita perli BN untuk kasi tuisyen cara-cara nak jadi pembangkang yang baik. Kita ni macam lah bagus sangat jadi kerajaan, baru 30 hari bhai. Tak payah perasan hebat. Fokus, dan belajar jadi kerajaan yang baik dan boleh terima kritikan. Orang kritik hal manifesto je pun dah melenting. Cool je. Takyah layan. Lambat lagi nak beranak.

Sekian

Dr Tanaka Mustafa



Imej yang berkaitan

Selamat Hari Raya Puasa...
Maaf Zahir Batin,
Selamat Jiwa raga..
Selamat Aqidah.

Untuk pembersihan aqidah ku hadiahkan 2 syarahan ini..


Video: Lebih Baik Pemimpin KAFIR tapi JUJUR...!!!! 
Hati-hati pendakalan Aqidah

Video: Pemimpin Kafir Yang Adil vs Pemimpin Islam Yang Zalim - Ustaz Azhar Idrus
Dari Ibnu Hasyim..

14 comments:

Anonymous said...

Ibnu Hasyim yang genius, dari dulu hang kata macam2, PH ni munafik la...macam2...Adatak dalam a-quran wajibkan kita undi parti jenama Islam dalam sistem demokrasi barat? Sepatutnya diharamkan nama Islam pasa parti politik.

Ya, sebilangan besar rakyat Malaysia BODOH sebabtu mereka undi PH. Jadi awak seorang sahaja yang cerdik? Dah parti awak tu kalah, terima sahaja hakikat KALAH ! Hadi Dedak pun dok serondoi Mahathir, maaf Mahathir takde dedak.

Tak payah nak berpolitik ler kalau asyik menjadi lalang, asyik mengutip petikan orang dan kemudian siar...nak buat petikan sendiri pun tak tahu, ....

Sempena hari raya ni, aku sarankan IBNU HASYIM pilih antara dua: 1- Luaskan pemikiran politik ikut al-quran 2-Atau, jangan libatkan diri dalam politik.

Jangan awak tunjuk awak MAHA BANGANG sedunia!

Anonymous said...

Buktikan salakmu, wahai pembengong.. ha ha ha

Anonymous said...

Barua-barua dedak pakatan seperti barua 2:01 PM merasa sangat kecewa kerana tuan Ibnuhasyim mendedahkan pelbagai kelemahan dan kezaliman rejim pakatan. Pekung pakatan telah terdedahkan ke seluruh negara.

Maka kita tidak merasa hairan melihat barua-barua ternakan pakatan yang menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam ini memaki hamun, menyumpah seranah, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, institusi Islam, ulama Islam, parti Islam PAS dan umat Islam seperti tuan Ibnuhasyim.

Anonymous said...

Borang keahlian 'kelab kami ahli syurga' dari dewan pemudi pas akan diedarkan..balaci dan macai dialukan termasuk hamba yang belum merdeka..tggalkan pakatan harapan.diorg dh merdeka

Anonymous said...

Kempen jom masuk pas=gerenti masok syurga.tawaran melebihi kemewahan dunia,bleh memantat sesuka hati asalkn pas..xpayah mengucap pn xpe..bleh sertai dhpp pn bleh masyuk syurga lg syantik

Anonymous said...

REJIM PAKATAN SEDANG MELALUI TRANSFORMASI KE ARAH REJIM TOTALITARIAN

Kita mengucapkan tahniah dan syabas kepada pengundi-pengundi yang telah mengundi pakatan secara membabi buta tanpa sebarang alasan rasional kerana mereka terpedaya dengan pelbagai janji palsu ciptaan pakatan.

Konon mereka mengundi pakatan untuk mengulingkan rejim Be End tetapi akhirnya mereka sedar mereka telah melarikan diri dari mulut harimau masuk ke dalam mulut buaya tembaga dan ular sawa.

Nah sekarang semua janji pakatan telah dihumban ke laut dan beban rakyat semakin bertambah dan kehidupan rakyat semakin tertindas kerana rejim pakatan telah memungkiri pelbagai janji pakatan semasa PRU14:

(1) Pembayaran kepada PTPTN diteruskan walaupun gaji orang yang berhutang RM1000 sahaja (sebelum dipotong KWSP, SOCSO dll)

(2) Operasi tol lebuhraya Utara-Selatan, MRR@ dll diteruskan seperti biasa.

(3) Harga minyak 95 dikekalkan pada harga tinggi RM2.00 dan harga minyak 97 dinaikkan.

(4) GST tidak dihapuskan.

(5) SST dilaksanakan pada kadar cekik darah rakyat iaitu 10%.

(6) Harga pelbagai barang keperluan meningkat pada tahap gila babi.

(7) Memecat kakitangan awam termasuk ustaz dan ustazah walaupun sebelum PRU14 pakatan berjanji tidak akan mengurangkan kakitangan awam.

(8) Harga gas asli dijangka naik maka semua orang yang menggunakan gas asli akan terpaksa membayar lebih.

(9) Dll

lge dilantik menjadi menteri kewangan walaupun lge sendiri sedang menghadapi perbicaraan mahkamah kerana dakwaan rasuah dll. Orang yang menyokong pengganas komunis pula dilantik menjadi menteri pertahanan.

Bahkan pakatan menubuhkan kerajaan negeri yang tidak sah kerana pakatan tidak mencapai simple majority dalam PRU14 di mana pakatan yang terdiri dari beberapa parti mendapat 18 kerusi dan UMNO dan PAS juga mendapat 18 kerusi.

Maka pakatan hanya mempunyai dua pilihan sahaja sama ada menubuhkan kerajaan campuran (cadangan PAS) atau mengadakan PRN. Kita yakin jika PRN dilaksanakan , pakatan akan kalah teruk kerana rakyat telah melihat bagaimana rejim pakatan menipu rakyat dengan memungkiri pelbagai janji pakatan sendiri.

Dan sekarang rejim pakatan memecat peguam negara dan melantik peguam kafir menjadi peguam negara dengan alasan kaum Islam tidak layak konon kaum Melayu Islam tidak bermoral. Ini adalah penghinaan ke atas kaum Melayu Islam secara terbuka. Rejim pakatan juga memaksa hakim-hakim Melayu Islam meletak jawatan. Selepas ini apa pula?

Agama Islam, institusi Islam, ulama Islam dan hak umat Islam juga sedang diancam oleh puak munafik sekular liberal dab puak kafir harbi. Sudah tentu puak munafik sekular liberal dab puak kafir harbi mendapat sokongan sebilangan pemimpin pakatan menyebabkan musuh-musuh Islam ini berani melakukan provokasi secara terang-terangan dan terbuka terhadap agama Islam dan umat Islam. Selepas ini apa pula?

Rejim pakatan seolah-olah sedang berubah untuk menjadi rejim totalitarian @ rejim kuku besi. Adakh ini yang dimahukan oleh pengundi dan penyokong pakatan?

Terima kasih kepada pengundi dan penyokong pakatan kerana berjaya membentuk rejim pakatan yang hanya pandai 'kencing' rakyat hancing seluruh negara.

Anonymous said...


Anjing-anjing buruk kepala ternakan pakatan sedang menghina Islam dengan memomok-momokkan syurga dll,ulama, umat Islam dan parti Islam PAS yang sedang berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Orang Islam tidak akan menghina ajaran Islam maka kita percaya anjing-anjing buruk kepala tersebut terdiri dari puak kafir harbi yang menyamar sebagai orang Melayu untuk menipu dan menyesatkan umat Islam dan menghina perjuangan Islam.

Anonymous said...


Kita penyokong perjuangan Islam mengucapkan selamat hari raya Eid ul-Fitr kepada semua umat Islam termasuk tuan Ibnuhasyim dan ulama, pemimpin, ahli dan penyokong parti Islam PAS yang cintakan Allah dan RasulNya. Semoga kita semua gigih berjuang dan berjaya menegakkan agama Islam dan hak umat Islam di negara ini kerana Allah sahaja. Amin.

Anonymous said...


PEMBETULAN KOMEN June 14, 2018 at 2:58 PM:

(3) Harga minyak 95 dikekalkan pada harga tinggi RM2.20 dan harga minyak 97 dinaikkan.

Anonymous said...

Pengundi PAkatun..apa yang Kamu dapat sekarang..anak anak Kamu tetap Akan jadi balaci orang2 kafir sebab tangan2 kamu

Anonymous said...

Apala punya soalan ni 2.01...''adakah dalam Quran wajibkan kita undi parti jenama Islam dalam demokrasi barat''? .
Boleh tak saya tanya begini pulak adakah dalam Quran wajibkan kita gunakan kereta? Oh tak ada! Jadi bila tak ada maknanya boleh la kita pakai kereta dengan mengabaikan hukum syarie dan guideline dalam Islam... jadi klu nak minum arak, bunuh orang, zina maka pegilah buat dalam kete sebab kete tak disebut dalam Quran...

Mcm nilah saya terus terang. Selalu ada terbaca jahil murakab jahil murakab kan? Kalau nak tahu cth dia nilah mcm yg kamu cakap ni. Niat hati nak berhujah dengan doktor tentang penyakit tapi ilmu yang ada hanya ilmu sains biologi tingkatan 3. Perasan diri konon terer dan eager nak menang sangat hujah, jadi dgn ilmu yg sikit tu cuba dimanulatekan untuk bahas dengan doktor... Imaginelah sendiri berapa buruk sangatlah rupanya...itulah contoh 'ustad' dap dlm sekutuan ph yg banyak bercakap hal agama mengalahkan ulama yg dah puluh tahun belajar

Anonymous said...

Puas. Puas sebab PAS cuma dapat 2 negeri sahaja.

Puas sebab Mat Sabu jaga keselamatan negara sebagai Menteri Pertahanan.

Puas sebab Anwar Ibrahim di bebas kan. Adakah Hadi akan berjumpa Anwar apabila dia di jadi PM penganti Mahathir ?

Anonymous said...

Bila kena kritik mesti kah kena jawab.

Kalau kerajaan PH masih baru belum sampai 100 hari, macamana boleh kata lemah ?

Ini bukan kelemahan tetapi banyak benda baru. Lain lah macam Kelantan dan Terengganu, kekal macam itu.. Sampai SPRM di nasihatkan tidak perlu buat siasatan.


Pendekatan artikel nak ikut gaya Hanipa. Kalau Hanipa jawab, di jawab lah yang Hanipa tak boleh terima kritikan.

Anonymous said...

But the rightful person to answer shd come frm the gov rep not you. People like you in ph only know how to curse not to answer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails