Saturday, February 24, 2018

DAP Tak Pandang Rendah PAS, Kecuali Balacinya..



SEREMBAN - Meskipun Pas kini sudah bergerak solo, namun kekuatannya tidak boleh dipandang rendah kerana parti itu mempunyai pengaruh tersendiri.


Setiausaha DAP, Cha Kee Chin berkata, mereka bagaimanapun bersedia berhadapan sesiapa saja lawan termasuk calon Bebas dan yakin mempertahankan 11 kerusi Dun milik DAP pada PRU14.

“Kita tak pandang rendah pada mana-mana parti sama ada Pas atau Umno, termasuk calon yang akan ditonjolkan kerana masing-masing ada kekuatan tersendiri.
“Saya berpegang kata-kata ‘perkara yang paling bahaya, bila kita pandang rendah pihak lawan’. Keyakinan itu juga perlu disertai gerak kerja terbaik, tapi jangan buatkan kita rasa selesa,” katanya.

Beliau mengulas mengenai Pas negeri ini yang akan meletakkan calon bukan Melayu bertanding di empat kerusi Dun.

Katanya, Pas perlu menerima hakikat jika mahu membentuk sebuah kerajaan yang kuat dan seimbang, mereka perlu bekerjasama dengan parti lain.

Katanya, sebahagian besar rakyat tetap memilih dua parti utama teraju kerajaan sama ada Pakatan Harapan (Harapan) atau BN.

“Itu dibuat Pengerusi Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad yang berlapang dada duduk dalam satu pakatan dengan kami (DAP).
“Jika benar Pas nak letak calon bukan Melayu untuk berdepan dengan DAP, kami tiada masalah kerana itu hak mereka,” katanya 

Komen Weblog Ibnu HasyimMeskipun Pas kini sudah bergerak solo, namun kekuatannya tidak boleh dipandang rendah kerana parti itu mempunyai pengaruh tersendiri. Kata Cha Kee Chin, DAP Seremban.

Cuma yang tak faham balacinya saja, kadang bercakap lebih tuan dari tuan yang diampu nya. Pada hal mereka berjiwa hamba, apalagi bila takut tuan yang bukan Islam mereka. 

Hanya pada yang berjiwa Islam, yakin Allah Maha Besar, lain semua kecil.

UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?



 Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

40 comments:

Anonymous said...

'SUPERMAN' DAP DEDAH STRATEGI KOTOR DAP GUNA MELAYU SCREW MELAYU

Video panas Siapa Memperkudakan Siapa? Melayu 'Skrew' Melayu! jelas menunjukkan parti kafir harbi menggunakan Melayu untuk screw kaum Melayu. Sumber:

https://www.youtube.com/watch?v=ktI9XEWKMJ8

Video tersebut membuktikan parti kafir harbi menggunakan strategi kotor 'strategi pecah dan perintah" dengan memperalatkan Melayu untuk screw kaum Melayu untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu !

Siapakah pengkhianat-pengkhianat Melayu yang diperalatkan oleh parti kafir harbi untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu Islam?

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku jika parti kafir harbi ini dan khadam-khadam sekular liberalnya memerintah negara ini.

Anonymous said...

Allah dan RasulNya Melarang Keras Umat Islam dari Menyokong dan Mengundi Pemimpin Munafik dan Kafir Harbi Menjadi Pemimpin

Kita telah melihat bagaimana pemimpin-pemimpin munafik parti sekular liberal dan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi bersekutu, berkerjasama dan bersekongkol menentang, menfitnah dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Bahkan musuh-musuh Islam juga telah menentang, menfitnah dan menghina parti Islam PAS pimpinan ulama Islam semata-mata kerana PAS sedang berjuang untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik dan puak kafir harbi.

Bukti-bukti Allah dan RasulNya melarang keras umat Islam dari menyokong dan mengundi pemimpin munafik dan kafir harbi menjadi pemimpin:

"Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu)." Aali 'Imraan : 28.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." Al-Maa-idah : 57.

Sebab Allah dan RasulNya Mengharamkan Orang Kafir dan Puak Munafik Menjadi Pemimpin:

Menjadikan orang kafir dan puak munafik sebagai pemimpin bagi umat Islam bererti menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW serta Ijma' Ulama Islam. Memilih orang kafir sebagai pemimpin umat Islam bererti memberi peluang dan kuasa kepada puak munafik dan orang kafir untuk menindas, menghina dan menzalimi agama Islam dan umat Islam dengan kekuasaan mereka.

Anonymous said...

Parti kafir harbi DA-Pig dengan sokongan khadam-khadam sekular liberalnya sangat jelas telah menentang, menfitnah dan menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Adalah amat malang sebilangan pemimpin-pemimpin parti sekular dan liberal yang menjadi sekutu DA-Pig mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka bersekongkol dengan parti kafir harbi DA-Pig menentang, menfitnah dan menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Apakah jenis manusia ini? Munafik? Kafir harbi?



Anonymous said...

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee
Published on Aug 5, 2017

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Sumber : https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Lobai @ Lobai said...

Kesian anon masuk air yg mengomen diatas. DAP puji PAS pun marah. Hehehekikikihahahakahkahkah

mahligai seni said...

Biarkanlah dia dan rakan-rakannya terjun dengan labu mereka, tuan. Yang penting kita bergerak secara praktikal. Insya-Allah, kita memperoleh kemenangan. Amin, ya Allah.

Anonymous said...


Calon DAP pertikai pembinaan masjid

KUALA LUMPUR 4 Mei - Calon DAP bagi Parlimen Kota Kinabalu, Jimmy Wong Sze Phin mencetuskan kemarahan umat Islam khususnya di Sabah selepas mendakwa pembinaan masjid mengganggu masyarakat sekeliling.

Kenyataan biadab Jimmy itu dapat didengar dengan jelas menerusi video yang dimuat naik di laman You Tube bertajuk DAP hina azan dan bantah pembinaan masjid oleh Jimmy Wong.

Dalam video yang turut dimuatkan dalam blog The Unspinner di http://theunspinners.blogspot.com itu, Jimmy Wong turut mendakwa, pembinaan masjid akan menyebabkan kaum lain sukar untuk tidur pada waktu pagi selain menyebabkan kawasan letak kenderaan penuh.

Kenyataan Jimmy di hadapan beberapa penduduk Islam yang pada mulanya bertanyakan beliau tentang pembinaan masjid itu menyebabkan mereka terkilan sehingga salah seorangnya berkata, salakan anjing juga mengganggu umat Islam. - UTUSAN ONLINE

Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130504/dn_13/Calon-DAP-pertikai-pembinaan-masjid#ixzz58049AoZK
© Utusan Melayu (M) Bhd

BUKTI:

DAP HINA AZAN DAN BANTAH PEMBINAAN MASJID OLEH Jimmy Wong


https://www.youtube.com/watch?v=9dXsU__PtxQ

Anonymous said...


Biarkan barua @ khadam dedak roket dan sifu banglo terlajak diskaun terjun dengan labu cap roket mereka ke dalam neraka untuk menemani syaitan dan iblis dan Fir'aun sebab mereka memilih kesesatan dan menolak kebenaran (Islam)!

Anonymous said...

Janji dapat FULUS, boleh beli VELLFIRE dan tambah bini. Bersama ULAMA SAMSENG !

Anonymous said...

Masa BANJIR MERAH, DAP kutip sumbangan di tokong2 untuk serah kat mangsa banjir kamu tak kata pon DUIT DAP tu HARAM!

Anonymous said...

Itu dulu...sekarang Najib dan JH Lo ada bersama kami.....

Anonymous said...


Wah barua @ khadam dedak cap roket masih mengulangi tabiat buruk mereka menghina, memfitnah, memaki hamun dan menyumpah seranah ulama Islam dan parti Islam PAS semata-mata kerana ulama Islam dan parti Islam PAS membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh NGO dan parti munafik sekular liberal dan kafir harbi di negara ini.

Anonymous said...

Aduh... PAS Batu Rakit 21030 KT tutup kedai senyap-senyap.

Anonymous said...

Ulama PAS? Hadi tu ulama ker? Ulama banyak ilmu, kuat amalam dan akhlaknya terpuji, Akhlak Hadi buruk suyka memaki, membaruakan, membabi dan mengharamjadahkan orang.....Hadi tak lebih pemain politik yg memainkan agama demi hajat politik dan dalam masa yg sama sedang dipermainkan UMNO.

Anonymous said...

Parti islam Malaysia membela agama dan hak-hak umat Islam? Sebut satu kejayaan PAS di parlimen! Tentang 1MDB dan GST pun BERKWCUALI...

Anonymous said...

Sedara 1.54. Saudara akan jadi BANGANG kalau dok LAYAN 1.49 yang Memang dah pun BANGANG.

Anonymous said...


Soalan: Mengapa kita berkata barua-barua ternakan parti kafir harbi DA-Pig adalah sama ada puak munafik atau kafir harbi?

Jawapan:

Barua-barua DA-Pig ini mempunyai sifat-sifat munafik:

Daripada Abu Hurairah RA bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tanda-tanda orang munafik ada tiga, iaitu apabila dia berbicara dia dusta, apabila dia berjanji tidak ditepati dan apabila diberi amanah dia khianati.”

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Ditambah dalam riwayat Muslim : Walaupun dia berpuasa, bersembahyang dan mendakwa diri Muslim.

Allah telah berfirman dalam surah Al-Baqarah : 14 yang bermaksud:

``Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: ``Kami telah beriman'', dan apabila mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:

``Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olokkan orang-orang yang beriman itu''


Maksud syaitan-syaitan mereka itu ialah ketua-ketua orang Munafik yang kafir.

Perkataan syaitan-syaitan itu digunakan kepada penderhaka yang kufur dan melampaui batas, sama ada dari golongan manusia ataupun jin.



Anonymous said...

Masa TGNA pas peluk DAP, sekarang PAS peluk UMNO dan tendang DAP.

Anonymous said...

Kamu PAS yang munafik, masuk politik kata nak jaga rakyat, rakyat tak jaga kamu penting poket. Pakai serban kata nak jaga Agama, agama tak jaga sebab kamu pentingkan kereta dan poket.

Anonymous said...

BERANI KERANA BENAR

Wah barua-barua ternakan parti kafir harbi DA-Pig sudah mula gila meroyan memaki hamun dan menyumpah seranah kita semata-mata kerana kita mendedahkan kebenaran.

Wahai barua-barua bodoh berlapis-lapis dan sesat dan biadap, sungguhnya kita tidak takut pada makian dan sumpah seranah kamu kerana makian dan sumpah seranah kamu tidak memberikan sebarang kesan kepada kita. kami takut pada Allah sahaja !

Kita umat Islam cintakan Allah dan RasulNya maka kita akan tetap menyokong dan mengundi parti Islam pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Maaf, saya orang baru. Asal saya nak sokong PAS, baca komen ni, orang PAS asyik sebut barua barua barua...Ayat mana dalam al-quran GALAK kita sebut barua? Awak menjatuhkan martabat PAS. Awak memperlecehkan ulama PAS. Tolong "bermulut manis" dalam dakwah dan politik.

Anonymous said...

Lagi besar jubah dan besar.. Lagi kuat syaitan-syaitan nya.

Lagi kuat syaitannya..Lagi hodoh perangai dan sikap nya.

Kejap panjat pokok. Kejap jadi raja. Kejap benci cina. Kejap sokong cina. Kejap hudud. Kejap RUU.

Dari berkecuali yang tak tahu syaitan atau tidak, lebih baik yakin dengan apa yang kita buat ada lah betul. Walaupun di keji dan di tuduh benci ulama atau anti Islam.

Kerana kesudahannya bukan di dunia ini...

Anonymous said...

Wahy, sesama ahli pun gaduh!

Anonymous said...


Tiada gunanya kita melayan barua-barua ternakan DA-Pig kerana mereka diupah dedak cap roket untuk menghina, menfitnah, memburuk-burukkan, memaki-hamun dan menyumpah seranah ulama Islam dan parti Islam PAS.

Wahai barua-barua ternakan parti kafir harbi DA-Pig, you can all go to hell !

Vete al infierno !

Va au diable

ADIOS !

Anonymous said...

MENDEDAK BERSAMA ULARMAK..

Anonymous said...


Kita mesti ingat pesanan Mahfuz.

Walaupun kita tidak bersama parti suci lagi, jangan kita benci saudara-saudara kita yang masih dalam parti suci.

Kita tunjukkan sayang kita dan kita pujuk supaya mereka beri undi pada AMANAH.

Biar lah kita di panggil barua.. kerana takat itu je ilmu yang dia ada.

Anonymous said...

Balaci DAP ialah PAN Dan Bersatu laa..memang balaci termasuk penyokong2..

Anonymous said...

Kami sedang fikir-fikir nak tutup markas ke tidak, mungkin TUTUP markas dan masuk AMANAH.....PENAGA SPU.

Anonymous said...

2.18 kencing pun tak basuh ! Sebab tu awak suka kencing mental orang yg tak mahu fikir.

Anonymous said...



Dia dah tunjuk belang.. dengan sombong dari cakap melayu ke cakap bahasa kafir.

Yang kita cakap pasal pemimpin dan yang dia pulak yang marah sangat.. guna bahasa kesat!

Bawak bersabar ...

Anonymous said...

Woooi 2.18 kencing kamu bau DEDAK ler, berapa mangkuk DEDAK kamu telan?

Anonymous said...

Dalam badan dia ada jin Islam yang menyebabkan Islam dia lebih dari Islam kita.

Jin Islan, kata orang, kalau tuan badan tak sembahyang pun jin tu marah..

Wallahualam.

Lobai ® said...

Alamak.... Ciri-ciri tu ada kat chief Lobai. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...


Kenapa Ridhuan Tee tak masuk Islam ?

Selagi tak jadi ahli parti suci, selagi itu tak sempurna Islam dia.

Dia pun nampak nya layak jadi Naib Presiden ....

Anonymous said...

Kalau anda betul2 penyokong/ahli PAS, tolong tunjuk akhlak Islam saudara. Jangan kata BARUA , BABI, HARAMJADAH etc kat orang lain sebab itu ciri-ciri orang KAFIR ZIMMI.

Anonymous said...

Orang kata Bismillah.. makan nasi , 2.18 tak kata apa terus patuk DEDAK. Tu la ada mental sikit. mohon maaf kat tuan2/puan2 sekiranya bahasa dia kesat. Dia baru disahkan mengidap MENTAL bad and black sindrom.HARAP MAAF ATAS GANGGUAN INI.

Anonymous said...

Mental..mental gak. Hutang aku bila kau nak bayar? Hoi, bayar la hutang aku dulu...jual la dedak tu kat penternak babi...

Anonymous said...

Astaga!

Anonymous said...

Ali Baba dan 40 Penyamun, agak2 siapa chief dia?

Anonymous said...

Meh ngeteh sama dedak dulu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails