Tuesday, January 09, 2018

Pakatan Wayang Rupanya. Mana Baki Agihan Kerusi PH?


LSS – 52+51+35+27 = 165 sahaja. Jumlah kerusi PRU14 ialah 222. Di mana bakinya?
1. Kerusi-kerusi di atas adalah untuk semenanjung Malaysia sahaja dan tidak termasuk kerusi-kerusi Sabah dan Sarawak yang akan ditanding oleh DAP, PKR dan Amanah.
Termasuk Sabah dan Sarawak, jumlah kerusi yang akan ditanding oleh DAP sama ataupun lebih dari PPBM. Ini tidak termasuk parti Amanah yang boleh dianggap sebagai parti cawangan DAP.
Nama Mahathir kurang boleh digunakan di Sabah dan Sarawak dan PPBM tiada satu cawangan pun di sana. PPBM tidak akan bertanding satu kerusi di sana.
2. Kerusi-kerusi yang ditanding oleh PPBM boleh disifat sebagai kerusi kamikaze di mana kebanyakkan adalah pertandingan 3 penjuru dengan PAS dan UMNO.yang merupakan kubu-kubu terkuat UMNO ataupun PAS. Kemungkinan untuk PPBM menang sangat tipis.
PPBM telah dijadikan bahan korban untuk PKR dan DAP/Amanah.
3. Ini tidak sama dengan kerusi-kerusi majoriti Cina yang akan ditanding oleh DAP dimana kemungkinan menang adalah jauh lebih besar.
4. Pada PRU13, antara 3 parti di Pakatan Rakyat, DAP juga bertanding jumlah kerusi yang paling kurang tetapi menang kerusi yang paling banyak.
PRU13 – tanding dan menang
1. PKR 99 (30)
2. PAS 74 (21)
3. DAP 51 (38)
Permainan propaganda DAP yang sangat licik!
PAKATAN WAYANG, rupanya. (aidcnews.)
 Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

5 comments:

Puaka Rimba said...

Relax lah abg Lobai. Abg lebai sokong Hadi ke Najib?. PAS KE UMNO?. Puaka Rimba lupa lak, abg Lobai pun ada syer imbuhan 90 juta dirham pemberian KERAJAAN LANGIT.

Borhan Sharif said...

Jangan dihirau kan yang nama nya pun dah berPakat dan berHarapan....

Fikirkan yang bercerai tak bertalaq, bersama Tak bernikah....apa nak jadi?


Anonymous said...

Wah puaka ternakan parti kafir harbi roket sedang mabuk todi buat fitnah kencing merata tempat. Kencing jangan tak kencing. Hancing seluruh dunia.

Anonymous said...

Pakatan Haprak kaki kencing rakyat ! Hancing sekuruh negara. Puak liberal dan kafir harbi fikir rakyat bodoh tak tahu matematik maka senanglah Pakatan Haprak nak tipu rakyat!

Pada hakikatnya ialah parti kafir harbi roket telah berjaya kencing parti-parti Melayu liberal dan memecah-belahkan kaum Melayu.

Rejim roket roboh berpuluh kampung Melayu Islam dan gerai perniagaan Melayu Islam tetapi pemimpin-pemimpin parti liberal Melayu buat-buat bodoh seolah-olah mereka telah termakan dedak atau nasi kangkang kit sial. Jadi bodoh bertingkat !

Bila parti roket hina Islam, pemimpin-pemimpin Melayu liberal ikut lawan Islam. Bila orang kritik sifu banglo terlajak diskaun, pemimpin-pemimpin Melayu liberal gila meroyan sokong sifu. Bodoh punya olang.

Maka tidak hairanlah jika Pakatan Haprak menang PRU 14, kit sial akan menjadi PM.

Anonymous said...

Wah satu towkay dedak ternak 3 perempuan yang bernama bunga kuali,bunga takadil dan bunga takbersatu tanpa ikatan perkahwinan. Maka tidak hairanlah puak sesat ini menentang ajaran Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails