Thursday, June 14, 2018

Kempen DAP, PH Jahanamkan Nama Melayu



PEMIMPIN DAP Lim Guan Eng baru-baru ini berkata keputusan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) umpama runtuhnya Tembok Berlin yang dibina komunis untuk memisahkannya dari Jerman Barat.

Guan Eng menjadikan simbol Tembok Berlin yang mewakili penindasan, kezaliman dan pemerintahan autoritarian itu untuk merujuk kepada pemerintahan UMNO, yang merupakan parti Melayu terbesar.
Kita mungkin tidak boleh membaca niat sebenar Guan Eng mengungkapkan perkara ini, tetapi sebenarnya beliau dan beberapa pemimpin DAP dan golongan liberal sudah biasa menggunakan simbol-simbol kejahatan ini untuk mengaitkannya dengan UMNO dan orang Melayu Islam.
Bagi mereka, ketuanan Melayu di Malaysia ini ialah sesuatu yang amat negatif, bersifat autoritarian malah fasis, hingga kedudukan istimewa Melayu selalu diungkapkan dengan cara sangat buruk.
Kita sudah melihat yang kaitan dengan Tembok Berlin ini tidak mencetuskan kegemparan dan kejutan di kalangan penyokong-penyokong PH kerana mereka juga melihat kepimpinan Melayu dengan cara negatif.
Sebelum ini, mereka mengaitkan menteri propaganda zaman Nazi, Joseph Goebbels dengan kempen penerangan UMNO semasa masih menjadi pemerintah beberapa tahun lepas.
Ini dilakukan sendiri oleh Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengatakan mereka yang mempertahankan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai “Goebbels kecil.”
Mereka juga mengaitkan ucapan Najib dengan ucapan Hitler, memberikan tafsiran yang menunjukkan yang Najib mahu pemerintahan yang lama seperti yang diidamkan Hitler.
Mesej mereka ini semua sampai pada telinga-telinga penyokong mereka dan menguatkan lagi kebencian terhadap UMNO dan semua yang berkaitan Melayu termasuk agama Islam dan institusi Raja-Raja Melayu.
Mereka memberi imej paling buruk pada pemimpin politik Melayu supaya mereka sendiri akan kelihatan baik atau sebagai pilihan yang lebih baik terutama pada bukan Melayu.
Kempen berterusan ini memburukkan nama Melayu hingga semakin ramai melihat Melayu sebagai satu yang jijik dan keji.
Apa yang mereka lakukan ini menunjukkan sikap rasis mereka kerana sangat mudah mengaitkan yang buruk dengan Melayu dan penyokong mereka pula dengan mudah menerimanya.
Setelah beberapa tahun kempen ini ditujukan kepada kepimpinan Melayu, sejak dua atau tiga pilihan raya umum terdahulu, mesej ini sudah tertanam dalam fikiran ramai kerana sudah disebut berulang kali.
Malangnya sesetengah orang Melayu sendiri sudah mempercayainya dan turut sama menyebarkannya di media sosial.
Inilah satu kempen jahat yang sudah merosakkan negara, membina persepsi dan pemahaman yang salah di kalangan rakyat hingga menggugat keharmonian negara. – Mynewshub.cc

11 comments:

Anonymous said...

MELAYU MUDAH LUPA TENTANG AHOK JAKARTA

Umat Islam Jakarta telah melakukan kesilapan besar apabila mereka mengundi dan melantik si kafir yang bernama Ahok menjadi gabenur Jakarta. Sebagai membalas budi baik umat Islam Jakarta, si Ahok ini telah mendedahkan sifat kafir harbinya dengan menghina agama Islam , merobohkan masjid dan surau di Jakarta dan memecat kakitangan awam yang beragama Islam dan memberikan jawatan tersebut kepada puak Kristian.

Malangnya sebilangan umat Islam yang jahil murakkab dan bodoh sombong telah mengulangi kesilapan umat Islam Jakarta dengan secara membabi buta menyokong dan mengundi pakatan yang terdiri parti sekular liberal dan parti kafir harbi. Akhirnya kaum Melayu Islam juga yang tertipu dan mengalami kerugian besar kerana rejim pakatan enggan melaksanakan janji pakatan sendiri!

Maka terbentuklah rejim pakatan di mana bilangan MP kafir melebihi bilangan pemimpin Melayu maka pemimpin Melayu termasuk PM sendiri terpaksa mengikut telunjuk pemimpin-pemimpin kafir. Maka agama Islam dan umat Islam berada di dalam situasi yang kritikal seperti telur di hujung tanduk.

Sebilangan kakitangan awam termasuk ustaz dan uztazah telah, sedang atau akan dipecat oleh rejim pakatan. Peguam kafir telah dilantik menjadi peguma negara dengan alasan konon kaum Melayu Islam tidak layak kerana mereka tidak bermoral. Hakim Melayu diarahkan letak jawatan dll. Institusi Islam mahu dihapuskan. Ini adalah kezaliman, penindasan dan penghinaan pakatan ke atas agama Islam dan umat Islam.

Ini bererti sebilangan umat Islam Jakarta dan umat Islam di negara kita telah meremehkan ajaran Islam. Sebenarnya Allah dan RasulNya telah melarang umat Islam dari mengundi atau melantik calon munafik dan calon kafir menjadi pemimpin.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" An-Nisaa' : 144.

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik) jadi PEMIMPINMU. Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." Al-Maa-idah : 57.

Alasan Allah dan RasulNya melarang umat Islam dari melantik orang munafik dan orang kafir menjadi pemimpin:

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.

(Al-Baqarah 2:120)

Kesimpulan:

Wahai umat Islam, marilah kita semua kembali kepada ajaran Islam dan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 supaya PAS boleh membela dan melindungi agama Islam dan hak umat Islam dan rakyat.

Anonymous said...

Ajaran islam asal yg mana bang? Bab mana Kedudukan undi adalah sama rata antara muslim dan kapir? Melindungi islam dan hak umat islam dgn cara pecah perintah dlm bab mana ajaran islam bang?

Anonymous said...

Maknanye undi berjasa, hamim, umno, bersatu, amanah pun dibolehkan sebab perlembagaan parti masing2 pun ada tertulis mengangkat islam dan memperjuangkan umat islam. Dah 60 tahun la umno perjuangkan hak umat islam. Buatbsistem perbankn islam, masjid, surau, tubuh jakim dll, buat tilawah, majlis berbuka puasa, silibuus subjek islam dn macem2 lagi.

Kalau setakat itu hujahnye lah

Anonymous said...

Lbh baik undi babi kurap dr undi lebai2 pas yg sesat & munafiq yg mununggang agama utk berahi politik. Pas hanya dihormati zmn sblm TGNA.

Anonymous said...

Spesis babi akan menyokong babi.. kahkahkah... membabi buta la lu menyokong babi kurap.. sebab sejenis.

Anonymous said...


Barua dedak pakatan 6:22 PM ,

Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam telah menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS dan garis panduan PAS untuk berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam di negara ini.

Sekarang kamu perlu tunjukkan bahagian mana dalam perlembagaan UMNO, PAN , DAP dll yang menyatakan dengan jelas bahawa Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' adalah perlembagaan parti UMNO, PAN, DAP dll.

Bagaimana boleh pemimpin PAN mendakwa parti PAN adalah parti 'Islam' sedangkan PN sendiri sedang bersekongkol dengan parti kafir harbi DAP yang telah menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam? Nabi Muhammad s.a.w. sendiri tidak pernah bersekongkol dengan musuh Islam !

Anonymous said...


Semua komen yang ditulis oleh barua ternakan pakatan membuktikan barua-barua ini tidak bermoral kerana mereka suka menjaja fitnah untuk menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, ulama Islam, institusi Islam dan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana barua-barua ini amat bencikan perjuangan Islam.

Orang Muslim yang tulen tidak akan menghina, menfitnah atau memburuk-burukkan ajaran Islam, ulama Islam, institusi Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Anonymous said...

6.42 cuba cerita latar belakang Tgna. Apakah ciri dan tindakan Tgna yang buat kamu hormati Tgna. Cerita sikit apakah tindakan2 Tgna yg dibidas oleh pas, sbb klu ikut cara kamu cakap tu seolah Tgna berseorangan dlm pas...walhal Tgna bukan berjawatan presiden yg membuat keputusan dasar parti. Tuan guru merupakan salah seorang jemaah pas yang memegang jawatan mursyidul am dan mb. Tuan guru juga mengikut keputusan majlis syura sekiranya ada yg bercanggah dgn keputusannya...tahu tak untuk keputusan yang mana? Kalau kamu benar2 sayang Tgna dan mengikuti perkembangan Tgna pasti kamu tahu.

Sure takde jwp kan? Sebabnya mudah...kamu cuma menjual nama ulamak yang telah meninggal dunia. Kalau Tgna masih hidup maka nasib Tgna akan sama dikutuk oleh puak kamu. Seperti tun buat statement baru2 ni bahawa nik abduh dan pas tidak dapat meneruskan legasi Tgna. Seolah olah tun ini menyokong tgna pulak bunyinya. Walhal tun lah paling kuat menentang Tgna dan pas semasa hayatnya. Tapi apabila telah tiada, Tgna dijadikan modal senjata untuk menyerang pas pula. Pencinta sejati Tgna adalah kami yang menyintai perjuangan Islam bukan perosak agama seperti kamu yang tiada adab sehingga sanggup undi babi

Anonymous said...

Salam pakcik. Kalau macam tu parti berjasa dan hamim perlu ahli pas masuk la kan. Undi mrk sbb mrk pun jemaah islam.

Kalau sekadar prlmbagaan parti boleh diletakkn sbg asas perjuangan dan dihujahkan utk membela umat islam, menegakkan agama islam maka umno yg kalah baru ni dah ada formula la utk tarik ahli pas undi mrk. Just letak shj dlm perlembagaan parti ye tak.

Mic pun boleh ikut jgk. Maka beramai ramai kita pakat undi dorg.

Anonymous said...

Apalah benaknya hati org melayu dan islam macam kmu ni. Ada akal tapi tak mahu nak berfikir. Fikiran klu tak dibimbing dgn wahyu alquran dan hadis akhirnya jadi macam kamu lah.. jadilah spt haiwan ternakan dan sesat lagi menyesatkan... inilah mafhum dari sepotong ayat quran yg Allah tempelak orang2 spt kmu...

mursyid said...

Apa tindakan penyokong2 ph yg beragama islam lakukan apabila dap minta jakim dihapuskan..? Nothing...!!!!. Bahkan menyokong lagi. Ini membuktikan penyokong ph yg islam kulit ni tda sensitif terhadap islam. Jadi sahlah penyokong ph ini tiada roh keislaman sehingga sanggup menurut saja kezaliman dap utk mghapuskan islam sedikit demi sedikit dari negara umat islam ini. Ini menggambarkan pembohongan yg besar terhadap rakyat mengatakan parti2 melayu yg bergabung dgn dap memperjuangkan islam. Penyokong ph adalah pembelot kpd melayu dan islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails