Friday, June 15, 2018

Isteri Ahok Selingkoh? Setelah Cerai, Jadi Sorotan Netizen..

Setelah Cerai dari Ahok, Begini Penampilan Veronica Tan, Bagian Ini Jadi Sorotan Netizen Basuki Tjahaja Purnama dan isterinya Veronica Tan di Istana Negara, Rabu (19/11/2014).

SERAMBINEWS.COM: Tok, tok, tok!
Bunyi tukul tukul Ketua Hakim Sutaji di Mahkamah Daerah Jakarta Utara menunjukkan Basuki Tjahaja Purnama alias Ahok secara resmi bercerai dari Veronica Tan, Rabu (4/4/2018) lalu.

"Menegaskan bahawa perkahwinan antara plaintif (Ahok) dan defendan (Vero) berdasarkan sijil perkahwinan nombor 3729 / I / 1997 bertarikh 17 Disember 1997 ditamatkan akibat perceraian dengan segala akibat hukum," kata Sutadji.

Berdasarkan putusan tersebut, Ahok memenangkan hak asuh anak itu atas nama Nathania Purnama dan Daud Albeenner Purnama yang masih di bawah umur.
Buat sementara waktu, Nathania dan David akan diurus oleh Veronica Tan sehinggalah Ahok keluar dari penjara.

Hak penyelenggaraan adalah keputusan panel hakim. Adik Ahok, Fifi Lety Indra menjelaskan bahawa pihaknya tidak membantah keputusan itu.

"Kami tidak meminta untuk dipertanggungjawabkan kepada siapa kami, kami hanya meminta jagaan dan ini adalah hakim hakim yang sepertinya kami bersetuju sehingga anda keluar dari penjara," katanya.

Sementara itu, di pendengaran yang membacakan keputusan itu, tidak dihadiri oleh plaintif (Ahok) dan defendan (Veronica). Seperti yang diketahui, Ahok kini ditahan di Mako Brimob, manakala Veronica dilaporkan berada di luar negara.

Berdasarkan naratif peguam Ahok, Josefina Agatha Syukur, Veronica tidak memberi alasan untuk ketiadaannya dalam perbicaraan. Walau bagaimanapun, sejauh Josefina bimbang, Vero tidak berada di Indonesia. Semasa ditanya sama ada Vero berada di London, Josefina hanya mengangguk.

"Dia pergi," kata Josefina.

Jika anda melihat muat naik Nathania Purnama di Instagram, memang benar bahawa Veronica berada di London.

Muat naik diberikan maklumat lokasi London, England.
Vero yang kelihatan, Nathania, dan David termuda berpose di tempat di mana terdapat banyak pokok berharga.
Nathan dan Vero kelihatannya memegang segelas, sementara David meletakkan tangannya di dalam poket jaketnya.

Ketiga-tiga mereka berpose sambil merenung ke arah kamera. Banyak orang netizen yang memberi pujian berkaitan potret kebersamaan ibu dan dua anak itu.
Terdapat juga penyesalan mengenai perceraian Vero dan Ahok.

Tetapi di samping itu, tidak sedikit juga netizens yang menyoroti penampilan Veronica terkini. Ibu tiga kelihatan lebih kurus daripada sebelumnya.

Berikut adalah beberapa komen:
31ns: "Ibu kelihatan sedikit
shania_brina: "Ibu kurusaaaaaaaaah ya kaya
emy021184: "Ibu nipis
indriyani1021: "Ibu @veronicabtp plasticity kinda kusan bu ...
Artikel ini telah disiarkan di tribunjabar.id dengan tajuk Penampilan Veronica Tan Setelah Perceraian dari Ahok. (IH)

7 Tahun Veronica Tan Selingkuhi Julianto Tio, Begini Perlakuan Ahok ke Istrinya di Depan Publik Basuki Tjahaja Purnama alias Ahok, Veronica Tan, dan sosok yang diduga Julianto Tio 

SERAMBINEWS.COM - Proses perceraian mantan Gubernur DKI Jakarta Basuki Tjahaja Purnama alias Ahok dengan isterinya Veronica Tan masih menjadi perbincangan hangat.
Seperti diketahui, Ahok gugat cerai isteri saat masih di balik jeruji besi kerana alasan perselingkuhan. Sosok pengusaha Julianto Tio alias Ahwa yang disebut sebagai teman dekat atau selingkuhan isteri.

6 comments:

Anonymous said...

Apalah Ibnu Hasyim ni tulis cerita yang tidak berfaedah untuk rakyat Malaysia.

Anonymous said...

BetBola77,
Beritahu pada PH. Ini berita berfaedah? Bertindaklah! Kalau PH bukan pengecut..

June 15, 2018 at 11:18 PM,ini beriita baik untuk anda, supaya jangan jadi Ahok Malaysia, spesis laknatullah!

Anonymous said...

June 15, 2018 at 11:18 PM

Katak bawah tempurung kafir.. bodoh , Islam suruh ambil tahu seluruh dunia. Patut le jumud sangat bangsa spesis jahat ni.

Anonymous said...

Menilai berita @ cerita yg tersurat dan yang tersirat

Anonymous said...

Berita jadi tidak ada makna sekadar ambil tahu malah tidak ada isi yang tersurat atau tersirat sekiranya tiada di ikuti dengan ulasan.

Kes penceraian berlaku di mana-mana, untuk apa ambil tahu.

Anonymous said...

Tangkis Spesis Jahat 1:

Kes Ahok ni kes hina Islam.
Kes Ahok ni sudah dibimbangi berlaku di M'sia melalui kerajaan PH. Melalui penghinaan pada Raja? Merendah-merendahkan institusi agama.
terang-terang Siti Kasim hina Islam tak boleh dakwa.Ahok didakwa kerana hina Islam.

jangan kira June 15, 2018 at 11:18 PM
dia bodoh dilindungi tempurung orang kafir.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails