Thursday, February 15, 2018

Isu Murtad: Polis Pun Dibuli Badan Kristian Antarabangsa..


Setahun Kehilangan Pastor Koh, Evangelis Buat Video Kronologi 

Setelah setahun kehilangan Pastor Koh, kumpulan evangelis semalam mengadakan upacara memperingati beliau sambil menayangkan video penerangan yang antara lain menyatakan bahawa Susanna Liew isteri kepada Pastor Koh disiasat selama lima jam oleh pihak polis berhubung dengan kehilangan suaminya dan pihak polis pula sering bertanya tentang aktiviti Kristianisasi.

Seperti yang dilaporkan oleh The Malaysian Insight semalam, sejumlah 200 orang hadir di Gereja Evangelical Free di Petaling Jaya bagi mendoakan supaya pendengaran awam SUHAKAM yang ditangguh setelah seorang suspek ditangkap, diteruskan semula.

“Kami mahu siasatan SUHAKAM ada penutupnya. Dengan 12 hari yang dihabiskan dan sudah banyak yang dilakukan, penutupnya masih tergantung. Perlu ada penutup yang sewajarnya untuk perkara ini,” kata Pengerusi Pastor Gereja Evangelical Free, David Low.

Sebelum ini semasa pendengaran awam SUHAKAM, pegawai penyiasat berkongsi pengalaman beliau ditengking dan dijerit isteri Pastor Koh apabila bertanyakan perihal keterlibatan suaminya dalam aktiviti Kristianisasi. 

Pihak polis juga cuba dibuli oleh sebuah badan Kristian antarabangsa, Christian Solidarity Worldwide yang mahu pihak berkuasa tersebut menghentikan sebarang siasatan terhadap Pastor Koh daripada Damansara Utama Methodist Church (DUMC) yang pernah terlibat dengan isu permurtadan Muslim suatu ketika dulu.


Hasil carian imej untuk gambar Guan  Eng dan najib
Hasil carian imej untuk gambar Guan  Eng dan najib
Hasil carian imej untuk gambar Guan  Eng dan najib
UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?


Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini. -Pres..

E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

40 comments:

Anonymous said...

Diplomat Israel Datang M'sia: Hj Hadi "BISU" "TERKUCIL" di katil sendiri


ULASAN | Di mana Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan PAS apabila kelihatan berdiam diri dalam isu diplomat Israel berada di negara ini kerana menyertai persidangan Program Petempatan Manusia PBB - atau dikenali sebagai UN-Habitat itu?
Kenapa agaknya mereka - setakat ini - tetap diam, menyepi dan enggan mempersoalkan dasar luar Malaysia yang dipraktikkan kerajaan Datuk Seri Najib Razak?
Masihkah mereka selesa menjadi ‘pasu bunga’ dan kekal bersikap king maker dalam isu penting seperti ini?
Bagaimana kejadian ini boleh berlaku ketika Putrajaya dan Tel Aviv tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik?
Apakah kerana Najib mahu mengambil hati PBB dan sekutunya Donald Trump?
Baru-baru ini presiden PAS itu membidas sekumpulan negara Arab sebagai "sekutu Zionis bertopengkan jubah dan kopiah".
Abdul Hadi berhujah demikian pada 1 Januari lalu.
Katanya apabila Trump si presiden AS mengisytiharkan Baitulmuqaddis menjadi ibu negara haram Israel maka yang paling rapat dan paling kuat memberi sokongan dimenangkan pihak yang menguasai ekonomi, pengurusan dan media.
Bersekongkol dengan Trump
Abdul Hadi berkata demikian selepas 15 tahun Tun Dr Mahathir Mohamad menyelar serta mengkritik tajam pemimpin Arab kerana berbaik-baik dengan Yahudi dan tidak mendatang kebaikan kepada Palestin.
Semasa sidang kemuncak Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) ke-10 di Putrajaya pada Oktober 2003 Dr Mahathir mengkritik pemimpin negara Islam yang tidak melihat prioriti hubungan mereka dengan Israel.
(Saya membuat laporan untuk segmen Selamat Pagi Malaysia di RTM pada waktu itu.)
Abdul Hadi hanya melihat dan mengulas himpunan pemimpin Islam pada sidang kemuncak luar biasa OIC di Turki Disember lalu.


Dia menganggap usaha OIC tidak akan mencapai apa-apa kejayaan jika terus bersekongkol dengan Trump.
Dalam ucapannya dia tidak mengkritik Trump secara terus sebalinya menyelar pemimpin negara Islam. Abdul Hadi marah kerana Trump jelas tidak peduli bantahan daripada seluruh dunia, meskipun hanya segelintir negara sahaja yang menyokongnya.
Logik Abdul Hadi pula ialah, pengiktirafan Baitulmuqaddis sebagai ibu negara Israel oleh AS telah menyatukan umat Islam dan manusia yang ada perikemanusiaan, sehingga yang paling lemah pun kembali ke pangkal jalan dan masuk ke saf menentang Israel.
Namun, di sebalik itu ia mendedahkan sekutu Zionis (banyak negara Arab ada hubungan diplomatik dengan negara Zionis itu) tetap tunduk kepada negara Yahudi itu walaupun mereka berjubah berserban dan berkopiah, selain berkomunikasi dengan bahasa al-Quran.
Baca: Biar badan dikerat, daging tinggal seketul Najib tak ganjak
Tetapi kini, apa pendirian Abdul Hadi dan PAS apabila ternyata diplomat Israel masuk Malaysia secara rasmi kerana diberikan kebenaran oleh Putrajaya?
Kementerian Luar Israel sendiri mengesahkan kunjungan diplomat terbabit baru-baru ini.
Bukankah PAS dan Abdul Hadi sepatutnya sudah menyatakan pendirian dan menentang tindakan itu kerana ini satu titik hitam dalam sejarah negara?
Namun sehingga ke saat ini mereka bersiam diri.
Kehadiran diplomat Yahudi selama seminggu untuk menghadiri satu persidangan itu berlaku hanya beberapa minggu selepas perhimpunan diadakan untuk mengutuk tindakan bersama Washington dan Tel Aviv menjadikan Baitulmuqaddis sebagai ibu negara Israel.


Yang nyata dan sah, himpunan itu turut dianjurkan oleh kerajaan dan disertai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Bagaimana kedatangan mereka menggunakan passport Israel untuk memasuki negara dibenarkan?

Anonymous said...

Pas tetap dengan pendirian anti israel apa yg pas buat tetap tak diendahkan oleh puak anti perjuangan islam jadi kami tahu pasti ada komen yg tersiar ini. Tapi cerita lain komen lain pandai puak penentang perjuangan islam pusing tajuk asal.

Anonymous said...

Apabila membaca komen longkang tulisan barua dedak ternakan Pakatan Tiada Harapan pimpinan sifu kafir harbi banglo 66 skandal, kita mendapati komen ini adalah dakwaan karut yang cuba memfitnah TGHH pemimpin parti Islam dengan pelbagai dakwaan karut tanpa sebarang bukti.

Fakta:

(1) Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam secara konsisten menyokong umat Islam Palestin dan pembentukan negara Palestin merdeka dan menentang kezaliman dan kejahatan rejim haram pengganas Israel sejak PAS ditubuhkan.

TGHH telah mengutuk dan menyifatkan tindakan membenarkan pegawai Israel memasuki negara ini sebagai satu tindakan sabotaj ke atas perjuangan membebaskan Palestin dari pengganas dan penjenayah Yahudi Zionis.

(2) Barua-barua ternakan sifu kafir harbi banglo 66 skandal cuba menangguk di air keruh mengumumkan TDM menentang Israel sedangkan kita semua TDM menentang Israel sejak beliau menjadi PM yang bererti beliau menentang Israel semasa beliau berada dalam UMNO bukan dalam Pakatan Tiada Harapan.

(3) Sifu kafir harbi banglo 66 skandal, kak jah dan Mike Selfie Amoi dan barua-barua mereka telah gagal mengutuk rejim pengganas Israel secara terbuka.

Bukankah sikap membisu seribu bahasa seperti syaitan bisu ini menunjukkan puak sekular liberal dan puak kafir harbi ini merestui kezaliman, kejahatan dan jenayah rejim pengganas Israel?

Anonymous said...

http://v2.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP Mahu Orang Islam Hormati Hak Orang Murtad Amal Agama Baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui

Anonymous said...

Tindakan seseorang bini pendakwah Kristian menjerit dan menengking pegawai polis adalah tindakan biadap yang melampau.

Sikap aggresif bini tersebut mendedahkan hipokrasi ajaran Kristian iaitu jika pipi kiri anda ditampar, berikan pipi kanan untuk ditampar.

Adakah tindakan melampau bini tersebut adalah helah beliau untuk merahsiakan aktiviti dakwah Kristian di negara ini yang mungkin boleh mengancam hak agama Islam dan hak umat Islam di negara ini?

Anonymous said...

Sebilangan pendakwah Kristian dan gereja mereka telah menghina agama Islam dan membakar Al-Qur'an dan ini membuktikan mereka tidak pernah menghormati hak kebebasan beragama umat Islam.

ted manoff said...

Tuan ibnu..Pendakwah kristian gigih masuk keluar hutan berdakwah terutama diperkampungan org asli dn kebayakn tempat disabah sarawak..hasilnya byk yg menganut kristian..sedangkn pendakwah kita sedap duduk kerusi empuk beraircon..mereka hanya muncul dimajlis2 eksklusif saja mana mahu masuk hutan..ustaz2 kita dok syok tambah bini saja..💑💏

Anonymous said...

ted,

kamu tidak ada kerja lainkah selain dari menfitnah ulama Islam, pendakwah Islam dan mendewa-dewakan puak kafir?

Sebenarnya pendakwah Islam telah masuk hutan Semenanjung Malaysia dan hutan Borneo untuk menyampaikan dakwah Islam.

Pendakwah Islam tetap berusaha berdakwah walaupun Allah yang akan menentukan siapa yang akan terima hidayah dari Allah.

Anonymous said...

Bahkan pendakwah Islam telah gigih menjalankan dakwah Islam di bandar dan kampung dan hutan Malaysia beratus tahun sebelum kedatangan pendakwah Kristian.

Bahkan penduduk dan kerajaan Manila pada zaman dahulu adalah beragama Islam sebelum mereka dipaksa memeluk Kristian at gun point oleh pendakwah Kristian Sepanyol.

ted manoff said...

Nii realiti yg harus kita terima..nii pengalaman seorang kwan yg pernah berkhidmad sebagaii tentera dulu disarawak..pendakwah kristian keluar masuk hutan dn sebarkn ajaran kristian hasilnya 90 peratus kaum penan iban dan sebagainya mengikut agama kristian..


Insaflah tuan ibnu hasyim..

Sam Sung said...

diam je yerr ulamak2 pas ttg diplomat israel masuk mesia..setuju yerr..blogger ulung pas pn diam je..tgh cari ayat dan nas ke utk halal kan.. kikikiki

Anonymous said...

ted,

Mengapa kamu sibuk menyuruh ibnuhasyim insaf sedangkan ibnuhasyim berjuang menegakkan agama Islam dan hak umat Islam tetapi kamu ted bersikap sebaliknya?

Sepatutnya kamulah ted yang insaf kerana kamu menentang parti Islam yang sedang memperjuangkan ajaran Islam dan membela hak Islam.

Pendakwah Islam telah memyampaikan ajaran Islam kepada orang kafir secara langsung seperti bersemuka dengan orang kafir dan melalui pelbagai media massa maka menjadi tanggungjawab orang kafir untuk memilih kebenaran (Islam) atau kesesatan kerana mereka dikurniakan akal untuk berfikir.

Maka orang kafir tidak berhak melepaskan diri mereka dari siksaan neraka dengan membuat dakwaan kononnya agama Islam tidak disampaikan kepada mereka semasa hidup di dunia.

Anonymous said...

Pembetulan perenggan ke 4 komen 5:49 pm

........ maka menjadi tanggungjawab orang kafir untuk menerima kebenaran (Islam) dan menolak kesesatan kerana mereka dikurniakan akal untuk berfikir dan membezakan antara baik dan buruk.



Anonymous said...

Ulama-ulama PAS telah membuat bantahan secara terbuka terhadap tindakan pihak berkuasa membenarkan diplomat rejim pengganas Israel memasuki Malaysia.

Malangnya media massa pro atau milik Pakatan liberal-kafir harbi telah gagal menerbitkan berita ini atau memutar-belitkan berita untuk brainwash barua-barua dedak seperti Sam yang menjadi ternakan pakatan sendiri.

Hasilnya ialah barua dedak seperti Sam menulis komen-komen bersifat bodoh berlapis-lapis.

Anonymous said...

*** Pembetulan di atas adalah untuk ke 3 bukan ke 4.

Anonymous said...

Ko ingat lebai2 mangkok jamban tu ada Masa nak p buat bantahan baik le lobai2 tu menghayun bini2 Kat rumah,Celaka, Sial, Haramjadah punya lebai

Anonymous said...

Barua-barua dedak ternakan Pakatan Sekular-Liberal -Kafir HARBI pimpinan parti kafir HARBI DA-Pig suka memaki hamun ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS semata-mata kerana ulama Islam dan parti Islam PAS berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam dan menyeru manusia kepada kebenaran dan kebaikan dan keadilan Islam.

Sebaliknya Nabi Muhammad s.a.w. telah memuliakan ulama Islam sebagai Pewaris Nabi untuk meneruskan ajaran Islam dan membela hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam seperti amal nakruf wa nahi mungkar.

Maka jelaslah puak munafik dan puak kafir harbi ini terdiri dari syaitan-syaitan laknatullah yang selalu menghina , memfitnah dan memaki hamun ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS dan menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Kita merasa kasihan melihat barua dedak roket 6:54 pm menggunakan bahasa makian untuk memaki hamun orang ramai kerana barua ini mengidap penyakit mental yang teruk.

Mungkin barua ini mengalami sejarah hitam dalam hidupnya seperti dia selalu dimaki hamun, didera, dibuli dan dirogol dan diliwat oleh puak LGBT dan pemimpin kafir harbi semasa dia menjadi kanak-kanak, remaja dan dewasa.

Bukankah sebilangan kanak-kanak dan remaja telah dirogol dan diliwat dalam gereja oleh paderi dan ajk gereja berdasarkan laporan media massa?

Akibatnya barua ini menjadi murung dan bersikap anti-sosial.

Anonymous said...

Kalau tak boleh tegur sebagai prnasihat, Hadi kenalah tegur sebagai Naib Ulama se Dunia..

Jangan Israel dah balik baru nak halau..

Anonymous said...

Mengapa pemimpin-pemimpin Pakatan Wayang pimpinan sifu banglo terlajak diskaun berdiam diri membisu seribu bahasa tidak membantah lawatan duta rejim pengganas Israel?

Adakah mereka takut bekalan dedak Yahudi Zionis untuk akan dipotong jika mereka berani mengutuk Israel?

Adakah mereka sebenarnya khadam Israel yang bertindak mengikut arahan Tel Aviv dan Washington DC?

Mengapa barua-barua dedak roket tidak mengutuk kegagalan pemimpin-pemimpin munafik sekular, liberal dan kafir harbi mengutuk lawatan duta Israel ke Malaysia?

Semuanya adalah kerana dedak Israel yang disampaikan kepada parti sekular liberal dan kafir harbi melalui NGO-NGO Yahudu Zionis di Amerika Syarikat dll.

Anonymous said...

Mengapa Pakatan Wayang pimpinan kafir harbi roket dan barua ternakan gagal membantah lawatan duta rejim pengganas Israel ke Malaysia?

Adakah pemimpin-pemimpin Pakatan Wayang terdiri dari pondan-pondan yang hanya pandai menyalahkan parti Islam?

Anonymous said...

Bagaimana jika orang yang dikatakan diculik sebenarnya sedang berseronok diluar negara dan ketiadaan beliau di negara kita telah digunakan untuk oleh musuh Islam untuk memfitnah agama Islam dan umat Islam di negara kita?

Kita perlu pertimbangkan kemungkinan ini.

Anonymous said...

Ibnu Hasyim engko dah tak ada foto bogel dan seksi ke,konek aku dah sejuk ni. kah..kah....kah.....

Anonymous said...

Lanun Bugis + Zahid Bangla + Bomoh Mah + Hadi + Ibnu Hasyim maka terkenalah Malaysia sebagai negara rasuah di dunia.

Anonymous said...

Ibbenu kami mahu vdeo kee cong wei

Anonymous said...

Anonymous 8:23PM kamu sekolah hanya sampai tadika ke,patutlah bodoh dan bengang.

Anonymous said...

Tiada anon 8:23!kami mahu vdeo lee cong wei

Anonymous said...

Barua dedak roket 9:51pm,

Komen kamu menunjukkan kamu adalah Goyim yang bodoh dan bengang dan hanya layak makan dedak cap roket sahaja.

Anonymous said...

Awas! Barua dedak roket 9:29pm gila seks.Pastikan semua reban haiwan ternakan dikunci supaya tidak boleh dicerobohi oleh barua ini.

Anonymous said...



Islam semasa Najib lebih baik dari Islam semasa Tun Mahathir.

Zaman Najib PAS senang dengan pendekatan Islam Najib.

Termasuk lah membenarkan Israel datang masuk ke sini.

Dengan tindakan Najib ini adakah Najib benar-benar menyokong RUU?

Anonymous said...

PAS menentang rejim pengganas Israel sejak PAS ditubuhkan hingga sekarang.

Ini bererti macai 11:52 pm ternakan parti kafir harbi BiaDaPig telah memfitnah PAS.

Mengapa Pakatan Haprak pimpinan sifu banglo berdiam diri seolah-olah merestui lawatan duta rejim pengganas Israel?

Puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi ini membisu seribu bahasa kerana mereka penjilat dedak cap the Star of David (✡) !

Anonymous said...

Sebelim ini AMANAH telah menyuarakan bantahan terhadap keganasan Israel Amerika dan telah merancang mengadakan demo dengan mengajak PAS untuk bersama namun PAS telah menolak dengan mengadakan demo seminggu setelah demo anjuran AMANAH di adakan.

Penyokong PAS dengan lagak sombong menyindir samada AMANAH mampu kumpul orang lebih dari demo PAS.

Demo PAS tersebut di adakan bersama Ketua Pemuda UMNO. !

Sudah tentu bukan Islam di negara ini tidak berbuat apa-apa sebab yang membenarkannya ialaj Ketua Orang Islam. Orang Islam sendiri termasuk parti suci terkedu. Habis kuat pemimpin parti suci buat kenyataan menceritakan sejarah Yahudi dengan panjang lebar. No action.

Sejak dulu PAS menentang Israel itu ialah demo kedatangan pemain hoki Israel dan pemimpin yang kena penjara itu dah tinggalkan parti suci.

Ada Nik Abduh atau Khalid lena tangkap?

Kalau ini di namakan menentang... ternyata parti suci dah lembik.

Anonymous said...

Antara Israel dengan Octoberfest yang mana musuh paling nyata Islam?

PAS sanggup bantah berterusan dan memberi tahu ini negara Islam..

Jika Israel hadir jumpa LGE, adakah PAS akan bertindak serupa seperti sekarang?

Anonymous said...

Pas tetap dengan pendirian menentang dan tidak menyokong israel itu jelas dan nyata dulu g18 bersama pas tiada mereka pun pas menentang juga. Bagi puak penentang pas apa yg pas buat dipandang tidak sehebat g18 dan tuduhan ug tapi g18 kenapa tidak turut dlm penentangan israel. Kamu dengan cara kamu pas tetap istikomah kerana akarumbi pas nak islam. Kamu boleh cipta bermacam2 fitnah terutamanya ug umno pas tapi yg dah ug pan klantan dng umno klantan. Teruskan permainan kamu sebab kami akarumbi pas tetap akan lawan bn dan ph menang kalah kita semua tak tahu yg penting lawan dulu.

Anonymous said...

SHAH ALAM - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu tampil bagi memberi penjelasan sama ada Malaysia mempunyai sebarang hubungan rasmi secara tertutup dengan Israel.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, sekiranya Malaysia tidak mempunyai sebarang hubungan dengan Israel, wakil diplomat dari negara itu tidak sewajarnya dibenarkan untuk memasuki Malaysia bagi menyertai Forum Bandar Sedunia ke-9 (WUF9) yang berlangsung di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

“Kehadiran diplomat Israel ini adalah satu tamparan ke atas umat Islam dan perdana menteri perlu tampil memberi penjelasan mengenai perkara ini,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Sebelum ini, beberapa pihak terdiri daripada wakil parti politik dan pertubuhann bukan kerajaan (NGO) tampil menyatakan rasa kecewa dan mengecam tindakan kerajaan yang membenarkan kemasukan diplomat Israel ke negara ini, bagi mengikuti forum tersebut.

Namun begitu, Menteri Luar Negeri, Datuk Seri Anifah Aman dalam satu kenyataan menegaskan bahawa penyertaan Israel ke WUF9 adalah berdasarkan jemputan PBB melalui agensinya iaitu Program Penempatan Manusia PBB (UN-Habitat) selaku penganjur program.

Dalam pada itu, Tuan Ibrahim berkata, usaha kerajaan menganjurkan Himpunan Solidariti Al Aqsa di Putrajaya baru-baru ini, berjaya meningkatkan kesedaran umat Islam namun dari satu sisi lain, kerajaan perlu istiqamah dengan pendirian tersebut.

“Sikap double standard ini memperlihatkan kerajaan tidak serius membela nasib umat Islam di Palestin khasnya Baitulmaqdis yang telah diisytiharkan oleh Presiden Amerika sebagai ibu negara haram Israel,” katanya.

Beliau berkata, insiden ini membuktikan kerajaan BN tidak serius bagi membela nasib Baitulmaqdis yang menjadi kiblat pertama umat Islam.

Anonymous said...

Pemimpin parti kuali pernah mengkhianati parti Islam apabila mereka melarikan kerusi parti Islam untuk menjadi khadam DA-Pig parti kafir harbi yang memusuhi Islam.

Umat Islam tidak akan mempercayai parti kuali kerana parti kuali telah mengkhianati perjuangan Islam.

Anonymous said...

Jika macai-macai ternakan parti kafir harbi DA-Pig mendakwa DA-Pig tidak menentang rejim pengganas kerana DA-Pig parti kafir, maka dengan alasan yang sama DA-Pig menyokong rejim pengganas Israel menindas, merogol, menyiksa,merompak dan membunuh umat Islam Palestin.

Manusia tidak bermoral sahaja menyokong parti kafir harbi DA-Pig.

Anonymous said...

Pembetulan 9:24 AM :

Jika macai-macai ternakan parti kafir harbi DA-Pig mendakwa DA-Pig tidak menentang rejim pengganas Israel kerana DA-Pig parti kafir, maka .....

Sahra in Dubai said...

Assalamualaikum siapa tau bisa membantu anda. Dan aku mau cerita kisah nyata dalam kesuksesan aku selama ini. Aku dulu anak petani 3 bersaudara aku anak ke 3, 3tahun lalu orang tuaku pusing karna banyak hutangnya gara-gara aku di sekolahkan sampai lulus kuliah, tapi aku diam2 mencari cara supaya semua hutang orang tuaku bisa terlunasi. Waktu itu aku buka-buka facebook aku dapat website https://pesugihanputihislamia.blogspot.co.id/2018/01/pesugihan-putih-islami-uang-ghaib.html?m=1. aku buka di google. Alhamdulillah sekarang orang tuaku tidak punya beban lagi sama orang. Awalnya memang takut hubungi nomer beliau karna kata orang larangan agama. Setelah dengar arahan mbah suroto ternyata bukan juga jalan sesat. Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana ghaib, anka ghaib togel, jampi pelet, dll tergantung dari keyakinan kita juga dan tidak ada namanya tumbal. Mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 terima kasih..




Anonymous said...

Goblok lu !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails