Saturday, February 24, 2018

Goyang Gerudi Di Majlis Anjuran PPBM? Ini..




KUALA LUMPUR – Satu rakaman video aksi goyang gerudi seorang wanita yang dipercayai dirakamkan di sebuah majlis anjuran sebuah parti politik di Masai, Johor, kini menjadi viral di media sosial sejak semalam.

Memetik status di laman blog THE DEVOURED SAVIOUR, aksi tersebut dikatakan berlaku di Masai, Johor sempena majlis hiburan karaoke anjuran PPBM cawangan Masai Utama.

“Semalam (18 Februari 2018), antara jam 2:30 petang sehingga 10:00 malam, bertempat di bawah Blok B, Jalan Masai Utama 2, Taman Masai Utama 2, Masai, Johor, satu program untuk meraikan para penyokong telah diadakan sempena cuti perayaan Tahun Baru Cina.

“Program Jom Karaoke Suka-Suka telah dihadiri seramai lebih kurang 40 orang pemimpin dan ahli-ahli PPBM Bahagian Pasir Gudang serta penduduk setempat,” kata penulis blog itu.

Antara yang hadir pada majlis itu termasuklah Zamrin Hamzah yang merupakan Setiausaha PPBM Bahagian Pasir Gudang merangkap Ketua PPBM Cawangan Seri Alam dan Norzri Mokhtar yang merupakan Setiausaha Kerja PPBM Bahagian Pasir Gudang.

Menurut blog itu lagi, program tersebut bertujuan merapatkan hubungan parti itu dengan penduduk setempat.

“Difahamkan, program tersebut diadakan bagi merapatkan hubungan antara PPBM dengan penduduk setempat, sekaligus dapat meraih sokongan dan memberi peluang kepada PPBM untuk berkomunikasi secara terus dengan penduduk setempat,” jelasnya lagi.

Sementara itu, laman facebook TV14 secara sinis menyifatkan acara goyang gerudi itu mungkin akan diraikan di Johor jika PPBM dan pakatan berjaya menguasai negeri berkenaan.

“Goyang Gerudi Anjuran PPBM di Masai, Johor… Kalau mereka menang nanti tak mustahil ada perayaan goyang gerudi seluruh Johor nih… Apa khabar penyokong #PPBM?,” tertera status sinis tersebut.

Netizen turut memberikan pelbagai reaksi pro kontra berhubung video berkenaan.

“Comel betul bendera kat tiang tu.. bendera ape ye.. hahaha,” komen Ahmad Mustaqim Ibon merujuk kepada bendera PPBM yang terpampang di sekitar majlis tersebut. – SuaraTV




– SuaraTV


 Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

72 comments:

Anonymous said...


Siasat dulu..

Jangan jadi fasik.

Anonymous said...

Membalak bersama Ularmak...ke neraka bersama pemimpin PAS....

Anonymous said...


Barua ternakan DA-Pig 5:28 PM sembang mesti lebat, habuk pun tarak ! Tiada perbezaan antara barua 5:28 PM dan pesakit mental sebab kedua-duanya membuat dakwaan karut tanpa sebarang bukti.

Oleh sebab itu, kita tidak akan terkejut jika barua ternakan DA-Pig 5:28 PM menyalahkan PAS jika tsunami berlaku di Aceh dan Jepun, suhu bumi meningkat , hutan di Amerika terbakar, gempa bumi berlaku di Iran, gunung berapi meletup di Filipina dll sebab barua 5:28 PM adalah pesakit mental.

Anonymous said...

JAWAPAN UNTUK BARUA-BARUA DEDAK PAKATAN HAPRAK:

Nampaknya barua-barua Pakatan Haprak terlalu terdesak untuk menghina dan memfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS yang sedang berusaha membela agama Islam dan hak umat Islam di negara ini.

Bahkan barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak menjadi panik dan ketakutan apabila kajian terbaru Merdeka Center mendapati umat Islam akan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Aktiviti pembalakan berlaku di setiap negeri yang mempunyai hutan balak di Malaysia maka tindakan barua-barua Pakatan Haprak menulis MEMBALAK BERSAMA ULAMA mendedahkan niat jahat dan hipokrasi barua-barua Pakatan Haprak.

Mengapa barua-barua Pakatan Haprak tidak mahu mendedahkan peranan Musang Moses dan dua ekor pemimpin DA-Pig yang bernama 'N' dalam memusnakan hutan balak yang menyebabkan banjir besar di kelantan? Ini jelas membukti barua-barua Pakatan Haprak adalah kepala bapak hipokrit !

Di negara Malaysia , jika anda mampu, anda boleh memiliki VELLFIRE, MERCD, AUDI dan kereta mewah lain dan jika anda kurang mampu, anda masih boleh memilikinya dengan membeli kereta second-hand atau kereta terpakai yang berharga jauh lebih murah.

Tindakan membeli dan memiliki kereta mewah tidak menjadi kesalahan di Malaysia. Ianya hanya menjadi kesalahan dalam otak hati barua-barua Pakatan Haprak yang penuh dengan hasad dengki.

Setelah kita membaca komen-komen yang ditulis di atas oleh barua-barua Pakatan Haprak, kita mendapati komen-komen mereka berunsur jahat dan fitnah dan bersifat bodoh berlapis-lapis maka kita sebagai manusia yang bijaksana membuat kesimpulan kita tidak perlulah membazir masa untuk melayan barua-barua Pakatan Haprak yang bodoh berlapis-lapis kerana barua-barua Pakatan Haprak ini dibayar untuk menjaja fitnah !!!!

Anonymous said...

Ya...kita hentam PH. Kami mengalu2kan PAS bersama kami (UMNO) , selepas ini kita buat 2MDB , beri kekayaan kat Ah Seng. Ya, DAP tu kafir harbi, kita jangan berpakat dengan mereka. MIC, Gerakan dan MCA adalah parti Islam seperti PAS, kita berkawan dengan mereka.

Anonymous said...

Parti Liberal Tidak Peduli Halal-Haram

Kasihan melihat mahafiraun dunia kata pergi kubur kata mari ! Program maksiat diadakan bagi merapatkan hubungan antara parti mahafiraun dengan penduduk setempat, sekaligus dapat meraih sokongan dan memberi peluang kepada parti mahafiraun untuk berkomunikasi secara terus dengan penduduk setempat !

Anonymous said...

Kasihanilah kami, kami ni Parti Islam. Jubah kami meleret-leret. Tak dapat bayar gaji staf, kami pinjam putrajaya.Ciri2 ulama bagi kami ialah individu yg pakai serban boleh mencarut, memaki, menipu dan membohongi ahli bawahan. Insha'Allah, anda juga boleh jadi ULAMA asalkan ada ciri2 tadi...

Anonymous said...

kalau anda boleh memBARUAkan orang, sah lah anda memang biadap. Inikah ciri2 Islam yg dibawakan PAS, suka memaki orang? Inikah sunnah Nabi saw? oh, tidak...ini ciri2 Syiah atau Yahudi yg didambakan PAS

Anonymous said...


Barua 5:41 PM ternakan DA-Pig adalah pesakit mental tahap kronik kerana mendakwa MIC, Gerakan dan MCA adalah parti Islam.

Aku yakin di waktu barua DA-Pig ini dilahirkan , bayi DA-Pig ini terjatuh dari tangan bidan kampung dan kepalanya terhempas pada lantai dengan kuat maka hilanglah 1 suku otaknya. Maka sekarang otaknya 3 suku !

Ayoyo ! Barua 5:41 PM gila !

Anonymous said...

Wahai pemimpin PAS, lihatlah PH menyerang anda. Takpe, kami UMNO kan ada!

Anonymous said...

BARUA, ANAK HARAM JADAH dan sewaktunya dengannya adalah ratib PAS. Pi mampoih la....

Anonymous said...

Saudaraa, maaf kalau terkasar. Dah 30 tahun saya dalam PAS. Satu benda sahaja yg selalu PAS buat iaitu PAS mempergunakan agama Islam dalam tujuan mereka dan tiada nilai Islam pun dalam PAS melainkan pakaian. jadi, marilah kita bersama-sama PAS MELELONG AGAMA....Orang yg kita tak sauka, kita sebut BARUA, HARAMJADAH......orang yg kita suka seperti Najib, JH Low kita sebut khalifah! NOKTAH.

Anonymous said...

Sebagai ahli UMNO kami simpati dengan nasib PAS. PH ni kurang ajar. PAS jangan takut, anda bersama2 kami dalam BN menentang PH. HIDUP PAS. HIDUP UMNO.HIDUP BN. HIDUP NAJIB.

Anonymous said...

PARTI AMAT SAKIT !

Anonymous said...

JAWATAN KOSONG DA-Pig

Kasihanilah kami, kami ni Parti DA-Pig. Fitnah ciptaan kami panjang meleret-leret. Siang dan malam kami dipaksa oleh sifu evangelis menulis pelbagai komen karut untuk memfitnah parti Islam dan ulama.

Tak dapat bayar gaji staff rejim DA-Pig, kami pinjam putrajaya. Tak mampu buat projek mega seperti terowong bawah laut, kami mohon wang dari putrajaya.

Kami dan sifu evangelis malas nak tolong mangsa banjir kilat di negeri DA-Pig sebab tidak menguntungkan kami, sifu kami buat muka tak malu menanggis tergolek-golek merayu ajib dan tuan guru membantu mangsa banjir kilat di negeri DA-Pig. Wah kami dan sifu evangelis kami adalah peminta sedekah professional.

Ciri2 sifu evangelis banglos terlajak diskaun yang baik bagi kami ialah individu yg terlibat dalam 65 skandal, pandai berbohong dan putar belit, boleh mencarut, memaki, menipu dan membohongi ahli bawahan DA-Pig yang dungu, buta dan pekak dan barua-barua penjilat dedak cap roket.

Insha'Allah, anda juga boleh jadi sifu evangelis banglo terlajak diskaun 65 skandal asalkan ada ciri2 tadi... Anda boleh memenuhi mana-mana neraka yang anda suka ! Kalau nak neraka special untuk iblis, buatlah jahat yang mengejutkan Iblis.

Jika sifu evangelis masuk penjara kerana kes rasuah, jawatan kosong KM untuk penjenayah-penjenayah yang memenuhi syarat DA-Pig di atas !

Kami juga membuka keahlian baru untuk menyertai DA-Pig. Syarat-syaratnya ialah:

Gagal dalam semua peperiksaan

IQ 0

Bodoh bendul

Pekak

Bisu

Buta

menggemari dedak cap roket yang menjadi makanan kegemaran babi ternakan sifu evangelis banglo terlajak diskaun.

Keutamaan : Oarng kematian otak dan pesakit-pesakit mental yang pandai sembang mesti lebat, habuk pun tarak.

Contoh ahli DA-Pig baru yang memenuhi syarat di atas ialah barua DA-Pig 5:46 PM !

Anonymous said...


Semua barua DA-Pig 5:28 PM , 5:30 PM, 5:41 PM, 5:46 PM, 5:49 PM, 5:51 PM, 5:52 PM, 5:58 PM, 6:02 PM dan 6:04 PM (termasuk yang menyamar jadi ahli PAS dan UMNO) telah memenuhi syarat-syarat ahli DA-Pig seperti mana di kehendaki oleh sifu evangelis banglo terlajak diskaun dalam iklan jawatan kosong 6:10 PM iaitu:


Gagal dalam semua peperiksaan

IQ 0

Bodoh bendul

Pekak

Bisu

Buta

menggemari dedak cap roket yang menjadi makanan kegemaran babi ternakan sifu evangelis banglo terlajak diskaun.

Keutamaan : Orang kematian otak dan pesakit-pesakit mental yang pandai sembang mesti lebat, habuk pun tarak.

Anonymous said...


Oh sorry, tertinggal lagi seekor barua DA-Pig 6:16 PM . Dia juga telah memenuhi syarat-syarat menjadi ahli DA-Pig. Jangan marah ya !

Anonymous said...

Dari presideng sampai kat ahli dan penyokong PAS asyik dok BARUA BARUA BARUA BARUA...Itukah ajaran sebenar Islam? Apakah awak 6.27 ni Syiah atau Zionis...ooo sebatu Israel datang Malaysia nak bincang bab penyatuan UMNO-PAS.

Anonymous said...

Dulu pas dapig sekarang jadi barua umno pula

Ikhlas dari mic

Anonymous said...

6.27 macam orang gila sex

Anonymous said...

Insha'Allah kita akan perintah 5 negeri walaupun gaji kelantan terpaksa kita hutang putrajaya, nanti gaji staf 5 negeri ni kita pinjam Ah Long MCA

Anonymous said...


Wah barua-barua dedak cap roket ternakan parti kafir harbi DA-Pig @ The Pig sedang gila meroyan marah sebab ciri-ciri The Pig menepati ciri-ciri barua ternakan the Pig.

Jika induknya the Pig, barua-baruanya dinamakan apa ya? Oh now I remember .... The call the Pig's jokers and clowns the piglets !

Yeah piglets yang sedang mencontohi perangai Lucifer, syaitan, iblis dan kepala bapak Yahudi Zionis ! Yeah that's right !

Anonymous said...

6.41 Balik jilat xxxx bini dulu la...baru tau yg busuk tu sedap kah kah kah

Anonymous said...

PENYEMBAH LUCIFER MENGHINA ULAMA DAN PARTI ISLAM

Memandangkan barua-barua ternakan DA-Pig telah menulis pelbagai komen-komen yang penuh dengan fitnah, sumpah seranah dan maki hamun untuk memfitnah, memburuk-burukkan dan menghina agama Islam, ulama Islam dan parti Islam PAS, kita yakin barua-barua ini dan pemimpin-pemimpin DA-Pig adalah penyembah Lucifer @ Satan @ The Devil!

The barua of DA-Pig are the servants of Lucifer :Sin brought into the world through the devil's envy (Wisdom 2:24)

Anonymous said...

LU BARUA MCA, MIC n GERAKAN, cium bontot JH LO

Anonymous said...

Semua barua-barua DA-Pig ternakan sifu evangelis banglo terlajak diskaun yang sibuk memfitnah , memaki hamun dan menghina ulama Islam dan parti Islam telah melanggar ajaran Kristian:

Exodus 23:1 - You shall not circulate a false report. Do not put your hand with the wicked to be an unrighteous witness. No matter who originates the accusation, we should not repeat and spread it unless we have substantial evidence it is true..

Hey guys ... Where are your evidence against ulama Islam dan parti Islam PAS? No evidence but lies ! What say again ! No evidence but lies !

So you the barua and the sifu of DA-Pig must be the children of Lucifer !

Anonymous said...

Wahai BLOGGER, blog anda telah manambah dosa prang-orang Islam. Tutp lah blog anda sebab DOSA kering mengalir kat anda. Akhirat nanti, depan Allah swt anda akan dibicarakan....MasyaAllah. Untuk orang-orang PAS, buatlah solat hajat 12 rakaat 6 salam, minta Allah beri idea parti mana yg lebih baik. InshaAllah.

Anonymous said...

Dalam berbicara janganlah angkuh dan sombong, dalah berhujah janganlah menghina orang SEBAB KITA SAMA DENGAN ORANG, TAHI KITA PUN BUSUK, AIR KENCING PUN HARING, cuma AKIDAH dan IBADAT kita yg dikira Allah swt. 6.41 di atas terlalu sombong dan angkuh...jangan angkuh, anda amkhluk sama seperti kami...cuma kesombongan anda melebihi kami.

Anonymous said...

WAHAI UMAT ISLAM BERHATI-HATILAH KERANA MUSUH ISLAM SEDANG MEMFITNAH PERJUANGAN ISLAM

Wahai umat Islam berhati-hatilah kerana musuh Islam yang terdiri dari parti sekular, liberal dan kafir harbi sedang menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan, menghina dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS semata-mata kerana ulama Islam dan PAS sedang berjuang untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik dan puak kafir harbi.

Firman Allah Ta’ala,

وَاحْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ

“Dan berhati-hatilah kamu terhadap mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepadamu” (Al-Maaidah: 49).

Anonymous said...

tambahan: Ada juga musuh Islam ini berjenama Islam dan berjubah, sama seperti kita dan ini pernah berlaku zaman Rasulullah saw. Yang penting, kita semak, kaji, nilai dan buat penelitian sebelum menyokong mereka. Ternata ungkapan BARUA dan HARAM JADAH bukan dari Islam....fikir-fikirkan lah.

Anonymous said...


Barua-barua 7:03 PM dan 7:08 PM ternakan DA-Pig berpura-pura 'suci' sambil menghina dan memfitnah ajaran Islam, ulama Islam dan parti Islam !

Barua-barua ternakan DA-Pig sentiasa menghina dan memfitnah ajaran Islam, ulama Islam , umat Islam dan parti Islam dalam pelbagai laman web termasuk laman web ini.

Bila kita balas dengan perkataan yang setimpal dengan perbuatan jahat barua-barua DA-Pig ini, pandai pula barua-barua DA-Pig ini memarahi kita.

Bila mereka hina dan fitnah kita orang Islam, mereka fikir kita tidak marahkah? Dasar kepala bapak hipokrit !!!

Anonymous said...

Barua ternakan DA-Pig 7:14 PM,

Jika BARUA dan HARAM JADAH bukan dari Islam, apakah istilah yang sesuai untuk orang yang mendakwa dirinya beragama Islam tetapi pada masa yang sama orang tersebut menyokong, bersekutu, berkerjasam dan bersenkongkol dengan parti kafir harbi DA-Pigmenentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam ?

Jika BARUA dan HARAM JADAH bukan dari Islam, apakah istilah yang sesuai untuk orang yang mendakwa dirinya beragama Islam tetapi pada masa yang sama orang tersebut menjadi khadam DA-Pig yang memusuhi Islam dan umat Islam?

Jika BARUA dan HARAM JADAH bukan dari Islam, apakah istilah yang sesuai untuk orang yang mendakwa dirinya beragama Islam tetapi pada masa yang sama orang tersebut berkerja untuk DA-Pig menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan dan menfitnah ajaran Islam, ulama Islam, parti Islam dan perjuangan Islam?

Sila jawab !

Anonymous said...

PAS adalah akronim Parti Islam Malaysia namun nilai Islam dalam parti boleh diubah kerana perlembagaan parti boleh dipinda. Cuma Islam dalam Agama yg tidak berubah kerana Al-Quran tidak boleh diubah dan Allah swt menjaganya. PAS cuma parti sekular berjenama Islam, tindaktanduknya BUKAN MENCERMINKAN ISLAM. Kenapa PAS parti sekular? Sebab perlembagaan PAS ikut acuan barat BUKAN seperti yg digaris dalam Islam.Pemilihan jawatankuasa diundi di semua peringkat, bukan bersandarkan ilmu dan akhlaknya. Apakah akhlak HADI (Presiden) mengikut akhlak Rasulullah saw? Waktu orang kafir baling najis dan batu kat Nabi, adakah nabi saw memaki hamun, memBARUAkan, mengHARAMJADAH kan?
Dulu waktu TGNA, PAS berpeluk dgn DAP. Sekarang PAS berpeluk dengan UMNO. MCA, MIC dan Gerakan. Apakah MCA, MIC dan Gerakan itu bukan KAFIR?
Ada berlonggok2 lagi hujah saya, namun secara TOTALNYA , selepas TGNA ke Rahmatullah, PAS berubah menjadi Parti Sekular, sama dengan UMNO BN. Sama ada Tuan membantah atau menyokong, memang yang pahit sukar di telan.Tapi, akan ada dalam lipatan sejarah PAS sudah SEKULAR. Terima Kasih.

J/K PAS PU DUN Sg Limau, Yan.

Anonymous said...

PAS ranting Mengkebang, K Kerai sokong 110% 7.27 di atas.

Anonymous said...

Kami ranting Gunong, Jelawat Kltn sokog anony 7.27.

Anonymous said...


Ternyata barua 7:27 PM ternakan DA-Pig adalah pendusta bangsat yang mencipta fitnah dengan menggunakan nama J/K PAS PU DUN Sg Limau, Yanuntuk menfitnah PAS sedangkan AJK PAS DUN Sg Limau masih setia kepada pemimpin PAS dan sedang membuat persediaan untuk mepertahankan kerusi milik PAS dalam PRU14.

Jentera Pas sedia bangkit untuk mempertahan Dun Sungai Limau dan menang di Parlimen Jerai bagi PRU 14 nanti. Adun Sungai Limau, Mohd Azam Abd Samat berkata beliau tidak gentar akan hasrat BN yang komited mahu merampas kerusinya di Dun Sungai Limau.
Sumber: http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/jentera-pas-sedia-bangkit-pertahan-dun-sungai-limau-1.792622

Anonymous said...

Barua 7:27 PM, 7:30 PM dan 7:32 PM ternakan DA-Pig dan PANIPU adalah pendusta yang mencipta fitnah untuk menipu ahli PAS tetapi malangnya orang ramai dah tahu taktik kotor DA-Pig dan barua parti PANIPU!

Nampaknya DA-Pig dan PANIPU semakin terdesak apabila PRU14 semakin hampir !!

Anonymous said...

Saudara, saya tinggal di Pekan Sg Limau, 06910 BUKAN menyamar.Soal Azam Samat nak kekalkan jawatan itu hak dia, dia tak memaki hamun cam tuan.

Anonymous said...


Pelbagai fitnah ciptaan barua-barua DA-Pig dan PANIPU terhadap ulama Islam dan parti Islam jeles membuktikan barua-barua sesat dan menyesatkan ini adalah pengikut syaitan dan rejim pengganas Israel yang mengajar ilmu fitnah.

Anonymous said...


Barua dedak DA-Pig seperti kamu 7:40 PM boleh mendakwa apa sahaja konon tinggal Pekan Sg Limau, di planet Marikh, di Planet of the Apes, tinggal di puncak Gunung Everest lah , tinggal di atas awan lah...bla..bla..bla...bla...

Apa bukti kamu tinggal di Pekan Sg Limau?

Anonymous said...

Kamu barua 7:40 PM jangan berlagak 'suci'lah jika komen kamu sendiri penuh dengan fitnah !!!

Anonymous said...

Laporan terbaru ramai penyokong PAS tak puas hati kerana tak dapat dedak dari pemberian Jiby kepada PAS. Ramai juga sakit jiwa dan berjanji lebih baik tidur dari mengundi PAS dan UMNO.

Anonymous said...

Untuk membuktikan saya orang sg limau, tolong check. Rakan rapat saya Ibrahim Kopi Cap Raga, Cin Tok Guru dll. Azam tinggal di taman depan BERNAS Guar Chempedak, bukan Sg Limau. Azam hanya wakil DUN Sg Limau dari sg Sala hingga Sg Yan Kecil. Buat apa saya nak tipu. Kami AJK PAS keluar PAS secara senyap, ramai yg dah angkat kaki.

Anonymous said...

Ha ha ha tinggal blogger saja ahli tunggal PAS sedunia. Jangan marah....

Anonymous said...

PAS ranting Ayer Lanas sokong anon 7.27. Allahuakhbar....

Anonymous said...

Barua 8:00 PM,

Kalau setakat petik nama orang lain, itu bukan bukti kamu tinggal di di Pekan Sg Limau ! Sesiapa sahaja boleh petik nama orang lain walaupun dia bukan AJK PAS.

Sekarang mana bukti kamu tinggal di Pekan Sg Limau dan bukti kamu AJK PAS ?

Anonymous said...

Alamat saya, Kg Kabu 10, Sg Limau Dalam, 06910 Yan, Kedah. Ry,ah saya dekat markaz Pas/surau Kg 10 Sg Limau. Tak kan nak tengok ic kot. ic saya 02 la kat tengah...

Anonymous said...

Kampung Kabu 10...tepi sungai dekat kilang padi

Anonymous said...

Udahler tu adik-adik, jangan bergaduh.Sorang nak keluar PAS, sorang lagi nak kekal dalam PAS...ini semua dunia belako, demo ni gi pakat baik2..jangan gaduh2...maghi umah ambo, kita makan nasi kerabu

Anonymous said...

Barua 8:26 PM,

Kalau setakat menulis nama kampung tetapi tiada nombor rumah, sesiapa sahaja pun boleh tulis nama kampung. Orang lain pun boleh tulis nomber tengah IC juga.

Mana bukti kamu tinggal di Pekan Sg Limau dan bukti kamu AJK PAS ?

Anonymous said...

Saya sedang menunggu jawapan kamu barua 8:26 PM.

Anonymous said...

Saya dan rakan2 keluar PAS secara senyap2...buat apa kami tonjol identiti kami. Rumah d Sg Limau takde nombor, rumah kampung kecuali rumah cina di pekan sg limau.Rumah saya tepi Kilang Pali Hong Leong. Percaya atau tidak, bukan urusan kami, itu urusan anda. Buat apa nak tipu. Ramai rakan2 saya yg keluar PAS termasuk Zamri Nasi Ayam (depan MADA sg limau), Shuib Bakar tepi tandop mini Kabu 10. Tak perlu tunggu jawapan atau lihat kad pengenalan saya, kami tak akan tunjuk, bukan takut TAPI kami tak mahu dedah identiti. Ikut kamu lah, nak percaya atau tidak, kami tak kisah. Cakap, siapa yg saya tak kenal d sg Limau, cikgu Rahman Omar (dah Allahyarham), cina Kamsu, Ah Chui, Yu Toh mini market? No telefon saya 04-769....Ikut kamu ler.....

Anonymous said...

he he he kalau ada info lengkap boleh beri kat ustaz Azam ni...

Anonymous said...

Kalau kamu tunjuk ic dan kad ahli pun, dia cakap ic palsu, kad buat sendiri ha ha ha ha

Anonymous said...

Barua 8:44 PM,

Dari jawapan kamu itu kita sudah tahu:

(1) kamu telah gagal membuktikan siapa diri kamu.

(1) kamu telah gagal membuktikan kamu tinggal di Pekan Sg Limau (dakwaan pertama kamu) tetapi kemudian kamu mendakwa tinggal di Kg Kabu 10 (dakwaan ke 2 kamu).

(2) kamu telah gagal membuktikan kamu AJK PAS PU DUN Sg Limau, Yan.

Oleh sebab itu, semua dakwaan kamu di atas adalah tidak benar !

Anonymous said...

Kabu 10 tepi Pekan Sg Limau. Sg Limau ada sekolah Menengah, Sk Sg Limau, Sek Cina, madrasah saadah )sek arab, instutusi kerajaan MADA, Pejabat Penghulu mukim sg daun. Ada BERNAS (dulu LPN) Pengetua Sek Arab nama Hj Ahmad. Orang kanan Allahyarhan Us Azizan nama Pak Su Mat, tinggal di Kg Tengah Sg Limau. Kedai melayu di pekan sg Limau, Kedai runsit Mansor, kedai makan Din Pak Yob, Kedai Pak Mat Megi, Warung Citarasa, Kedai Hj Ismail dekat matket, Kedai Zamri Nasi Ayam depan Mada. Kampung2 sg limau, Pekanj Sg Limau, Kabu 10 (juga disebut Pekan Sg limau), selekoh, Kg Tengah Sg Limau, Kuala Sg Limau, Sg Lentang, Sg Bujur, Telok Tawar, Sg Asyer Itam dan Sg Tongkang. Cuba check dengan Ustaz azam Somat...jangan nak buat alasan penafian, tunggu parlimen dibubarkan dan kami akan jemput wartawan untuk buat media conf nanti. Orang2 famous d sg limau, Ibrahim Kopi Cap Raga, Cikgu Man Kola, Abang Chik Kg Tengah (tok Ayah), Non Ustaz Ismail Kedai surat khabar, Ishak Pak Ya kedai makan dan lain-lain. Aku malas nak layan hang. Cuba call ustaz Simat tanya butiran yg aku beri la...

Anonymous said...

Ya, tak perlu layan seekor PAS ni.

Anonymous said...

ha ha ha TERBAEK! Tahniah sdr dari sg limau

Anonymous said...

Orang luar tanya saya dari mana, saya jawab Kedah. Untuk lebih terpeinci Yan tapi saya buklan tinggal di Yan, Yan nama pekan dan daerah. Orang tanya lagi saya jawab Pekan Sg Limau, kalau orang Yan mereka akan tanya Pekan tang mana? Baru saya jawab Kabu 10. Kabu 10 kembar dengan pekan, pekan sg limau sepanjang jalan utama dari kolakedah ke sg yan. Kabu 10 kawasan belakang pekan sg limau, ade faham?

Anonymous said...

Tak sabar nak raikan pemimpin2 ku menjadi Tpm ke menteri ke chaiman glc ke. Yg bawah2 pun dpt jadi ahli majlis ke busuk2 pun jkkkkk. Bukan senang oi selepas bbrp lama duk jadi pembangkang aje duk maki hamun kpir menkapir skrg tungu masa bekejasama (bukn begabung ya). Barulah naik taraf ulamak2 partiku ini bila selalu kuar tv duk rasmi program ke. Dulu asyik ceramah bawah kemah n tin milo kehulu ke hilir. Aku cadang partiku ini dinamkAN PASU = PAS -UMNO. TAKBIR.

Anonymous said...

Firman Allah swt: Negeri akhirat itu, kami sediakan bagi orang-orang yang tidak bertujuan hendak mendapat pengaruh atau kelebihan di muka bumi dan tidak ingat hendak melakukan kerosakan dan kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertaqwa. ---surah al-Qasas 28:83

Anonymous said...

Takbir! Allahuakhbar...Allahuakhbar...Allahuakhbar.... sokong anon 9.39, 9.45 dan 9.46

Anonymous said...

Kenapa tak saudara bagi identiti saudara seperti Sg Limau..

Rasa nya ramai ahli PAS yang ingin tahu siapa saudara yang mebagangkan PAS dan memalukan PAS.

Kalau tak jangan dok membarua kan orang dan tuduh orang fitnah.

Ahli PAS tak macam itu..

Anonymous said...

Sokong 10.11....dari Ismail, Dabong Klntn

Anonymous said...

Alhamdulillah, ramai yang dah insaf dan sedar, PAS mempergunakan Agama untuk kepentingan peribadi pemimpin mereka.

Anonymous said...

Selesai dulu lah masalah dalaman PAS sebelum dok kutuk parti lain.

Anonymous said...

semoga gelaran barua kembali kepada blogger ini! ameenn..

Anonymous said...

Nak mencarut, nak memaki, nak mengumpat, nak memfitnah etc yang boleh dapat pahala dan masuk sorga...jadilah walaon PAS. Ingat PAS ingat PAS FOR ALL FOR TOLOLS ONLY

Anonymous said...

ANJING BURUK KEPALA BERCAWAT EKOR

Wah anjing-anjing ternakan Mike Selfie dan Sifu evangelis banglo terlajak diskaun sedang menyalak memaki hamun orang yang berbeza pendapat dengan Pakatan Haprak pimpinan kafir harbi seolah-olah ini negara komunis.

Bila anjing-anjing ini gagal menjawab semua soalan yang diberikan di atas, anjing-anjing yang terdesak ini menggunakan taktik kotor seperti mencarut, memaki, mengumpat, menfitnah dan menghina parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Mengapa anjing-anjing ini menghina dan memfitnah PAS? Sebab anjing-anjing ini amat bencikan perjuangan Islam.

Dasar anjing buruk kepala bercawat ekor makan dedak cap roket!

Anonymous said...

Syaitan dan Iblis ketawa riang melihat barua-barua buta, pekak dan dungu ternakan puak munafik dan kafir harbi mencarut, memaki, mengumpat, menfitnah dan menghina parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana mereka merasa amat benci melihat perjuangan PAS menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Mengapa syaitan dan iblis gembira? Sebab ramai barua akan menemani mereka di dalam neraka. Bahkan barua-barua ini akan berpeluang mendengar khutbah Iblis dalam neraka jahanam !!!

Firman Allah swt:

يَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يَقُولُونَ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا (66) وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا (67) رَبَّنَا آَتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا (68)

Pada hari ketika muka mereka dibolak-balikan dalam neraka, mereka berkata: "Alangkah baiknya, Andaikata kami taat kepada Allah dan taat (pula) kepada Rasul".

Anonymous said...


Barua-barua munafik seperti barua 9:21 PM berada di mana-mana untuk melemahkan dan memusnahkan perjuangan Islam. Bahkan puak munafik wujud di zaman Nabi Muhammad s.a.w. melemahkan dan memusnahkan perjuangan Islam tetapi mereka gagal !

Anonymous said...

Pembetulan komen February 24, 2018 at 9:27 AM

Barua-barua munafik seperti barua 9:21 PM berada di mana-mana untuk melemahkan dan memusnahkan perjuangan Islam. Bahkan puak munafik wujud di zaman Nabi Muhammad s.a.w. untuk melemahkan dan memusnahkan perjuangan Islam tetapi mereka gagal ! Bila puak munafik mampus, mereka akan menyertai Fir'aun dan kuncu-kuncunya di dalam neraka !!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails