Saturday, June 16, 2018

M'sia Boleh Jadi Negara Kristian? Ini Kemungkinannya..

Jangan tolak kemungkinan Malaysia boleh jadi negara kristian. Sejarah membuktikan demikian
Apa dah jadi kepada Filipina?
Dulunya Manila diperintah oleh Raja Sulaiman. Mindanao diperintah oleh Sultan Muhammad Kabungsuwan. Sekarang dah jadi negara Kristian. Disamping puluhan agama lagi di dalamnya.

Apa dah jadi kepada Vietnam?
Dulu namanya kerajaan Melayu Islam Campa (Panduranga, Kauthara, Vijaya, Inderapura, Simhapura). Sekarang dah jadi negara Buddha. Orang Malaysia tak tahu pun Vietnam tu dulu kerajaan Melayu Islam.

Apa jadi kepada Thailand?
Sebahagiannya dulu wilayah Melayu Islam dan tempat lahir ulamak Islam nusantara. Sekarang dah jadi negara Buddha. Orang Melayu dah tak reti cakap Melayu dan tak tahu tulisan jawi. Budak sekolah rendah Melayu dah percaya bahawa Kedah / Kelantan adalah asal Thailand yang dijajah oleh Malaysia.

Apa dah jadi kepada Singapura?
Dulunya diberi nama Temasek, tempat berdagang pelbagai rumpun Melayu. Tempat berlabuh sultan-sultan Melayu Riau Lingga. Sekarang jadi negara apa entah … Anak kita kat Johor pun tak tahu Singapura negeri Melayu Islam dulunya.

Apa pula akan jadi kepada Pulau Batam dan banyak lagi wilayah di Indonesia? 
Bukan ke gerakan Kristianisasi di sana dah masuk gear 5? 

Jadi apa mustahilnya Malaysia adalah sasaran seterusnya? 
Depa acah kita dengan isu kalimah Allah. Ada dah sikit-sikit orang Melayu yang murtad. Depa tuntut perlembagaan yang halang penganut agama lain sebar agama depa pada orang Islam dimansuhkan. Depa minta anak-anak lahir tak de status agama. Kita berlonggar depa ke depan lagi. Kita mati dalam iman, tapi cucu cicit kita belum tentu lagi.

Sedikit sikap hazar (berhati-hati) lebih baik dari selamba selamanya ….


Jangan tolak kemungkinan Malaysia boleh jadi negara kristian. Sejarah membuktikan demikianTulisan : Rujukan: http://pakdin.my/tag/kristian
======================

Hari Raya Aidilfitri, Selamat!! Terimalah Hadiah Dari Ibnu Hasyim.

Imej yang berkaitan

Selamat Hari Raya Puasa...
Maaf Zahir Batin,
Selamat Jiwa raga..
Selamat Aqidah.

Untuk pembersihan aqidah ku hadiahkan 2 syarahan ini..
Video: Lebih Baik Pemimpin KAFIR tapi JUJUR...!!!! 
Hati-hati pendakalan Aqidah

Video: Pemimpin Kafir Yang Adil vs Pemimpin Islam Yang Zalim - Ustaz Azhar Idrus
Dari Ibnu Hasyim..

5 comments:

Anonymous said...

Malaysia terlampau ramai Penceramah dan program ceramah. Ada parti yang menggunakan perjuangan Islam tapi entah apa-apa punya pemimpin kerana tidak mempunyai kebijaksanaan.

Semua negara yang bertukar menjadi bukan Islam lagi ialah kerana ekonomi Islam nya lemah. Bermula dari situ lah akan bermulanya perubahan demi perubahan dan akhirnya kalah dengan sistem riba.

Yang di sibuk kan melampau-lampau sehingga menjadi mengarut ialah hukum-hakam sehingga orang Islam sendiri menolak hukum tersebut.

Penceramah ramai tapi sekadar menumpukan pada amalan untuk akhirat. Yang ada satu ialah kopi O Nasi Lemak yang banyak memperkatakan tentang urusan perniagaan. Sebelum di putuskan mengenai GST, beliau telah memperkatakan tentang sifar GST.

Islam mesti ada gedung perniagaan yang besar dan kilang yang banyak. Urusan perniagaan dan pentadbiran mesti lah jujur dan amanah.

Jangan berlagak sangat Islamnya konon mengikut cara Rasulullah saallahhalaihiwassalam. Tapi ikut nya pada permulaan sampai pertengahan hancur..

Anonymous said...


Tangkis Spesis Jahat 2:

June 16, 2018 at 8:58 AM
Ini contoh orang kecewa dengan Islam. kerana dia tak faham Islam. Terikut cara berfikir orang kafir.
Menolak cara hidup RasulullahSAW.

Demi Allah, penjajahan pemikiran inilah yang perlu dibebaskan. Keian mereka.

Anonymous said...

Islam disuruh asingkan daripada politik. Tapi hanya dikaitkan dgn gedung2 besar? Fikiran beginilah puncanya Islam bertambah lemah bila umatnya hanya fikir ekonomi sahaja. Sibuk berlawan lawan cari kesenangan duniawi. Dibalik kekayaan dan kesenangan duniawi yang direbut itu barat suntikkan hiburan hiburan dan hiburan.

Kalau nak diikutkan semuanya salah orang melayu Islam itu sendiri kerana memilih pemimpin umno yang tidak amanah kepada agamanya selama puluhan tahun. Walaupun melayu Islam nampak terpampang depan mata untuk memilih pemimpin yang paling dekat ke arah Islam which pas (wpun tdk perfect), mereka still tidak menolak. Mereka hanya gembar gemburkan menolak rasuah tapi sebaliknya bersetuju dgn rasuah. Ianya terbukti apabila pas walaupun tidak pernah terkait sekalipun dengan rasuah tapi tidak dipilih. Mereka still memilih kepimpinan baru yang sama malah lebih teruk pula ancamannya terhadap Islam. Jangan salahkan sesiapa sekiranya kristian menguasai malaysia satu hari nanti kerana punca salahnya memang datang daripada melayu Islam sendiri yang hanya hendakkan Islam kulit sahaja. Isinya tidak. Hanya yakin pada ekonomi dan tidak yakin pada Allah

Anonymous said...


Barua bangsat ternakan pakatan 8:58 AM adalah musuh Islam kerana barua bangsat ini telah menghina agama Islam dan Rasulullah s.a.w. . Kita yakin barua bangsat ini adalah kafir harbi yang menyamar sebagai orang Melayu untuk menipu kaum Melayu Islam.

Anonymous said...

A great congratulations to the evangelist. Malay tsunami and transformation has proven the Malays will gradually accept your teaching and scholar. It is time for the new government to widely open the road and spread the Christianity over the country without boundary no more.

As long as there is an excellency in the aconomic achievement and governance then all people Chineese, Indian and Malay will follow. They will be standing as Malaysian Malaysia as One

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails