Tuesday, January 09, 2018

Rebut PM, W/Azizah Bertegang. 3 Carafikir Tun M.





DIFAHAMKAN dalam mesyuarat Pakatan Harapan untuk membincangkan calon Perdana Menteri berlaku ketegangan antara Wan Azizah dengan Mahathir. Awalnya Wan Azizah berkeras mahu Anwar menjadi Perdana Menteri. 

Akhirnya dia mengalah dan bersetuju Tun M menjadi PM Ke 7 manakala Anwar akan menjadi Perdana Menteri ke 8 sementara menunggu pengampunan dari Yang DiPertuan Agung.
Pokoknya Tun M memang hebat. Dia berjaya menjinakkan mereka yang satu ketika dulu adalah musuh ketatnya iaitu Lim Kit Siang, Mohammad Sabu termasuk Wan Azizah. Apatah lagi Wan Azizah, suaminya dipecat dan dipenjarakan oleh Tun M. Malah Anwar mendakwa dia dtelanjang, diaibkan bahkan dikasari sampai lebam mata kerana kezaliman Mahathir.
Memang Mahathir hebat. Kini segalanya terbalik kerana berjaya diterbalikkan oleh Tun M yang berusia 93 tahun, pernah menjadi diktator 22 tahun dan kini di recycle menjadi PM oleh musuh ketatnya sendiri.
Tetapi bolehkah nanti Anwar menjadi Perdana Menteri ke 8? Kalau berfikir cara Mahathir, jawabnya “tidak boleh”. Kalau berfikir cara Mahathir, Mukriz akan menjadi PM ke 8. Mahathir kata, dia tidak akan menjadi PM sehingga berusia 100 tahun. Dia akan berusia 100 tahun pada tahun 2025.
Ini bermakna, cara berfikir Mahathir ialah dia akan berhenti sebagai Perdana Menteri hanya setelah Mukriz berjaya menjadi Timbalan Perdana Menteri dalam tempoh 7 tahun mulai hari ini. Ini juga bermakna dia akan menghalang Anwar menjadi Perdana Menteri. Tetapi bagaimana?

Kalau ikut cara Mahathir berfikir ialah melalui tiga cara.
Pertama, dia akan menasihatkan Yang DiPertuan Agung bahawa Anwar tidak boleh diampunkan kerana jenayah liwat adalah adalah jenayah berat.

Kedua, dia akan pastikan lebih separuh daripada Ahli Parlimen akan menyokongnya kekal sebagai Perdana Menteri jika ada usaha untuk membawa usul undi tidak percaya terhadapnya di Parlimen.
Ketiga, Mahathir boleh menyalahgunakan National Security Council Act 2016 untuk mengumumkan “State of Emergency” jika dia merasakan kedudukannya terancam. Mahathir ada pengalaman dalam hal ini. Dia pernah menyalah gunakan ISA dalam Ops Lalang 1987 apabila kedudukannya terancam.
Dia boleh recycle balik apa yang dia pernah lakukan dulu kerana bekas musuh tegarnya sendiri yang recycle dia untuk menjadi Perdana Menteri “sementara”. Sebenarnya mengikut gaya berfikir Mahathir, “sementara” adalah bermaksud, satu tempoh sehingga Mukriz dapat dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri. Inilah risiko melantik Perdana Menteri recycle. Masuk lubang biawak kali kedua. -MYNEWSHUB.CC

Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

5 comments:

Anonymous said...

Pulak dah...

Anonymous said...

MahaFiraun lebih cerdik dari kak ajijah naif dan Mike Sabun hempas mikrofon tetapi yang paling cerdik ialah kit sial yang berjaya memecah-belahkan kaum Melayu. MahaFiraun pun kena kencing. Hahahaha

Benarlah kata seekor 'superman' , parti perkauman roket guna pengkhianat Melayu 'skru' kaum Melayu. Mwnang sorak, kampung Melayu atau dirobohkan oleh rejim roket.

Anonymous said...

Pembetulan:

'superman' ternakan parti roket


Melayu menang sorak, kampung Melayu tergadai atau dirobohkan oleh rejim roket. Ingat Penang.

Puaka Rimba said...

Ingat orang Umno je yg senak perut sampai terkentut~kentut bila TUN M dinobatkan sebagai calun PM bagi PH, Rupanya geng parti suci pun tumpang sakit perut gak. Ini lah bukti Parti suci bermukah dengan Umno tanpa ikatan yg sah walaupun cuba mengaburi pengikut bebal .macam UNTA STIM PIL KUDA. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Puaka bebal ternakan roket masih mabuk todi sedang high menjaja fitnah. Malangnya puaka membiarkan towkay dedak cap roket bermukah dengan tiga perempuan tanpa ikatan perkahwinan.

Mungkin puaka dedak roket telah makan pil kuda yang dijual oleh anak tokoh kuasa 10.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails