Wednesday, January 10, 2018

UMNO-PAS Berkhalwat, PPBM Kena 'Liwat' -Dr Norvandri H/Basri



Kenyataan Timbalan Presiden Pakatan Harapan, Tan Sri Muhyiddin Yassin menuduh  UMNO dan PAS sedang 'berkhalwat' jelas menunjukkan keterdesakannya yang semakin tenggelam sebaik menyertai blok pembangkang.


Ahli Panel Pemikir Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Dr Norvandri Hasan Basri  berkata, Muhyiddin nyata kecewa apabila PAS enggan bekerjasama dengan Pakatan  Harapan dan lebih mesra bersama UMNO.

Malah, Dr Norvandri menggelarkan bekas Timbalan Presiden UMNO itu sebagai  individu tidak berprinsip kerana bekerjasama dengan DAP yang selama berada  didalam UMNO sebelum ini disifatkan Muhyiddin sebagai parti paling rasis.

"Dan sekarang, Muhyiddin Yassin telah melanggar segala yang diperkatakannnya itu apabila bersekongkol dengan parti cauvinis DAP.
"Ini bukan berkhalwat lagi tetapi meliwat prinsip sendiri. Manakala PPBM dan DAP  sedang meliwat sesama sendiri!" tegas Dr Norvandri dipetik kenyataan disiarkan  portal berita.

Muhyiddin ketika Konvensyen Pakatan Harapan berucap, "PAS yang sebelum ini  menunjukkan minat untuk bersama kita sudah pun terpisah, tidak bersama kita dan  nampaknya mereka pun sedang berkhalwat dengan UMNO”.

Kata Dr Norvandri, orang ramai tidak pernah melupakan kata-kata Muhyiddin  menyifatkan mana-mana orang Melayu yang bekerjasama dengan DAP sebagai  pengkhianat bangsa dan hanya menjadi kuda tunggangan DAP semata-mata.

Berikut merupakan antara pengakuan Muhyiddin terhadap DAP:
  1. Kemenangan DAP di Pulau Pinang serta mendominasi kerajaan pembangkang di  Selangor seolah-olah memberikan lesen paling besar kepada PARTI PALING RASIS ini untuk menyerlahkan sikap cauvinis melampau.
  2. DAP dengan tanpa segan silu membuat kenyataan demi kenyataan menghina Islam  dan orang Melayu. Daripada soal kedudukan Raja-raja Melayu, hak istimewa orang  Melayu, kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan, segala-galanya cuba  dipertikai dan dirobek satu demi satu oleh parti DAP.
  3. DAP langsung tidak menghormati institusi Raja-raja Melayu, menghina pegawai- pegawai kerajaan yang majoritinya berbangsa Melayu, mencerca pasukan keselamatan dengan penghinaan yang keterlaluan, mempertikai institusi penguatkuasaan,  menjatuhkan wibawa institusi kehakiman dan memperkuda sekalangan orang Melayu  dengan tujuan mendapatkan kuasa bagi diri mereka sendiri.
  4. DAP tidak pernah melihat apa-apa kebaikan yang ada pada orang Melayu dan  Islam. Bagi DAP, walaupun ia mendakwa ia parti demokratik pelbagai kaum, dari  dahulu hingga sekarang DAP hanya dipimpin dari keluarga tertentu dalam kelompok  tertentu dari kaum tertentu sahaja.

Mengulas lanjut mengenai ucapan Muhyiddin di Shah Alam, Ahad lepas, Dr Norvandri berkata Muhyiddin adalah individu paling kecewa sekali dalam kalangan ahli Pakatan Harapan kerana tidak dicalonkan sebagai Perdana Menteri,  sebaliknya nama Tun Dr Mahathir Mohamad pula diangkat.

"Apa tidaknya, nama beliau diangkat menjadi calon Perdana Menteri oleh Mahathir dan partinya dipermulaan episod penubuhan parti PPBM.
"Tetapi kini, nama beliau hilang entah ke mana," ujarnya sambil menyoal samaada  Muhyiddin akan kembali 'u-turn' kepada UMNO.
- mD

Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

2 comments:

Anonymous said...

Konon menuduh orang lain berkhalwat tetapi rupanya parti liberal dan parti kafir harbi ditangkap basah kerana meliwat dalam hotel. Mike Sabun telah menjadi contoh romeo Syiah menggoda bini orang dalam hotel.

Anonymous said...

Pemimpin parti liberal dalam Pakatan Haprak terdiri dari kaum sotong yang takut membela agama Islam dan umat Islam di waktu kepala bapak parti kafir harbi roket menghina ajaran Islam dan menindas umat Islam demi menjaga hati kepala bapak kafir harbi.

Sotong-sotong liberal ini hanya berfungsi sebagai boneka dan khadam kepada parti perkauman kafir harbi roket.

Sesungguhnya mereka adalah pengkhianat yang berbahaya kepada agama Islam dan umat Islam.

Apakah peranan kita sebagai umat Islam? Marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails