Wednesday, February 14, 2018

Tak Perlu Babitkan PM Najib, Guan Eng….




LIM GUAN Eng baru-baru ini menunjukkan gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sedang menandatangani Memorandum Persefahaman (MOU) untuk projek terowong dasar laut Pulau Pinang pada April 2011 dengan Perdana Menteri China, Wen JiaBao.
Pada penyokong Pakatan Harapan, seolah-olah foto ini adalah bukti konkrit untuk membebaskan sepenuhnya isu kontroversi projek terowong dasar laut Pulau Pinang daripada sebarang tuduhan rasuah dan penipuan.
Gambar itu diambil sebelum RFP telah dipanggil, sebelum CRCC disalahertikan sebagai pemegang saham, sebelum BUCG juga meninggalkan projek tersebut, sebelum kos laporan RM305 juta ditentukan dan telah dibayar, sebelum laporan tersebut masih belum selesai selepas 5 tahun, sebelum mana-mana pembinaan jalan bermula, sebelum projek GDV RM800 juta diluluskan dalam masa 8 hari, sebelum perjanjian konsesi tol 30 tahun paling besar di dunia ditandatangani, sebelum tanah bernilai RM3 bilion telah dijual atau sebelum Projek GDV bernilai RM15 bilion dilancarkan oleh SPV Terowong Pulau Pinang.
Najib berada di sana untuk menyantuni kehadiran Perdana Menteri China. Ia hanya protokol.
Sejak awal lagi keseluruhan projek itu diberikan, dilaksanakan, dan diuruskan sendiri oleh kerajaan negeri DAP Pulau Pinang dengan kerajaan Persekutuan pula langsung tidak memainkan peranan dalamnya.
Sekarang, kerana Guan Eng suka menunjukkan gambar mungkin dia juga harus melihat kedua-dua gambar ini?

Foto pertama bertarikh Ogos 2015, di mana beliau menyaksikan pelancaran projek hartanah mewah GDV bernilai RM15 bilion oleh SPV terowong di tanah rizab negeri untuk diberikan sebagai pembayaran kepada SPV.
Foto kedua bertarikh Januari 2016 di mana Guan Eng menyaksikan pra-penjualan hak negeri oleh SPV Terowong Pulau Pinang bernilai RM2.83 bilion kepada syarikat tersenarai.
Bagaimanakah kerajaan negeri boleh terlibat dalam kedua-dua penandatanganan?
Mungkin dia harus menjelaskan mengapa dia berada di sana untuk projek hartanah mewah bernilai RM15 bilion dan bukannya memastikan projek terowong dan 3 jalan raya diteruskan mengikut jadual? –MYNEWSHUB.CC/Eric See-To.
Hasil carian imej untuk gambar Guan  Eng dan najib
Hasil carian imej untuk gambar Guan  Eng dan najib
Hasil carian imej untuk gambar Guan  Eng dan najib
UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

23 comments:

ted manoff said...

Tuan ibnu...jom sertaii perhimpunan sokong palestine..kikikikikiki..🌹🌹

Berapi2 najib dan hadii kutuk israel...

Pung pang pung pang kebOoOommmm....❇❇


Akhirnya semuanya retorik kosong org politik.....


Insaflah ibnu hasyim..😝😜

Anonymous said...

Takda lagi video gelek2 ke lbnus. Syoklah baca blog tuan ibnu. Macam2 ada. Yang politik ni tak mainlah byk yang bidaah. Jgn lupa belanja lagi video gelek2 ya. Barulah caya

Anonymous said...

Pinjam kata2 YB Abdullah Sani "Celaka,Sial,HaramjadahH"lobai adi

Anonymous said...

Pejuangan islam semakin difitnah dihina dicaci dizalimi semakin bertambah keimanan dan semakin terbuka kebenaran bagi pihak penentang semakin terserlah keburukan dan semakin lemah fikiran.

Anonymous said...

Lanun Bugis + Zahid Bangla + Bomoh Mah + Hadi + Ibnu Hasyim maka terkenalah Malaysia sebagai negara rasuah di dunia.

Anonymous said...

Berapa karung duit engko dapat dari Najib wahai Ibnu Hasyim atau saja nak jilat bontot Najib supaya dapat perhatian dan cepat kaya.

Anonymous said...

TGHH adalah pemimpin parti Islam PAS yang jauh lebih baik dan berani mengutuk rejim pengganas Israel berbanding dengan pemimpin parti liberal kuali dan pemimpin kafir harbi yang berdiam diri kerana mendapat bekalan dedak dari rejim pengganas Israel melalui NGO Yahudi Zionis.

Bahkan pemimpin Perhimpunan Bershit sendiri mengaku mendapat dedak dari kepala bapak Yahudi Zionis.

Insaflah barua-barua dedak cap roket.

Anonymous said...

Komen-komen tulisan barua dedak ternakan sifu kafir harbi yang menyerang , menghina dan memfitnah ibnuhasyim jelas menunjukkan barua-barua dedak roket tersebut telah berputus asa kerana ibnuhadyim telah mendedahkan salah laku , tipu daya, salahh guna kuasa parti sekular liberal dan kafir harbi.

Anonymous said...

Mantera sihir 6:44pm menjadi amalan barua-barua dedak ternakan roket sifu banglo 66 skandal setiap kali barua-barua sedang high makan dedak kangkang sifu.

Anonymous said...

Gambar Najib itu bukan nya di dedahkan sebab tuduhan rasuah tetapi kerana BN kata projek itu merugikan dan meremehkan usaha kerajaan PH/DAP.

Dah 5 tahun.. tiba-tiba bila nak pilihanraya, kata projek itu tidak memberi keuntungan apa-apa.

Mengenai rasuah, berbagai tindakan telah di ambil termasuk soal siasat tetapi masih di siasat. FELDA ada tak pihak berwajib buat siasatan ?

Jika terowong tidak ada kaitan dengan Najib.. Ok. Baiklah... Mustahil FELDA tak ada kaitan ..

Lalu saya ingin bertanya mengapa Admin bisu senyap mengenai FELDA yang dah terang-terang tanah menjadi milik kapitalis.

Islam itu adil dan benar.

Anonymous said...

Dulu parti PAS dan penyokongnya cukup suka dengan aroma babi dari DAP tetapi sejak akhir2 ini mereka mula beralih arah,aroma Datin Rosmah cuku digemari kerana lebih wangi dan begitu juga bau kentut Najib yang boleh memanjangkan umur. kah.....kah....kah.......

Anonymous said...

dengan kerajaan Persekutuan pula langsung tidak memainkan peranan dalamnya.

Nak buat jalan kampung pun kena libatkan JKK Kampung..

Bila depan PM China semua ok. Semua boleh. No problem..

China bukan bodoh .. pasal dah yakin untunglah dia orang setuju bikin serupa lah dengan projek Kerajaan Persekutuan dengan China..

Anonymous said...

Wahai macai 11.00 pm penggemar aroma babi ternakan sifu banglo 66 skandal,

Dakwaan kamu tanpa bukti membuktikan kamu adalah penjaja fitnah! Komen longkang kamu pun tak lawak. Kesian.

Anonymous said...

Betullah orang kata bapak borek anak rintik.. Bila Bapaknya Bodoh mesti anaknya bodoh .. hashim mesti bangang dulu dapat anak bangang macam ni. Apabila suruh mengaku bekerjaqsam dengan umno. Keluar hujah dgn nas nafikan.. Now pertahankan UMNO hehehe kesian bapaknya

Anonymous said...

hahaha hujah guna kepala taik dalam kepala\..TGHH adalah pemimpin parti Islam PAS yang jauh lebih baik dan berani mengutuk rejim pengganas Israel berbanding dengan pemimpin parti liberal kuali dan pemimpin kafir harbi yang berdiam diri kerana mendapat bekalan dedak dari rejim pengganas Israel melalui NGO Yahudi Zionis.

Anonymous said...

israel takut dengan haram jadah Hadi Awang.. Takut sgt sebab Haram Jadah dengan ahli yg tiada otak buat PESTA (Karnival) Aqsa. Sebab tu depa dtg.. si haram jadah pukimak hadi awang dan kuncu-kuncunya yng sibuk buat PEsta Awsa mana pergi .. termasuk telur ke dalam ke

Anonymous said...

Wah barua-barua haram jadah ternakan sifu banglo 66 skandal di atas telah menulis komen-komen longkang membuat pengakuan terbuka sesiapa sahaja termasuk TGHH yang menentang rejim pengganas Israel adalah musuh parti kafir HARBI DA-Pig.

Ini bererti musuh Israel adalah musuh Pakatan Wayang pimpinan pimpinan sifu evangelis kafir harbi.

Maka kita umat Islam, yang amat bencikan rejim pengganas Israel, merasa bangga menentang parti haram jadah DA-Pig pimpinan sifu haram jadah dan khadam-khadam sekular liberal haram jadahnya.

Marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak agama Islam.

Anonymous said...

Yahudi Zionis memberi gelaran Goyim kepada kaum bukan Yahudi. Apakah Goyim? Goyim bererti haiwan ternakan seperti babi, lembu,kambing dll.

Ini bererti Pakatan Haram Jadah pimpinan sifu kafir HARBI haram jadah adalah goyim @ haiwan haram jadah ternakan rejim pengganas Israel.

Kitab Talmud Yahudi menyatakan kaum Yahudi adalah manusia dan kaum bukan Yahudi adalah haiwan.

Maka semua penyokong rejim pengganas Israel adalah haiwan (Goyim). Dan sekarang haiwan-haiwan ternakan Yahudi Zionis ini telah menulis komen-komen longkan memaki hamun umat Islam, ulama Islam dan parti Islam PAS dan nenghina agana Islam.

Maka terbuktilah penyokong Israel adalah haiwan ternakan Yahudi Zionis.

Anonymous said...

Kita telah menyaksikan kezaliman dan keganasan rejim pengganas Israel terhadap umat Islam

Jika Pakatan Wayang pimpinan parti kafir harbi DA-Pig yang menjadi sekutu rejim pengganas Israel memenangi PRU, mereka akan mengikut arahan Israel menindas agama Islam dan umat Islam.

Belum berkuasa pun, musuh Islam sudah berani menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Marilah kita semua menggagalkan rancangan jahat Israel dengan mengundi parti Islam PAS dan menolak semua parti sekular, liberal dan kafir harbi ke laut.

Anonymous said...

Moga islam terus bersinar di seluruh dunia

Anonymous said...

Mahu makan nasi kangkang keluaran Mah Enterprise,datang saja ke Putera Jaya.Nasi kangkang ini diberi percuma khusus untuk penyokong PAS dan parti UMNGOK.
Khasiat Nasi Kangkang ini amat banyak.
1. anda akan sentiasa terbayang betapa cantik Datin Rosmah dan kacak Najib.
2. otak anda akan bertambah bijak.
3. anda juga akan bertambah kaya sekiranya dapat dedak dari Najib.
4. zakar anda akan terus cergas dan keras.
5. anda akan berasa beruntung kerana ada PM macam Najib.

Anonymous said...

Iklan karut bodoh berlapis-lapis ditulis oleh macai 9:47pm ternakan DA-Pig yang sedang 'high' kerana makan dedak kangkang sifu banglo terlajak diskaun.

Sahra in Dubai said...

Assalamualaikum siapa tau bisa membantu anda. Dan aku mau cerita kisah nyata dalam kesuksesan aku selama ini. Aku dulu anak petani 3 bersaudara aku anak ke 3, 3tahun lalu orang tuaku pusing karna banyak hutangnya gara-gara aku di sekolahkan sampai lulus kuliah, tapi aku diam2 mencari cara supaya semua hutang orang tuaku bisa terlunasi. Waktu itu aku buka-buka facebook aku dapat website https://pesugihanputihislamia.blogspot.co.id/2018/01/pesugihan-putih-islami-uang-ghaib.html?m=1. aku buka di google. Alhamdulillah sekarang orang tuaku tidak punya beban lagi sama orang. Awalnya memang takut hubungi nomer beliau karna kata orang larangan agama. Setelah dengar arahan mbah suroto ternyata bukan juga jalan sesat. Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana ghaib, anka ghaib togel, jampi pelet, dll tergantung dari keyakinan kita juga dan tidak ada namanya tumbal. Mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 terima kasih..




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails