Friday, February 23, 2018

Hapus Istimewa Melayu, &Cina Perintah M'sia. -Robert Kuok



AIDCNews -22/02/18 – Robert Kuok, jutawan dan ‘Raja Gula’ Malaysia mempunyai prinsip perjuangan yang hampir sama dengan DAP iaitu mahu menghapuskan hak keistimewaan orang-orang Melayu/ Bumiputera dihapuskan dan kaum Cina memerintah negara ini.
Pengendali Malaysia-Today, Raja Petra Kamaruddin (RPK) mendedahkan apabila DEB dilancarkan pada tahun 1970, Kuok sangat menentangnya dan beliau secara terbuka memberitahu para pemimpin UMNO sepertimana yang dilaporkan oleh Straits Times (Singapura) pada 4 Disember 2017.
“Dalam buku itu, Encik Kuok mengkritik secara jelas dasar layanan istimewa pada Bumiputera di Malaysia, dan berkata beliau telah membuat satu “cubaan kuat untuk mempengaruhi perjalanan sejarah” negara tetapi gagal.
“Kereta api negara telah diletakkan di landasan yang salah,” tulis Kuok, merujuk kepada mesyuarat persendirian pada September 1975 dengan bakal Perdana Menteri Hussein Onn . Semasa pertemuan itu, Tun Hussein berkata beliau tidak boleh “menjual formula saya (Mr Kuok)” untuk menghapuskan dasar pro-Melayu “kepada rakyatnya”, kenyataan Kuok yang dipetik daripada buku “Memoir Robert Kuok”.
RPK turut mendedahkankan Kuok sentiasa berpihak kepada kumpulan alternatif yang kemudiannya akan berpakat dengan DAP untuk mejayakan misi menawan Putrajaya :

Apabila Pasukan A dan Pasukan B bertembung, Robert Kuok menyokong Pasukan B supaya Umno dapat hancur

Apabila Umno berpecah pada tahun 1987, Kuok memainkan peranan penting dalam membiayai ‘Team B’. Kuok percaya bahawa perpecahan Umno akan menjadikan Umno lemah dan oleh itu baik untuk kaum Cina. Ketika Umno berpecah lagi pada tahun 1998, Kuok dengan cepat berpindah untuk membiayai kumpulan yang bertentangan dengan kerajaan dengan harapan persengketaan dalaman akan membantu menjatuhkan Umno. 

Apa-apa pun yang menjamin kemusnahan Umno mendapat sokongan kewangan Kuok. Pada 2014, apabila Umno akan berpecah sekali lagi, buat kali ketiga South Post Morning Post (SCMP) milik Kuok, yang diperolehnya pada 1993, memainkan peranan 1MDB untuk memberi sokongan kepada ANC (Kempen Anti Najib). SCMP adalah antara media asing yang menyerang secara melampaui isu 1MDB dengan harapan bahawa pada tahun 2015 Umno akan berada dalam keadaan sedemikian rupa, ia tidak lagi relevan dan kerajaan Barisan Nasional yang dipimpin oleh Umno akan digantikan oleh Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP .

Pendek kata, apabila ada persengketaan dalaman dalam Umno atau Melayu yang melawan Melayu, wang Kuok akan muncul untuk membantu membiayai pertempuran kerana orang Melayu yang berpecah atau Umno yang terbahagi memberi manfaat kepada kaum Cina. Kuok percaya bahawa Malaysia dan Asia Tenggara wujud kerana orang Cina dan oleh itu kaum Cina dan bukan orang Melayu harus memerintah Malaysia. Dan dia percaya ini lebih daripada 70 tahun sejak Perang Dunia Kedua dan tidak pernah menyembunyikan fakta itu.

Apabila Tun Dr Mahathir dan Anwar Ibrahim bertempur, Robert Kuok menyokong pergerakan Reformasi anti-Umno. 

Kuok percaya bahawa sejak tahun 2008 tsunami Cina telah memungkinkan perubahan ini dari kerajaan Melayu kepada kerajaan China. Sekalipun tidak mungkin untuk melihat kerajaan China di Malaysia, sekurang-kurangnya kerajaan yang dikuasai Cina atau yang didominasi oleh Cina mungkin. Tetapi ia akan memerlukan wajah orang Melayu dengan orang Cina sebagai kuasa sebenar tetapi di belakang tahta. 

Ini berdasarkan kepercayaan Kuok, seperti yang dikatakannya dalam memoirnya, bahawa walaupun British menjalankan pentadbiran Malaya pada zaman pra-Merdeka, ia adalah orang Cina yang benar-benar menjalankan ekonomi negara dan bukannya orang Inggeris. Pada April 2016, Kuok menjual kepentingannya dalam SCMP dan tidak lagi mempunyai kawalan editorial. 

Apabila The Malaysian Insight dilancarkan tahun lepas, Kuok melihat ini sebagai peluang yang baik untuk menggunakan apa yang sebenarnya dibangkitkan The Malaysian Insider untuk meneruskan kempen anti-Umno. Kuok kemudian menawarkan untuk membantu membiayai The Malaysian Insight dengan syarat bahawa Ho Kay Tat akan menjadi ketua pengarang de facto. 

Kuok tahu bahawa kawalan media adalah penting tetapi ia tidak boleh menjadi media yang dikuasai oleh China jika mereka mahu memenangi hati dan minda orang Melayu dan memastikan Tsunami Melayu dalam pilihan raya umum akan datang. Ia mesti dilihat sebagai media kawalan Melayu dan The Malaysian Insight sesuai dengan bil yang sempurna memandangkan Faridah Begum K.A. Abdul Kader dan adiknya, Jahabar Sadiq, pada prinsip adalah “players”.

Faridah Begum adalah pasangan sempurna untuk Robert Kuok yang boleh menawarkan wajah Melayu serta perlindungan daripada tindakan jenayah kerana pejabat suaminya 

Faridah menawarkan mereka kelebihan kedudukan suaminya dalam kerajaan. The Malaysian Insight adalah apa yang orang Melayu akan panggil kebal dari apa-apa bentuk tindakan undang-undang kerana tiada tindakan boleh diambil terhadap sesiapa kecuali ia mendapat lampu hijau dari Pejabat Peguam Negara.

Ho diminta berbincang dengan Jahabar Sadiq, yang memerlukan kira-kira RM50 juta dalam tempoh lima tahun, dan kesepakatan berlaku. The Malaysian Insight kini akan menjadi agenda Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP, iaitu untuk menggulingkan kerajaan Barisan Nasional yang dipimpin oleh Umno. Pada dasarnya, The Malaysian Insight adalah mengenai agenda politik Cina menggunakan wajah Melayu sebagai penyamaran.

Tsunami Cina selesai. Itu berlaku pada tahun 2008. Mereka kini memerlukan Tsunami Melayu jika mereka mahu menggulingkan kerajaan Barisan Nasional yang dipimpin oleh Umno. Dan itu belum lagi berlaku, yang bermakna Barisan Nasional akan memenangi pilihan raya umum akan datang. Oleh itu adalah penting bahawa portal ‘Melayu’ dengan orang Cina tersembunyi di belakang muncul untuk mencetuskan Tsunami Melayu. Dan itu aadalah The Malaysian Insight.

Tsunami Cina selesai dan mereka kini memerlukan Tsunami Melayu untuk menjatuhkan Umno dan menggantikannya dengan DAP

Artikel dan laporan The Malaysian Insight ditulis oleh Tentera Red Bean DAP, kadang kala nama Melayu dikreditkan untuk memastikan mereka tetap ‘patuh’, pemilik The Malaysian Insight dibayar RM2 juta sebulan, sememangnya di luar negeri atas alasan yang jelas. Dan dengan RM2 juta sebulan dalam tempoh lima tahun akan datang, The Malaysian Insight terlalu penting “cash-cow” untuk membiarkannya gagal.

Kuok mengumpul semua ahli perniagaan perniagaan Cina untuk menyertai ANC dan membantu menyingkirkan Barisan Nasional yang dipimpin oleh Umno supaya Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP dapat mengambil alih kerajaan. Sekiranya mereka tidak dapat melakukannya pada pilihan raya umum akan datang, ia tidak akan dapat dilakukan. Jadi ia adalah kes sekarang atau tidak langsung. 

Dan terdapat banyak orang Melayu dalam Pakatan Harapan yang terlalu bersedia untuk menjadi Ali Baba DAP jika ganjarannya menguntungkan. Dan bagi orang-orang seperti Tun Dr Mahathir Mohamad, ganjaran ini termasuk menyelamatkan empayar perniagaan RM100 bilion dan dinasti politik keluarganya.

Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki

Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki,

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

6 comments:

Anonymous said...

MENGAPA KITA TIDAK MENGUNDI PAKATAN HAPRAK PIMPINAN PARTI KAFIR HARBI DA-Pig DALAM PRU 14

(1) Jika Nabi Muhammad s.a.w. memuliakan ulama Islam sebagai Pewaris Nabi, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula suka menghina dan memfitnah ulama Islam.

(2) Jika parti Islam PAS pimpinan ulama Islam berjuang membela ajaran Islam dan hak umat Islam, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

(3) Jika parti Islam PAS pimpinan ulama Islam menyeru manusia melaksanakan Amar Makruf Wa Nahi mungkar , barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula menyokong , membela dan mempromosi LGBT, ahtheis, pesta arak terbuka dll.

(4) Jika parti kafir harbi DA-Pig menghina ajaran Islam dan menindas umat Islam, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula diam membisu seribu bahasa yang bererti mereka merestui tindakan zalim DA-Pig.

(5) Jika parti Islam PAS mengkritik puak liberal dan puak kafir harbi kerana mereka menghina Islam dan menafikan hak umat Islam, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula bangkit membela puak liberal dan puak kafir harbi mengutuk parti Islam PAS.

(6) Jika parti Islam PAS berusaha menjadikan Hudud sebagai undang-undang untuk umat Islam sahaja, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula menentang, menghina, menafikan, menolak, memfitnah dan memburuk-burukkan Hudud sedangkan kita semua mengetahui Hudud terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah.

Bukankah ini bererti barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig telah membatalkan iman mereka sendiri?

(7) Jika parti Islam PAS berusaha membentangkan pindaan RUU355 di parlimen untuk memperkasakan dan memartabatkan undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah untuk kebaikan umat Islam, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula sibuk menentang, menghina, menafikan, menolak, memfitnah dan memburuk-burukkan RUU355 secara terbuka untuk menakut-nakutkan umat Islam dan orang kafir.

(8) Jika parti Islam PAS menyeru manusia kembali kepada kebenaran (Islam) dan melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula menggalakkan manusia melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad secara terbuka.

Anonymous said...

SAMBUNGAN KOMEN February 23, 2018 at 12:52 PM ......

(9) Pemimpin-pemimpin parti Islam PAS mempunyai rekod yang bersih dari rasuah, salah laku, salah guna kuasa dan pecah amanah, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula terlibat dalam pelbagai skandal seperti:
skandal banglo terlajak diskaun,
skandal kertas kerja,
skandal terowong bawah laut,
skandal tanah rakyat,
skandal tanah kerajaan,
skandal merobohkan berpuluh kampung Melayu Islam
skandal projek yang tidak mendapat kelulusan jabatan alam sekitar ,
skandal lombong pasir
dll yang merupakan skim cepat kaya bagi pemimpin dan kroni DA-Pig terutamanya dan Pakatan Haprak amnya.

(10) Jika parti Islam PAS menentang puak evangelis yang cuba menyesatkan umat Islam, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig pula menyokong puak evangelis.

(11) Jika hakim membuat keputusan memurtadkan kanak-kanak Islam, yang paling gembira ialah barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig .

(12) Jika parti kafir harbi DA-Pig menghina ajaran Islam, fatwa, ulama Islam,mufti dan jemaah Islam dll, barua dan pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig merestui, menyokong dan membela DA-Pig.

(13) Dll.

Jika anda semua masih lagi menyokong Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig, anda adalah manusia yang bermasalah besar kerana anda tidak mampu berfikir, tidak mampu menggunakan akal untuk membezakan antara baik dan buruk dan anda tidak mempunyai prinsip moral dan anda meragui atau menolak ajaran Islam yang menentang kemungkaran dan kesesatan.

Anonymous said...

Persoalan yang mendedahkan siapa parti kafir harbi DA-Pig yang memimpin Pakatan Haprak :

(1) Mengapa pada PRU 13, DA-Pig meletakkan 14 calon Cina dan 1 India dan tiada calon Melayu di Dun Selangor? Mengapa calon kaum Melayu dinafikan hak untuk bertanding atas tiket DA-Pig? Adakah ahli Melayu hanya layak menjadi barua DA-Pig sahaja?

(2) Mengapa keputusan 20 tempat teratas pemilihan semula jawatankuasa tertinggi DA-Pig 2017 terdiri dari 17 Cina dan 3 India dan tiada kaum Melayu? Adakah ahli Melayu tidak layak menjadi pemimpin DA-Pig? Adakah ahli Melayu hanya layak menjadi barua DA-Pig sahaja?

(3) Bukankah 'superman' DA-Pig telah mendedahkan dalam ceramahnya bahawa DA-Pig menggunakan (pengkhianat) Melayu untuk 'screw' kaum Melayu? Siapakah pengkhianat-pengkhianat Melayu yang digunakan oleh DA-Pig untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu-Islam?

(4) Bukankah selama ini pemimpin-pemimpin DA-Pig telah menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam seperti khutbah Jumaat dan khutbah hari raya, Hudud, hukum menutup aurat bagi wanita Islam, fatwa , program dakwah Islam dll , pindaan RUU355, ulama Islam, mufti, institusi Islam seperti jabatan agama Islam dll, undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah, pendakwah Islam seperti Dr Zakir Naik, parti Islam dll untuk menakut-nakutkan dan menggertak kaum kafir dan umat Islam?

Bukankah DA-Pig mendesak pihak berkuasa untuk memberi kebebasan kepada umat Islam untuk murtad ? Bahkan DA-Pig dan parti-parti sekular liberal ternakan DA-Pig mempromosi dan membela kemungkaran dan kesesatan seperti pesta arak terbuka, LGBT, atheis dll !

(5) Bukankah matlamat asas DA-Pig adalah menguasai politik negara ini dengan menyamaratakan semua rakyat? Bukankah menyamaratakan semua rakyat ini bermakna menghapuskan hak-hak keistimewaan orang-orang Melayu sebagai kaum bumiputera yang menjadi penduduk asal negara ini? Siapa untung, siapa rugi? Pengkhianat Melayu sudah tentu gembira dengan agenda politik DA-Pig!

(6) Bukankah berpuluh kampung Melayu-Islam telah dirobohkan dalam negeri yang diperintah oleh rejim DA-Pig? Bukankah dasar ini mempunyai persamaan dengan dasar penghapusan etnik Palestin oleh rejim pengganas Israel?

(7) Bukankah semua persoalan di atas menunjukkan DA-Pig telah menghina agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu?

Kesimpulan:

Wahai umat Islam, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan hak rakyat negara ini .

Anonymous said...


'SUPERMAN' DAP DEDAH STRATEGI KOTOR DAP GUNA MELAYU SCREW MELAYU

Video panas Siapa Memperkudakan Siapa? Melayu 'Skrew' Melayu! jelas menunjukkan parti kafir harbi menggunakan Melayu untuk screw kaum Melayu. Sumber:

https://www.youtube.com/watch?v=ktI9XEWKMJ8

Video tersebut membuktikan parti kafir harbi menggunakan strategi kotor memperalatkan Melayu untuk screw kaum Melayu ! Siapakah pengkhianat-pengkhianat Melayu yang diperalatkan oleh parti kafir harbi untuk memecah-belahkan dan melemahkan kaum Melayu Islam?

Inilah strategi pecah dan perintah Melayu yang ditiru oleh parti kafir harbi dari rejim pengganas pengganas Israel untuk melemahkan dan menjajah Palestine dan penjajah British untuk melemahkan kaum Melayu supaya kaum Melayu tunduk kepada perintah British.

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku jika parti kafir harbi ini dan khadam-khadam sekular liberalnya memerintah negara ini.

Anonymous said...


Siapa tak kenal Raja Petra ?

Rampas lah semua harta dia kalau betul itu maksud yang dia kata.

Kalau pemimpin Melayu bukan setakat liwat boleh buat... cucu dalam kapal layar pun di dedahkan.


Melayu memang screw melayu.
UMNO PAS hanya berani screw melayu.

Anonymous said...


Anjing 3:31 PM ternakan DA-Pig menghina kaum Melayu sebab anjing ini adalah anjing perkauman.

Hey dog stop barking woof woof ! Come here and lick my feet ! You s.o.b. !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails