Saturday, February 24, 2018

DAP ‘King Maker’ PH. - T/P'jaya PAS S'gor


AIDCNews -23/02/18 –Parti Amanah Negara dilihat ‘terpukul’ dengan hujah Timbalan Pesuruhjaya III PAS Selangor, Ustaz Zamri Zainuldin yang mendakwa DAP adalah ‘king maker’ dalam Pakatan Harapan (PH), sedangkan parti-parti lain termasuk Amanah, PKR dan PPBM sekadar pengikut sahaja.
Akibat sakit hati dengan hujah ustaz Zamri itu menyebabkan Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad tampil untuk menjawabnya.
Bagaimanapun, Khalid tidak menjawab hujah ustaz Zamri sebaliknya mengecam isu peribadi dengan melabel sebagai ‘ustaz muda’ yang hanya sesuai untuk program ‘mari mengaji’ di televisyen sahaja.
Selebihnya, Khalid dilihat bercakap di luar topik dengan membela pimpinan DAP termasuk Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming dan Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen.

Sebelum ini ustaz Zamri yang juga dikenali sebagai Zamri ‘Mantop’ berhujah PH adalah Pakatan DAP kerana DAP merupakan ‘king maker’ PH apabila pimpinan parti-parti komponennya, Tun Dr Mahathir Mohamad (PPBM), Mohamad Sabu (Amanah) dan Anwar Ibrahim (PKR) kesemuanya tunduk kepada Lim Kit Siang.
“PAS dahulu yang paling kuat antara ahlinya adalah Mat Sabu..Mat Sabu akhirnya tunduk di bawah Lim Kit Siang dan DAP
“Di dalam UMNO yang paling kuat, Tun Mahathir Mohamad, ketika itu Tun Mahathir Mohamad juga akhirnya tunduk di bawah Lim Kit Siang dan DAP.
“Orang yang paling kuat dalam PKR, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim juga tunduk dengan Lim Kit Siang dan DAP,”katanya.




1 comment:

Anonymous said...

Dan bukti Zamri tunduk pada UMNO ialah sudah berani tunjukkan muka dan bersuara..

Anwar dan Mahathir seratus kali lebih berani dari Hadi sebab lawan Najib yang pegang kuasa. DAP tidak ada kuasa.

Yang berkuasa boleh guna dan buat macam-macam. Tekanan dan kezaliman yang kena pada PAS dahulu tidak seteruk yang kena pada Pakatan Harapan.

Pakatan Harapan kena sebab ada parti yang khianat pada rakyat. Masa PAS lawan UMNO mana ada parti yang belot macam PAS buat sekarang.

UMNO serang Mahathir dan PAS kaitkan DAP sebagai strategi menang PRU.

Yang lemah lah yang suka bergantung pada kekuatan yang kuat.

Salah-satu sebab hanya lah kerana dalam DAP ada Melayu Islam dan DAP boleh calonkan Aziz Bari sebagai MB.

Jika UMNO kekal musuh PAS sehingga hari ini.. orang hanya tahu ustaz hanya mengajar mengaji.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails