Friday, June 15, 2018

Hari Raya Aidilfitri, Selamat!! Terimalah Hadiah Dari Ibnu Hasyim.

Imej yang berkaitan

Selamat Hari Raya Puasa...
Maaf Zahir Batin,
Selamat Jiwa raga..
Selamat Aqidah.

Untuk pembersihan aqidah ku hadiahkan 2 syarahan ini..
Video: Lebih Baik Pemimpin KAFIR tapi JUJUR...!!!! 
Hati-hati pendakalan Aqidah

Video: Pemimpin Kafir Yang Adil vs Pemimpin Islam Yang Zalim - Ustaz Azhar Idrus
Dari Ibnu Hasyim..

23 comments:

Anonymous said...

Hadi pun letak org kapir jd calon. Apa ada masalah. Rilek je dia. Dia pun ckp syiah tu cabang islam masa taqrib mazhab kt iran. Lagi selamba.

Anonymous said...

aku sokong 5:36. Kita pencacai bawahan macam ortang gila, orang atas STEADY ajer. LGE walaupun bukan Islam, sering memuji Islam walaupun umat Islam di Malaysia kata macam2 kat LGE. Wahabi, Syiah dan sebagainya "diabaikan" oleh pemimpin walaupun kadangkala mereka bersyarah seolah-olah anti Syiah , Wahabi atau anti-DEDAK. Golongan pemimpin PAS pun ada yg Syiah dan mazhab DEDAK...

Anonymous said...

Masa dulu pun karpal singh dgn org2 dia hina je pas dan islam. Tapi elok je hadi pakat. Apa ada masalahnye.
Kan pas dap amanah umno dll adalah pemuja kelab parti. Kn sama je politik. Ni la politik. Muraqab betul la ahli politik pas ni.

Anonymous said...

Sdr Ibnu, kalau kamu betul2 Islam, tolonb kasi tau satu ayat dalam al-quran yg mnggalakkan ulama atau umat Islam menghina, memaki, mencerca, membarua dan sama waktu dengannya. Kalau tak jumpa, SAHlah bahawa Parti PAS mengamalkan ajaran sesat.

Anonymous said...

Komen di atas oleh spesis jahat, bodoh ulang fitnah lama.

Anonymous said...

Tak tau nk jwb la tu. Senang jd org ni. Fitnah je jwbnya

Sayed Noordin said...

syiah yang di Iran tu diiktiraf oleh persidangan negara islam...2005..antar yg.turut hadir..Anwar Ibrahim,Shahidan kassim,Khairi jamaludin..setiap tahun..mereka dijemput dalam pertandingan Musabaqah peringkat antara bangsa KL..kedudukan qari mereka..kalau tak johan,tempat kedua atau ke tiga..malaysialah sesatunya negara islam yang tidak mengiktyiraf syiah tu...pencapaian Iran di bidang nuklir amat baik..kalau nak dibanding ngan Malaysia..amat jauh...para ilmuan mereka pada zaman klasik islam amat ramai..kita bukan nak tiru cara ibadat mazhab syiah...tetapi mereka adalah sebahagian mazhab islam...

Anonymous said...

Klau dia mazhab dlm islam..adakah syiah terima hadis2 sahih nabi?

Anonymous said...

Ulama yusof qardhawi pun dah luahkan kekesalannya atas kehadiran dan mengakui taqrib sunnah syiah adalah satu perkara yg silap. Hadi dh letak jwtn belum spt yusof alqardalhawi syorkan sbb hadir taqrib di iran thun lepaihh?

Anonymous said...



Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri

Kita mengucapkan selamat Hari Raya Aidilfitri kepada seluruh umat Islam termasuklah Tuan Ibnu Hasyim sekeluarga dan pemimpin, ulama, ahli dan penyokong parti Islam PAS pimpinan ulama Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

Semoga Alah memberikan kesihatan yang baik, pertolongan, hidayah, perlindungan, kebaikan dan keredhaanNya kepada kita semua di dunia dan akhirat. Amin.

Sebagai pejuang Islam, kita sedang diuji dengan pelbagai ujian oleh Allah untuk meningkatkan kualiti iman kita sebagai hamba kepada Allah maka kita perlulah bersabar dalam menghadapi ujian kerana Allah bersama orang-orang yang sabar.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Adakah kamu menyangka, bahawa kamu akan dibiarkan (dalam keadaan kamu yang ada itu), padahal belum lagi terbukti kepada Allah (sebagaimana yang diketahuiNya) orang-orang yang berjihad di antara kamu dan yang tidak mengambil teman-teman rapat (untuk mencurahkan rahsia kepada mereka), selain daripada Allah dan RasulNya serta orang-orang yang beriman? Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui secara mendalam akan apa yang kamu kerjakan.
(At-Taubah 9:16) |

Dari Abu Hurairah, dia berkata bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda, "Dunia adalah penjara bagi orang beriman dan syurga bagi orang kafir," (HR. Muslim no. 2392).

Orang mukmin terpenjara di dunia kerana mereka mesti menahan diri dari berbagai syahwat yang diharamkan dan dimakruhkan. Orang mukmin juga diperintah untuk melakukan ketaatan kepada Allah dan RasulNya. Ketika dia meninggal dunia, barulah ia boleh berehat dari hal itu. Kemudian ia akan memperoleh apa yang telah Allah janjikan dengan kenikmatan syurga yang kekal abadi.

Adapun orang kafir, dunia yang dia perolehi sedikit atau pun banyak, ketika dia meninggal dunia, dia akan mendapatkan azab (siksa) yang kekal abadi.

Sesungguhnya perjuangan Islam adalah jihad dan Allah membalas jihad dengan balasan syurga:

(Sesungguhnya) orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah dengan harta benda dan jiwa mereka adalah lebih besar dan tinggi darjatnya di sisi Allah (daripada orang-orang yang hanya memberi minum orang-orang Haji dan orang yang memakmurkan masjid sahaja); dan mereka itulah orang-orang yang berjaya.

Mereka digembirakan oleh Tuhan mereka dengan pemberian rahmat daripadanya dan keredaan serta Syurga; mereka beroleh di dalam Syurga itu nikmat kesenangan yang kekal.

(At-Taubah 9: 20-21)

Anonymous said...

Soklan simple je. Kalau agama syiah itu adalah mazhab dlm islam, adakah mereka mengakui hadis2 nabi yg sahih dari para sahabat? Tunjukkn fakta jenis syiah mana..walaupun yg nmpk mirip sunni yg total terima hadis2 terutama dari jalur2 para sahabat nabi.

Rilek...pelan2 kaji. Nnti post bang. Saya cuma pelajar tktn 6 maahad.

Anonymous said...

Org Islam dan org kafir Allah yg jadikan. Islam yg baik dan Islam yg jahat pun Allah juga yg jadikan. Mereka msih dlm satu jemaah. Di akhirat akan dibicarakan. Tp org kafir xde bicara lg, terus dicampak ke neraka utk sebagai bahan bakar penghuni neraka. So pandai2 lah korang pilih.

Anonymous said...


Kita semua telah membaca komen-komen yang tidak bermoral ditulis oleh barua-barua ternakan parti kafir harbi memaki hamun, menghina, memburuk-burukkan dan menfitnah ajaran Islam, ulama-ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS dan memuliakan pemimpin-pemimpin kafir harbi yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam.

Maka jelaslah barua-barua parti kafir harbi roket ini adalah musuh-musuh Islam yang nyata.

Anonymous said...

Kalau Syiah itu bukan Islam, mengapa dibenarkan orang Shiah pergi berhaji?

Anonymous said...


Barua dedak roket 6:10 PM (konon pelajar tktn 6 maahad),

Kamu mahu bercakap tentang Islam tetapi kamu sendiri bersekongkol dengan parti munafik sekular liberal dan parti kafir yang telah menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam di negara ini seolah-olah kamu menganut Islam liberal.

Sekarang sila tunjukkan ayat Al-Qur'an yang membenarkan kamu bersekongkol dengan musuh Islam!

Anonymous said...

Syarat utk masuk ke tanah haram ialah mengucap syahadah. Declare sbg muslim.

Takde kena mengena shia or tidak. Mcm bomoh tok pawang jgk yg mnjalankan spritual tahyul.

Yg ada muslim atau non muslim. Selesaikan ni dulu utk ke tanah haram.

Anonymous said...

Pas pun bersengkongkol dgn sekular. Tak tau ke parlimen tu adalah tempat ciptaan sekular?

Islam adalah islam. Solid. Mana ada islam liberal? Bab mana?

Anonymous said...

Barua dedak pakatan 6:33 PM,

Islam adalah satu-satunya agama yang benar dan diredhai oleh Allah. Islam liberal adalah ajaran yang sesat lagi menyesatkan mengikut fatwa majlis fatwa kebangsaan.

PAS berkerjasama dengan DAP dll kerana DAP dll bersetuju untuk menghormati agama Islam dan hak umat Islam. Apabila DAP dll menunjukkan permusuhan mereka terhadap ajaran Islam dan umat Islam, maka PAS menamatkan kerjasama dengan DAP dll supaya PAS boleh membela agama Islam dan hak umat Islam.

Nabi Muhammad s.a.w. juga pernah berkerjasama dengan puak Yahudi di Madinah. Dan perjanjian kerjasama tersebut terbatal apabila puak Yahudi memerangi umat Islam.

Maka tindakan PAS adalah sesuai dengan ajaran Islam.

Kamu mahu bercakap tentang Islam tetapi kamu sendiri bersekongkol dengan parti munafik sekular liberal dan parti kafir yang telah menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam di negara ini seolah-olah kamu menganut Islam liberal.

Sekarang sila tunjukkan ayat Al-Qur'an yang membenarkan kamu bersekongkol dengan musuh Islam!

Anonymous said...

Cukup2 lah buat fitnah admin.

Anonymous said...

Admin sertakan 2 video untuk tatapan...so mana ada fitnah...ko org tgk ler...so komen Ano 6.57 waive.

Alshams said...

Sangat setuju.

Anonymous said...


Wah barua-barua dedak pakatan meroyan histeria apabila tuan ibnuhasyim mengadakan dua video yang mendedahkan strategi kotor musuh Islam untuk menipu dan memburuk-burukkan umat Islam.

Anonymous said...

Kenapa komen2 yg telah dipublish oleh admin, akhirnya dipadam? Nape bang?

Ketakutan ke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails