Monday, January 08, 2018

Si 'Punca Masalah' Mengapa Dicalon Jadi PM? -Nik Abduh

Nik Abduh Nik Aziz

KUALA LUMPUR – Mengapalah mereka memilih punca segala masalah negara dulu sebagai pengganti. Ini nak selesaikan masalah atau nak merayakan masalah?

Persoalan dibangkitkan anak bekas Mursyidul Am PAS, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu ditujukan kepada Pakatan Harapan yang mengumumkan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri pembangkang.
Nik Mohamad Abduh yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat berkata, pihak yang bersalah dalam perkara yang sangat mencelarukan rakyat tersebut adalah pemuja Mahathir dalam Pakatan Harapan.
“Tak rasa berdosakah menyusahkan orang tua tu? Semakin hari semakin berani melanggar garis agama? Tak bolehkah kita biarkah dia ambil rehat meniti hari tuanya berteleku di tikar sejadah memohon keampunan dan rahmat Allah yang luas di talian ajal yang pasti?
“Pemuja Tun (Mahathir) terlalu naif kudrat sampai terus bertongkat dengan ilusi lampau,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook baru-baru ini.
Pucuk pimpinan Pakatan Harapan dalam satu konvensyen semalam mengumumkan Mahathir calon Perdana Menteri sementara walaupun mendapat bantahan akar umbi Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Amanah Negara (PAN).
Hasil carian imej untuk mahathir
Mahathir diberi ‘fast track’ menjadi Pengerusi Pakatan Harapan hanya selepas beberapa tempoh menyertai gabungan parti pembangkang tersebut melalui parti baharunya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
Sejak itu, Mahathir dipergunakan dengan cemerlang oleh Pakatan Harapan yang diketuai DAP yang memperjuangkan pembentukan negara sekular dan liberal total di Malaysia untuk menarik sokongan kaum Melayu kepada mereka.
Sementara itu, Nik Mohamad Abduh dalam kenyataan lain di Facebook hari ini menyindir Parti Amanah Negara (PAN) kerana sedang berasa marah, sedih dan bungkam dengan keputusan konvensyen Pakatan Harapan semalam.
“Kerana diisytiharkan dengan jumlah kerusi yang sedikit sesudah mereka ketawa memperlekeh PAS mengisytiharkan diri bertanding di mana saja kerusi yang dimahunya. Sedih sang malang (PAN). Ketawa sang maling (Mahathir),” katanya.
PAN yang merupakan parti serpihan PAS mendapat pengangihan terendah kerusi Parlimen untuk ditandingi Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Umum Ke-14. –MYNEWSHUB.CC

Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

13 comments:

Anonymous said...

diri sndiri tkde yg nk calonkn dia jadi PM... sebok kn org lain.. nik abodo dari pasu bunga dh jadi mangkok taik dh..

Anonymous said...

Yang pasti apa-apa pun PAN tertonggeng macam kera lutong. Baca bawah ni saya petik dari blog semut hitam. Kredit Semut Hitam

http://semuthitam80.blogspot.my/2018/01/pan-johor-bengkak-kena-kencing.html?m=1

PAN JOHOR BENGKAK KENA KENCING!!!

Kesian! Malang sungguh nasib yang menimpa puak PAN Johor ni. Kena maki dengan bekas rakan seperjuangan dah sekian. Didakwa menjadi parti Ternakan DAPigs pun dah sekian juga.

Tapi akhirnya pengorbanan yang telah ditonjolkan selama hari ini sehingga dilabelkan sebagai Pengkhianat kepada PAS lansung tidak dihargai oleh pemimpin puak Pakatan Haprak tu.

Sebaliknya, mereka pulak yang dipaksa supaya tunduk kepada ketetapan yang telah dibuat. Sekarang, diorang pulak yang diberi tekanan supaya menjadi lembu yang telah dicucuk hidungnya.

Maka sebab itu PAN Johor memboikot Konvensyen Pakatan yang berlangsung hari ini berikutan tidak berpuas hati dengan pembahagian kerusi Parlimen sesama parti - parti gabungan pembangkang itu.

Pekara itu disahkankan Pengerusi PAN Johor berkata tindakan itu diambil kerana partinya hanya diberi dua kerusi Parlimen sahaja untuk bertanding di dalam Pilihan Raya Umum ke-14 akan datang.
"Kita minta lima kerusi Parlimen tapi dapat dua kerusi, Parit Sulong dan Pulai saja. Kita ingat tak payah datang. Semua pemimpin Amanah Johor tak datang," katanya memetik laporan sebuah portal.
Dilaporkan PH telah memuktamadkan soal pembahagian kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia di antara empat parti menerusi mesyuarat yang berakhir kira-kira 8.30 malam tadi.

Ketidakpuasan hati itu timbul selepas PAN dilaporkan hanya mendapat dua kerusi Parlimen sahaja di Johor, manakala PPBM dibenarkan bertanding 10 kerusi, PKR 8 dan DAPigs pula 6 kerusi.
"Kita nak setimpal seperti apa yang komponen lain terima. Kita sama-sama bangunkan PH di Johor ini dan hubungan ini bermula telah lama dulu sejak Pakatan Rakyat lagi.
"Kita juga berkorban dengan meninggalkan PAS dan menubuhkan Amanah demi bersama PH. Jadi sekurang-kurangnya kita mahukan angka yang setimpal dan seimbang dengan rakan komponen lain.
"Kita bukan minta banyak kerusi, cuma lima. Tapi akhirnya dapat dua saja. Itu yang kita tak puas hati," kata sumber sebuah portal yang merupakan seorang pemimpin PAN.
Dikatakan dalam mesyuarat malam tadi juga, PH sudah memuktamadkan calon perdana menteri dan timbalannya, iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, dimana ia akan diumumkan di dalam konvensyen PH hari ini.

Anonymous said...

Nik abduh elok kerap sikit buat tahlil atau kenduri arwah pada nik aziz..

Jadi anak yg soleh supaya dapat membantu arwah bapa. Jangan jadi anak derhaka menyokong penyamun.

Nik abduh calon pinjaman di pasit mas sudah ditolak pafa pru akan datang, kemungkinan tidak dicalon semula kerana semua kawasan tidak lagi mahu menerima calon luar.

Peringkat awal dikatakan akan berpundah ke kawasan rantau panjang tetapi selepas menerima kata dua dari pas rantau panjang...nik abduh tidak dicalonkan semula kecuali kalau dikutip jadi calon umno.

Anonymous said...

tak payahlah nak menyibuk masaalah parti orang lain...PAS pun tak betul,.makan dedak

Anonymous said...

nik aziz dkenang sebagai ulamak.,,malangnya nik aboduh sebagai
ularr,.mak

Anonymous said...

Sebahagian masalah rakyat Malaysia sekarang.
1.GST
2.1MDB
3.Minyak dah tak ada subsidi.
4.Perbelanjaan Kerajaan terus meningkat walaupun keadaan ekonomi negara merosot.
5.Tanah sudah banyak terjual kepada Negara China.
6.Kes rasuah dan penyalahgunaan kuasa berleluasa.FELDA .MARA.
Apakah semua masalah ini di buat oleh Dr Mahatir,semua masalah dibuat oleh Najib,Zahid,Rosmah dan ia disokong oleh Hadi sendiri.Orang PAS kata semua ini adalah fitnah tetapi ia adalah realiti yang sedand berlaku dan telah berlaku.

Anonymous said...

Kenapalah bodoh sangat Nik Abduh ni,semua orang tahu akan kesusahan sekarang adalah akibat kebodohan Najib dalam menguruskan dah mentadbir negara.

Anonymous said...

Wah MahaFiraun telah disucikan dari semua dosa skandal wang kerajaan berskala besar, dosa ISA, dosa bunuh ulama Islam dan orang kampung yang tidak bersalah dll oleh tuang guru kafir harbi roket sebaik sahaja menjadi ahli Pakatan Haprak.

Eloklah tu MahaFiraun bersekongkol dengan rejim roket kencing kaum Melayu. Penjilat dedak roket hanya tahu membela kejahatan boss.

Anonymous said...

Kenapalah macai-macai ternakan Pakatan Haprak terlampau bodoh sehingga mereka menyokong semua kejahatan Pakatan Haprak pimpinan puak evangelis dalam parti kafir harbi roket yang telah menghina ajaran Islam dan menindas umat Islam seperti merobohkan berpuluh kampung dan gerai perniagaan Melayu Islam dll.

Apa nak dihairankan puak macai telah makan dedak kangkang kit sial maka mereka jadi buta perut, buta hati dan bodoh bertingkat.

Anonymous said...

Wou macai roket bodoh 12:39 am... siapa lantik najib jadi pm?

Anonymous said...

Mana bukti PAS makan dedak? Dakwaan tanpa bukti adalah ditnah!

Woi macai roket bangang bertingkat 11:55pm sila jawab.

Anonymous said...

Kit sial, jijah , mike sabun dan mahaFiraun adalah ular sawa yang pandai putar belit kencing rakyat.

Anonymous said...

Woi macai dedak roket .... berhentilah dari menjilat sifu kafir harbi dan memfitnah ulama Islam.

Bila kau mati, mengapa keluarga kau tak panggil sifu roket uruskan jenazah kau?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails