Sunday, February 11, 2018

Penari Gelek Lucah Ditangkap Di Mesir, M'sia Pun Ada.



SEORANG penari gelek telah ditangkap di Mesir kerana melakukan perbuatan tidak bermoral dengan bergelek dalam keadaan seksi serta menjolok mata yang keterlaluan.

Ekaterina Andreeva, 31, yang menari di kelab malam di Giza, telah ditangkap selepas video yang menunjukkan dia bergelek telah menjadi tular di negara berkenaan.
Dalam video itu, dia yang menggunakan nama pentas Gawhara, memakai pakaian yang menjolok mata manakala gelekannya itu pula dianggap kelucahan yang melampau.
Dia ditangkap kerana disyaki menggalakkan golongan muda untuk melakukan perbuatan tidak bermoral.
“Peraturan menetapkan bahawa penari perlu memakai pakaian dalam dan Gawhara tidak memakainya, jadi sudah tentu ia satu provokatif,’’ kata pendakwaraya, Hatim Fadl.
Ekaterina bagaimanapun telah dibebaskan dengan ikat jamin. Dia merupakan seorang penari dan mempunyai studio tarian di Moscow yang dimiliki bersama suaminya.
Selain melakukan provokasi, Ekaterina juga tidak mempunyai permit kerja. Dia kini dilaporkan diharamkan menari untuk sementara waktu. – MYNEWSHUB.CC


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dalam suasana umat Islam disuruh memperjuangkan Islam di negara umat Islam yang ditindas, tiba-tiba anak-anak muda mereka dihanyutkan lagu-lagu hiburan yang tidak Islamik. Inilah antara kerja-kerja jahat yang dilakukan oleh musuh-musuh Islam, bagi menjajah pemikiran umat Islam. 

Di Malaysia pun ada, lihat program parti DAP Pulau Pinang, dan Selangor PKR dan lain-lain, kecuali Kelantan.

UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

168 comments:

ted manoff said...

Walawehhh..gelek sakan pak ibnu kita nii..jelas penari tuu bkn islam..tuan ibnu nmpaknya terlalu berkhayal tentang pas..teruskn berkhayal kalau itu yg tuan ibnu mampu..sedarlah pas takkn dpt perintah malaysia nii..tuan ibnu tlg siarkn gambar hadi dan guan eng saling berpelukkn..lama rasanya tk tgk gambar tuu..πŸ’ƒπŸ’πŸ’

Anonymous said...

Apabila tuan ibnu menentang kelucahan penari gelek, ted barua dedak ternakan sibuk membela kelucahan penari gelek sebab tuan sifu banglo terlajak diskaunnya sibuk membela dan mempromosi kemungkaran seperti pesta arak terbuka , LGBT dll.

Sifu borek, barua rintik.

Anonymous said...

Penari gelek lucah kafir ini menari secara terbuka boleh merangsang orang ramai untuk melakukan kemungkaran seperti zina.

Jika ted menonton penari lucah tersebut, mungkin ted juga akan terangsang untuk merogol wanita atau melanggan pelacur yang mengidap AIDs kerana syaitan dan nafsu telah menguasai minda ted.

Siapa salah ... ted atau penari lucah atau kedua-duanya?

Anonymous said...

Nampaknya ted the dedak barua berlagak menjadi tukang tilik nasib meramalkan konon PAS takkan dapat perintah Msia.

Jawapan kita mudah sahaja "Belum Cuba, Belum Tahu". Sekurang-kurangnya PAS akan menjadi king maker mengikut syarat PAS sendiri.

Walaubagaimana pun , kajian terbaru oleh pihak yang berkecuali Merdeka Center menunjukkan UMNO dan PAS akan mendapat banyak undi Melayu. PAS akan mendapat 65% undi Melayu dalam PRU14.

Dan Pakatan Tiada Harapan akan mendapat paling sedikit sahaja undi Melayu kerana parti kafir HARBI roket yang memimpin pakatan.

Ted perlu mohon jawatan jaga parking kereta haram selepas PRU14.

ted manoff said...

Zina senang..kahwin yg susah..adat atasi agama..penari gelek rasanya mmg budaya arab..asal tak keterlaluan dibenarkn..πŸ’ƒπŸ’ƒπŸ’πŸ‘ΏπŸ‘ΏπŸ‘ΉπŸ’πŸ’‘

Anonymous said...

Fakta sejarah menyatakan perempuan Arab kafir menari tarian gelek lucah di mana penari itu berfungsi sebagai objek seks.

Islam mengharamkan tarian gelek untuk melindungi maruah dan kehormatan wanita dan mencegah kemungkaran.

Ini bererti tarian gelek bukan budaya Arab Islam.

Anonymous said...

Terimaksih ibnu belnja video lucah penari gelek. Asyik cite politik pun bosan jg. Lepas ni bykkan lagi video2cm ni ya ibnu. Sama3 tengok dgn ahli pas sama 2 tebeliak biji mata. Terbaiklah ibnu serba bole.

Anonymous said...

Nak cuba berape kali lagi agaknye baru Pas boleh menang?...kalo nak menang pru parti2 yg bertanding mesti dapat sokongan bukan islam....Pas dah tak ade lagi sokongan cina...tak usah mimpi lah nak menang pru...

Anonymous said...

Ape jadi Ruu 355?... Dah 4 tahun tak selesai...Ruu lain yg kemudian dari 355 semua dah lulus...ruu 355 bukan undang2 baru cume nak pinda had hukuman tapi hingga sekarang blm selesai...susah benor ruu ni...walhal najib dah bagi jaminan akan sokong...cukup korum untuk lulus..

Anonymous said...

RUU kena gelek dengan MCA.

Anonymous said...

Dalam mengutuk dan cakap pasal betapa suci nya Islam PAS, boleh pulak edar video lucah...

Tukar lah...

Sampaikan walaupun satu video..

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Dlm satu klip vidoe hadi kata nak 5 negeri saje yg lain bagi umno...kerusi parlimen hadi nak 40 saje untuk jadi king maker...

Hadi ingat umno senang2 nak bagi 5 negeri...sekarang hadi tukar nak tanding 130 kerusi plak nak perintah malaysia setelah nampak umno nak rebut kelantan..

Hadi bodoh berpolitik...umno perlu pas untuk 3 penjuru bagi
pecah undi...kelantan pon umno boleh sapu...kalo pas kalah hadi tak rugi kerana dah baham 90 jota...

Anonymous said...

Dalam ucapan beliau pada Ceramah Perdana Sempena Pelancaran Pakatan Harapan Parlimen Bachok di Pejabat AMANAH Bachok malam tadi, 9 Februari 2018, Naib Presiden AMANAH, Haji Husam Musa, mengeluarkan ugutan untuk menyiarkan rakaman ucapan sulit seorang pemimpin PAS yang mengakui kononnya “PAS secara senyap telah bekerjasama dengan UMNO dan telah menerima wang daripada UMNO” menjelang Pilihan Raya Umum Kali Ke-14 ini.

Kata Haji Husam: “Saya dulu mengatakan PAS bekerjasama dengan UMNO, sekarang nampak PAS nak bertanding sendiri, jadi apakah yang saya katakan dulu salah? Insya Allah, kalau Parlimen dibubarkan, saya yakin akan ada rakaman pengakuan seorang pemimpin PAS dalam sebuah pertemuan sulit bahawa PAS secara senyap telah bekerjasama dengan UMNO dan telah menerima wang daripada UMNO, termasuk bagi Pilihan Raya Sarawak yang lepas, PAS telah menerima wang daripada UMNO, ini ada rakamannya yang saya kira akan tersiar apabila tiba masanya.”

Anonymous said...

Kamu punya iklan dasyat betul. Kamu ingat pembaca yang baca blok kamu berpemikiran spt kamu?
Ramai yang tahu mengenai kelantan, nik amar, nik abuduh, dll di kelantan, tontowi serta tuang brahing, hj hadi lagi lah.

Anonymous said...

Feb 10.. 2.47 pm. 2.57 pm bersumpah lah kau tak tengok video gelek itu..

Anonymous said...

Pelik dengan penyokong pas. Bangang sangat.

Spenda putih tu main ragbi ke? Apasal senyap je dalam kes itu? Oh...baru teringat. Video itu besi kan?

So penyokong pas yang perasan islamik sangat apahal bising dengan video di atas? Itu hanya besi. Toksah percaya. Get it?

Anonymous said...

Setelah membaca komen-komen yang ditulis oleh barua-barua ternakan parti kafir HARBI BiaDaPig, kita dapati barua-barua ini meletakkan otak mereka di tapak kaki mereka sendiri bukan di kepala mereka kerana mereka membuat pelbagai dakwaan karut yang tidak berasas untuk memaki hamun dan memfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Komen-komen barua-barua ternakan BiaDaPig jelas menunjukkan Pakatan Wayang pimpinan parti kafir HARBI BiaDaPig, yang memusuhi agama Islam dan menafikan hak umat Islam, sedang mengalami ketakutan pada tahap kronik kerana mereka tahu umat Islam tidak akan mengundi pakatan anti-Islam berdasarkan kajian-kajian terbaru.

Keputusan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam untuk bertanding di seluruh negara menentang puak barisan dan pakatan jelas membuktikan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam bukan khadam barisan atau pakatan.

Anonymous said...

JIKA ORANG-ORANG YANG MENYOKONG PARTI KAFIR HARBI ROKET DAN PARTI MUNAFIK LIBERAL YANG TELAH MENGHINA AGAMA ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM, MAKA SESUNGGUHNYA ORANG-ORANG TERSEBUT ADALAH TERGOLONG KEPADA PUAK KAFIR HARBI DAN PUAK MUNAFIK.

Bukti:

Hadis sahih dan hasan “Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia dalam kalangan mereka” telah diriwayatkan daripada beberapa orang sahabat; AbdulLah bin ‘Umar, Huzaifah bin al-Yaman dan Anas bin Malik.

Bukti menjadi semakin jelas apabila barua-barua dan pemimpin-pemimpin sekular liberal yang menjadi khadam kepada parti kafir HARBI BiaDaPig pimpinan puak evangelis sentiasa menjaja fitnah untuk memfitnah, memburuk-burukkan dan menghina ulama Islam dan parti Islam semata-mata kerana jemaah Islam ini berusaha menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam.

Anonymous said...

AWAS ! Sebilangan barua @ cybtertrooper @ tentera kacang merah RBA ternakan parti kafir HARBI DA-Pig terdiri dari puak kafir harbi sendiri yang menyamar sebagai oarng Islam untuk menulis pelbagai komen untuk memfitnah dan menghina parti Islam dan ulama Islam dan memecah-belahkan perpaduan umat Islam.

Anonymous said...

BERITA BAIK UNTUK UMAT ISLAM:

(1) Satu kaji selidik yang dijalankan oleh Institut Darul Ehsan (IDE) secara konsisten mendapati Parti Amanah Negara (PAN) hanya mendapat 1 peratus sokongan daripada rakyat.

Komen:

(i) Ini bererti hanya 0.65% daripada kaum Melayu !!! PAN mendapat bilangan kerusi yang paling sedikit kerana PH mungkin tidak yakin PAN akan memenangi PRU14.

(ii) Seorang pakar Analisis Politik Malaysia yang terkenal berkata PKR tak boleh ‘survive’ dengan hanya bergantung kepada PAN tanpa bekerjasama dengan PAS.

(iii) DAP dan PKR mendapat lebih banyak kerusi dalam PRU13 kerana sokongan dan undi penyokong PAS dan jentera pilihanraya PAS. Tiada sokongan PAS untuk DAP, Bersatu dan PKR dalam PRU14 bererti Pakatan Harapan tidak mempunyai harapan dalam PRU14.

(2) Laporan kajian Merdeka Center (badan kajian bebas dan berkecuali) yang terbaru:

Pengundi Melayu meyakini parti pemerintah Barisan Nasional (BN) dan PAS berbanding pakkatan pembangkang PH .... Para responden Melayu mempercayai PAS dan Umno lebih banyak berbanding dengan Pakatan Harapan .... Parti utama parti Barisan Nasional Umno berasaskan Melayu, manakala gabungan Gagasan Sejahtera termasuk PAS yang mendapat sokongan daripada orang Islam Melayu.

KESIMPULAN:

Maka kita tidak merasa hairan melihat cybertrooper dedak sentiasa menjaja fitnah untuk memfitnah, memaki hamun dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana cybertrooper dedak dan pemimpin-pemimpin mereka percaya PAS akan memenangi PRU14 dengan sokongan umat Islam yang terdiri dari 65% !

MUSUH PAS PANIK !

Anonymous said...

Pembetulan komen February 11, 2018 at 10:00 AM:

Maka kita tidak merasa hairan melihat cybertrooper dedak sentiasa menjaja fitnah untuk memfitnah, memaki hamun dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana cybertrooper dedak dan pemimpin-pemimpin mereka percaya PAS akan memenangi PRU14 dengan sokongan umat Islam yang terdiri dari 65% dari rakyat Malaysia !

MUSUH PAS PANIK !

Anonymous said...

Amanat Hadi pada tahun 1981 di banggol peradong telah sebabkan ramai penyokong Pas mati di Memali yg di ketuai Ibrahim libya..

Taksub nak tubuh negara islam ...pengikut Pas tak boleh berfikir secara rasional lagi...negara malaysia mendapat kemerdekaan berasas kan persetujuan kaum...melayu islam bukan berkuasa penuh...cume melayu dan islam mendapat beberapa keistimewaan...sebarang pindaan mesti mendapat persetujuan semua kaum...

Kalo negara di perintah oleh islam dari awal seperti negara arab wajib perintah ikut hukum islam...

Hadi tidak ade ape2 kesusahan dari peristiwa Memali...sedara mara yg terbunuh mendapat kesusahan..tabong bantuan mangsa memali lesap....lobai yg uruskan tabong...

Pas hanye perlu semak perlembagaan untuk membetulkan percanggahan dengan keperluan islam yg ade dlm perlembagaan seperti kes bapa islamkan anak tanpa persetujuan ibu...

Anonymous said...

Tak ade ape nak panik pon...lobai pon buat pemilihan di muktamar pakai chai...

Kenape tak saman husam musa yg fitnah lobai baham 90 jota duit haram najib?..saman lah kalo fitnah...najib takir saman waj...hadi takut saman husam....sefonfong..

Isu rompakan 1 mdb hadi dan pas tak gesa pon siasat dan tangkap dan bicarakan MO1... Hadi cume tegur tertutup...dah merompak bukan buat tegoran siasat dan bicarakan...

Pas hanye dapat tambah kerusi kerana Bersama PR...kelantan pon boleh hilang bila 3 penjuru...

Anonymous said...

Ko tak baca plak kajian pihak bebas sokongan kpd pas di selanhor makin merosot...

Desas dedus ade wakil rakyat pas nak lompat kpd PKR ...hehehe...

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Pas Kelantan panik...Timbalan MB tuduh Amanah dan umno bekerjasama nak tumbangkan Pas kelantan...hehehe..

Anonymous said...

(1) Woi barua dedak roket 10:42 AM .... Mengapa MahaFiraun tidak mahu membentuk Suruhanjaya Diraja dan menjemput penyiasat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan pertubuhan hak asasi manusia antarabangsa untuk menyiasat kes pembunuhan beramai-ramai di Memali walapun beliau berkuasa untuk melakukannya? Ada apa-apa rahsia salahlaku pemerintah yang perlu disembunyikan dari pengetahuan orang ramai? Bukankah takut kerana salah?

(2) Barua dedak 10:51 AM mendedahkan kebodohan berlapis-lapisnya sendiri. Simpanlah sedikit bodo kamu itu.

Mengikut undang-undang, pihak yang membuat dakwaan (termasuk juga kamu) terhadap parti Islam PAS dan ulama Islam wajib menunjukkan sebarang bukti yang kukuh untuk menyokong dakwaan pihak tersebut. Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah ! Bukankah puak munafik dan kafir harbi yang selalu membuat dakwaan karut tanpa sebarang bukti kukuh atau saksi yang boleh dipercayai terhadap parti Islam dan ulama Islam ?

Mengapa pihak yang membuat pelbagai dakwaan terhadap parti Islam tidak membuat dakwaan yang jelas secara terbuka dalam press conference atau membuat laporan kepada pihak berkuasa jika mereka yakin mereka benar? Ini bererti dakwaan mereka tidak boleh dipercayai 100%!

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Bsgaimana plak yg diam kes mungkar seperti rompakan 1 mdb...melesapkan tanah hq felda....pembelian hotel di london oleh felda bukan didaftarkan atasvnama felda?...

Tuan Ibrahim kata Pas puashati...

Prnjenayah dibiarkan bebas tanpa sebarang desakan supaya diambil tindakan..

Ini semua bukan kemungkaran?...

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Woooit..kenapa Pas tak desak najib tubuh segera RCI memali?...zahid katac setuju...kenape pas terus bisu...tubuh lah segera...hehehe

Anonymous said...

Barua dedak roket 10:55 AM,

'Kajian' syok sendiri yang dibuat oleh Pakatan Sarkis akan menghasilkan 'keputusan' syok sendiri tanpa sebarang bukti kukuh konon Pakatan Sarkis akan memenangi PRU14 dan semua parti lain akan kalah. Inilah propganda Pakatan Sarkis yang akan membuat perut kita sakit kerana ketawa terlalu kuat !

Kajian bebas konon ! Kah kah kah kah kah ! Sendiri buat kajian , sendiri cipta keputusan dongeng! PORRRAHHHH ! 'Kajian' sampah Pakatan Sarkis tidak mempunyai integriti atau nilai akademik hanya layak dimasukkan ke dalam bakul sampah sahaja ! !

Anonymous said...

Woi barua dedak roket 10:59 AM, simpanlah sedikit bodoh kamu itu.

Bukankah pemimpin parti UMNO Kelantan telah mengumunkan akan berkerjasama dengan musuh PAS untuk menggulingkan kerajaan PAS Kelantan dalam PRU14? Siapakah musuh PAS jika bukan Pakatan Harapan?

Anonymous said...

Barua dedak roket 11:06 AM,

Pihak berkuasa telah menyiasat kes Felda. Mengapa kamu sibuk menyalahkan parti Islam yang tiada kaitan dengan kes felda? Jika kamu tidak puas hati , kamu dan bos Pakatan Sarkis kamu samanlah kerajaan ! Ada beranikah?

Ini menunjukkan barua dedak roket pesakit mental tahap 4 !

Anonymous said...

Woi barua dedak roket 11:11 AM bodoh berlapis-lapis,

Nampaknya kamu ini buta huruf , buta, pekak dan dungu membuat kesimpulan bodoh berlapis kerana makan dedak cap roket campur daun ketum.

Media massa telah melaporkan parti Islam pimpinan ulama dan penyokong mereka telah mendesak kerajaan menubuhkan Suruhan Diraja untuk menyiasat kes pembunuhan beramai-ramai di Memali !

Sebagai contoh, tajuk berita Memali: Pas konsisten tuntut tubuh RCI - Politik - Sinar Harian

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

PH tu musuh umno...PH nak tumbangkan umno dan pas daa..umno takkan bekerjasama dengan PH..

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Pas tak salah tapi kenapa bisu...pas reti tak bagaimana nak menetang kemungkaran?
.

Anonymous said...

Memali: Pas konsisten tuntut tubuh RCI

WARTAWAN SINAR HARIAN 3 JANUARI 2018

BANDARAYA MELAKA - Pas Melaka menyokong sebarang hasrat menubuhkan Suruhanjaya Diraya (RCI) membabitkan kes Memali memandangkan ia berkaitan dengan keadilan dan bukannya satu isu politik.

Pesuruhjaya Pas Melaka, Kamaruddin Sidek berkata, penubuhan RCI ini adalah selari dengan apa yang telah didesak Pas semenjak tiga dekad lalu.

Malahan, menurutnya, bekas pemimpin Pas seperti Mahfuz Omar serta Mohamad Sabu juga begitu lantang menuntut supaya kes ini disiasat sebelum ini.

Bagaimanapun, beliau berkata, beliau kini tidak tahu pendirian mereka kerana mungkin mereka mewakili mangsa Memali sudah ‘memaafkan’ bekas Perdana Menteri ketika kejadian berkenaan, Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Kita konsisten mendesak semua kes yang melibatkan pembunuhan seperti Memali dan Altantuya Shaariibuu atau penyelewengan dana negara seperti isu Bumiputra Malaysia Finance BMF, Perwaja, Zon Bebas Pelabuhan Kelang (PKFZ), isu kerugian Bank Negara Malaysia, 1Malaysia Development Bhd (1MDB) serta Felda perlu disiasat Suruhanjaya bebas.

“Kita bukan seperti parti hipokrit... tuntut siasat waktu bermusuh, halalkan bila berkawan. Ini soal kepentingan rakyat dan negara,” katanya, di sini.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/politik/memali-pas-konsisten-tuntut-tubuh-rci-1.778185

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Desak dari jauh...hahaha...lepas tu bisu...hadi kan boleh tegur najib?...mao auta kaa?...

Anonymous said...

Barua dedak roket 11:28 AM,

Sejak penubuhan parti Islam PAS lagi, pemimpin-pemimpin PAS bersuara lantang menentang kemungkaran dan kesesatan !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Pas melaka yg desak...hadi dan lobai2 lain senyap jeer..hehehehe...

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Hahahaha...dlm klip vedoe ucapan hadi..hadi kata ahli pas boleh keras sangat dengan umno...hihihi..kita nak 5 negeri...yg lain bagi umno...sape bohong?..

Anonymous said...

Woi barua dedak roket bodoh berlapis-lapis, kamu sibuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam. Malangnya kamu gagal mengutuk 66 skandal yang melibatkan pemimpin rejim parti kafir HARBI roket ! Oh ya, kamu termakan 'budi' dalam bentuk rasuah dedak cap roket dan sebagai balasannya kamu tidak menggigit tangan sifu kafir HARBI !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Sori hadi kata tak boleh keras..

Anonymous said...

Barua dedak roket 11:36 AM,

Mana bukti?

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Ko ade bukti 66 skendel?..buktikan fitnah kpd pemimpin pas..saman dulu husam tu..

Anonymous said...

Barua dedak ternakan parti kafir HARBI roket ,

Sila tunjukkan semua bukti untuk menyokong semua dakwaan karut kamu di atas !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Bukti ape?...fitnah ape? Hehehe

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Video dah tersebar dlm you tube ucapan hadi...

Anonymous said...

Barua dedak cap roket 11:39 AM menulis Ko ade bukti 66 skendel?..buktikan fitnah kpd pemimpin pas..saman dulu husam tu..

Mengapa parti kafir HARBI roket tidak menyaman pihak yang membuat dakwaan 66 skandal parti roket tersebut? Jika berdasarkan logik kamu tersebut, 66 skandal memang wujud dan telah berlaku kerana parti roket telah gagal pihak yang membuat dakwaan 66 skandal tersebut !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

https://youtu.be/ncVqY57a3hs

Ucapan hadi bentuk kerjasama dengan umno

Anonymous said...

Barua dedak ternakan parti kafir HARBI roket 11:42 AM,

Mana video tersebut? Sila tunjukkan jika benar kamu ada bukti ! Aku menunggu untuk menontonnya ! Aku yakin kamu adalah pendusta !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Entah aku tak tahu ape skendel 66.. Ko ade bukti 66 skendel yg ko cakap?..

Anonymous said...

Pembetulan:

Barua dedak cap roket 11:39 AM menulis Ko ade bukti 66 skendel?..buktikan fitnah kpd pemimpin pas..saman dulu husam tu..

Mengapa parti kafir HARBI roket tidak menyaman pihak yang membuat dakwaan 66 skandal parti roket tersebut? Jika berdasarkan logik kamu tersebut, 66 skandal memang wujud dan telah berlaku kerana parti roket telah gagal menyaman pihak yang membuat dakwaan 66 skandal tersebut !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Tu aku dah bagi link kat atas tengok laah..

Anonymous said...

Wah nampaknya barua dedak ternakan parti kafir HARBI roket 11:46 AM dah mula berdolak dalih !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Kenape hadi berani saman SR yg jauh.. Tapi takut saman husam yg dekat dlm kes baham 90 jota

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Dolak dalih apememdanye?...hehe

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Dah tengok video ucapan hadi?

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/22251/

Saya tengok bukti duit Umno kepada PAS,
Saya tengok bukti duit Umno kepada PAS, kata Husam
Bekas naib presiden PAS, Husam Musa mempertahankan pendiriannya berhubung dakwaan itu sehingga kini. – Gambar fail The Malaysian Insight, 10 November, 2017.

BEKAS naib presiden PAS, Husam Musa mendakwa beliau melihat sendiri sumber maklumat yang menunjukkan pemimpin PAS menerima wang daripada Umno dan jumlahnya lebih daripada RM90 juta.

"Saya tidak bermain dengan kata-kata. Saya bercakap selepas saya melihat sumber maklumat tersebut dan pastikan ianya tepat dan benar.

"Iaitu sejumlah wang disalurkan melalui Affin Bank kepada beberapa pihak berkaitan dengan kepimpinan PAS selain transaksi runcit lain," kata Husam dalam satu sesi dialog semalam.

Husam berkata demikian ketika Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown bertegas di Mahkamah London PAS menerima wang daripada Umno.

Husam sebelum ini mendakwa, PAS menerima wang itu daripada Umno melalui Affin Bank.

"Dalam ucapan, saya tak sebut jumlah. Kerana dalam fikiran saya jumlahnya lebih besar daripada RM90 juta.

"Saya hanya secara tegas menamakan bank, iaitu Affin Bank," kata Husam dalam dialog itu.

Sehubungan dengan itu, Husam berkata, beliau sehingga kini mempertahankan kenyataan itu.

"Saya masih berpendirian mempertahankan kenyataan saya itu. Saya tidak berganjak kecuali berkenaan jumlah," katanya dalam sesi dialog berkenaan.

Menurut Husam, beliau terikat dengan Akta Kewangan ataupun Bank dalam negara ini (untuk mendedahkan sumber) walaupun ramai rakyat Malaysia dan ahli PAS ingin tahu.

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang bertindak memfailkan saman terhadap Clare berikutan dakwaan Sarawak Report bahawa PAS menerima RM90 juta daripada Umno

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Boleh ko bagi detail 66 skendel yg ko cakap tu?...

Anonymous said...

Barua dedak ternakan parti kafri HARBI roket 11:47 AM,

Video itu tidak boleh dijadikan bukti kerana:

(1) Sebahagian sahaja video tersebut ditayangkan oleh musuh PAS. Mengapa tidak ditayangkan keseluruhan video ceramah tersebut supaya penonton boleh mendapat mesej sebenar? Jadi kita mempersoalkan motif musuh PAS yang upload video tersebut dan menulis tajuk yang mengelirukan penonton!

(2) Jika kerjasama PAS-UMNO wujud, PAS tidak akan menentang calon UMNO dalam PRU14. Fakta yang tidak boleh dinafikan ialah TGHH menyatakan hasrat menawan bebarapa buah negeri sahaja berdasarkan kemampuan semasa PAS dan UMNO boleh menawan negeri-negeri lain jika UMNo menang. Ini bererti PAS mahu menjadi king maker untuk menentukan kerajaan yang ditubuhkan mengikut syarat PAS.

Video ini bukanlah bukti PAS berkerjasama dengan UMNO kerana calon-calon PAS tetap akan menentang calon BN dan PH dalam PRU14.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Bekas ahli pas ostad nasharudin pon takut nak saman Rafizi ramli yg dedahkan ostad nasha jadi orang tengah ...ostad nasha ngaum kuat nak saman tafizi bila pendedahan dibuat boleh rafizi..

Tapi hingga saat ni ostad nasha jadi bisu....menggeletar ketakutan kot...

Anonymous said...

Barua dedak ternakan 11:56 AM mendedahkan kebodohan dirinya sendiri kerana gagal membezakan antara dakwaan dan bukti.

Ungkapan Saya tengok bukti duit Umno kepada PAS ini adalah dakwaan bukan bukti ! Mana bukti-bukti yang menyokong dakwaan konon beliau tengok semua itu? Mengapa orang yang membuat dakwaan tersebut tidak membuat laporan kepada pihak berkuasa? Jika ada, mana salinan report tersebut? Jika ada mana keputusan siasatan tersebut?

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Adekah yg dikatakan oleh hafi 5 negeri dan ahli pas tak boleh keras dengan umno tu tak betul?...

Hahsha kuat belit ko ni rupenye...

Anonymous said...

PAS menyerupai UMNO.

UMNO ialah Kaum yang menyamun dan menindas cuma kaum PAS main isu guna agama.

Selalu nya UMNO memutuskan bila PRU hasil dari kajian dan mood rakyat.

Dividen EPF sengaja di naik kan termasuk beberapa perkara lain seperti gran untuk Felda.

Jika kajian se belum beri gran dan memberi dividen yang tinggi, mengata kan UMNO dan PAS kuat.. sekarang selepas tabur bermacam-macam dedak, tentu nya UMNO dan PAS bertambah kuat..

Tapi semakin hari semakin goyang dan merapu..

Rakyat tak percaya dengan UMNO, jika UMNO menang, mereka akan guna balik duit simpanan EPF.

Kenapa tiba-tiba PAS hapuskan baiah talak tiga ? Benarkah pemimpin nya setia atau mungkin dengan hapuskan baiah, pemimpin boleh terima nafkah politik dari UMNO.

Sekali pun pemimpin PAS taat dan wala, ia nya perlu di ikat dengan baiah yang di amalkan oleh parti suci sekian lama.


KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Kalo nak bukti hadi saman lah...dlm mahkamah baru plaitiff bagi bukti...bodoo ko ni..

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Malaysiakini
'Saya ada bukti orang rapat dengan PAS dapat duit 1MDB'
Kow Gah Chie
6 Apr 2017, 5:39 petang (Dikemaskini 6 Apr 2017, 6:54 petang)



Rafizi Ramli hari ini membuat dakwaan mengejutkan apabila mendakwa mempunyai bukti terdapat individu yang rapat dengan PAS menerima dana daripada 1MDB.

Malah, dakwa naib presiden PKR itu, wang itu mengalir daripada akaun bank Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Dalam sidang media di parlimen hari ini, anggota parlimen Pandan itu mencabar Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjawab perkara itu.

Memang elok diundang tapi jangan dikekang
Rafizi berjanji akan membuat pendedahan lanjut berkaitan perkara itu selepas ini.

“Saya hendak tanya Hadi sama ada beliau yakin tiada... wang daripada akaun Najib mengalir kepada individu yang rapat dengan PAS,” katanya.

Najib telah menafikan menyalahgunakan dana awam untuk kepentingan peribadi.

Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali berkata wang itu adalah sumbangan daripada seorang putera Arab Saudi, justeru membersihkan nama Najib daripada sebarang salah laku.

Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat mendakwa sebanyak AS$681 juta telah mengalir kepada "Malaysian Official 1 (MO1)".


Read more at https://m.malaysiakini.com/news/378274#qqzUXbbiI7gK3Eoq.99

Anonymous said...

Ikut kehendak najib 3 penjuru supaya pecah undi dan umno berpeluang menang dengan formula cash is king...

Anonymous said...

Barua dedak ternakan parti kafir HARBI roket 12:08 PM,

Jika kamu benar-benar yakin dengan semua dakwaan karut ciptaan kamu terhadap PAS dan TGHH, mengapa kamu tidak saman mereka semua dalam mahkamah?

Mana bukti-bukti yang menyokong dakwaan kamu terhadap PAS dan TGHH? Mengapa kamu tidak membuat laporan kepada pihak berkuasa? Jika ada, mana salinan report tersebut? Jika ada, apakah keputusan siasatan tersebut?

Ini jelas menunjukkan kamu seorang pendusta yang hipokrit yang gagal membezakan antara dakwaan dan bukti !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Saman lah rafizi jugak kalo fitnah...dlm mahkanah baru rafizi boleh bagi bukti....hahaha

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Temapat orang tunjuk bukti dlm mahkamah...yg tuduh hadi baham 90 jota husam dan rafizi...kenape hadi takutbsaman kalo tak de bukti..

Kenape hadi berani saman RCB?...kes yg sama....hihihi aoe punyer putar belit geng serban besat ni...

Anonymous said...

Barua dedak ternakan parti kafir HARBI 12:12 PM,

Sesiapa sahaja boleh membuat dakwaan konon 'Saya ada bukti orang rapat dengan PAS dapat duit 1MDB'.

Masalahnya ialah ungkapan ini adalah dakwaan bukan bukti? Menagapa pihak yang membuat dakwaan tersebut gagal menunjukkan sebarang bukti.

Alasan 'hanya boleh tunjukkan bukti dalam mahkamah' jelas menunjukkan pihak yang membuat dakwaan tidak mempunyai sebarang bukti !

Anonymous said...

Mengapa musuh-musuh PAS begitu terdesak membuat pelbagai dakwaan karut yang tidak berasas untuk memfitnah dan memburuk-buruk parti Islam PAS pimpinan ulama Islam? Jika berani membuat dakwaan, mengapa musuh PAS takut untuk menunjukkan bukti? Bukankah ini menunjukkan musuh PAS tidak mempunyai bukti kukuh hanya sekadar dakwaan yang tidak berasas?

Jawapan:

Laporan kajian Merdeka Center (badan kajian bebas dan berkecuali) yang terbaru:

Pengundi Melayu meyakini parti pemerintah Barisan Nasional (BN) dan PAS berbanding pakkatan pembangkang PH .... Para responden Melayu mempercayai PAS dan Umno lebih banyak berbanding dengan Pakatan Harapan .... Parti utama parti Barisan Nasional Umno berasaskan Melayu, manakala gabungan Gagasan Sejahtera termasuk PAS yang mendapat sokongan daripada orang Islam Melayu.

Ini bererti parti Islam PAS pimpinan ulama Islam mempunyai peluang yang besar untuk memenangi PRU14 dan hakikat ini diakui oleh musuh PAS dengan tindakan musuh PAS menyerang dan memfitnah PAS dan ulama Islam siang dan malam !

Anonymous said...

Barua dedak ternakan parti kafir HARBI roket 12:19 PM<

Jika musuh PAS berani membuat dakwaan karut terhadap PAS mengapa pula musuh PAS takut untuk menunjukkan bukti untuk menyokong dakwaan mereka terhadap PAS? Bukankah takut kerana salah?
Mengapa musuh PAS tidak buat laporan polis dll untuk menguatkan dakwaan mereka terhadap? Berani buat dakwaan, berani tunjuk buktilah ! Ini jelas menunjukkan musuh PAS mempunyai lidah biawak (lidah bercabang) !

Ini semua membuktikan:

(1) musuh PAS adalah penjaja fitnah yang bencikan perjuangan PAS menegakkan ajaran Islam dan hak umat Islam!

(2) Budaya fitnah adalah budaya musuh PAS. Bahkan musuh-musuh PAS saling tipu-menipu dan tindas-menindas antara satu sama lain dalam pembahagian kerusi dll.

(3) Musuh PAS mengiktiraf kemungkinan PAS akan memenangi PRU14 maka serangan fitnah ditujukan kepada PAS siang dan malam. Jika pAS tidak berpotensi untuk menang, musuh PAS tidak akan menyerang parti PAS siang dan malam.

Anonymous said...

https://youtu.be/_r_o99bEyFs

Pas pelawok...

Anonymous said...

Syok sendiri...sepanjanh pru pas tak pernah menang lebih dari 30 kerusi....turun naik..

Anonymous said...

Pihak yg kena fitnah lah saman yg memfitnah...nafi dengan air lior jee...cakap jee lah takut saman takut terburai yg lebih besar...hahaha...tak payah banyak putarbelit...

Anonymous said...

Barua dedak ternakan parti kafir HARBI roket 12:35 PM,

Adakah video yang disunting berulang kali ini kamu mahu jadikan bukti ? Video ini tidak layak dinamakan 'bukti' kerana ini bukan video ceramah asal tetapi video yang telah disunting dan diubah suai mengikut selera musuh PAS. Komentar oleh si upload adalah diluar konteks ucapan TGHH.

Nampaknya musuh PAS sekarang terlalu terdesak sehingga menggunakan taktik kotor untuk memfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Kita umat Islam boleh bayangkan apa akan berlaku jika musuh PAS perintah negara ini. Oleh sebab itu marilah kita semua mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam untuk membela agama Islam, hak umat Islam dan melindungi rakyat dan negara ini kerakusan nafsu serakah musuh Islam yang bersikap memusuhi Islam.

Anonymous said...

Laporan polis untuk kes jenayah ...

Anonymous said...

Alkisah putarbelit pas.. Ruu 355 pon dah 4 tahun tak selesai lagi..

Anonymous said...

Pas dan makan umpan umno...pru umno nak kojolkan pas jugak...tengok lah nanti walo pakai sedondon...

Anonymous said...

Nik Abduh pesan jangan musuh UMNO hingga akhirat.
SUNGAI SIPUT: Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz, mengingatkan ahli pergerakan itu supaya jangan memusuhi UMNO sehingga hari akhirat atau menjadikan ahli parti pemerintah itu seteru sepanjang hayat. Beliau sebaliknya meminta ahli pergerakan itu supaya mendekati ahli dan parti UMNO yang menunjukkan minat menguatkuasakan Islam dalam seluruh kehidupan dan hanya bermusuh jika menunjukkan sikap penentangan terhadap Islam
sumber
mantaro at Sunday, April 02, 2017
Share

24 comments:

powertrain1648April 2, 2017 at 6:51 AM
tu beza pas dgn kamu...kamu politik kebencian...benci sana benci sini...benci situ...pas mesti benci umno...umno mesti benci pas...pan mesti benci pas dan umno...pkr mesti benci pas umno dan pan...ppbm pun kene benci semua...politik matang bro...jarum kapir mencocok

Reply
Replies

digitalmayaApril 2, 2017 at 5:56 PM
terlampau baik sangat sampai penyelewengan@rasuah umno pun sampai tak kata apa apa cerita.. bak kata p ramlee
baik...baikk ada makna tu..

Anonymous said...

SEMUA BARUA DEDAK ROKET ADALAH PENJAJA FITNAH BODOH BERTINGKAT!

Semua barua dedak ternakan parti kafir HARBI DA-Pig yang memusuhi agama Islam dan umat Islam adalah buta, pekak, bisu dan bodoh berlapis-lapis kerana membuat dakwaan yang teramat bodoh seperti Pihak yg kena fitnah lah saman yg memfitnah...nafi dengan air lior jee...cakap jee lah takut saman takut terburai yg lebih besar...hahaha...tak payah banyak putarbelit....

Jelas puak bangang ini tidak memahami undang-undang.

Fakta:

(1) Burden of Proof (istilah undang-undang) mewajibkan pihak yang mendakwa menunjukkan bukti untuk menyokong dakwaan mereka terhadap pihak yang dituduh. Kegagalan pihak yang mendakwa untuk menunjukkan sebarang bukti kukuh boleh menyebabkan pihak yang mendakwa dihukum penjara atau denda atau kedua-duanya,

(2) Agama Islam juga mewajibkan pihak yang membuat dakwaan wajib menunjukkan bukti kukuh atau saksi yang boleh dipercayai. Pihak yang mendakwa juga perlu bersumpah dengan nama Allah dalam mahkamah Syariah. Sudah pasti pihak yang membuat dakwaan tanpa bukti atau saksi yang boleh dipercayai akan dihukum dengan berat !

Allah telah berfirman dalam Al-Qur'an:

“Mahukah Aku beritakan kepadamu, kepada siapakah syaitan-syaitan itu selalu turun? Mereka turun ke tiap-tiap pendusta yang berdosa, yang mendengar sungguh-sungguh (apa yang disampaikan oleh syaitan-syaitan itu) sedangkan kebanyakan beritanya adalah dusta.” (Surah Asy-Syu'araa' : 221-223).

Anonymous said...

Maka berdasarkan Surah Asy-Syu'araa' : 221-223 , barua-barua dedak ternakan parti kafir harbi roket dan puak munafik sekular liberal adalah adalah pendusta yang berdosa yang mendengar sungguh-sungguh apa yang disampaikan oleh syaitan-syaitan itu kerana mereka sibuk menjaja fitnah untuk memfitnah, menghina dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam semata-mata kerana PAS membela agama Islam dan hak umat Islam.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

https://youtu.be/MAdm0vBrhrs

Penyelewengan PAs di kelantan....Husam nusa

Anonymous said...

Bela ato tunggang islam?..

Anonymous said...

Kalo yg mendakwa tak de bukti berani saman lah...undang2 benarkan pihak teranaya saman pihak yg buat fitnah...bukan bertempik fitnah...fitnah...same perabgai dengan umno...

Anonymous said...

Berani saman yg jauh....takut saman yg dekat....putarbelit serban lilit..hahahahaaa...

Anonymous said...

P Pinang jawab Hadi: Peruntukan agama terbesar dalam sejarah negeri
Predeep Nambiar
Abdul-Malik-Abul-Kassim_hadi-awang_600

GEORGE TOWN: Pulau Pinang menjaga kepentingan orang Islam sejak pakatan pembangkang nasional mengambil alih pentadbiran pada 2008, kata seorang exco menjawab dakwaan PAS baru-baru ini kononnya kerajaan negeri mengabaikan rakyat.

Exco Hal Ehwal Islam Abdul Malik Abul Kassim berkata PAS membutakan mata kepada pencapaian Pulau Pinang sejak itu, jika dibandingkan kepada pentadbiran Barisan Nasional sebelum ini.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini dilaporkan berkata “sikap DAP terhadap rakyat Pulau Pinang juga terbukti” apabila “masalah rakyat (Pulau Pinang) tak boleh selesai dengan baik”.

Menjawab laporan itu, Malik berkata peruntukan Pulau Pinang untuk hal ehwal keagamaan dan sekolah Islam melonjak 300% berbanding zaman Gerakan memerintah negeri itu.

Tambahnya kerajaan Pulau Pinang hari ini turut menyerahkan tanah bernilai RM80 juta untuk pembinaan Mahkamah Syariah baharu di Jalan Scotland.

Katanya kerajaan negeri juga akan membina hospital patuh syariah pertama di Bayan Baru, yang akan mula dibina pada Mac.


“Hakikatnya, syiar Islam di Pulau Pinang subur di bawah pentadbiran DAP dan PKR.

“Sejak 2008, kerajaan pimpinan Ketua Menteri Lim Guan Eng mencontohi Khalifah Umar Abdul Aziz (Umayyah), dengan meletakkan dasar ‘amar maaruf nahi mungkar’ dan program pembasmian kemiskinan,” katanya.

Malik menambah: “Orang Melayu dan Islam akan terjaga di Pulau Pinang walau apapun pengkritik katakan.”

Presiden PAS baru-baru ini dilaporkan berkata partinya tidak akan bergabung dengan DAP, kerana DAP menentang pelaksanaan undang-undang Islam khususnya berkaitan rang undang-undang (RUU) Mahkamah Syariah yang dibentangkan oleh PAS.

PAS dan DAP memutuskan hubungan pada 2015 akibat perbalahan mengenai pelaksanaan hudud.

Sementara itu, Malik meminta PAS mengambil maklum bantahan Gerakan terhadap peruntukan hal ehwal Islam yang besar dalam belanjawan negeri.

Malik berkata Pulau Pinang memperuntukkan RM14 juta untuk pendidikan Islam tahun ini.

“Jumlah itu tidak termasuk pembinaan masjid, surau dan sekolah agama yang dibiayai kerajaan negeri, lebih besar berbanding peruntukan daripada kerajaan terdahulu.

“Pulau Pinang menjaga pembangunan pendidikan Islam, terutamanya melalui Sekolah Agama Rakyat, sekolah Kafa (Kelas agama fardhu ain), Maahad Tahfiz, pondok dan tadika agama. Semuanya dibiaya wang kerajaan negeri,” katanya.

Mengulas perkara berkaitan, Malik mengingatkan PAS bahawa Pulau Pinang tidak mengkategorikan penceramah Islam mengikut parti politik, seperti yang PAS lakukan.

“Di Pulau Pinang, kami membenarkan mana-mana penceramah dan guru untuk mengajar mengikut kemahuan mereka.

“Semasa BN memerintah Pulau Pinang, ahli parti PAS tidak dibenarkan mengajar di masjid dan surau.

“Malah, bekas pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Mohd Salleh Man, iaitu presiden Majlis Agama Islam Pulau Pinang, tidak dibenarkan mengajar pada masa itu,” kata Malik, merujuk zaman BN memerintah negeri itu.

Anonymous said...

Banyak mana bajet Pas kelantan untuk bela islam setiap tahun?..

Peumahan mangsa banjir besar di kelantan 2014 dah selesai?..

Anonymous said...

PERSOALAN YANG MENDEDAHKAN KEZALIMAN REJIM ROKET:

Mengapa peruntukan rejim roket untuk puak Kristian adalah jauh lebih besar dari peruntukan untuk umat Islam sedangkan umat Islam adalah rakyat majoriti PP iaitu 45% dan bilangan Kristian adalah sangat kecil iaitu 5% sahaja?

Menagap berpuluh kampung dan gerai perniagaan Melayu-Islam telah dirobohkan dalam negeri yang diperintah oleh rejim kafir HARBI roket sedangkan pertempatan dan gerai perniagaan kaum roket tidak diganggu oleh rejim roket ???

Bukankah ini membuktikan rejim kafir HARBI roket mengamalkan perkauman dan diskriminasi terhadap umat Islam PP walaupun beberapa ekor munafik sibuk menjilat pemimpin rejim roket?

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku kepada umat Islam dan agama Islam jika pakatan munafik liberal-kafir harbi sedangkan sekarang pun puak sesat dan menyesatkan ini sudah berani menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam secara terbuka.

Wahai umat Islam, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Peruntukan rejim kafir HARBI roket yang konon besar yang dijanjikan untuk umat Islam apabila PRU14 semakin hampir adalah satu tipu helah terdesak oleh parti kafir HARBI roket untuk menipu umat Islam supaya menyokong parti roket pimpinan puak evangelis yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Janji peruntukan besar oleh parti kafir HARBI roket ini adalah seperti gula-gula bersalut racun yang paling bisa ! Lihat sahajalah dedak cap roket yang dimakan oleh barua-barua ternakan roket telah menyebabkan barua-barua tersebut buta hati dan buta mata kerana enggan melihat kebenaran. Maka kita tidak merasa hairan melihat barua-barua dedak roket ini menghina ajaran Islam, ulama Islam dan jemaah Islam seperti PAS yang memperjuangkan agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Pembetulan komen February 11, 2018 at 3:00 PM:

Mengapa berpuluh kampung dan gerai perniagaan Melayu-Islam telah dirobohkan dalam negeri yang diperintah oleh rejim kafir HARBI roket sedangkan pertempatan dan gerai perniagaan kaum roket tidak diganggu oleh rejim roket ???

Anonymous said...

Pembetulan komen February 11, 2018 at 3:00 PM:

Kita boleh bayangkan apa akan berlaku kepada umat Islam dan agama Islam jika pakatan munafik liberal-kafir harbi berkuasa di negara kita sedangkan sekarang pun puak sesat dan menyesatkan ini sudah berani menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam secara terbuka.

Anonymous said...

Ko dah tengok statistik perobohan gerai?..gerai bukan melayu lebih banyak di robohkan kerana tak ikut perauran

Anonymous said...

Ko dah tengok statistik perobohan gerai? Oleh majlis bandaraya pulau pinang?...gerai bukan melayu lebih banyak di robohkan kerana tak ikut perayuran...rumsh yg diroboh krra kerana dibina atasctanah kerajaan...perobohan gerai dan rumah yg tak ikut peraturan berlaku di mana2.... Mungkin di kelantan dibenarkan sape2 yg nak bina rumah dan gerai dimsna2 saje...tak perlu ikut peraturan..

Anonymous said...

Kalo pas perintah malaysia pon pas tak boleh buat undang2 islam kerana perlu pinda perlemgaan dulu...mustahil pas dapat dua pertiga...lagi pon PAS dah berpecah...

Anonymous said...

Barua dedak roket 3:28 PM,

Mana statistiks kamu? Sila tunjukkan statistiks rasmi bukan statistiks syok sendiri !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Cuba ko bagi detail bajet untuk kristian...

Anonymous said...

Anon 3:32 PM,

Tidak mustahil bagi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam untuk memenangi PRU14 dan memerintah negara ini jika 65% rakyat Malaysia yang beragama Islam memberikan undi solid kepada parti Islam PAS atau sekurang-kurangnya PAS menubuhkan kerajaan campuran dengan parti yang berminat.

Jika parti Islam PAS pimpinan ulama Islam perintah Malaysia, PAS boleh melaksanakan undang-undang Islam kerana Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan telah menyatakan dengan jelas bahawa Islam adalah agama Persekutuan yang bererti Malaysia adalah negara Islam.

Perpecahan tidak berlaku dalam PAS walaupun perpecahan PAS itulah yang diharapkan dan diidamkan oleh musuh PAS siang dan malam. Yang berlaku ialah sebilangan pemimpin yang kalah dalam pemilihan agung PAS dan gagal menggulingkan pemimpin-pemimpin utama PAS telah keluar dari PAS dan bersekutu dengan parti kafir harbi untuk melemahkan atau menghapuskan parti Islam.

Tindakan puak 'pemberontak' keluar dari parti Islam menjadi kebaikan untuk parti Islam kerana parti Islam menjadi lebih kukuh dan stabil dan perpaduan umat Islam menjadi lebih kuat dan kukuh dan mampu menghadapi PRU14 dengan baik tanpa sebarang gangguan atau sabotaj dari musuh dalam selimut.

It's a blessing in disguise for Islamic party PAS !

Anonymous said...

Hanat kau ibnu!!

Anonymous said...

Statistiks ape?

Anonymous said...

Ssuatu yg mustahil 65 % akan undi pas...berpijak lah dialam nyata...hidup dlm khayalan

Anonymous said...

https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/21132/

Bajet 2018 Pulau Pinang untuk rakyat ‘marhaen’

Apekah bajet ini untuk kristian saje?

Anonymous said...

Perlembagaan telah membenarkan undang2 islam di laksanakan...adekah pakar perlembagaan telah sahkan kenyataan ko ni?...

Anonymous said...

https://alhusseyn51.blogspot.my/2015/01/penyelewengan-balak-di-kelantan-sila.html?m=1

Penyelewengan balak di Kelantan : Sila dedahkan dokumen tersebut jika benar

Anonymous said...

Anon 4:14 PM menulis Perlembagaan telah membenarkan undang2 islam di laksanakan...adekah pakar perlembagaan telah sahkan kenyataan ko ni?.

Jawapan kita:

Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan telah dengan secara jelas menyatakan Malaysia adalah negara Islam. Bahkan perdana menteri Malaysia yang bernama Dr Mahathir telah mengumumkan secara rasmi bahawa Malaysia adalah negara Islam.

Dr. Mahathir dalam ucapannya di hadapan perwakilan persidangan itu yang dihadiri oleh sebilangan besar masyarakat bukan Islam, beliau menyatakan: ``UMNO ingin menyatakan secara terang-terang bahawa Malaysia adalah negara Islam ... ''

Sumber: Utusan ONLINE

Adakah kamu masih meragui kata-kata Dr Mahathir yang menjadi pengerusi Pakatan Harapan? Jika pemimpin, ahli atau penyokong PH mempertikaikan fakta Malaysia adalah negara Islam maka mereka telah menafikan kenyataan Pengerusi PH sendiri !

Maka siapa berbohong dan siapa yang benar? Sila jawab !

Anonymous said...

Soalan untuk barua-barua dedak cap roket:

Adakah peruntukan rejim roket untuk rakyat adil jika rejim roket mengeluarkan peruntukkan RM 41 juta untuk semua sekolah dan pendidikan Islam dan RM 128.2 juta untuk sekolah vernakular dan sekolah mubaligh Kristian sedangkan 45% rakyat di negeri yang diperintah oleh rejim roket ialah kaum Melayu Islam dan 55% bukan Islam?

Mengapa rejim roket mendedahkan peruntukan untuk sekolah agama rakyat (SAR) tetapi menyembunyikan jumlah peruntukan sebenar untuk sekolah vernakular dan sekolah mubaligh Kristian?

Sila jawab !

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Aku serahkan kpd pembaca menilai sejauh mana kebenaran fakta2 yg diberikan antara ko dan aku...ade persoalan yg aku lontarkan untuk mendapat penjelasan ko tak dapat jawab sebalik nye ko merapuu...

Terima kasih...

Anonymous said...

Anon 4:20 PM,

Kita mencabar kamu untuk menjawab soalan berikut:

Apakah peranan dua pemimpin kafir HARBI roket yang bernama 'N' dan rakan mereka yang bernama Musang Moses dalam skandal memusnahkan hutan balak di kelantan sehinggakan menyebabkan banjir besar di Kelantan?

Bukankah ini menunjukkan parti kafir HARBI roket mempunyai kepakaran dalam bidang menghasilkan banjir besar dan banjir kilat di dua buah negeri?

Anonymous said...

Barua dedak ternakan parti roket kafir HARBi roket 4:59 PM telah gagal menjawab soalan-soalan kita. Sebaliknya barua ini merapu sejak jam 11:48 PM !

Jika kita menggunakan 'logik' si barua dedak roket ini dan rakan-rakan barua dedaknya iaitu 'kalau tak saman bermakna benarlah pihak yang membuat dakwaan', fakta-fakta ini adalah benar kerana parti roket takut untuk menyaman pihak-pihak yang mendedahkan fakta-fakta ini.

Anonymous said...

Setuju sesangat. Macam buat pasar kat ... nak masuk gerai oun kena tonggeng dulu. Dah macam cite alibaba bujang lapuk. Yg niaga tu org melayu so kenalah bersyukur ya.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Jangan menaruh harapan, hudud tidak mungkin boleh dilaksanakan'
Sathesh Raj, Astro Awani | Diterbitkan pada Mac 26, 2015 08:24 MYT
'Jangan menaruh harapan, hudud tidak mungkin boleh dilaksanakan'
Pakar undang-undang Universiti Malaya Prof Gurdial Singh Nijar berkata undian majoriti mudah tidak mencukupi untuk melaksanakan undang-undang berteraskan prinsip Islam itu.
KUALA LUMPUR: Undang-undang hudud tidak mungkin dapat dilaksanakan di negara ini, mahupun di Kelantan, kerana selain melanggar perlembagaan, pindaan Rang Undang-Undang itu memerlukan majoriti dua pertiga sebelum hudud dapat diluluskan.

Pakar undang-undang Universiti Malaya Prof Gurdial Singh Nijar berkata undian majoriti mudah tidak memadai untuk melaksanakan undang-undang berteraskan prinsip Islam itu.

Ini bermakna, sekalipun PAS dapat memujuk UMNO dan sebahagian daripada ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) agar berganding bahu dengan mereka untuk mengundi menyokong hudud, rang undang-undang itu masih tidak dapat diluluskan.

PAS mempunyai 21 orang Ahli Parlimen manakala UMNO 88.

PKR pula mempunyai 29 Ahli Parlimen (tetapi hanya 28 boleh mengundi kerana Ahli Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini dipenjarakan atas kesalahan meliwat pembantunya).

Ada 222 Ahli Parlimen kesemuanya dan untuk kelulusan Rang Undang-Undang hudud, PAS perlu mendapatkan sekurang-kurangnya 148 undi.

"Rang Undang-Undang hudud tidak boleh diluluskan dengan majoriti mudah kerana rang undang-undang itu sendiri salah dan akan melanggar prosedur-prosedur berkenaan dengan undang-undang jenayah dan perundangan negara," kata Gurdial.

Beliau berkata sebarang perubahan dalam Perlembagaan adalah bidang kuasa eksklusif Kerajaan Persekutuan dan bukan sesebuah negeri .

"Ini bermakna bahawa apa-apa kesalahan dalam senarai Kerajaan Persekutuan atau yang dikendalikan oleh Persekutuan jatuh bawah bidang kuasa kerajaan persekutuan.

"Perlembagaan jelas menyatakan bahawa mana-mana negeri tidak boleh membuat atau menghukum kesalahan yang termaktub dalam senarai kerajaan persekutuan," katanya lagi.

Beliau memberi contoh dalam kes kecurian, rogol dan rompakan yang boleh dihukum di bawah Kanun Keseksaan adalah di bawah undang-undang Persekutuan.

"Pertamanya, negeri-negeri tidak boleh membuat undang-undang berkaitan jenayah walaupun perkara itu dikatakan satu jenayah bertentangan Islam.

"Undang-undang hudud Kelantan dan Terengganu tahun 1993 juga jelas bercanggah dengan Perlembagaan, " katanya.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

https://m.malaysiakini.com/letters/173450

Islam agama persekkutuan...tiada disebut undang2 islam boleh dilaksanakan....umdang2 persekutuan mengikut perkara 4...

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Sekolah vernukular bukan tanggongjawab kementerian pendidikan...orang bukan islam yg banyak bayar cukai...jadi kalo kerajaan penang bagi lebih kpd sekolah itu tak jadi masalah...banyak mana untuk sekolah krustian?...peruntukan untuk islam telah melebihi dari yg diberikan oleh kerajaan gerakan...harus diingat islam dapat juga bajet dari fedefal...

Anonymous said...

Adekah 2 orang ini pembalak haram yg kaut balak di kelantan?...ato ade lesen yg diluluskan ...adekah lesen diluluskan oleh MB penang membalak di kelantan?.....

Anonymous said...

Kerajaan penang juga bagi sumbangan kepada sekolah2 kementerian pendidikan...

Anonymous said...

Kenapa hadi berani saman RCB di london kalo tak perlu saman....hihihi....kos saman mahal...tak ke pembaxiran?...

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2018/01/16/66-skandal-kerajaan-kleptokrasi-dap-pulau-pinang/amp/

Adekah skendel yg dikatakan itu menuduh sesiapa dlm dap dapat faedah?...

Kes banglo akan dibicarakan mac ni..

Lge dah kutip beratus ribu saman fitnah akhbar dan tv3... Nashrudin ketua penerangan pas pernah disaman oleh lge dipaksa memohon maaf...memalukan melayu.....

Skendel taman manggis Rahman dahlan takut berdebat dengan lge...memslukan melsyu..

Anonymous said...

YOU SAY I DREAM HUDUD TOO BIG BUT I SAY YOU THINK TOO SMALL

Jika semua umat Islam yang terdiri dari 65% rakyat Malaysia bersatu-padu memberikan undi solid kepada parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 setelah mereka melihat bagaimana parti kafir harbi dan parti munafik sekular liberal menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam di negara ini, kita amat yakin parti Islam PAS pimpinan ulama Islam boleh memenangi PRU14 dan membentuk kerajaan Islam dan melaksanakan ajaran Islam dan membela hak umat Islam di negara ini.

Hanya orang-orang yang beriman pada Allah dan RasulNya menerima semua ajaran Islam seperti Hudud yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah dengan hati yang ikhlas. Mereka tidak pernah mempertikai, menentang, mempermainkan atau menghina ajaran-ajaran Islam seperti Hudud atau menafikan hak umat Islam.

Sebaliknya, kita tidak merasa terkejut melihat puak kafir harbi dan puak munafik sekular liberal bersekutu dan bersekongkol mempertikai, menentang, mempermainkan atau menghina Hudud dan ajaran-ajaran Islam yang lain dan menafikan hak umat Islam.

Allah telah berfirman dalam Al-Qur'an:

dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir.
(Al-Maaidah 5:44)

Sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam. Allah telah berfirman dalam Al-Qur'an:

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu. (Al-Baqarah 2:120)

Persoalan:

Melihat sikap Anonymous KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak bersungguh-sungguh mempertikai dan menentang Hudud dll dan menghina dan memfitnah jemaah Islam yang memperjuangkan ajaran Islam dan hak umat Islam, kita meragui status Anonymous KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak sama ada dia kafir harbi atau munafik sekular liberal.

Anonymous said...

Barua pemakan dedak cap roket 8:12 PM menulis Islam agama persekkutuan...tiada disebut undang2 islam boleh dilaksanakan....umdang2 persekutuan mengikut perkara 4

JAWAPAN KITA:

Undang-undang Islam adalah subset yang terkandung dalam agama Islam. Apabila Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan mengiktiraf Islam sebagai agama persekutuan , maka Perlembagaan Persekutuan juga turut mengiktiraf undang-undang Islam yang terkandung dalam agama Islam.

Anonymous said...

Setelah membaca semua komen-komen yang ditulis oleh barua-barua dedak @ cybertrooper @ red bean army (RBA) ternakan parti kafir HARBI roket, kesimpulan yang kita buat ialah berbahas dengan barua-barua dedak roket adalah membuang masa sahaja sebab barua-barua ini diupah dedak untuk menjaja fitnah untuk memfitnah, menghina dan memburuk-burukkan parti Islam dan membela , memuja dan mendewa-dewakan parti kafir harbi roket yang bersikap anti-Islam seperti iklan sabun cap X.

Maka berbahas dengan barua-barua dedak ternakan adalah membuang masa kita sahaja kerana mereka tidak berminat tentang kebenaran.

Barua dedak roket would say bad things about Islamis party and ulama, because it is the only way their insignificant self can feel better than Islamic party and ulama. These barua dedak roket are dangerous because they shamelessly deceive, cheat, betray and swindle because they are paid to. Everyone wants the truth but barua dedak refuse to be honest. They would even sell their parents for dedak !

Anonymous said...

Hahahaha...fitnah yg bukan fitnah...

Anonymous said...

Dapatkan dulu tsfsiran dan pengesahan dari pskar undang2... Ko tu bukan pakar undang2... Khayal buat tsfsiran sendiri...pakar klentong...hihihihi..

Anonymous said...

Tidak ade ayat pon menentang hudud...ko ygbpandai2 buat kesimpulan...


Allah telah berfirman dalam Al-Qur'an:

dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir.
(Al-Maaidah 5:44)

Bsgaimana pula hukumnye minoriti islam di negeri kapir yg terpaksa ikut undang2 kapir?..

Anonymous said...

Bila penakut berhujjah...

Anonymous said...

Putar sana putar sini...

Anonymous said...

Dr Mahathir telah isytiharkan Malaysia adalah negara Islam semasa beliau menjadi PM Malaysia. Adakah kamu barua dedak roket 9:17 PM dan barua-barua dedak roket lain mahu mempertikai kenyataan Dr Mahathir tersebut sedangkan beliau adalah pengerusi PH dan bakal PM selepas PRU 14 ?

Tindakan kamu mempertikai Malaysia sebagai negara Islam boleh menjejaskan imej PH sendiri ! Sila beritahu siapakah yang berbohong sebenarnya. Soalan yang sama telah ditulis dalam komen diatas tetapi barua-barua dedak roket termasuklah Anonymous KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak tidak mempunyai telor takut nak menjawab soalan ini !

Come on be a man not a bapok and answer my question !



Anonymous said...

Majukan kelantan dulu buktikan pas berupaya meningkatkan kualiti kehidupan umat islam mengikut lunas2 islam...setanding dengan penang..barulah boleh dapat 65% solid undi melayu...orang kapir pon akan undi dan nak masuk islam....

Mengikut tengku mahaleel bekas ceo proton 300000 orang kelantan mencari makan diluar kelantan...

Anonymous said...

Tak salah pon istihar negara islam....tak bertentangan undang2...

Anonymous said...

Sape yg mempertikaikan bila tun madey nak istihar negara islam...pdulu pas yg pertikakan...cume aku kata kalo nak buat undang2: islam kena pinda perlembagaan dulu..kenape ko putar kenyataan aku?...

Anonymous said...

Dan mustahil pas boleh perintah malaysia...

Anonymous said...

Ko berkhayal kalo 65% solid undi pas ,pas boleh menang pru.....hihihi

Anonymous said...

Lihatlah bagaimana barua-barua dedak roket cuba mengelakkan diri dari menjawab soalan kita dalam komen 9:31 PM. Selama ini mereka bermati-matian menentang Malaysia sebagai negara Islam konon bertentangan dengan undang-undang atau perlembagaan , sekarang mereka menulis Tak salah pon istihar negara islam....tak bertentangan undang2... ! Kah... kah... kah.... kah ... kah

Wah barua-barua dedak roket terdiri dari biawak lidah bercabang ! Lidah biawak !

Sekarang kita cabar biawak-biawak ini menjawab soalan kita dalam komen 9:31 PM. Come on be a man not a bapok and answer my question !

Anonymous said...

Dan ko berkhayal ikut perkara 3(1) perlembagaan undang2 islam boleh di buat yg bertentangan dengan undang2 persekutuan...ko bukan pakar undang2 yg boleh tafsirkan undang2 dan perlembagaan...ko mesti dapatkan dulu engesahan pakar undang2... Pas kan ade pakar undang2...bila pakar undang2 kata nak buat hudud kena pinda oerlembagaan dulu tak de pakar undang2 pas yg bantah...tapi ko plak berlagak pskar tafsirkan perlembagaan ikut selera ko...hihihi...

Anonymous said...

Ko tunjukkan bukti ...

Anonymous said...

Woi barua dedak roket 9:37 PM , mengapa sifu banglo dan tuang punahsihat roket kamu menafikan Malaysia negara Islam sedangkan pengerusi PH dan bakal PM telah isytiharkan Malaysia adalah negara Islam? Siapa yang berbohong sebenarnya?

Sila jawab soalan ini , jangan banyak pulutt-belit mengelakkan diri ! Barua-barua dedak lain pula boleh tolong barua 9:37 PM jawab soalan ini !

Anonymous said...

Setakat istihar negara islam tak salah...buat undang2 islam tanpa pinda perlembagaan yg salah...bertentangan dengan perlembagaan yg ade..

Anonymous said...

Lantak dia laar...ape masalahnye?...

Anonymous said...

Negara islam tanpa undang2 islam sepenuhnye...

Anonymous said...

Wahai barua-barua dedak roket... Come on be a man not a bapok and answer my question in my 9:51 PM comment above !

Pemimpin roket berkata Malaysia adalah negara sekular bukan negara Islam tetapi pengerusi PH dan bakal PM telah berkata Malaysia adalah negara Islam. Siapa berbohong dalam isu ini !

Woi barua dedak roket, sila jawab soalan ini. Kita tahu kamu takut nak jawab kerana bimbang bekalan bulanan dedak cap roket akan dipotong !

Anonymous said...

Ape isunye negara islam ato tak islam?...dan ape bezanye negara islam ato tak islam...

Anonymous said...

Ape masalahnye?

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN February 11, 2018 at 9:56 PM,

Wahai barua-barua dedak roket... Come on be a man not a bapok and answer my question in my 9:51 PM comment above !

Pemimpin roket berkata Malaysia adalah negara sekular bukan negara Islam tetapi pengerusi PH dan bakal PM telah berkata Malaysia adalah negara Islam. Siapa berbohong dalam isu ini ?

Woi barua dedak roket, sila jawab soalan ini. Kita tahu kamu takut nak jawab kerana bimbang bekalan bulanan dedak cap roket akan dipotong !

Anonymous said...

Isu ye undang2 islam tak mungkin dapat dilaksanaka kerana pas tak de peluang nak perintah malaysia...

Anonymous said...

Pindaan Ruu 355 yg kecik je pon tak boleh selesai...

Anonymous said...

Wah barau-barua dedak roket takut nak jawab soalan dalam komen 9:58 PM ini. Semua barua-barua dedak berdolak dalih mengelakkan diri dari menjawab soalan yang sangat mudah ini ! Sikap pengecut yang amat memalukan ! BMenghabiskan dedak cap roket sahaja !

Anonymous said...

Negara islam kerana didiami ramai dan ade sebagian hukum islam sistem sekular...tak de ape isu pon...tak timbul sape bohong tak bohong...

Tak de istilah rasmi negara islam..hanye panggilan ...

Anonymous said...

Dari mana datang istilah negara islam?...ape definasi negara islam?...

Anonymous said...

Kalo tun nak sebut malaysia negara islam adekah satu kesalahan?

Kalo lge nak sebut negara sekular adekah satu kesalahan?...

Tolong jelaskan...

Anonymous said...

Tapi mimpi dan angan2 mat jenin je lah pas nak menang pru dan perintah malaysia dengan gagasan sejahtera...hihihi...cita2 besar...

ted manoff said...

Walawehhh..tuan ibnu masih bermimpikah..tak sangka pulak komen begitu byk utk posting kali nii..insaflah tuan ibnu..Tua dahh..amboii tuan ibnu dlm bencii program hiburan ajl tapii kaki tetap bergoyang mengikut irama..kahkahkah..

ahok pineng dera amah said...

11 FEB: Pembantu rumah warga Indonesia yang diselamatkan petang semalam selepas dipercayai didera majikannya di sebuah rumah di Taman Kota Permai 2, Bukit Mertajam meninggal dunia petang tadi.

Perkara itu disahkan Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abd. Hamid yang memaklumkan mangsa meninggal dunia di Hospital Bukit Mertajam (HBM) kira-kira pukul 4.45 petang tadi.

Difahamkan, hasil bedah siasat awal mendapati kematian mangsa yang dikenali sebagai Adelina, 21, itu adalah disebabkan sesak nafas.

Petang semalam, polis menyelamatkan amah berkenaan hasil laporan orang awam selepas melihat mangsa dalam keadaan lemah terbiar di luar sebuah rumah.

Ketika diselamatkan, mangsa juga dikesan mengalami kecederaan pada beberapa bahagian badan termasuk ada luka yang bernanah dan dibawa ke HBM untuk rawatan lanjut.

Siasatan awal juga mendapati mangsa yang baru beberapa bulan bekerja di rumah itu turut dibiarkan tidur di luar rumah bersama anjing selain tidak diberikan makanan.

Sehubungan itu, polis menahan dua beradik masing-masing wanita dan lelaki berumur 36 dan 39 tahun yang dipercayai majikan pembantu rumah berkenaan selepas mereka hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) SPT untuk memberi keterangan 8 malam semalam.

Kes disiasat dibawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

Anonymous said...

Nafi sana nafi sini...pusing sana pusing sini...fitnah tapi tak payah saman..berlagak pakar perlembagaan...nak samakan kes 66 skendel DAP yg hanye kelemahan pengurusan dengan kes hadi terima sedekah haram 90 jota dari najib...soalan hadi nak 5 negeri tak dijawab....khayal nak dapat 65_% undi nak perintah mesia plak...2 ekor manusia tebang balak sebabkan banjir besar di kelantan ...soalan siapa yg lulus tak dijawab... persoalkan siapa bohong istihar negara islam yg bukan isu utama...

Anonymous said...

Moga pas sebagai pejuang menegakkan islam akan dirahmati dan mendapat kemenangan dan islam akan terus bersinar kepada penentang pejuangan islam itu hak kamu menentang walaupun kamu telah diberi hidayah dan kebenaran moga kamu puak penentang perjuangan islam kembali kepada islam beriman pads allah tuhan sekian alam maha pencipta lagi maha mengetahui.

Anonymous said...

Insyallah undang2 islam akan dilaksanakan muga kita semua akan dapat berkat diatas perlaksanaan hukum hudud. Bagi puak penentang perjuangan islam ini mungkin kejayaan pada mereka walaupun hakikatnya mereka tahu itu kerugian tapi kerana cintakan dunia mereka menentang. Moga penentang akan jadi penyokong ameeen

Anonymous said...

Hj husam dedahkan lah apa pun semua itu dia buat dia tuduh dia jugak yg jawan org klantan dah kenal siapa hj husam. Tapi klu ada yg nak percaya terpilang . Bila terkeluar gambar pan berpakat dengan umno hj husam pun cipta ada rakaman pulak. Dulu kata pas dapat 90juta tapi skrg buat cerita lain pulak. Lpas ni husam akan buat kacau kat ceramah dia sendiri lpas tu buat tuduhan pada parti lawan hj husam dah ambik semua skrip umno. Klu macai pan pandai berpolitik cuba ingat kembali apa yg umno buat kat pas dulu lpas tu ikut apa yg akan pan klantan akan buat kat pas skrg. Umno pulak akan biarkan dan jlnkan kerja untuk tawan klantan.

Anonymous said...

Kerajora bapuk carik makan dengan buat kekecuhan supaya nampak mcm ph saja pejuang rakyat tapi rakyat dah tahu sapa ph. Kami pejuang reformasi tidak akan menyokong ph sekiranya ph masih mahu angkat tun m sebagai pm. Lebih baik bagi pada azmin atau pemimpin yg lain yg boleh dipercayai. Boleh percaya ke tun m akan serah kuasa pada anuar ibrahim.

Anonymous said...

Rafizi dah meng kaki fitnah kamu ni dah tentu banyak dapat dedak sebab beria2 sangat walaupun isu yg dah org tahu fitnah. Hj husam benci pas sebab tak dapat jb mb klantan dan dia akan buat apa pun untuk kalahkan pas bukan sekadar fitnah tapi macm2 lg sehingakan benda yg tidak terfikir oleh kita. Kamu ikutlah siri pendedahan hj husam nescaya akhirnya kamu sendiri akan malu. Kamu dlm pas dah tahu lama tapi apa pun doakanlah moga allah memberi pada perjuangan islam.

Anonymous said...

Kamu tuduh takda bukti lepas tu suruh saman itu dulu umno selalu buat lepas pru senyap. Skrip guna semula dari pakar propakanga ph. Moga kamu akan bertemu kebenaran.

Anonymous said...

Dah pas taknak saman kamu buatlah dakwaan ni nak desak org saman ingat pas tak tahu permainan kamu. Buatlah dakwaan kemukakan bukti. Kenapa pemimpin ph suka sangat paksa pas saman ikut paslah nak saman ke tak tuduh pas takut kamu yang takut pulak. Klau ada bukti kenapa takut.

Anonymous said...

Mari buat repot salah laku pemimpin pas pemimpin kata ada bukti tapi kena cipta bukti dulu walaupun palsu.asal pas dikerjaka fitnah perlu org bukan tahu

Anonymous said...

Kamu sedap komen aja tapi apa pun takda sebab janji dapat dedak. Jangan risau klu pas perintah semua negeri akan aman dan damai semua agama ada hak masing2 islam tidak menafikan hak bukan islam. Agama kamu agama kamu agama kami islam tetap islam.

Anonymous said...

BERUA-BARUA DEDAK TERNAKAN PARTI KAFIR HARBI ROKET TERDIRI DARI PUAK MUNAFIK SEKULAR LIBERAL DAN PUAK KAFIR HARBI. BUKTI:

Barua-barua dedak roket ini bersungguh-sungguh menentang, menghina, mempermainkan, mempertikai, memfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam seperti Hudud dan ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS yang berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam.

Lihatlah komen-komen baru dedak cap roket di atas yang sangat jelas menghina dan menentang ajaran Islam seperti Hudud yang bererti mereka menentang ajaran Islam yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah. Mereka tidak mahu negara Islam dan kerajaan Islam ditubuhkan di negara umat Islam yang menjadi rakyat majoriti (65%). Bahkan mereka menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam.

Mereka amat bergantung kepada kaum kafir yang merupakan 35% rakyat seolah-olah tanpa kaum kafir, kerajaan tidak boleh ditubuhkan di negara ini. Mereka seolah-olah tidak percaya kepada kuasa dan janji Allah.

Sebaliknya barua-barua dedak roket ini berdiam diri dan tidak menulis sebarang komen untuk membantah atau mengutuk tindakan pemimpin-pemimpin parti kafir HARBI roket menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan tindakan puak Kristian mengisytiharkan matlamat-matlamat gereja dan organisasi dakwah Kristian secara terbuka seperti Johor for Jesus, KL for Jesus atau Subang for Jesus dll. Mereka seolah-olah merasa gembira jika negara ini menjadi negara Kristian.

Maka kita tidak merasa hairan melihat barua-barua dedak roket ini tidak pernah membantah atau mengutuk tindakan pemimpin-pemimpin parti kafir HARBI roket mendesak pihak berkuasa memberi kebebasan kepada umat Islam untuk murtad tanpa sebarang halangan dari pihak Islam.

Dan barua-barua dedak roket ini tidak pernah membantah atau mengutuk tindakan pemimpin-pemimpin parti kafir HARBI roket mempromosi pesta arak secara terbuka dan menyokong dan membela LGBT dll!

Maklumlah barua-barua dedak roket tidak akan menggigit tangan puak evangelis dalam parti kafir HARBI roket yang menyuap dedak ke dalam mulut mereka.


SERUAN KITA UNTUK UMAT ISLAM

Sesungguhnya umat Islam tulen yang cintakan Allah dan RasulNya mengamalkan, membela dan memperjuangkan ajaran Islam dan hak umat Islam, memuliakan ulama Islam, menyokong jemaah Islam seperti parti Islam PAS memperjuangkan dan membela agama Islam dan hak umat Islam, memperkasakan dan memartabatkan undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah , menyokong pembentukan negara Islam dan melakukan kebaikan dan menentang kemungkaran dan kesesatan.

Wahai umat Islam, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 supaya PAS boleh membentuk kerajaan Islam yang berani membela agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Pembetulan komen February 12, 2018 at 11:22 PM:

Lihatlah komen-komen yang ditulis oleh barua dedak cap roket di atas yang sangat jelas menghina dan menentang ajaran Islam seperti Hudud yang bererti mereka menentang ajaran Islam yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah. Mereka tidak mahu negara Islam dan kerajaan Islam ditubuhkan di negara umat Islam yang menjadi rakyat majoriti (65%). Bahkan mereka menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam.

Anonymous said...

Moga pemimpin dan penyokong pan dan ppbm lebih berani menegakkan islam utamakan islam bukan islam dibawah telunjuk dap. Kepada penyokong pan dan ppbm dan umat islam dalam pkr desak pemimpin kamu utamakan islam bukan nak ke putrajaya islam ditinggalkan. Ramai yg komen ternyata dari golongan anti islam dari komen mereka ternyata terang lagi bersuluh takkan kamu yg islam menyokong mereka yg anti islam. Dunia akhir zaman islam ditindas dan puak antu islam bersatu untuk musnahkan islam kita perlu tingkatkan ilmu dan iman untuk mematahkan fitnah dan kebiadapan mereka. Moga semua umat maknusia kembali kepada islam sebenar.

Anonymous said...

Sudah dua hari Tuan Admin menyepi..

Mudah-mudahan apa jua urusan Tuan di permudahkan dan bersabar menghadapi nya.

Ibnu Hasyim said...

A-hamdulillah akan sambung lagi. T.kasih.

Anonymous said...

Alhamdulilah in syaa allah islam makin diterima moga perjuangan menegakkan dan mendaulatkan islam akan terus berjalan hingga ke akhirat ameen. Pada puak penentang moga keindahan islam akan dapat kamu temui kerana penentangan kamu adalah jalan untuk menemui kebenaran islam seperti mereka2 yang telah ditemukan dengan kebenaran islam.

Sahra in Dubai said...

Assalamualaikum siapa tau bisa membantu anda. Dan aku mau cerita kisah nyata dalam kesuksesan aku selama ini. Aku dulu anak petani 3 bersaudara aku anak ke 3, 3tahun lalu orang tuaku pusing karna banyak hutangnya gara-gara aku di sekolahkan sampai lulus kuliah, tapi aku diam2 mencari cara supaya semua hutang orang tuaku bisa terlunasi. Waktu itu aku buka-buka facebook aku dapat website https://pesugihanputihislamia.blogspot.co.id/2018/01/pesugihan-putih-islami-uang-ghaib.html?m=1. aku buka di google. Alhamdulillah sekarang orang tuaku tidak punya beban lagi sama orang. Awalnya memang takut hubungi nomer beliau karna kata orang larangan agama. Setelah dengar arahan mbah suroto ternyata bukan juga jalan sesat. Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana ghaib, anka ghaib togel, jampi pelet, dll tergantung dari keyakinan kita juga dan tidak ada namanya tumbal. Mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 terima kasih..




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails