Wednesday, February 21, 2018

PRU-14: Mahathir, Mukhriz Bakal Jadi Calon DAP?

Mahathir, Mukhriz Bakal Jadi Calon DAP?


BONGKAR… Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan anaknya, Datuk Seri Mukhriz didakwa bakal bertanding atas tiket DAP dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi ketika mendedahkan perkara tersebut mendakwa, tindakan itu terpaksa diambil berikutan masalah penerimaan terhadap Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
Ini kerana parti terkecil pembangkang tersebut yang ibarat baru berusia setahun jagung dikatakan gagal mendapat sambutan daripada masyarakat Melayu khususnya di kawasan yang mahu ditandingi dua beranak berkenaan.
Sehubungan itu, beliau memberitahu, adalah tidak menghairankan apabila wujud usaha dalaman oleh pihak pro-Mahathir untuk sabotaj parti berlambang bunga itu supaya Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) dipersalahkan.
“Ini satu alasan yang diperlukan oleh Mahathir dan Mukhriz untuk bertanding dengan menggunakan logo DAP. Hingga ke hari ini, parti bunga itu masih lagi gagal mendapatkan kelulusan hitam putih rasmi daripada pihak ROS.
“Ia sama ada mesyuarat agung parti tersebut baru-baru ini sebagai sah atau pun tidak,” kata Mohd. Puad dalam satu kenyataan hari ini sebagai mengulas isu persidangan tahunan PPBM tidak telus dan dibantah ahli parti itu sendiri.
Sehingga kini lebih 400 aduan dikemukan anggota parti itu dari seluruh negara kepada ROS yang mempertikaikan proses mesyuarat kebangsaan PPBM tersebut ekoran tiada pula persidangan di peringkat cawangan dan bahagian.
Ia sekali gus melanggar perlembagaan parti itu sendiri dan menyebabkan ratusan ahli mengadakan himpunan aman di pejabat ROS di Putrajaya esok untuk desak PPBM dibatalkan pendaftarannya. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA


Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

19 comments:

Lobai yg bukan Pasu Bunga said...

UMNOZIONIS hep PIGS...PIGS hep UMNOZIONIS....Hehehekikikihahahakahkahkah

Lobai bukan sekadar Pasu Bunga said...

Lobai tak usahlah menyibuk pasal Parti PPBM. Sepatutnya Lobai risau berkenaan pendedahan yg bakal dibuat menjelang hari mengundi pada PRU 14 nanti iaitu:
1. Pendedahan berkenaan siapa yg bocor rahsia disumpah menjadi ABU seperti dakwaan Husam Musa yg mempunyai bukti permukahan UMNOZIONIS dan PIGS.
2. Bukti penyata pembayaran menggunakan Kad Kredit berkenaan Lobai TONTONTIWI PORNO PAY PER VIEW semasa lawatan ke GERMAN.
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Dari budak tadika sampai profesor negara kata insha"Allah PH menang sebab pemimpin PAS pembohong dan jual agama (bukan ULAMA ISLAM tapi ularmak politik), pemimpin BN menindas rakyat...tolong bagitahu, setakat mana PAS dah berjaya memperjuangkan syiar Islam? Pemimpin PAS hanya pentingkan dedak dan tembolok...

Anonymous said...

Janganlah orang Islam terlepas pandang yg PH adalah proxy DAP, dimana DAP adalah anti Islam. Di Indonesia ada Ahok, di Malaysia ada DAP. Tetapi ada Abudllah bin Ubay Malaya yg sanggup bersengkongkol dengan DAP


http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=3721270538691005963&postID=2548968946057939391&page=1&token=1519178043877&bpli=1

DAP hilang undi Melayu jika terus anti-Islam

SHAH ALAM - DAP bakal kehilangan undi pengundi Melayu pada PRU14 akan datang jika tidak mengikis imej anti-Islam yang ditonjolkannya kerana agresif menentang dasar-dasar Islam termasuk hudud yang dibawa oleh Pas.

Ketua Kluster Sejarah, Warisan dan Sosiobudaya, Majlis Profesor Negara, Prof Datuk Dr Teo Kok Seong berkata, mustahil bagi DAP mengekalkan undi Melayu jika mereka berterusan menentang hudud yang menjadi sebahagian daripada ajaran Islam.

“Walaupun DAP kata mereka tidak anti-Islam, tetapi tindakan dan kenyataan yang dikeluarkan itu boleh ditafsirkan sebagai anti-Islam. Kita tahu hudud itu sebahagian penting dalam Islam, kalau menentang hudud, maksudnya menentang Islam.

“Orang Islam mana kata hudud itu tidak baik, sebab dalam Islam, hudud itu perlu diterima sebagai sebahagian daripada agama dan ajaran Islam. Begitu juga MCA dan Gerakan, bila mereka menentang hudud itu, mahu atau tidak mereka juga kelihatan menentang Islam,” katanya kepada Sinar Online.

Beliau mengulas dilema DAP dalam mengekal dan meraih sokongan undi orang Melayu selepas mengisytiharkan Pas sebagai musuh politik susulan DAP menentang dasar Islam yang dibawa parti itu khususnya untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini.

Dalam pada itu, Kok Seong juga berkata, pemimpin DAP perlu menggunakan bahasa dan tingkah laku yang mesra orang Islam jika tidak mahu kehilangan lebih sejuta undi Melayu dalam Pas.

“(DAP) jangan kelihatan sebagai anti-Islam. Tindakan DAP melalui kepimpinan tertingginya dalam hal hudud tidak disenangi oleh orang Melayu, cara bahasa dan tindakan digunakan itu semua tidak berlapik.

“Sedangkan orang Melayu tidak suka bahasa yang secara langsung itu, harus berlapik, mereka tak akan kata curi, mereka kata tangan panjang, orang Melayu ini lebih sopan, menjaga perasaan pihak satu lagi, kias, bersifat konfrontasi bahasa itu,” jelasnya.

Teo berkata lagi, hukum hudud merupakan isu yang begitu dekat dengan hati orang Melayu Islam dan permusuhan DAP terhadap ajaran Islam itu tidak mengambil kira sensitiviti orang Melayu yang majoritinya beragama Islam dan dalam kalangan ahli tegar Pas.

“Kalau DAP jadi parti pelbagai kaum, terutamanya yang boleh disenangi orang Melayu, jadi cara kepimpinan DAP dalam menangani hal-hal Melayu terutamanya Islam itu perlu ada perubahan.

“Jangan begitu agresif hingga kelihatan anti-Islam. Ini sudah tentu merugikan DAP dari segi sokongan orang Melayu dalam Pakatan Harapan, kali ini mereka mengharapkan sokongan dari Amanah,” katanya lagi.

Anonymous said...

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous said...

Cuba tuan2 tengok bagaimana PH yg menjadi proxie kepada DAP Laknat walaupun DAP itu anti Islam

Anonymous said...

Ingat tak tahaluf siyasi? Eleh ishh pas..buat2 lupaa pulak aiseymen

Anonymous said...

Contoh pendakwah mualaf yg x pandai ilmu tarbiyah..padahal bangsa dia tu..carilah jalan perdamaian melalui keindahan islam..bukan dengan jalan permusuhan..bersyukurlah kepada Allah swt yg telah menunjukkan nur islam kepada engkau dengan jalan berdakwah kepada kaum mu sendiri yang ingkar..rahmat Allah siapa yang tahu. Tunjukkan lah rasa bersyukur mu itu wahai insan yang lalai

Lobai bukan kaki Tuang/Ponteng said...

RUU355. Geng Lobai lupa agaknya bagaimana chief Lobai bentang RUU355 di Parlimen. Macam bentang Tikar. Lepas baring terus terlelap. Persidangan Parlimen yg terbaru pun Chief LobaiTuang/ Ponteng. Kemudian salahkan DAP. Chief Lobai lagi meNGENTOT BINI MUDA syiook dari menghadiri sessi Parlimen. Kuyup Geng Lobai dikencing Bidadari dari Surga. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Anon 4:50 jenis senyap bila Islam dihina tapi melompat bila DAP dicubit

Dasar Khadam

Anonymous said...

Aik..aku nasihat supaya jadi baik pun sudah jadi khadam ke? Apa punya sial lah ko punya walaun nih

Anonymous said...

TAHALUF

Komen barua-barua dedak DA-Pig jelas menunjukkan barua-barua dedak itu jahil kerana tidak memahami erti 'Tahaaluf'.

Nabi Muhammad s.a.w. telah mengadakan tahaaluf (kerjasama / perjanjian) dengan puak-puak kafir termasuklah puak Yahudi di Madinah dan tahaaluf dengan puak Yahudi terbatal apabila puak Yahudi memusuhi agama Islam dan umat Islam. Bahkan Nabi Muhammad. s.a.w dan tentera Islam telah memerangi puak Yahudi yang cuba memusnahkan agama Islam dan umat Islam.

Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam telah mengadakan tahaaluf (kerjasama / perjanjian) dengan parti kafir untuk menumbangkan BN dengan syarat parti kafir tersebut menghormati agama Islam dan hak umat Islam.

Apabila parti kafir tersebut berubah menjadi parti kafir harbi yang memusuhi agama Islam dan umat Islam secara terbuka maka terbatalah tahaaluf (kerjasama / perjanjian) antara PAS dan parti kafir harbi tersebut

Kita masih ingat lagi bagaimana parti kafir harbi DA-Pig melanggar tahaaluf dengan mengkhianati dan menendang PAS keluar dari pakatan pembangkang semata-mata kerana DA-Pig menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig telah lama menentang pindaan RUU 355 secara terbuka sebelum pindaan RUU ini dibentangkan di parlimen maka secara logiknya puak sekular liberal dan kafir harbi ini akan menentang RUU 355 dalam parlimen berdasarkan kecenderungan puak tersebut sendiri.

Kebenaran untuk melakukan perbahasan dan undian RUU 355 adalah bidang kuasa speaker parlimen bukan PAS.

Maka tindakan barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig menyalahkan PAS adalah tindakan berniat jahat dan berunsur fitnah.

RUU 355 berjaya mendedahkan sikap munafik Pakatan Haprak dan DA-Pig yang menentang ajaran Islam dan hak umat Islam.

Alhamdulillah PAS berjaya membentang pindaan RUU 355 untuk memperkasakan dsn memartabatkan undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah di parlimen walaupun ditentang oleh puak sekular liberal dan kafir harbi yang mengalami 'histeria' dalam parlimen.

Anonymous said...

Pemimpin panipu kuasa 10 selalu membuat dakwaan karut yang tidak berasas terhadap parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Selama ini pemimpin panipu kuasa 10 selalu mendakwa konon mempunyai bukti tetapi malangnya sehingga hari ini pun dia gagal menunjukkan sebarang bukti tersebut.

Dia Memang Kaki kencing.

Anonymous said...

Wah hebat barua dedak DA-Pig kencing otang ramai konon , sperma, ovum , janin dalam kandungan, bayi, kanak-kanak tadika, proffesor, orang koma dan orang mati sudah tahu Pakatan Haprak akan menang PRU.

Kah kah kah kah kah

Barua dedak DA-Pig kaki kencing . HANCiNG!

Lobai Piang said...

Ulamak PAS memang PUKIMAJ. membelit aje Keje nya.

Anonymous said...

Wah hebat lobai piang ternakan DA-Pig pandai memaki hamun hasil ajaran sifu evangelis kepala bapak DA-Pig.

Anonymous said...

Nah terbukti barua DA-Pig 6:52pm berpura-pura 'suci' sambil memaki orang. Inilah hasil ajaran sesat DA-Pig.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails