Tuesday, February 20, 2018

Azmin Bakal Tersungkur Disebabkan Isu Tanah Ijok



aalam.aabidullah – Untuk mereka yang belum baca mengenai isu ini, saya terangkan dengan ringkas.
1. 981 peneroka di Ijok telah memberikan tanah mereka kepada 2 syarikat swasta, tetapi mereka tidak mendapat pampasan yang dijanjikan.
2. TSKI merampas tanah tersebut selepas PRU12 kerana 2 syarikat terbabit gagal menunaikan pampasan dan juga tidak membayar cukai premium tanah. Beliau kemudian menyatakan akan memberikan pampasan yang lebih tinggi kepada peneroka kerana nilai tanah semakin meningkat.
3. Syarikat swasta tersebut kemudian talah mengheret kerajaan negeri Selangor ke mahkamah untuk mendapatkan kembali tanah tetapi keputusan memihak kepada Kerajaan Negeri Selangor di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan.
4. TSKI digulingkan melalui Kajang Move Rafizi. Azmin Ali menjadi Menteri Besar.
5. Syarikat membuat rayuan terakhir kepada Mahkamah Persekutuan.
6. Sebelum perbicaraan bermula, Azmin bersetuju membuat penyelesaian luar mahkamah dan menyerahkan kembali tanah tersebut kepada 2 syarikat swasta terbabit.
7. Syarikat swasta terbabit telah menjual tanah yang mereka dapat kembali itu kepada syarikat awam pada harga pasaran RM1.18 billion! RM421 juta mereka bayar pampasan kepada peneroka.
8. Yang menjadi isu adalah untung atas angin yang diperoleh oleh syarikat terbabit iaitu RM757 juta. Kenapa mereka menjual tanah pada harga pasaran kepada syarikat awam terbabit, tetapi peneroka diberi pampasan pada harga 18 tahun dulu?
9. Inilah yang dipersoalkan oleh TSKI, adakah terdapat penyelesaian tepi? Di mana wang RM757 juta itu pergi?
10. Azmin dan kuncu2nya sekarang gusar dengan serangan bertalu-talu mengenai isu ini. Malah setiausaha Politik Azmin, Suhaimi menjawab dengan tidak profesional, beliau menuduh “adakah TSKI mahu memenuhi KPI UMNO dengan menyerang Azmin untuk menyertai BN?” (https://www.malaysiakini.com/news/412676)
11. Ketika kajang move dulu, PKR telah mengeluarkan laporan setebal 91 ms di mana diantaranya mereka menuduh TSKI bersekongkol dengan UMNO. TSKI telah mengheret mereka ke mahkamah yang berakhir dengan permohonan maaf oleh setiausaha agung PKR ketika itu, Saifudin Nasution. Nampaknya fitnah memang menjadi darah daging mereka dengan menuduh sekali lagi TSKI bekerjasama dengan BN dalam menyerang Azmin dalam isu tanah Ijok ini.
Isu ini sepatutnya dijawab terus oleh Azmin Ali . Kenapa beliau hanya menyuruh macainya yang jawab? Sudah goyangkah?
Lampiran adalah temuramah TSKI di Berita Harian 19 Februari 2018.
UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?


Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini. -Pres..

E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

Iklan:
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Dikehendaki segera!!
Tukang gunting lelaki. 

Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
  • Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
  • Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
  • Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 
Kelebihan / Kemudahan 
  • Majikan yang prihatin 
  • komisyen dan gaji terjamin. 
  • lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
  • oleh ramai penduduk. 
  • Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
  • kedai berhawa dingin. 
Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

31 comments:

Anonymous said...

1 UNDI UNTUK PAKATAN HAPRAK
= 1 UNDI UNTUK PARTI HARBI DA-Pig
= 1 UNDI UNTUK MUSUH ISLAM
= 1 UNDI UNTUK LGBT
= 1 UNDI UNTUK ATHEIS
= 1 UNDI UNTUK EVANGELIS
= 1 UNDI UNTUK JOHOR FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK SUBANG FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK KL FOR JESUS
= 1 UNDI UNTUK REJIM PENGGANAS ISRAEL
= 1 UNDI UNTUK NERAKA JAHANAM

Lobai Stim Pil Khuda. said...

1UNDI KEPADA PAS ADALAH ,1 UNDI UNTUK BAGHAL KACUKAN BABI BELAAN UMNO.
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Kepada Prnfitnah Lobai Stim Pil Kuda. Anda salah kaunter. Dah la silap kaunter jadi balaci DAP pulak tu

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/anak-husam-musa-ditahan-miliki-200-biji-pil-kuda/

Anak Husam Musa Ditahan Miliki 200 Biji Pil Kuda

KUALA LUMPUR – Anak lelaki Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Husam Musa telah ditahan kerana memiliki 200 biji pil kuda, petang Sabtu (semalam).

Bagaimanapun, Husam mengatakan bahawa beliau hanya mengetahui perkara tersebut daripada rakannya kerana polis belum memaklumkan kepada beliau bahawa anaknya Ahmad Syafi telah ditahan.

“Saya hanya mendapat tahu anak saya, Ahmad Syafi direman di Mahkamah Kota Bharu atas tuduhan memiliki pil kuda jam 5.22 petang tadi, apabila seseorang menghantar imej laporan Malaysiakini melalui WhatsApp.

“Sehingga kini, tiada pemakluman rasmi oleh polis dibuat kepada saya mengenai penahanan itu.

“Juga tiada pemakluman polis bahawa beliau akan dibawa ke mahkamah untuk tahanan reman pagi tadi. Saya juga tidak diberitahu sehingga kini di mana anak saya ditahan,” katanya dalam catatan di Facebooknya kira-kira sejam yang lalu.

Kata ADUN Salor itu lagi, penahanan anaknya oleh beberapa orang lelaki itu dimaklumkan oleh jirannya.

Tambah Husam lagi, beliau akan mengeluarkan satu lagi kenyataan rasmi setelah maklumat dan butiran penuh didapati daripada pihak polis.

Dalam pada itu. Ketua Polis Daerah Kota Bharu, ACP Ismail Mat Sidik memetik laporan Harian Metro mengesahkan suspek berusia 29 tahun itu ditahan jam 3.30 petang tadi kerana memiliki 200 biji pil kuda.

Katanya, lelaki itu ditahan di depan sebuah rumah di Jalan Pasir Mas-Salor, Kota Bharu, semalam.

Beliau berkata, berlaku pergelutan antara sepasukan polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu dengan suspek sebelum dia ditahan.

“Suspek dibawa ke Mahkamah Kota Bharu untuk mendapatkan perintah tahanan reman selama 4 hari bermula hari ini sehingga Rabu ini.

“Lelaki itu ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 39A (1) Akta Dadah Berbahaya 1952,” katanya kepada akhbar itu. – MYNEWSHUB.CC

Anonymous said...

SIKAP PAKATAN TIADA HARAPAN YANG MENYEBABKAN UMAT ISLAM MENOLAK PAKATAN TIADA HARAPAN:

(1) DA-PIG hina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam, kenapa Pakatan Tiada Harapan Diam?

(2) Pemim­pin Melayu sekular liberal yang menjadi sekutu DA-Pig di dalam Pakatan Tiada Harapan terpaksa mengunci mulut daripada mempertahankan isu-isu berkaitan Islam kerana takutkan DA-Pig.

(3) Pemim­pin Melayu sekular liberal Pakatan Tiada Harapan diketuai DA-Pig paling bising menentang Rang Undang-undang Mahkamah Syariah dan bermain tarik tali (putar belit) mengenainya hanya kerana DA-Pig membantah rang undang-undang itu.

(4) Pemim­pin Melayu sekular liberal Pakatan Tiada Harapan gagal ke hadapan dalam memperjuangkan isu-isu berkaitan agama Islam kerana DA-Pig menentang ajaran Islam dan hak umat Islam.

(5) Pemim­pin Melayu sekular liberal bising menentang Hudud dll yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah . Sebaliknya mereka merasa megah membela pesta arak terbuka, LGBT dan atheis dan mengampu dan memuja sifu evangelis banglo terlajak diskaun yang berfungsi sebagai boss Pakatan Tiada Harapan dll.

(6) Semua pemim­pin Melayu sekular liberal dalam DA-Pig kalah dalam pemilihan AJK tertinggi DA-Pig membuktikan parti ultra kiasu DA-Pig adalah parti perkauman. Malangnya pemakan dedak cap roket bersikap hipokrit enggan mengakui hakikat ini walaupun penindasan ini menimpa diri mereka sendiri. Adakah kerana bekalan dedak cap roket setiap bulan menyebabkan mereka sanggup dihina?

(7) Parti kafir harbi DA-Pig berusaha menghapuskan hak keistimewaan agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu yang merupakan penduduk asal Malaysia.

(8) Pemim­pin Melayu sekular liberal Pakatan Tiada Harapan memuji dan memuliakan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi DA-Pig dan menghina dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS semata-mata kerana ulama Islam dan PAS membela agama Islam dan hak umat Islam.

(9) Berpuluh kampung Melayu-Islam dan gerai perniagaan Melayu Islam telah dirobohkan dalam negeri yang diperintah oleh rejim DA-Pig dan pemim­pin Melayu sekular liberal Pakatan Tiada Harapan membisu seribu bahasa gagal bertindak untuk membela kaum Melayu-Islam.

(10) Pakatan Tiada Harapan terlibat dalam pelbagai skandal yang amat merugikan rakyat dan negara seperti skandal kertas kerja, skandal terowong, skandal banglo terlajak diskaun, skandal tanah, skandal lombong pasir dll.

MENGIKUT KAJIAN TERBARU MERDEKA CENTER , UMAT ISLAM AKAN MENGUNDI PAS DALAM PRU 14. INI ADALAH BERITA BAIK UNTUK SEMUA UMAT ISLAM DAN RAKYAT NEGARA INI.

Anonymous said...

Yang teraniaya bukan nya peneroka sahaja tetapi Syarikat yang mengambil tanah.

Khalid mempolitikkan isu tersebut. Seperti di ketahui ramai, Khalid bela beberapa orang UNNO dan Khalid juga terikat hutang yang berjuta.

Itu salah satu sebab kenapa Khalid di desak letak jawatan.

Oleh kerana Khalid bertindak atas sebab politik, tentu sukar bagi syarikat untuk memang kes tersebut di mahkamah.

Mudah sahaja untuk di fahamkan kerana kedua-dua syarikat tersebut yang membawa kes ini ke mahkamah. Bukan peneroka.

Syarikat tersebut juga membeli tanah tersebut atas sebab kepentingan politik tapi bukan puak UMNO atau pun kuncu Khalid. Khalid mahu kukuh kan kedudukan nya dan perlu berikan tanah tersebut kepada mereka yang boleh menyokong Khalid sebagai MB.

Memang betul kemungkinan besar kedua-dua syarikat tersebut kalah dalam keputusan di peringkat Mahkamah Persekutuan.

Di sini lah peranan Azmin kerana pasti nya Syarikat tersebut milik orang melayu juga dan adalah tidak adil kerana permainan politik kedua-dua pihak iaitu syarikat dan peneroka yang jadi mangsa.

Sebagaimana Khalid guna kuasa sebagai MB, begitulah Azmin mengunakan kuasanya sebagai MB.

Jika pemilik tanah bijak .. mereka boleh dapat lebih dari yang Khalid tawarkan.

Orang parti suci mana tahu semua ini. Yang parti suci tahu bila peluk Najib, politik matang.


Anonymous said...

Naib Pengerusi DAP, Dr Ariffin Omar Kutuk Pakatan Harapan

(1) Pakatan Harapan mempunyai kekurangan serius.

(2) Pakatan Harapan mempunyai masalah besar sekitar urus tadbir baik, ketelusan dan rasuah.

3) Pakatan Harapan tidak mempunyai hala tuju yang jelas.

(4) Pakatan Harapan bersifat opportunistik.

5) Kerjasama Pakatan Harapan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah memeningkan dan tidak lebih daripada satu kepura-puraan.

(6) Tiada seorang pun pemimpin Pakatan Harapan yang menimbulkan soalan mengenai apa akan berlaku selepas Datuk Seri Najib Razak digulingkan sedangkan ini yang rakyat mahu tahu.

Sumber: https://www.ismaweb.net/2017/07/10/naib-pengerusi-dap-dr-ariffin-omar-kutuk-pakatan-harapan/

Anonymous said...

WALAUPUN AZMIN TERSUNGKUR ...

SELANGOR TETAP MILIK PKR/PAKATAN HARAPAN.

PAS BOLEH BELAH ... RAKYAT SELANGOR KECIWA DENGAN PAS YANG MENGKHIANATI JANJI PRU UNTUK TUMBANGKAN UMNO.

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/s/penyusakti.wordpress.com/2018/02/20/skandal-ijok-kerajaan-selangor-lebih-jaga-pemaju-bukan-rakyat/amp/

Skandal Ijok: Kerajaan Selangor Lebih Jaga Pemaju Bukan Rakyat

Jadi siapakah yang dijaga, syarikat swasta atau rakyat? Tidakkah ini semacam langkah menyelamatkan syarikat berkenaan atau bail out yang selama ini begitu dibenci pembangkang?

Persoalan harga tanah berdekatan Lebuh Raya Kuala Lumpur-Kuala Selangor (LATAR) itu juga dibangkitkan. Tidakkah harga RM12 satu kaki persegi terlalu rendah memandangkan tanah yang sama kini dijual pada harga RM40 hingga RM65 satu kaki persegi?

https://m.utusan.com.my/rencana/utama/azmin-tersandung-tanah-di-ijok-1.611431

Anonymous said...

http://siemens-melayumaju.blogspot.my/2017/10/gagal-tunai-janji-pru-rakyat-pulau.html?m=1
Gagal Tunai Janji PRU, Rakyat Pulau Pinang Dan Selangor Makin Tolak Pakatan

Terdapat beberapa indikasi kuat menunjukkan pola sokongan pengundi Melayu khususnya kepada Barisan Nasional (BN) di Seluruh Negara terus mengalami peningkatan berbanding pilihanraya lalu.

Keadaan itu berlaku akibat kesan kenaikan kos percukaian yang mendadak serta kegagalan pihak pembangkang menunaikan janji pilihanraya yang berusia hampir 10 tahun iaitu dua penggal di negeri yang mereka perintah. Bebanan ini yang semakin dirasai bukan sahaja bagi penduduk di kawasan bandar tetapi juga di luar bandar.

Malahan melalui beberapa fakta yang dilihat turut memperlihatkan sokongan kepada Najib di kalangan orang Melayu dilihat lebih tinggi berbanding Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu.

Peningkatan sokongan ini adalah disebabkan beberapa faktor yang dilihat memberikan impak yang besar dikalangan rakyat. Diantara keluhan sebelum ini ialah berkaitan dengan sistem pengangkutan awam yang berada ditakuk lama.

Kerajaan dibawah kepimpinan Najib Razak telah melakukan beberapa kajian secara menyeluruh dan telah melakukan penambahbaikan serta pembaharuan dan memperlebarkan jaringan sistem pengangkutan demi kemudahan rakyat.

Jika dibandar kesesakan telah dapat diatasi dengan terlaksananya MRT dimana telah memberikan impak yang besar dikalangan masyarakat bekerja dibandar-bandar. Tetapi ianya tidak berlaku dipihak pembangkang yang mana telah mengabaikan janji-janji sebelum ini.

Malah tiada satu pun yang telah dilaksanakan mahu pun sebuah rumah mampu milik. Pihak pembangkang hanya tahu berpolitik dan melakukan skandal-skandal yang menghabiskan dana rakyat atas nama pembangunan yang tidak memberikan impak kepada rakyat.

Bukan itu sahaja penolakan rakyat terutama golongan muda dalam Negara ini adalah disebabkan penghinaan terhadap Islam dimana pihak pembangkang dilihat seakan sedang mencabar perlembagaan Negara dengan program yang mereka lakukan.

Persoalan utama sekarang bukan penurunan sokongan pengundi Melayu kepada pembangkang sememangnya amat ketara. Sikap dan perubahan slogan kepada “tsunami Melayu” telah di hebahkan oleh pihak pembangkang untuk mewujudkan kebencian pengundi Cina kepada BN.

“Tsunami Melayu” yang dilancarkan oleh pihak pembangkang menunjukkan bagaimana kemerosotan sokongan pengundi Melayu terhadap Pakatan Harapan. Mereka mensasarkan sebanyak 10% sokongan Melayu akan beralih arah kepada mereka.

Perkara ini tidak pernah berlaku sebelum ini, desakan dan kemerosotan sokongan telah menyebabkan pihak pembangkang mengalihkan kepada beberapa perubahan peruntukan terhadap Majlis Agama Islam terutama berkaitan bantuan-bantuan yang sebelum ini tidak pernah diberikan.

Hal ini kita dapat lihat bagaimana kerajaan Pulau Pinang secara terbuka telah mengistiharkan berbagai bentuk bantuan kepada golongan Melayu termasuk bantuan banjir yang hanya lekat celah gigi sahaja. Dengan bantuan ini mereka akan melancarkan propaganda bahawa mereka adalah sebuah kerajaan yang amat prihatin.

Walaupun pada dasarnya penindasan secara psikologi tetap diteruskan dengan menidakkan hak-hak rakyat dalam menikmati arus pembangunan serta pemilikan rumah mampu milik dan PPR yang sepatutnya telah dinikmati.

Justeru itu, dalam apa keadaan sekali pun, pengundi harus ingat bahawa puak Chauvanis akan menjadi berbagai rupa asalkan ianya memberikan mereka kuasa dan pulangan politik jangka panjang walaupun mereka terpaksa mengeluarkan wang yang banyak asalkan agenda mereka tercapai.
Melayu Berwawasan at 11:00 PM

Anonymous said...

Yang masih ternganga2 dengan Pakatan hanyalah PAN dan kuali menggoreng mereka

ikan said...

tok ketua marang takde ke ura-ura nak buat kursus poligami

ikan said...


Ada calon-calon yang kita khuatir, tak perlu kita sebut, tukang edar pil kuda. Nak jadi calon macam mana? Orang PAS tak boleh kerja calon macam ini. Terang-terang saya sebut. Orang Keadilan pun tak terima.


Mahu jadi calon, dengar cerita jual pil kuda. Ada calon yang menjulang gambar Stalin, macam mana orang PAS nak sokong. Orang PAS kerjasama dengan PKR dan DAP – tak kerjasama dengan parti Stalin, parti Lenin, Karl Marx. Gambar Karl Marx duduk dalam markas, nak suruh orang PAS kerja, macam mana nak suruh orang PAS kerja?


Komunis di haram di Malaysia. Itu yang jadi bertindih itu. PAS nak selamatkan PR – tak nak jadi macam Perak. PAS tetap bersama PR.

Anonymous said...

Bila ikan sebut pil kuda, ikan mengingatkan kita tentang pekung parti kuali di mana anak pemimpin panipu kuasa 10 sendiri terlibat dalam pil kuda.

Kalau aku jadi barua Pakatan Tiada Harapan, malu rasanya nak ungkit pil kuda sebab orang ramai dah tahu pil kuda dan parti kuali berpisah tiada.

Anonymous said...

Kalau Ikan nak tanya mana nak dapat pi haram dlm undang2 dunia dan akhirat itu boleh tanya anak alat penggoreng tu

Anonymous said...

Pil haram dunia akhirat. Anak dia baru kena tangkap jual 220 pil

Anonymous said...

https://aidcnews.wordpress.com/2018/02/19/skandal-tanah-ijok-wang-rm756-juta-masuk-poket-siapa-chegubard/

Skandal Tanah Ijok : Wang RM756 Juta Masuk Poket Siapa? – CheguBard

Mereka ingat boleh larikan fokus saya… maaf kecewalah kamu !!

*Isu skandal tanah Ijok secara ringkas*

– Tahun 1998: Tanah itu diberi oleh kerajaan BN Selangor dahulu secara percuma kepada peneroka

– Tahun 2000 : Peneroka beri tanah itu kepada pemaju syarikat swasta yang ada kaitan dengan penyokong tegar Mahathir, Khairuddin Abu Hassan dengan janji pampasan RM180k cash dan sebuah rumah.

– Tahun 2000 hingga 2008: Projek tidak jalan lancar sehingga 2008.

– Tahun 2008 hingga 2018: Di bawah kuasa kerajaan Pakatan.

– Tahun 2009: Kerajaan Khalid Ibrahim rampas tanah itu.

– Tahun 2013 Syarikat swasta saman kerajaan Selangor di Mahkamah Tinggi untuk dapat balik tanah tetapi kalah.

– Tahun 2014: Syarikat swasta saman kerajaan Selangor di Mahkamah Rayuan untuk dapat balik tanah tetapi kalah lagi.

– Tahun 2014: Tan Sri Khalid Ibrahim dijatuhkan dan Azmin Ali menjadi Menteri Besar baru.

– Tahun 2015: Walaupun sudah kalah dua kali dan tanah tidak lagi di atas nama mereka, syarikat swasta itu jualkan tanah itu kepada syarkiat awam untuk RM1.18 bilion.

– Tahun 2016: Sebelum perbicaraan bermula di Mahkamah Persekutuan, kerajaan Azmin Ali mengaku kalah dan serahkan tanah-tanah itu kepada syarikat swasta dengan syarat hanya boleh dijual kepada syarikat awam di atas.

Tahun 2017 : cheGuBard SAMM membuat laporan SPRM dan menyerahkan semua dokumentasi berkaitan kpd SPRM. Klik http://chegubard.blogspot.my/…/laporan-sprm-skandal-tanah-r…

Khairuddin pada 4 Oktober menyatakan beri cheGuBard 24 jam untuk menarik semula pendedahan mengenai penglibatanya dalam skandal tanah Ijok klik http://chegubard.blogspot.my/…/khairuddin-panik-dan-lapor-p… namun sehingga kini tak ada saman pun

Tahun 2017 juga didedahkan oleh cheGuBard tindakan korup butiran korupsi penyelesaian luar mahkamah juga libatkan syarikat guaman pimpinan PKR Pusat klik http://chegubard.blogspot.my/…/syarikat-guaman-pemimpin-pkr…

– Tahun 2018: Pampasan RM180k cash dan sebuah rumah diberikan kepada peneroka2.

Jumlah pampasan yang diberi kepada peneroka-peneroka ialah RM421 juta tetapi syarikat swasta itu mendapat hasil jualan tanah peneroka sebanyak RM1.18 bilion.

– Tahun 2018: muncul persoalan…. mengapa Azmin Ali cepat mengaku kalah walaupun sudah pernah menang dua kali.

Perlu juga bertanya di mana baik sebanyak RM756 juta sudah pergi?

*Tanah yang dijual semua dari peneroka2 tetapi syarikat swasta dapat RM1.18 bilion dan peneroka2 dapat RM421 juta. Adil atau tidak?*

– Tahun 2018: Bekas MB Khalid Ibrahim kata pada masa itu ada banyak broker-broker dan ajen-ajen yang mahu beliau menyelesaikan masalah tanah ini untuk kepentingan syarikat swasta yang terbabit tetapi dia tolaknya kerana tidak menjaga hak peneroka2.

Khalid juga membidas Azmin berbuat demikian kerana merugikan kerajaan Selangor dan mahu semua pihak yang terlibat disiasat.

Persoalan juga ialah tanah tersebut dijual dengan harga RM12 satu kaki persegi walaupun kawasan itu kini cepat membangun semenjak lebuhraya LATAR dibuka.

Adakah harga ini terlalu rendah kerana ada juga tanah yang sama kini dijual pada harga RM40 hingga RM65 satu persegi?

Jika tanah itu dijual secara tender terbuka, apa harganya?

ted manoff said...

Tuan ibnu.. Jgn copypaste boleh takk..anak menantu hadii dpt projek terus darii pm najib.. Sebagaii balasan hadii ngok sokong bn..

Insaflah wahaii ibni...😱😱😱😝

Pas tu bkn islam..islam tuu bkn pas...

Anonymous said...

Ted manoffik,

Mana bukti? Dakwaan kamu tanpa bukti adalah fitnah !

Anonymous said...

Tapi yg tentu DAP tu anti Islam

Anonymous said...

Barua-barua bodoh berlapis ternakan parti kafir harbi DA-Pig seperti ted manoffik sembang mesti mau lebat..walau habok pon tarakk! Kencing sana kencing sini tanpa segan dan malu ... seluruh negara berbau hancing !

Anonymous said...

RAKYAT SELANGOR KATA PAS BOLEH BELAH..

RAKYAT SELANGOR DAH TOLAK PAS..

Anonymous said...

Mahkamah telah memutuskan fitnah ke atas parti suci kerana mendakwa calun jual pil kuda.

Anak pemimpin kes belum lagi berjalan di mahkamah..

Buktikan Islam itu adil.

Anonymous said...

Ada jugak lah jual beli .. ada transaksi duit juta-juta dan peneroka pun dapat pampasan..

Tapi bagaimana dengan tanah FELDA di jalan Semarak? Tahu-tahu tanah milik syarikat. Satu sen pun FELDA tak dapat.

Parti suci berat sebelah. Anti pada PH tapi tak ambil peduli isu FELDA yang lebih dahsyat.

Buktikan Islam itu adil.

Anonymous said...

PAS itu dedak ...

DEDAK ITU TETAP PAS sampai kiamat.

Anonymous said...

Bersumpah lah pegang Quran.

Anonymous said...

Idris Ahmad tak kisah parti suci kena kencing.

Mari kita kasi kencing tanpa segan silu.

Dimana ada parti suci nanti .. di situ bau hancing.

Anonymous said...

– Tahun 2018: Pampasan RM180k cash dan sebuah rumah diberikan kepada peneroka2.

Apabila pemilik tanah telah menerima wang pampasan bererti pemilik bersetuju dengan tawaran dan terma.

Sila rujuk pembelian tanah Wisma Tuan Guru di mana jual beli nya diragui dan masih dalam tuntutan harta pusaka telah menjadi milik orang lain.

Buktikan Islam itu adil.

Anonymous said...

Seperti biasa barua-barua dedak DA-Pig seperti barua 10:12 PM mendedahkan kebodohan berlapis-lapis mereka sendiri dengan menyalahkan parti Islam PAS sedangkan PAS tidak pernah terlibat dalam isu pemindahan hak milik tanah Felda.

Mengapa barua-barua bangang ini tidak menyalahkan kerajaan BN yang bertanggung jawab ke atas Felda?

Apakah Pakatan Haprak telah lakukan sehinggakan barua dedak DA-Pig mendakwa Tahu-tahu tanah milik syarikat. Satu sen pun FELDA tak dapat. ? Pemimpin Pakatan Haprak tidurkah atau komakah?

Bagaimana pula skandal jualan tanah , skandal terowong, skandal kertas kerja, skandal banglo terlajak diskaun yang melibatkan parti kafir harbi DA-Pig??

Barua-barua dedak DA-Pig seperti barua 10:12 PM butakah atau pekakkah atau tololkah atau kesemuanya sehinggakan semua barua ini gagal mengutuk pemimpin dan kroni parti DA-Pig?

Bagaiman pula skandal lombong pasir di Selangor ? Sekali lagi barua-barua ternakan DA-Pig diam membisu seperti syaitan bisu !

Ini jelas membuktikan barua-barua dedak DA-Pig ini adalah pesakit mental yang kronik.

Anonymous said...

Barua dedak DA-Pig 10:27 PM,

Kamu bukanlah seorang hakim dan mahkamah pula sedang membicarakan kes tanah Wisma Tuan Guru , maka kita semua tidak memerlukan pendapat bodoh kamu yang telah bertindak biadab mendahului hakim mahkamah yang belum membuat keputusan muktamad!

Ini bererti kamu telah menghina mahkamah ! Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig tidak bertamadun !



Anonymous said...

kopiah yang kau pakai dah kepam.. tukar lah..

bau hancing..

dakwa lah dalam mahkamah.. bahalol..

Anonymous said...

Wah si bahalol 8:12 AM ternakan DA-Pig hanya pandai memaki hamun kerana barua-barua dedak cap roket sepertinya tidak pandai berhujah dengan fakta !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails