Monday, February 19, 2018

Lim Kit Siang Akui Skandal IMDB Tidak Wujud



Rozmi Mokhtar – PENULIS sebelum ini telah memaparkan kegagalan rayuan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara (PJ Utara), Tony Pua berhubung saman YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terhadapnya.
Pua yang gagal menyekat saman Najib tersebut bakal berhadapan proses mahkamah setelah Najib berjaya mendapatkan “interim injunksi” menghalang Pua dari terus membuat tohmahan dan memfitnah Najib sementara proses saman fitnah Najib ke atasnya selesai.
Mengulas mengenai keputusan Mahkamah Rayuan yang mengekalkan penghakiman Mahkamah Persekutuan tersebut, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menulis di blog beliau; “Sebagai seorang Anggota Parlimen, saya terkejut dengan ‘notis perundangan’ itu. Bagaimanakah mahkamah boleh mengeluarkan ‘notis perundangan’ ke atas sesuatu yang tidak wujud?”
Dalam usaha membela Pengerusi DAP Selangor itu, pemimpin de facto DAP tersebut sebenarnya telah melakukan dua perkara;
(i) Beliau mengakui skandal 1MDB tidak wujud
(ii) Beliau telah menghina keputusan Mahkamah Persekutuan dan Mahkamah Rayuan yang telah membersihkan Najib dari sebarang salahlaku dan/atau penyelewengan terhadap apa yang didakwa sebagai “skandal 1MDB”.
Selain dari itu, Kit Siang juga menulis; “Saya mencabar Pengerusi PAC, Datuk Seri Hassan Arifin untuk mengisytiharkan bahawa PAC telah membersihkan Najib daripada semua dakwaan berkaitan skandal 1MDB.”
Ternyata, bekas Setiausaha Politik kepada Lee Kuan Yew itu tidak berpuas hati selagi mahkamah atau Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) atau mana-mana pihak berkuasa tidak mensabitkan Najib dengan “skandal 1MDB.”
Timbalan Pengerusi PAC, Dr. Tan Seng Giaw (DAP) sebelum ini telah menyatakan bahawa Najib tidak terlibat samada secara langsung atau tidak atas “salahtadbir dan tatakelola 1MDB” setelah pelbagai siasatan dilakukan.
Malah, Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) setelah dua tahun berlalu, masih gagal membuat sebarang pendakwaan jenayah ke atas mana-mana individu yang dikaitkan dengan “skandal 1MDB”.
Ia sekaligus memberi gambaran bahawa usaha merekayasa pelbagai bukti-bukti dan dokumen untuk dikaitkan dengan “skandal 1MDB” masih menemui jalan buntu.


Imej yang berkaitan

E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

25 comments:

Anonymous said...

Mengapa PAS difitnah DAP?? Kerana-----


http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

MPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

http://wabillahagro.blogspot.my/2018/02/dap-anti-islam.html?m=1

DAP ANTI ISLAM
PH SEKAT PENCERAMAH DI PENANG SENTUH ISU POLITIK DI MASJID, TAKUT RAKYAT TAHU DAP ANTI ISLAM

Tindakan Exco hal ehwal agama Islam Abdul Malik Abul Kassim Pulau pinang dari PKR memberi amaran kepada pentadbiran masjid di seluruh negeri itu agar tidak membenarkan ceramah yang diadakan menyentuh bab politik adalah satu tindakan yang tidak demokrasi.

Mereka meniru perangai Umno BN yang pernah mengharamkan Ceramah Politik di Masjid dalam negeri Selangor sebelum ditumbangkan pada PRU 12.

Abdul Malik berkata "Masjid tidak boleh digunakan untuk parti politik apatah lagi untuk melemparkan pelanggaran lisan dan memainkan isu perkauman dan agama"

Nampak sangat barua DAP ini takut dengan penceramah - penceramah yang turun ke masjid surau menceritakan sikap sebenar DAP yang anti Islam.

Mereka takut rakyat tahu:

1. DAP tolak hudud;

2. DAP tak sokong pindaan RUU355 berkaitan Mahkamah Syariah dibentangkan oleh PAS;

3. DAP sokong pindaan RUU 164 mengenai perkahwinan dan perceraian yang membolehkan Mahkamah Sivil membicara kes perceraian mualaf dan bukan Islam serta over rule segala keputusan Mahkamah Syariah.

4. Ahli Parlimen DAP, Kulasegaran bela kes Indira di Mahkamah yang menyebabkan 3 anaknya Murtad;

5. DAP persoal hukum larang Murtad dalam mahkamah syariah

6.DAP tekad menjadikan Malaysia Negara Sekular;

7. DAP gelar pendakwah Islam, Dr. Zakir Naik sebagai "syaitan";

8. DAP arah azan di Pulau pinang tidak mengunakan speaker yang kuat. Kononnya ganggu yang bukan Islam.

9. DAP pertikai peruntukkan kerajaan kepada JAKIM

10. DAP pertikai kewujudan JAKIM yang atas alasan tiada dalam Perlembagaan. Penyokong DAP, Siti Kasim mahu JAKIM dihapuskan.

11. DAP bantah Applikasi cegah maksiat "Amar" di Selangor yang memudahkan orang ramai buat aduan kes Khalwat.

12. DAP beri peruntukkan lebih kepada sekolah Cina berbanding sekolah Agama.

13. DAP mahu mata pelajaran Tamadun Islam di hapus di Universiti.

14. DAP tolak bantahan pesta arak dan bangga melaksanakan pesta arak dinegeri itu.

15. Penyokong DAP hina ulama' dengan memberikan pelbagai gelaran buruk.

16. DAP juga takut rakyat tahu kes salah urus tadbir kerajaan Pulau Pinang dalam kes pembinaan terowong, 3 lebuhraya dan laluan basikal dengan kos yang tinggi yang tidak munasabah.

17. DAP gadai tanah negeri atas alasan diberikan kepada pemaju sebagai gantian bayaran tunai untuk projek kerajaan negeri.

18. DAP melakukan projek-projek yang tidak menepati piawaian Jabatan Alam Sekitar hingga menyebabkan tanah runtuh dan banjir.

19. DAP merasuah pemimpin Melayu dalam PKR dan PAN dengan jawatan untuk menyembunyikan kejahatan mereka. Ini termasuklah Mat Sabu, Wan Ji, Saifuddin dan Sebagainya.

Banyak lagi dosa-dosa DAP yang mereka takut rakyat tahu jika penceramah menyentuh isu-isu politik. Sewajarnya DAP bersikap gentelmen dan menghormati hak demokrasi untuk rakyat tahu apa yang mereka lakukan terhadap Islam.

Dulu PAS pernah bagi ruang pemimpin DAP, Hannah Teoh memasuki surau di Selangor untuk menyentuh bab politik termasuk berkongsi dasar-dasar kerajaan Negeri.

Tapi bila kita nak dedah kezaliman DAP pula mereka hidupkan balek dasar UMNO yang sudah lama dikuburkan. Perangai double standard ini memang sangat menyedihkan.

Nampaknya Kerajaan DAP pulau pinang sama sahaja dengan Umno. Takut rakyat mengetahui kebenaran.

Kerajaan DAP ini harus diajar dengan orang Islam dinegeri itu menolak mereka dan rakan mereka dalam PAN, PKR dan PPBM dalam PRU-14 Umat Islam pulau pinang perlu bangkit melawan DAP agar mereka tidak sewenang-wenangnya mencampuri urusan umat Islam dan menyebarkan dakyah sekular mereka.

#up #tolakph #tolakbn #hancurdap #pankhianat #pkrbadut #ppbmbiadap

Anonymous said...

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/senarai-kenyataan-pemimpin-dap-perlekeh-islam/

Senarai Kenyataan Pemimpin DAP Perlekeh Islam

KUALA LUMPUR – Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia Universiti Utara Malaysia, Dr. Kamarul Zaman Yusoff dalam satu kenyataannya baru-baru ini menyenaraikan beberapa fakta yang mengambarkan DAP sebuah parti politik anti-Islam.

Kamarul Zaman turut mengemukakan kenyataan terbaru beberapa pemimpin DAP yang mendedahkan sikap anti-Islam parti itu seperti berikut:

– Zairil Khir Johari mempersoalkan kewujudan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pada 27 Jun 2015.

– Lim Kit Siang mempersoalkan kandungan khutbah Jumaat pada 1 Februari 2014 yang menyebut perpecahan umat Islam disebabkan hasutan umat Kristian dan Yahudi.

– Tony Pua mempersoalkan larangan ke atas umat Islam menyambut Hari Valentine pada 15 Februari 2014.

– Kritikan Chong Eng pada 9 Februari 2015 berkait kewajipan wanita Muslim menutup aurat.

– Dr Tan Seng Giaw mempersoalkan di Dewan Rakyat pada 27 September 2005 keperluan melaungkan azan dan bacaan ayat al-Qur’an melalui pembesar suara yang mengganggu bukan Islam.

– Teresa Kok pada 22 Julai 2016 mempersoalkan kewajaran Exco Hal Ehwal Agama Selangor mengarahkan semua masjid di Selangor mengadakan solat hajat memohon konsert Selena Gomez di Stadium Melawati, Shah Alam pada 25 Julai dibatalkan.

– Damian Yeo Shen Li mempersoalkan pada Februari 2016 sama ada dosa penganut Islam terhapus bila menjejakkan kaki ke Makkah.

– Sindiran sama disuarakan pemimpin DAP Johor, Suppiah Ramakrishnan di media sosial pada Mac 2016 dan kemudian dipadamkan.

– Nga Kor Ming pada Disember 2015 menyindir purdah yang dipakai oleh sebahagian wanita Islam sambil menyifatkan cadangan pramugari MAS memakai pakaian menutup aurat sebagai ‘pemimpin Melayu otak cacat’

– Datuk Ngeh Koo Ham mengeluarkan kenyataan pada 7 Jun 2014, yang diikuti ucapan sama di Dewan Rakyat pada 11 Jun 2014 supaya umat Islam diberikan kebebasan keluar Islam.

– Penentangan keras pemimpin DAP terhadap cadangan meminda Akta Mahkamah Syariah.

Untuk rekod, sekutu DAP dalam Pakatan Harapan iaitu PKR dan Parti Amanah Negara (PAN) turut membantah cadangan meminda akta yang dikemukakan PAS di Parlimen yang bertujuan memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah di negara ini. – MYNEWSHUB.CC

Anonymous said...


Entah apa lah yang Hadi kata pada Najib mengenai 1MDB secara peribadi.

Kan Hadi kata, menjawab soalan Peserta bukan Islam, yang Hadi sendiri bersemuka dengan Najib dan menegur Najib.

Rupanya Hadi ini kaki tipu. Kalau betul tentu Najib akan jawab 1MDB tak ujud.

Sia-sia je amal Lobai Parti Suci ini..

Anonymous said...

Kenapa interim injunksi ke atas Phua sahaja?

Ini kerana Phua terlibat dalam siasatan 1MDB.

Itu sebab LKS cabar Hassan Ariffin mengisytiharkan bahawa PAC telah membersihkan Najib daripada semua dakwaan berkaitan skandal 1MDB..

Supaya Phua boleh jawab jawapan Hassan Ariffin.. jadi Phua tidak di tuduh memfitnah..

Parti suci boleh lah kena si Bodoh kan... bukan handal sangat pasal politik..

Anonymous said...

Jangan kalut teruskan fitnah pas supaya kebenaran dan rakyat tahu yg sebenarnya

Lobai Piang said...

Chief Lobai berkata. Kerjasama dengan Umno bukan bermaksud bergabung dengan Umno. Kuyup walaunta kena kencing dengan Tuan punya Unta. Hehehekikikihahahakahkahkah

Lobai Piang said...

Orang Asal Gua Musang memberontak lagi kerana menjadi mangsa akibat agenda MEMBALAK BERSAMA ULAMAK. Hehehekikikihahahakahkahkah

Lobai Piang said...

Husam berkata,400 ekar ladang Rakyat telah diberi kepada menantu pemimpin Parti Lobai untuk perlombongan Bijih Timah. Sebelum bungkus dan tumbang,elok lah geng Lobai sapu dulu apa yang patut. Hehehekikikihahahakahkahkah

Lobai Piang said...

Peserta Ladang Rakyat dapat hasil CIPUT. Pemimpin parti Lobai sibuk dengan menambah CIPAP muda. Hehehekikikihahahakahkahkah

Lobai Piang said...

ZIONIS + KOMUNIS ÷ PAS — UMNO = WALAUNTA / MALAUNTA.
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Barua-barua bangsat ternakan parti kafir harbi DA-Pig sibuk mencipta pelbagai dakwaan karut yang tidak berasas untuk menghina, memaki hamun dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS semata-mata kerana ulama Islam dan PAS sedang berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi yang amat bencikan Islam.

Mengapa Pakatan Haprak pimpinan parti kafir HARBI DA-Pig menyerang, memaki hamun dan memfitnah ulama Islam dan parti Islam siang dan malam?

JAWAPAN:

(1) Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig akan kalah dalam PRU14 mengikut kajian terbaru.

(2) Hanya 0.65% orang Melayu akan menyokong dan mengundi Parti kuali yang menjadi khadam DA-Pig dalam PRU14!

(3) Parti Islam PAS berpotensi untuk memenangi PRU14 berdasarkan kajian terbaru Merdeka Center kerana umat Islam akan mengundi PAS dalam PRU14.

(4) PAS akan menjadi king maker di mana mana-mana parti yang mahu menubuhkan kerajaan terpaksa mengikut syarat PAS untuk menubuhkan kerajaan.

(5) Pakatan Haprak kehilangan sokongan dan undi ahli dan penyokong PAS dan jentera pilihanraya PAS dalam PRU14! Peningkatan bilangan kerusi Pakatan Haprak dalam PRU lepas adalah disebabkan oleh sokongan dan undi ahli dan penyokong PAS dan jentera pilihanraya PAS !

(6) Parti-parti sekular liberal dalam Pakatan Haprak terdiri dari ramai pemimpin tetapi bilangan ahlinya sedikit dan tiada sokongan akar umbi (grassroot) !

(7)Sikap Pakatan Haprak pimpinan kafir harbi menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam akan menyebabkan umat Islam tidak akan mengundi Pakatan Harapan !

(8) Rakyat telah melihat bagimana pemimpin-pemimpin dalam Pakatan Haprak saling bergaduh, tindas-menindas, tipu-menipu, samun-menyamun kerusi, tikam belakang, dan pemimpin dan ahli peringkat negeri tidak berpuas hati tentang pembahagian kerusi, jawatan dll. Jika puak ini memerintah negara, negara boleh musnah !

Semua konflik dalaman ini disebabkan oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak yang tamak, mementingkan diri dan gila kuasa , gila jawatan, gila pangkat dll!

Selepas kalah dalam PRU14, pemimpin dan barua Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig bolehlah memohon jawatan jaga parking haram !

Anonymous said...

iapakah manusia yang menjilat pemimpin kafir harbi menentang dan menghina ajaran Islam dan menindas umat Islam?

Jawapan: Mereka adalah para munafik dan kafir harbi yang amat bencikan Islam dan umat Islam. Dan mereka adalah cybertrooper @ tentera kacang merah (RBA) ternakan sifu evangelis banglo terlajak diskaun !

Anonymous said...

Siapakah manusia yang menjilat pemimpin kafir harbi menentang dan menghina ajaran Islam dan menindas umat Islam?

Jawapan: Mereka adalah para munafik dan kafir harbi yang amat bencikan Islam dan umat Islam. Dan mereka adalah cybertrooper @ tentera kacang merah (RBA) ternakan sifu banglo terlajak diskaun !

Anonymous said...

Wah barua-barua bangsat ternakan parti kafir HARBI DA-Pig sedang gila meroyan menulis komen tahap longkang memaki hamun dan memfitnah ulama Islam dan parti Islam jelas membuktikan barua-barua bangsat adalah syaitan laknatullah.

"(Iaitu pembisik dan penghasut) dari kalangan jin dan manusia".
(An-Naas 114:6)

Anonymous said...

Wah anak-anak Dajal dedak cap roket sedang mencapai klimaks syaitan mereka dengan mencipta pelbagai dakwaan karut tanpa sebarang bukti untuk memfitnah, memaki hamun dan memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam PAS !

Dan mangsa fitnah jahat Pakatan Haprak yang terbaru ialah seorang isteri yang kononnya telah ditangkap oleh agensi anti-rasuah sedangkan fitnah ini tidak benar.

Fitnah ini telah disebarkan oleh anak-anak dajal ternakan Pakatan Haprak untuk memalukan seorang lelaki yang bernama Badrul kerana keberanian beliau mendedahkan amalan rasuah dalam Pakatan Haprak pimpinan sifu banglo terlajak diskaun !

Anonymous said...

Betul..

ikan said...

Ada calon-calon yang kita khuatir, calon-calon yang kita ada maklumat, tukang edar pil kuda, nak jadi calon macam mana, edar pil kuda... orang PAS tak boleh kerja calon macam ini, terang-terang saya sebut, orang Keadilan pun, tak terima, sedar-sedar mari jadi calon, dengar cerita edar pil kuda, tak perlu sebutlah di mana-mana.

Ada calon yang menjulang gambar Lenin, gambar Stalin, macam mana orang PAS hendak sokong, orang PAS kerjasama dengan Keadilan dengan DAP saja, tak kerjasama dengan parti Stalin, parti Lenin, ada orang parti Stalin, parti Lenin, menjulang Lenin dan Stalin, (sebut pun tak berapa betul dah, nama bukan nama kita) orang Rusia, Karl Marx, gambar Karl Marx duduk dalam markaz, nak suruh orang pas kerja, Karl Marx ni macam Nabi Muhamad dialah, yang menganut idealogi komunis, idealogi komunis diharamkan di Malaysia, dia tepek (lekat) gambar Karl Marx dalam markaz, macam mana orang PAS hendak kerja.

Lobai Piang said...

Orang Pas hanya boleh bekerjasama dengan PENYAMUN NEGARA.Ber Sama-sama menikmati hasil PENYAMUNAN. Sama-sama memenuhi selera dengan mentekedarah BABI YANG DISEMBELIH DENGAN KALIMAH BISMILLAH. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

PAKATAN HAPRAK MENGGUNAKAN TAKTIK PALING KOTOR UNTUK MEMFITNAH ORANG RAMAI, ULAMA ISLAM DAN PARTI ISLAM PAS

Wah betapa terdesaknya Pakatan Haprak pimpinan parti kafir HARBI DA-Pig apabila mereka mencipta cerita dongeng seorang isteri konon ditangkap oleh agensi pencegah rasuah semata-mata kerana suaminya mendedahkan skandal rasuah dalam Pakatan Haprak pimpinan sifu banglo terlajak diskaun.

Dalam laporan suami tersebut, terdapat senarai barua-barua hancing kaki kencing ternakan Pakatan Haprak yang menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan isteri dan suaminya tersebut.

Maka kita tidak merasa hairan melihat syaitan-syaitan @ barua-barua ternakan PENYAMUN NEGARA @ Pakatan Haprak sibuk menyerang, memfitnah dan menghina ulama Islam dan jemaah Islam seperti PAS semata-mata kerana ulama Islam dan PAS membela ajaran Islam dan hak umat Islam.

Inilah akibatnya apabila Pakatan Haprak yang terdiri dari puak munafik sekular liberal dan kafir harbi menjadi boneka pemimpin evangelis dalam DA-Pig yang berusaha PJ for Jesus dll!

Maka jelaslah barua-barua dan pemimpin Pakatan Haprak terdiri dari syaitan ternakan PENYAMUN NEGARA 66 skandal termasuklah skandal terowong, skandal kertas kerja, skandal banglo terlajak diskaun, skandal merobohkan berpuluh kampung Melayu Islam, skandal jual tanah kerajaan dan tanah rakyat, skandal tanah runtuh dan banjir kilat, skandal lombong pasir dll yang amat merugikan rakyat dan negara.

Barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pimpinan kafir harbi adalah syaitan yang membisikkan kejahatan kepada manusia:

"(Iaitu pembisik dan penghasut) dari kalangan jin dan manusia".
(An-Naas 114:6)

Anonymous said...

Pembetulan Perenggan ke 4 dalam komen 11:53 AM

Inilah akibatnya apabila Pakatan Haprak yang terdiri dari puak munafik sekular liberal dan kafir harbi menjadi boneka pemimpin evangelis dalam DA-Pig yang berusaha untuk merealisasikan Johor for Jesus, KL for Jesus, Subang for Jesus dll!

Anonymous said...


1 UNDI UNTUK PAKATAN HAPRAK
= 1 UNDI UNTUK PARTI HARBI DA-Pig
= 1 UNDI UNTUK MUSUH ISLAM
= 1 UNDI UNTUK LGBT
= 1 UNDI UNTUK ATHEIS
= 1 UNDI UNTUK EVANGELIS
= 1 UNDI UNTUK JOHOR FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK SUBANG FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK KL FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK REJIM PENGGANAS ISRAEL
= 1 UNDI UNTUK NERAKA JAHANAM

Anonymous said...

Kau tak payah lah nak betulkan .. bukan orang baca pun komen kau yang berulang-ulang tu.. Itu pun asyik salah..

Anonymous said...

Wah barua dedak cap roket 12:04 PM menipu diri sendiri ! Terima kasih kerana membaca komen saya.

Anonymous said...

Pembetulan komen 3:37 pm:

Woi barua dedak roket 2:49 pm menipu diri sendiri! Terima kasih kerana membaca komen saya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails