Tuesday, June 12, 2018

Khalid Ibrahim Jadi Penasihat Ekonomi Terengganu




KUALA NERUS – Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang ditawarkan jawatan penasihat ekonomi Terengganu menyatakan komitmen membantu Terengganu mencapai keadaan ekonomi lebih baik.

Menteri Besar, Prof. Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar, berkata Abdul Khalid bersetuju memberi pandangan dan nasihat yang relevan dalam memantapkan ekonomi negeri ini dalam pertemuan yang diadakan sebelum ini.
“Beliau tidak memegang jawatan itu secara rasmi tetapi bersetuju membantu kerana apa yang paling penting bukan jawatan, sebaliknya peranan yang dimainkan.
“Selain Abdul Khalid, kita juga akan bertemu dan mendapatkan pandangan daripada tokoh lain seperti tokoh cendekiawan, ekonomi dan masyarakat.
“Kita percaya kerajaan tidak boleh bergerak dengan sendiri tetapi perlu mendapatkan pandangan dan saranan daripada mereka yang mahir di luar sana,”katanya selepas Majlis Bayaran Bonus Guru Khidmat Masyarakat dan Guru Pintar Al-Quran Negeri Terengganu 2018 di Stadium Tertutup, Kompleks Sukan Negeri Terengganu, di sini, hari ini.
Turut hadir, Pengarah Yayasan Islam Terengganu, Datuk Dr. Alias Abdullah.
Dr. Ahmad Samsuri dalam ucapannya pada majlis berbuka puasa bersama anak perantau di Bangi, Selangor pada Sabtu lalu mengakui Kerajaan Terengganu dikunjungi Abdul Khalid seminggu selepas membentuk kerajaan negeri.
Beliau berkata, pihaknya menawarkan jawatan penasihat ekonomi kepada Abdul Khalid susulan keupayaan dan pengalamannya dalam bidang korporat serta berjaya membangunkan Kerajaan Selangor ketika pentadbirannya sejak 2008.
Sementara itu, Dr. Ahmad Samsuri berkata, kerajaan negeri membelanjakan RM1.8 juta untuk memberikan bayaran bonus kepada guru khidmat masyarakat dan guru pintar al-Quran dengan RM500 setiap seorang.
Katanya, ia membabitkan 1,705 guru bagi program Pintar al-Quran, manakala seramai 1,944 orang lagi membabitkan tenaga pengajar bagi kelas masyarakat. – BH Online

6 comments:

Anonymous said...

dulu kata PH RECYCLE PM, sekarang PAS pun RECYCLE punaisihat pulak?

Anonymous said...

Bila PAS kata, buktian?

Anonymous said...

Knp negara kita jelas ketandusan tokoh2 muda yg berwibawa, ph sendiri masih mgharapkan pnisahat org yg dh lanjut usia, jelas sekali ketandusan pemimpin yg muda bermula semasa zaman pmerintahan dr m, pada zaman tun m bgitu ramai tokoh2 yg berwibawa dlm umno tp skrg nmpknya betul2 tandus,siapa punya angkara yg mnutup ruang dan pluang kpimpinan

Anonymous said...

Khalid ibrahim ni orang yang amanah. Itu sebab dia suka dgn kepimpinan pas masa di selangor. 'saya ada sedikit pengalaman dlm sektor....' very humble statement frm him. Good move terengganu well done!

Anonymous said...

Masa Arul beri penerangan 1MDB, Khalid tidak ada bantahan atau keraguan.

Sebab dia lah, pemimpin PAS yang tak reti apa-apa kata 1MDB masih terkawal dan masalah yang di hadapi boleh di selesai.

Pembayaran pampasan yang dia bayar berjuta pada 4 atau 5 orang kanan nya di perintah oleh mahkamah di kembalikan.

Keputusan Khalid itu menjatuh kan kredibiliti dia kerana itu duit rakyat Selangor.

Otak Khalid bagus tapi sejak berbaik dengan PAS, semakin kurang cerdas.

Jika dia istiqomah dan tidak terpedaya dengan pujukan UMNO-PAS, mungkin boleh di calonkan sebagai Gabenor Bank Negara.

Selamat maju jaya kepada Khalid Ibrahim.

Anonymous said...

Hahaha.. dey tambi..

Siasatan belum abis.. kes belum dibicarakan di Mahkamah.... SPRM Shukri belum habis bersedih...pariah anon 10.09 AM ni dah jatuhkan hukum..

Lu sapa.. .. cucu Atok ka..? Bebas dari dosa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails