Saturday, February 24, 2018

SPRM Didesak Kemuka Hasil Siasatan Kekayaan Keluarga Dr M..

Hasil carian imej untuk kekayaan Dr M & keluarga
KOTA BHARU, 23 Feb (Bernama) -- Anggota akar umbi PAS Kawasan Kubang Kerian hari ini mendesak agar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengemukakan hasil siasatan terhadap dakwaan kekayaan anggota keluarga Tun Dr Mahathir Mohamad.

Wakilnya, Azmi Mat Husin berkata kemewahan yang dimiliki oleh keluarga berkenaan sangat luar biasa kerana seorang anak Mahathir, Tan Sri Mokhzani turut tersenarai antara orang terkaya di Malaysia.

"Saya hairan dengan apa yang dilakukan oleh Dr Mahathir ketika beliau menjadi perdana menteri sehingga anaknya memiliki kekayaan luar biasa.

"Justeru, kami mendesak agar siasatan SPRM sebelum ini dapat didedahkan kepada umum kerana ramai yang nak tahu mengenainya," katanya selepas mengadakan perhimpunan mendesak perkara tersebut di depan Masjid al-Fattah, Jalan Pintu Geng di sini, hari ini.

Kira-kira 20 anggota PAS Kawasan Kubang Kerian turut menyertai perhimpunan tersebut yang berlangsung selepas solat Jumaat.

Dalam pada itu, Azmi turut menggesa agar kerajaan segera menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) terhadap tragedi Memali yang mengorbankan 18 nyawa termasuk empat anggota polis dalam kejadian lebih 30 tahun lepas itu.

Beliau berkata rakyat Malaysia ingin mengetahui kejadian sebenar yang berlaku ketika itu dan mereka yang terbabit dengan kes berkenaan perlu dihukum jika dibuktikan bersalah.

-- BERNAMA



Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

8 comments:

Anonymous said...

Barua-barua parti kuali pong-pang-pong-pang sembang mahu lebat tetapi habuk pun tarak !

Kegagalan parti kuali yang menjadi khadam parti DA-Pig untuk mendapatkan sokongan rakyat telah menyebabkan pakatan sekular-liberal pimpinan sifu kafir harbi memandang parti kuali dengan sebelah mata sahaja.

Dahulu pemimpin-pemimpin kuali berlagak hebat konon berjaya melarikan kerusi parti Islam tetapi sekarang mereka menangis seperti bayi lapar susu kerana kerusi mereka pula telah disamun dan difaraid oleh geng sendiri seolah-olah parti kuali telah mati.

Asal Lobai said...

Daripada buat repot yg tidak mendatangkan faedah, lebih baik Geng Lobai mendesak Pemimpin Pas Kelantan turun padang melihat dan memahami keperluan Penduduk Orang Asal Gua Musang. PEMIMPIN ISLE GAPHO MU NIH....! Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

STRATEGI KOTOR MUSUH PAS

Kita telah melihat bagaimana terdesaknya parti sekular, liberal dan kafir harbi untuk melemahkan dan menghapuskan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam semata-mata kerana parti PAS pimpinan ulama Islam berani memperjuang agama Islam dan membela hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik sekular liberal dan kafir harbi.

Sebagai contoh, barua-barua ternakan musuh-musuh PAS telah membuat pengisytiharan palsu kononnya semua cawangan PAS telah dibubarkan seperti mana didakwa oleh barua-barua dedak tersebut dalam komen-komen mereka.

Dari segi logik, bagaimana PAS boleh wujud jika semua cawangannya telah dibubarkan ? Ini jelas membuktikan bahawa barua-barua dedak ini terdiri dari para munafik low-class yang beitu terdesak untuk menfitnah PAS.

Kita juga telah membaca semua komen-komen tulisan barua-barua dedak tersebut yang penuh dengan maki hamun, sumpah seranah, fitnah dan penghinaan terhadap PAS dan ulama Islam.

Malangnya, barua-barua munafik ini yang berlagak 'suci' juga menyalah-gunakan ayat Qur'an untuk menfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS yang sedang berusaha menjadikan agama Islam sebagai cara hidup umat Islam di negara ini.

Abdullah Bin Ubai "Bapa" Segala MUNAFIK akan terkejut melihat barua-barua ternakan musuh Islam di zaman adalah lebih jahat dan zalim dari Abdullah Bin Ubai sendiri.

Anonymous said...

Barua 11:36 AM dan barua-barua dedak yang lain telah menulis komen bodoh berlapis-lapis untuk membela orang-orang yang menceroboh hutan simpan kekal di Kelantan.

Fakta:

Sesiapa yang menceroboh Hutan Simpan Kekal (HSK) Gua Musang di Kelantan telah melakukan kesalahan mengikut Seksyen 81(1)(g) Akta Perhutanan Negara .

Ini jelas membuktikan barua-barua munafik ternakan parti sekular, liberal dan kafir harbi menggalakkan:

(1) melanggar undang-undang

(2) melakukan jenayah

(3) memusnahkan ekologi alam sekitar.

Anonymous said...

Allah dan RasulNya Melarang Keras Umat Islam dari Menyokong dan Mengundi Pemimpin Munafik dan Kafir Harbi Menjadi Pemimpin

Kita telah melihat bagaimana pemimpin-pemimpin munafik parti sekular liberal dan pemimpin-pemimpin kafir harbi bersekutu, berkerjasama dan bersekongkol menentang, menfitnah dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Bahkan musuh-musuh Islam juga telah menentang, menfitnah dan menghina parti Islam PAS pimpinan ulama Islam semata-mata kerana PAS sedang berjuang untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik dan puak kafir harbi.

Bukti-bukti Allah dan RasulNya melarang keras umat Islam dari menyokong dan mengundi pemimpin munafik dan kafir harbi menjadi pemimpin:

"Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu)." Aali 'Imraan : 28.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." Al-Maa-idah : 57.

Sebab Pengharaman Orang Kafir dan Puak Munafik Menjadi Pemimpin:

Menjadikan orang kafir dan puak munafik sebagai pemimpin bagi umat Islam bererti menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW serta Ijma' Ulama Islam. Memilih orang kafir sebagai pemimpin umat Islam bererti memberi peluang dan kuasa kepada puak munafik dan orang kafir untuk menindas dan menzalimi umat Islam dengan kekuasaan mereka.

Lobai ibnu Al Lobai said...

Mu gi ngaji semula. Fahe dulu maksud Aulia didalam ayat yg kamu jaja tersebut . Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

BARUA DEDAK DA-Pig JAHIL TENTANG ISLAM

Barua 1:06PM ternakan parti kafir harbi DA-Pig telah mendedahkan kebodohan berlapis-lapisnya sendiri kerana cuba menafikan ayat Al-Qur'an.

FAKTA:

Tafsir Surah Ali Imran Ayat 28


لَا يَتَّخِذِ : Tidak menjadikan

أوليآء : Kata Auliya’ adalah bentuk jama’ dari kata wali (yang berarti teman yang akrab, pemimpin, pelindung atau penolong). Yakni janganlah menjadikan orang-orang kafir sebagai pemimpin (juga teman dekat), dan jangan memberikan kepada mereka dengan memberi pertolongan sebagai bentuk kesetiaan, menyatakan kecintaan dan dukungan (dalam masalah agama)

فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ : Yakni Allah ta'ala berlepas diri darinya, maka ia akan celaka

تُقَاةً : Melindungi diri dengan menggunakan lisan (ucapan) yaitu kata-kata yang dapat melunakkan sikap orang dan menjauhkan permusuhan.

وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ : Allah ‘Azza wa jalla memberi peringatakan dan kewaspadaan kepadamu terhadap siksaan-Nya yaitu jika kamu berbuat maksiat kepada-Nya.

Lobai Al Lobai said...

Ada mereka mengancam keselamatan kamu?.
Ada mereka mengusir kamu?.
Ada mereka menghalang kamu mengamalkan ajaran islam.
Adalah tidak tepat sekiranya kamu memakai pukul BORONG ayat alquran demi untuk membenarkan hujah kamu. Bagaimana pula lantikan jawatan disemua sektor yg bukan islam. Kamu sempitkan tafsiran ayat itu untuk memenuhi isi tembolok kamu. Gi ngaji lagi ye. ... Hehehekikikihahahakahkahkah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails