Saturday, February 17, 2018

Skandal Seks PM Australia. Hubungan Sulit Pembantu Peribadi..

Skandal Seks 'Gegar' Parlimen Australia


CANBERRA – Parlimen Australia bergolak susulan tindakan Timbalan Perdana Menteri, Barnaby Joyce menuduh Perdana Menteri, Malcolm Turnbull ‘tidak cekap’ kerana mengkritik hubungan sulitnya dengan pembantu peribadi.
Joyce, 50, pemimpin Parti Kebangsaan yang memerintah bersama Parti Liberal pimpinan Turnbull, minggu lalu mengaku mempunyai hubungan sulit dengan penasihat medianya yang dikatakan sedang mengandung anak mereka.
Turnbull semalam mengkritik Joyce kerana melakukan tindakan mengejut di luar pertimbangan dengan mengadakan hubungan sulit dan membuatkan isteri, empat anak dan kekasihnya, Vikki Campion menderita.
Ketua Parti Liberal itu mengakui tidak berdaya untuk menyingkirkan Joyce yang menjawat jawatan sebagai timbalannya dan pemimpin parti kecil yang diharapkan untuk mentadbir bersama.
Bagaimanapun, Turnbull bertindak mengisytiharkan larangan rasmi hubungan sulit antara anggota kabinet dengan kakitangan mereka sebagai tambahan kepada kod kelakuan menteri.
Susulan itu, Joyce menyerang balas pada sidang media di sini hari ini dengan menegaskan beliau tidak akan meletak jawatan malah menuduh Turnbull mengganggu hal ehwal dalaman partinya.
Katanya, komen perdana menteri itu adalah satu tindakan ‘tidak cekap’, ‘tiada keperluan’ dan boleh mengundang bahaya.
“Saya tidak percaya seseorang perlu meletak jawatan hanya kerana masalah peribadi.
“Di mana-mana saja tempat bekerja di Australia, masalah peribadi sering menjadi penentu kerjaya, saya berpendapat kita bergerak ke arah satu keadaan yang amat menyedihkan,” kata Joyce.
Pada masa sama beliau turut menyangkal dakwaan menyewa sebuah pangsapuri secara percuma daripada seorang jutawan selepas rumah tangganya bermasalah.
Katanya, kediaman itu hanyalah sekadar bantuan yang dihulurkan oleh seorang rakan.
Skandal seks yang menjadi tajuk utama media tempatan itu mencetuskan perdebatan umum berhubung budaya di tempat kerja ketika gerakan #MeToo global berkempen menentang gangguan seksual. – AFP
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pada saya itulah hikmahnya Islam mengiziin poligami, paling kurang untuk menyelesai masalah-masalah skandal begini yang mungkin wujud di mana-mana. 

25 comments:

Anonymous said...

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/mahathir-elak-nyata-pendirian-isu-moral-anwar/

Mahathir Elak Nyata Pendirian Isu Moral Anwar

“BEBERAPA tahun lalu, semasa zaman Tun Mahathir Mohamad dulu, pernah Tun mengumumkan yang Tun tidak boleh menerima seorang yang tidak bermoral untuk menjadi pemimpin.

“Malah Mahathir berkata bahawa tidak boleh bekerja dengan orang yang sedemikian. Tetapi sekarang sudah berubah. Adakah ini bermaksud dulu Tun silap cakap atau you stand by your statement that you made back then?“

Itu soalan cepumas wartawan portal tempatan Agendadaily kepada Mahathir sendiri semasa sidang akhbar mengenai Program Nothing To Hide 2 di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya pada petang Selasa.

Ia bertujuan untuk mendapat jawapan pasti apakah beliau masih konsisten dengan pendirian semasa singkir Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri kerana pemimpin tidak bermoral tidak layak jadi pemimpin Malaysia.

Ironi itu katanya pada sidang akhbar pada tahun 1998 selepas memberitahu beliau sendiri interviu lelaki yang terlibat sodomi dengan Anwar dan wanita yang ada hubungan seks dengannya.

Malah dalam sidang akhbar itu beliau kelihatan tersipu-sipu hendak sebut apa yang dakwanya telah diberitahu oleh lelaki yang diinterviunya bahawa Anwar telah melancap kemaluannya.

Katanya apakah beliau perlu beritahu semua ini kepada dunia mengenai kelakuan timbalannya. Bukan setakat itu malah bekas Perdana Menteri itu semasa isu berkenaan memberitahu beliau mengambil tindakan ke atas Anwar kerana sudah cukup yakin dengan salah laku moralnya.

Namun pada sidang akhbar hari ini beliau seolah ‘nak main dalam semak’ dan nampak hendak mengelak daripada memberi sebarang kepastian apakah sudah berubah pendirian pasal isu perbuatan keji Anwar itu.

Inilah jawapannya ketika ditanya soalan itu : “I stand by my statement at that time. At that time it was settled prevailing at that time. That was my response. Maybe next year I change my mind. Who knows.”

Dalam bahasa mudah ini sebenarnya jawapan yang tidak jawab soalan. Walhal ramai dalam kalangan rakyat termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri mempersoalkan tentang pendirian itu sama ada masih konsisten atau tidak.

Namun menjawab soalan wartawan lain dalam sidang akhbar tersebut, Mahathir sebaliknya berkata beliau sedia menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri baharu jika itu yang dimahukan oleh rakyat.

Anonymous said...

Dalam tuduhan moral Anwar, salah seorang dari Che Det dan Abang Non adalah penipu.

Maka rakyat yg mahukan transparency wajar tolak PH kerana pemimpin besar mereka adalah penipu

Anonymous said...

Kita bersetuju dengan pandangan tuan ibnuhasyim bahawa poligami boleh menyelesaikan atau mengurangkan skandal seks ke tahap minimum.

Malangnya NGO dan parti munafik sekular liberal dan kafir harbi menentang dan menghina ajaran Islam seperti poligami dan menafikan hak umat Islam untuk berpoligami kerana puak sesat lebih suka lelaki beristeri satu dan menyimpan ramai perempuan simpanan.

Ini bererti puak sesat menggalakkan zina, anak haram dan penyakit berbahaya seperti AIDs, siplis dll.

Anonymous said...

Kita orang yang bermoral tolak semua pemimpin panipu ke laut dalam PRU14!

ted manoff said...

Persoalanya kenapa kalau bab2 poligami pemimpin pas lebih hadapan..sedangkn byk lagii isu rakyat yg perlu didulukn..kalau bab tambah binibini serban pun terangkat..


Insaflah wahai tuan ibnu hasyim... Dunia sudah tua..jgn jadii hamba nafsu...😱😩😨πŸ˜₯😝😜

Anonymous said...

MahaFiraun menuduh Nua Liberal meliwat seseorang tetapi Nua Liberal menafikan dakwaan tersebut. Siapakah yang berbohong?

Pengerusi Pakatan Haprak telah mrngisytiharkan Msia negara Islam tetapi pemimpin DA-Pig mendakwa adalah negara sekular. Siapakah yang berbohong?

Anonymous said...

Insaflah ted manoffik ..... Dunia sudah tua dan hampir kiamat, kamu masih menjaja fitnah... jangan jadi hamba nafsu serakah parti kafir harbi DA-Pig yang telah menghina ajaran Islam dan menindas umat Islam.

Anonymous said...

Kalau kahwin berpoligami semata-mata untuk menyelesaikan skandal, lu orang silap lah. Malukan Islam.

Itu bacaan orang yang suka minum kopi kuat tongkat ali semasa ceramah parti suci.. kemudian suka pulak tenung punggung perempuan.

Bagi alasan perlu berpoligami kerana anu nya kuat ..

Kerana pahaman cetek macam itu lah Islam di pandang rendah..

Mengapa semasa skandal Bali tak bersuara atau bagi pahaman kurang cerdik ini tak kata lelaki Islam hendaklah di benarkan berpoligami sekiranya anu nya kuat menutuh..

Tapi bila skandal orang kapir, guna hujah Islam membenarkan poligami.

Tahu tak ugama apa yang ramai mendera anak sampai mati? Yang pukul dan tinggal kan bini begitu sahaja?

Adakah sebab itu parti suci berani berbaiah kerana ada isteri lain atau isteri-isteri?



ted manoff said...

Tuan ibnu..dh baca tak laporan akhbar israel kelmarin mengenaii pm najib.. Nampaknya himpunan selamtkn palestin hanya retorik kosong..konon sanggup dicincang badan tapii apa dah berlaku sekarang.. Dimana suara hadii awang..



Insaflah wahaii ibnu hasyim...πŸ™€πŸ˜ΎπŸ˜

Anonymous said...

Seperti biasa pelacur politik murahan 12:39 pm ternakan parti kafir HARBI DA-Pig berlagak 'suci' menghina ajaran Islam seperti poligami dan umat Islam dan parti Islam yang membela ajaran Islam dan hak umat Islam.

Pelacur politik murahan ini bodoh berlapis-lapis kerana pelacur ini menafikan fakta manusia mempunyai nafsu yang perlu dikawal untuk mencegah zina. Dia menafikan poligami boleh mengawal nafsu lelaki yang mempunyai nafsu seks yang kuat.

Dia menolak poligami bererti dua juga menolak peluang untuk lelaki membela nasib janda, ibu tunggal dll.

Pelacur politik ini mempertikaikan poligami sebab dia lebih suka membela banyak betina tanpa ikatan perkahwinan untuk melahirkan banyak anak haram.

Anonymous said...

PAS menentang kezaliman rejim pengganas Israel dari dulu, kini dan selamanya.

Mengapa pemimpin-pemimpin parti kafir harbi DA-Pig dan khadam-khadam sekular liberalnya tidak pernah mengutuk kezaliman, kejahatan dan jenayah rejim pengganas Israel?

Nampaknya puak sesat dan menyesatkan ini telah menghina prinsip moral dan tanggung jawab sosial dan moral.

Anonymous said...

Insaflah wahai ted manoffik ..... wang neraka dan dedak cap roket tidak mampu melindungi kamu dari siksa kubur dan neraka. Insaflah dan bertaubatlah sebelum terlambat.

Anonymous said...

KEBODOHAN , KEBANGANGAN DAN KEJAHATAN PELACUR POLITIK MURAHAN TERDEDAH APABILA MEREKA SIBUK MENCIPTA FITNAH UNTUK MENYALAHKAN PARTI ISLAM PAS DALAM ISU LAWATAN DUTA REJIM PENGGANAS KE MSIA SEDANGKAN KITA SEMUA MENGETAHUI KERAJAAN BN YANG MEMBENARKAN DUTA ISRAEL MENGGUNAKAN PASSPORT ISRAEL MEMASUKI MALAYSIA.

SEJAK BILA PAS MENJADI KERAJAAN PUSAT MENGAWAL JABATAN IMMIGRESEN ?

MENGAPA PELACUR-PELACUR POLITIK MURAHAN DAN PEMIMPIN PAKATAN HAPRAK TIDAK MENGUTUK DUTA ISRAEL DAN KERAJAAN BN?

INI JELAS MEMBUKTIKAN PELACUR DAN PAKATAN HAPRAK PIMPINAN SIFU BANGLO ADALAH KEPALA BAPAK HIPOKRIT !

Anonymous said...


Yang Skandal kat Bali tu janda ke?

Poligami bukan untuk kawal nafsu seks. Poligami sekarang sebab ego. Bila jalan dengan bini nombor dua, dia punya ego lebih sikit dari berjalan dengan bini tua.

Macamana Lobai yang rajin berceramah, membaca Al Quran dan solat sunat, boleh menjadikan nafsu seks jadi kuat? Siapa yang ramai jual ubat kuat?

Bela nasib janda sehingga tak terbela nasib bini sendiri yang taat dan telah melahirkan zuriat?

sebahagian kepunyaan isteri di kurangkan untuk di beri pada bini baru.... adil ke?

Nak tahu kebenaran mengenai poligami, tanya lah Dewan Muslimat.. Minta mereka bahas kan secara terbuka bahawa mereka menyokong penuh suami berpoligami..

Anonymous said...

Kepala bapak liberal 4:09 pm ternakan parti kafir harbi sangat jelas menentang ajaran Islam seperti poligami yang dihalalkan oleh agama Islam dan dibenarkan oleh Al-Quran. Memang jelas barua liberal kafir harbi ini menentang Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Woi kepala bapak munafik liberal 4:09 pm ternakan parti kafir harbi, komen kamu jelas menunjukkan kamu menentang dan menghina ajaran Islam.

Dalil poligami dibenarkan oleh Islam dengan syarat tertentu:
“Dan jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil terhadap (hak-hak) perempuan yang yatim (bilamana kamu mengawininya), maka kawinilah wanita-wanita (lain) yang kamu senangi: dua, tiga atau empat. Kemudian jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil, maka (kawinilah) seorang saja, atau budak-budak yang kamu miliki. Yang demikian itu adalah lebih dekat kepada tidak berbuat aniaya” [An-Nisaa`/4:3]

Anonymous said...

Maka terbuktilah Pakatan Liberal-Kafir harbi pimpinan parti kafir HARBI DA-Pig menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Sesiapa yang menyokong puak sesat dan menyesatkan akan dihumban ke neraka bersama dengan puak sesat, syaitan dan iblis kecuali mereka bertaubat dan kembali kepada ajaran Islam.

Anonymous said...

itu sebab kita kata PAS hanya mempergunakan Al Quran. Macam lah orang lain tak tahu ada nya ayat kahwin satu, dua, tiga atau empat.

Ada ke dalam ayat tersebut mengatakan jika anu kamu itu kuat dan sentiasa keras?

Adakah adil bermaksud anu nya kuat sampai dapat memuaskan kesemua isteri-isteri nya?

Isteri Tok Lobai telah di brainwash macam mana penyokong parti suci di kelentong dengan menjadi ahli syurga. Dan mendapat payung emas di Padang Mahsyar nanti.

Tok Lobai di anggap suci. Sehingga Tok Lobai sendiri yang layak mengatakan dia adil atau tidak, bukan isteri atau isteri-isteri nya.

Sedangkan perangai Tok Lobai sendiri menunjukkan Tok Lobai hanya mementingkan diri dan anu nya sahaja.

Anonymous said...

Mudah betul PAS lepas tangan.

Jika begitu, apa-apa hal mengenai Islam biar lah BN buat ikut suka mereka. PAS jangan nak melalak pasal Banglow atau apa-apa dakwaan ke atas LGE sebab PAS bukan kerajaan Pusat.

Pasal BN yang bagi masuk lah PAS kena bantah dan kutuk Najib. Tapi PAS berkecuali jugak lagi.

Lepas ini jangan lah tunjuk dan ulang-ulang cakap PAS parti Islam. Orang dah tak percaya.

Anonymous said...

Walaupun kita telah tunjukkan ayat Qur'an yang membenarkan poligami tetapi si kafir harbi 8:13 pm masih menghina dan mempertikai ajaran Islam seperti poligami dalam komennya sebelum ini seperti komen 4:09pm yang jelas menghina ajaran Islam.

Maka jelaslah si kafir harbi ini adalah pesakit mental yang kronik kerana membuat andaian karut untuk menghapuskan poligami yang dihalalkan oleh agama Islam.

Sebagai contoh, si kafir harbi ini telah memfitnah dan menghina lelaki yang berkahwin dengan janda dan ibu tunggal untuk membela nasib mereka sedangkan kita semua mengetahui Nabi Muhammad s.a.w. pernah berkahwin dengan janda dan ibu tunggal untuk membela nasib mereka.


Anonymous said...

Kita semua mengetahui PAS sedang berjuang untuk menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam dan menentang rejim pengganas Israel.

Media massa telah melaporkan bahawa PAS telah mempertikai tindakan kerajaan BN membenarkan duta Israel memasuki Malaysia.

Malangnya pelacur politik murahan 8:20 pm ternakan DA-Pig yang bodoh, pekak dan buta ini sibuk memfitnah PAS.

Dan pada masa yang sama pelacur politik murahan ini tidak pernah mengutuk parti DA-Pig dan khadam liberalnya yang tidak pernah mengkritik kezaliman dan jenayah rejim pengganas Israel terhadap oran Palestin.

Ini membuktikan :

(1) pelacur politik murahan ini adalah kepala bapak hipokrit yang mengamalkan double standard dan rasisme.

(2) DA-Pig adalah parti yang tidak bermoral kerana menyokong rejim pengganas Israel.

Anonymous said...


Hanya suara Hadi yang suci untuk memberi kenyataan mengenai bantahan kemasukkan Israel.

Jangan macam 1MDB konon dah jumpa secara personal ...

Kenyataan pemimpin PAS yang lain tak laku. Siapa mereka untuk menegur Najib? Dan sebelum ini apa jua kenyataan pemimpin PAS terutama Tuan Ibrahim, di bidas oleh Hadi dengan kenyataan menyimpang dari kenyataan yang asal.

Suara Hadi adalah suara PAS.
Bantahan Hadi adalah bantahan PAS.

Anonymous said...

Barua dedak roket 5:52AM mendedahkan kebodohannya sendiri kerana dia tidak memahami maksud 'empowerment'.

Amalan biasa PAS ialah mengadakan mesyuarat sebelum mencapai sesuatu keputusan untuk dihebahkan kepada media massa. Ini bererti PAS membenarkan dan menghormati kebebasan bersuara !

Sebaliknya sifu banglo terlajak diskaun pula berlagak diktator yang mengamalkan autokrasi yang akan memecat sesiapa sahaja yang mempunyai pendapat yang berbeza.

Oleh sebab itu, sifu banglo adalah seperti kepala bapak komunis yang bernama Mao Tze Tung.

Anonymous said...



Itu pandangan peribadi sahaja..

Dua kabinet, pandangan peribadi.
PAS bersedia berkerjasama dengan UMNO, pandangan peribadi.
PAS teruskan baiah, pandangan peribadi.

Bantah kemasukan Israel, pun pandangan peribadi ?

Kalau dah buat mesyuarat guna lah nama Presiden ... Tuan Ibrahim tu memandai-mandai keluarkan kenyataan. Setakat Timbalan apa lah kuasa dia...

Anonymous said...

BARUA-BARUA DEDAK ROKET SUKA MELAGA-LAGAKAN PEMIMPIN-PEMIMPIN ISLAM JELAS MENUNJUKKAN BARUA-BARUA DEDAK ROKET ADALAH KEPALA BAPAK MUNAFIK !

MALANG BAGI BARUA-BARUA DEDAK ROKET, PEMIMPIN-PEMIMPIN PARTI ISLAM PAS TIDAK PEDULI HASUTAN SYAITAN TERNAKAN DA-PIG ! ORANG RAMAI AMAT BENCIKAN SYAITAN TERNAKAN DA-PIG PENJILAT DEDAK REJIM PENGGANAS ISRAEL!

INSYAALLAH , PAS BERPOTENSI UNTUK MEMENANGI PRU 14 MENGIKUT KAJIAN MERDEKA CENTER KERANA UMAT ISLAM CENDERUNG UNTUK MENYOKONG DAN MENGUNDI PAS.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails