Sunday, February 18, 2018

2 Anak Raja &Ratu Dangdut Ditangkap Kes Dadah.


Hasil carian imej untuk Rhoma Irama dan Elvy Sukaesih
HALAMAN HIBURAN 

MASALAH artis-artis di dunia, termasuk Rhoma Irama dan Elvy Sukaesih mungkin mempunyai masalah yang sama. Anak raja dan ratu dangdut ditangkap oleh polis kerana kes dadah.

Ridho Rhoma pertama kali ditahan Unit Dadah Polis Jakarta Barat, pada 25 Mac 2017 yang lalu. Dia menyimpan 0.7 gram dadah jenis shabu di sekitar kawasan hotel Tanjung Duren.

Oleh hakim Pengadilan Negeri Jakarta Barat, dia dijatuhi hukuman 10 bulan penjara. Hakim juga mengharuskan Ridho menjalani pemulihan medis atau sosial RS Ketagihan Obat (RSKO) Cibubur selama 6 bulan 10 hari.
Penampilan Terbaru Sang Raja Dangdut Bikin Kaget: 'Melihatnya Ku Langsung Bercucuran Air Mata'
Rhoma Irama & Anaknya.
anak Umi Elvy 

Hampir setahun kemudian giliran anak Umi Elvy pula telah diambil. Tiada separuh hati, separuh lagu penyanyi lagu 'berbisik' lagu kanak-kanak itu dilancarkan polis. Elvy diketahui mempunyai enam orang anak.

"Pada mulanya mendapat maklumat masyarakat bahawa suspek Muhammad sering lakukan transaksi dadah di seputaran Cawang," kata Kabid Humas Polda Metro Jaya Kombes Argo Yuwono, Jumaat (16/2).

Penangkapan dilakukan di depan laman rumah Elvi, Jalan Usaha No.18 Rt.01 / 05, Dewi Sartika, Cawang, Jakarta Timur, awal hari tadi. Operasi ini diketuai oleh Kepala Sub Bagian I Drug Polda Metro Jaya AKBP Jean Calvijn Simanjuntak.

Mereka yang dicicuk Dhawiya Zaida, Muhammad (teman wanita atau tunangan Dhawiya), Syehan (kakak Dhawiya), Ali Zainal Abidin (kakak Dhawiya) dan Chauri (isteri Syehan). Keadaan Chauri adalah 6 bulan mengandung dan sudah mempunyai bayi.

Tambahan pula, Argo berkata, pasukan itu menjalankan pemantauan dan melihat sifat-sifat yang disebutkan di atas. Selepas penangkapan, pihak polis juga melakukan pencarian. Menemui 0.38 gram sabu dalam seluar yang diubah suai pinggang. Ia dibawa oleh Muhammad.

"Dilanjutkan penyusunan semula ke bilik tersangkak Dhawiya yang sedang bersama suspek Syehan dan Chauri sedang menggunakan sabu bersama dan didapati barang bukti," katanya.

Dari bilik Dhawiya diamankan dompet 'Manggo' silver berisi shabu 0.45 gram, satu klip mengandungi sabu 0,49 gram, dua buah alat isap sabu, satu alat isap sabu bekas pakai, peralatan Sabu serta selang plastik dan satu kotak berisi alat isap.

"Dari Syehan, polis mengamankan dua timbangan digital, satu alat isap sabu, satu iPad serta dua buah handphone," tambahnya.

Selain itu, suspek dan keterangan diamankan di Polda Metro Jaya untuk siasatan. (IH)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Begitulah bahaya arak, didalamnya termasuk dadah yang diubahsuai dengan pasaran dan suasana setempat. Yang kita hairan masih lagi Kerajaan umat  Islam tidak mahu melaksakan perturan agamanya sendiri. 

Bagaimana jalan selesainya? Kalau di Malaysia, pilihlah Parti Islam..

UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?


Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini. -Pres..

E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

14 comments:

ted manoff said...

Amboiii..senangnya ibnu ckp pilih pas segala masalah selesai..siapa yg jadii pm kalau pas menang pru nanti..hadii awang jadii pm hancur malaysia nii..berangan tk sudah tuan ibnu nii..diplomat yahudii dtg pun hadii senyap seribu bahasa..


Insaflah tuan ibnu.. Dunia dh tua..😃😄😅😂

Anonymous said...

Link untuk artikel asal dan video dibawah ini

https://aidcnews.wordpress.com/2017/03/08/tular-video-pemimpin-melayu-dap-berpelukan-di-kelab-malam/

Tular! Video Pemimpin Melayu DAP Berpelukan Di Kelab Malam

AIDCNews – 08/03/17 –Satu rakaman seorang pemimpin Melayu DAP, Zairil Khir Johari sedang berpelukan dengan wanita yang dipercayai dirakam di sebuah kelab malam sedang tular di media sosial.

“Tular di media sosia sejak semalam video berdurasi 0.15 saat di mana aksi Pemimpin DAP Pulau Pinang, Zairil Khir Johari berpelukan sambil goyang-goyang bersama seorang wanita.

“Zairil juga merupakan Ahli Parlimen Bukit Bendera dan juga merupakan Ketua DAP Melayu Pulau Pinang.

“Tahniah sekali lagi diucapkan DAP Pulau Pinang kerana berjaya melahirkan pemimpin yang kononnya Melayu beragama Islam dan diletakkan dalam saf kepimpinan DAP bagi meraih undi bangsa Melayu,” lapor Penangkini.

Anonymous said...

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/03/11/pas-lahirkan-pemimpin-islam-bukan-kaki-kelab-malam/

PAS lahirkan pemimpin Islam, bukan kaki kelab malam

PETALING JAYA: PAS mengakui perjuangan mereka selaras dengan apa yang dilakukan jemaah tabligh dalam melahirkan ahli dan pemimpin yang bersih, kata Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

Pengarah Pusat Penyelidikan PAS itu berkata, pendekatan Islam yang dibawa PAS dapat menghindari pemimpin daripada terlibat dengan aktiviti tidak bermoral seperti mengunjungi kelab malam dan kaki perempuan.

“Dalam PAS memang sudah ada kegiatan menyucikan diri dan mengukuhkan kerohanian seperti yang dilakukan oleh jamaah tabligh.

“PAS memang mementingkan usaha seperti itu supaya pimpinan politik yang dilahirkan oleh PAS tidak kaki kelab malam, berpeleseran dengan wanita bukan mahram dan lain-lain,” kata beliau kepada FMT.

Zuhdi berkata demikian susulan pandangan Ahli Parlimen Bukit Bendera, Pulau Pinang, Zairil Khir Johari yang menyifatkan PAS umpama jemaah tabligh kerana tidak berminat memenangi pilihan raya.

Katanya, Zairil sepatutnya mencontohi perjuangan yang dibawa PAS dan jemaah tabligh sekali gus dapat melahirkan pemimpin yang berakhlak tinggi.

“Pemimpin yang berakhlak tinggi dan berintegriti sebenarnya lahir dari kegiatan penyucian diri dan pengukuhan kerohanian seperti yang ada dalam PAS serta jamaah tabligh.

“Dengan menawarkan pimpinan seperti ini, PAS yakin rakyat Malaysia akan menolak pimpinan politik sekular dan chauvinis seperti yang dilahirkan oleh DAP,” katanya.

Semalam, Zairil dalam penulisannya mempersoalkan haluan perjuangan PAS yang kini lebih mementingkan perjuangan agama berbanding meraih sokongan politik dan menuduh PAS lari daripada perjuangan arwah Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, bekas Menteri Besar Kelantan dan Mursyidul Am PAS.

Zuhdi pada masa sama turut mengingatkan Zairil supaya tidak memandang rendah kepada jemaah tabligh kerana kumpulan itu mampu menumbangkan kerajaan DAP Pulau Pinang.

“Jumlah mereka yang ramai di Pulau Pinang dan pengaruh mereka yang tidak sedikit, di samping kerjasama dengan PAS dan NGO Islam yang lain, jika digembleng akan mewujudkan tsunami Islam yang akan menumbangkan DAP di negeri tersebut,” katanya.

Anonymous said...

Video serta foto di artikel asal


http://www.kualalumpurpost.net/pemimpin-dap-berpeluk-dengan-wanita-di-kelab-malam/

Pemimpin DAP berpeluk dengan wanita di kelab malam?

George Town – Ahli Parlimen Bukit Bendera, Zairil Khir Johari menafikan beliau merupakan individu yang berpelukan dengan seorang wanita seperti dalam rakaman video yang tersebar menerusi laman sosial.

Video berdurasi 15 saat itu, menular dalam laman sosial, menunjukkan seorang wanita yang sedang menari memeluk seorang lelaki dalam lokasi yang dipercayai sebuah kelab malam.

Ramai netizen terkejut dan mendakwa lelaki itu menyerupai Zairil.

Video itu juga menunjukkan lelaki berkenaan tidak menolak wanita tersebut apabila dipeluk dan juga tidak menari.

“Bukan saya dan ia mengarut, setiap hari pasti ada cerita tentang saya. Tidak pernah berhenti,” kata Zairil ketika dihubungi wartawan menerusi aplikasi WhatsApp.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Georgetown, Asisten Komisioner Mior Faridlatrash Wahid berkata, pihaknya tidak perlu melakukan siasatan berhubung perkara tersebut.

“Ia hanya sebuah video yang menunjukkan seseorang menari dengan seorang wanita,” katanya.

Dalam pada itu, Pengerusi DAP Pulau Pinang, Chow Kon Yeow gagal dihubungi untuk mengulas perkara tersebut.



Read more http://www.kualalumpurpost.net/pemimpin-dap-berpeluk-dengan-wanita-di-kelab-malam/

Anonymous said...

Mereka ini sah tak dapat tarbiah dari PAS. Kah...kah..kah....

Anonymous said...

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee
KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...


Orang PAS ni suka tenguk masalah satu, satu. Bila judi, hanya Islam PAS boleh menghapuskan judi.

Kemudian bila skandal, Islam PAS ada penyelesaiannya.

Bila pesta Arak, parti suci satu-satu nya yang keras membantah pesta.

PAS tidak melihat keseluruhan masalah secara makro.

Itu sebab Hadi tak layak jadi PM.. kerana semua permasalahan di selesaikan satu, satu...

Jika ikut Islam, dengan satu pendekatan sahaja semua masalah selesai.

Anonymous said...

Lanun Bugis + Zahid Bangla + Bomoh Mah + Hadi + Ibnu Hasyim maka terkenalah Malaysia sebagai negara rasuah di dunia.

Anonymous said...

https://www.youtube.com/watch?v=FmmlXC_Sr-Q

Video Youtube Mat Sabu kata MAT SABU - mahathir BAPAK PEROSAK NEGARA

Anonymous said...

UNDI PH = UNDI DAP, UNDI DAP = UNDI ANTI ISLAM, ANTI MELAYU

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee
KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

February 17, 2018 at 9:27 PM

Anonymous said...

Sejak kes Benji.. mana ada artis kena cekup.

Yang ada artis yang datang sendiri ke Balai dengan keadaan di pengaruhi dadah.

Apa lagi sejak kebelakangan ini Najib cukup dekat dengan orang seni.

Termasuk lah Lobai yang rapat dengan Najib.. kan ?

Anonymous said...

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/anak-husam-musa-ditahan-miliki-200-biji-pil-kuda/

Anak Husam Musa Ditahan Miliki 200 Biji Pil Kuda

KUALA LUMPUR – Anak lelaki Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Husam Musa telah ditahan kerana memiliki 200 biji pil kuda, petang Sabtu (semalam).

Bagaimanapun, Husam mengatakan bahawa beliau hanya mengetahui perkara tersebut daripada rakannya kerana polis belum memaklumkan kepada beliau bahawa anaknya Ahmad Syafi telah ditahan.

“Saya hanya mendapat tahu anak saya, Ahmad Syafi direman di Mahkamah Kota Bharu atas tuduhan memiliki pil kuda jam 5.22 petang tadi, apabila seseorang menghantar imej laporan Malaysiakini melalui WhatsApp.

“Sehingga kini, tiada pemakluman rasmi oleh polis dibuat kepada saya mengenai penahanan itu.

“Juga tiada pemakluman polis bahawa beliau akan dibawa ke mahkamah untuk tahanan reman pagi tadi. Saya juga tidak diberitahu sehingga kini di mana anak saya ditahan,” katanya dalam catatan di Facebooknya kira-kira sejam yang lalu.

Kata ADUN Salor itu lagi, penahanan anaknya oleh beberapa orang lelaki itu dimaklumkan oleh jirannya.

Tambah Husam lagi, beliau akan mengeluarkan satu lagi kenyataan rasmi setelah maklumat dan butiran penuh didapati daripada pihak polis.

Dalam pada itu. Ketua Polis Daerah Kota Bharu, ACP Ismail Mat Sidik memetik laporan Harian Metro mengesahkan suspek berusia 29 tahun itu ditahan jam 3.30 petang tadi kerana memiliki 200 biji pil kuda.

Katanya, lelaki itu ditahan di depan sebuah rumah di Jalan Pasir Mas-Salor, Kota Bharu, semalam.

Beliau berkata, berlaku pergelutan antara sepasukan polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu dengan suspek sebelum dia ditahan.

“Suspek dibawa ke Mahkamah Kota Bharu untuk mendapatkan perintah tahanan reman selama 4 hari bermula hari ini sehingga Rabu ini.

“Lelaki itu ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 39A (1) Akta Dadah Berbahaya 1952,” katanya kepada akhbar itu. – MYNEWSHUB.CC

Anonymous said...

Parti Islam pimpinan ulama Islam telah melihat dan mengkaji masalah di peringkat mikro dan makro dan mengemukakan penyelesaian masalah secara Islam tetapi puak munafik dan kafir harbi tetap akan nenentang Islam kerana mereka lebih suka masuk neraka bersama syaitan dan iblis kerana mereka menyangka neraka adalah seperti pesta arak.

Anonymous said...

Wah hebatnya anak pemimpin kuali kuasa 10 terlibat dengan dadah. Jika Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi menang PRU, maka berpestalah penagih dan pengedar dadah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails