Tuesday, January 09, 2018

Seks Haram Jadi Punca Pembunuhan Ini..




SEKS haram, atau najis zina menjadi punca pembunuhan ini.. Padah yang  menimpa seorang lelaki di Indonesia apabila dibunuh oleh isterinya ketika sedang asyik melakukan hubungan seks dengan adik iparnya sendiri.


Dalam kejadian di sebuah rumah di Jalan Sekata, Medan, Sumatera Utara, Khamis lalu, mangsa dikenali sebagai Hendra, 34, maut akibat ditikam di bahagian kemaluan menggunakan pisau pemotong sayur oleh isterinya, Hajijah, 32.
Lapor portal Pos Kota News, Hajijah dikatakan tidak dapat menahan emosi setelah melihat suaminya itu berdua-duaan di bilik rumah mereka bersama adik kandungnya sendiri, Yani, 30 dalam keadaan mengaibkan.
Kemudian berlaku pertengkaran antara kedua pasangan itu sebelum Hajijah melulu ke dapur mengambil pisau lalu menghunus ke bahagian kemaluan hingga mangsa mengalami pendarahan teruk.
Difahamkan, Hajijah menikam bertubi-tubi di bahagian peha sebelum mengerat kemaluan suami itu.
Ketika Hendra menjerit kesakitan, Hajijah turut mengambil tindakan sama dengan menjerit meminta tolong jiran tetangga namun suaminya itu dilaporkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital.
Hajijah bagaimanapun cuba berdalih kepada penduduk setempat mengatakan kejadian itu berpunca akibat daripada tindakan suaminya yang cuba membunuh diri.
Namun temberang wanita berkenaan terbongkar selepas saksi kejadiaan, Yani yang juga merupakan seorang janda, menceritakan kejadian sebenar kepada pihak polis.
Difahamkan, hubungan Hajijah dan Hendra mulai rengang sejak sebulan lalu selepas wanita itu menemui mesej intim seorang wanita di telefon bimbit suaminya.
Apa yang mengejutkan Hajijah adalah wanita itu sebenarnya adik kandungnya sendiri, yang hidup membujang selepas kematian suaminya selain tinggal bersebelahan dengan rumah mereka.
Sementara itu, polis Sektor Medan Barat, Revi Nurvelani berkata suspek memilki anak berusia lima tahun dan masih menyiasat motif sebenar pembunuhan itu dengan mengambil keterangan saksi kejadian. (IH)
Sekilas Mengenai Bahaya Zina.
Zina adalah sebuah perbuatan yang dilarang keras dalam Islam. Namun dalam realitas saat ini banyak praktik zina dilakukan bahkan sudah tidak lagi muncul rasa malu. Orang terang terangan mengajak seseorang melakukan perbuatan keji tersebut. Padahal Allah dan Rasulullah sudah menegaskan bahaya zina yang amat besar itu.
Berikut beberapa bahaya zina berdasarkan Alquran dan hadis
1. Setingkat dengan Membunuh
Untuk melihatnya, adalah bernilai amalan zina-beratnya-tahap pembunuhan. Oleh itu, Allah membawa mereka berdua di dalam Al-Qur'an dan juga Rasulullah dalam hadithnya.
Al-Imam Ahmad berkata: 
  • "Saya tidak mengetahui dosa-dosa selepas dosa membunuh jiwa-lebih besar daripada dosa."
Dan Allah mengesahkan larangannya dalam firman-Nya: 
  • "Dan orang-orang yang tidak menyembah tuhan-tuhan lain dengan Allah dan janganlah membunuh jiwa yang Allah melarang (membunuh dia) melainkan dengan hak (alasan), dan tidak zina, siapa pun yang melakukannya, (pembayaran balik) dari dosa-dosanya, (iaitu) akan menjadi dua kali lipat adzab baginya pada Hari Penghakiman dan dia akan kekal dalam adzab, dalam keadaan penghinaan kecuali mereka yang bertaubat ... "(Al-Furqan: 68-70).
Dalam ayat tersebut, Allah menggandengkan zina dengan syirik dan membunuh jiwa, dan vonis hukumannya adalah kekal dalam adzab berat yang berlipat ganda, selama pelakunya tidak menetralisir hal tersebut dengan cara bertaubat, beriman dan beramal shalih. 


2. Perbuatan Keji
Allah SWT berfirman, 
  • "Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina adalah kekejian (fahishah) dan jalan yang buruk." (Al-Isra ': 32).
Di sini Allah menerangkan kejahatan amalan perzinaan dan perkataan "fahisyah" yang bermaksud tindakan kejam atau kotor yang telah mencapai tahap yang tinggi dan boleh diakui oleh kejahatannya oleh mana-mana orang yang bijak walaupun oleh kebanyakan haiwan.


Seperti yang disebutkan oleh Al-Bukhari di Sahihnya dari Amr bin Maimun Al-Audi, beliau berkata: 
  • "Saya telah melihat-dalam zaman kejahilan-kera laki-laki yang melakukan perzinaan dengan kera perempuan. Kemudian datang kawanan monyet di sekeliling mereka berdua dan membunuh mereka. "
3. Seburuk-buruk Jalan.
Kemudian Allah juga memberitahu kita bahawa amalan perzinaan sama buruknya dengan jalan; kerana ia adalah cara kehancuran, kehancuran dan penghinaan di dunia, azab dan hukuman di akhirat.


Dan sejak berkahwin dengan isteri-isteri bapa adalah perbuatan yang sangat buruk, Tuhan secara khusus memberikan "kecacatan" tambahan untuk mengamalkan isteri kepada ibu bapa.

Allah berfirman: 
  • "Sesungguhnya perbuatan itu sangat jahat dan dibenci oleh Allah dan cara yang paling buruk" (An-Nisa ': 22).
4. Melampaui Batas.

Allah SWT berfirman, 
  • "Dan orang-orang yang menjaga kemaluannya, kecuali terhadap isteri atau hamba mereka yang ada, maka mereka benar-benar tidak memfitnah. Barangsiapa yang mencari orang-orang yang berada di belakang mereka, adalah orang-orang yang melampaui batas. "(Al-Ma'arij: 29-31).
Hasil carian imej untuk simbolik zina

Oleh itu, Allah memerintahkan Rasulullah untuk memerintahkan orang-orang yang beriman untuk menjaga mata dan kelamin mereka, dan memberitahu mereka bahawa Allah selalu menyaksikan perbuatan mereka.
  • "Dia mengetahui mata pengkhianat dan apa yang tersembunyi oleh hati." (Ghafir: 19).
Dan kerana dasar perzinaan kejam ini dari mata, maka Allah lebih memilih perintah untuk menghidupkan mata sebelum perintah untuk menjaga alat kelamin.

Kerana banyak malapetaka besar yang berasal dari pandangannya; seperti api api yang hebat adalah percikan kecil.

Pada mulanya hanya pandangan, maka fantasi, kemudian langkah nyata, maka ada bencana yang merupakan kesilapan besar (perzinahan).

Sekian.


5 comments:

Anonymous said...

NGO dan parti liberal dan kafir harbi mempromosi kebebasan melakukan kesesatan, murtad dan kemungkaran seperti zina dan pesta arak kerana mereka percaya setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu konon.

Puak liberal dan puak kafir harbi adalah tentera dajjal yang mahu menyesatkan umat Islam di negara kita.

Anonymous said...

Negara kita akan ditimpa malapetaka jika :

1. suami jadi PM dan bini jadi TPM

2. kafir harbi dan munafik menjadi PM dan TPM

3. Boneka parti roket menjadi PM dan TPM.

Oleh sebab itu, marilah kita undi parti Islam PAS untuk membela hak agama Islam dab umat Islam.

mahligai seni said...

Sedapnya mengutuk. Kahkahakahah... Wei, ingat sikit. Muhasabah diri sendiri tu juga ya.

Anonymous said...

Woi mahligai cermin muka kamu sendiri sebelum kamu mengutuk orang. Pemakan dedak cap roket penjaja fitnah.

Anonymous said...

Wah perang antara parti komponen Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi roket telah bermula selepas MahaFiraun ditabalkan menjadi PM.

Bagaimana MahaFiraun boleh menjadi PM tanpa menjadi ahli parlimen? Pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak sudah jadi bodoh akibat makan dedak cap roket.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails