Friday, January 12, 2018

LGE Akan Tersepit Dalam 3 Skandal Rasuah.


Hasil carian imej untuk lim guan eng tersepit
Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng bakal mati kutu lagi lepas ini apabila ketika ini sedang tersepit dalam dua kes yang mungkin akan membuatkan dirinya didakwa lagi dan dihukum kerana rasuah.
Semalam 10 Januari 2018, Mahkamah Tinggi Pulau Pinang telah menetapkan perbicaraan kes rasuahnya, dan Ahli Perniagaan, Phang Li Koon akan berlangsung selama 23 hari bermula 26 Mac depan.
Hakim Datuk Hadhariah Syed Ismail membuat keputusan itu selepas pihak pendakwaan menyatakan akan mengemukakan 40 orang saksi sepanjang tempoh perbicaraan.
Hadhariah kemudiannya menetapkan tarikh bermula pada 26 Mac – 30 Mac; 9 April – 12 April; 23 April – 27 April; 7 Mei – 10 Mei, dan 21 Mei – 25 Mei sebagai tarikh perbicaraan kedua-dua kes rasuah Guan Eng dan Li Koon.
“Semua tarikh ini mesti diteruskan, tidak seperti tahun lalu, kerana semuanya sudah selesai.
“Pihak pendakwaan juga akan mengemukakan lima saksi setiap hari pada sesi perbicaraan,” katanya.
Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Masri Mohd Daud memberitahu mahkamah pihaknya akan melakukan pindaan kecil dalam kertas pertuduhan.
Katanya, pertuduhan baharu itu akan dibacakan di hadapan kedua-dua tertuduh pada hari pertama perbicaraan iaitu pada 26 Mac depan.
Guan Eng diwakili peguam Gobind Singh Deo, manakala Li Koon diwakili Datuk V Sithambaram.
Sekarang, Setiausaha Agung DAP itu tersepit pula dengan kes rasuah projek Terowong Dasar Laut kerajaan negeri yang kini sudah pun berada dalam radar siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Sehari sebelum pengurusan kes Guan Eng, SPRM bertindak menyerbu beberapa pejabat agensi kerajaan negeri di KOMTAR yang ada kaitan dengan projek pembinaan terowong itu.
Turut diserbu dalam operasi sekitar jam 9 pagi itu adalah beberapa syarikat berkaitan yang beroperasi di sekitar negeri ini.
Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki, berkata serbuan itu dibuat bagi membantu siasatan kes berkaitan projek mega, yang akan menghubungkan Persiaran Gurney, di sini ke Bagan Ajam di Seberang Perai Utara.
Beliau berkata, pihaknya akan meneliti dokumen yang dirampas dalam serbuan itu bagi memastikan siasatan lebih menyeluruh dapat dijalankan.
“Kita ambil dahulu semua dokumen berkaitan projek ini untuk meneruskan siasatan serta untuk kaji isu berbangkit mengenai projek terowong dasar laut.
“Serbuan ini dibuat berdasarkan bukti baharu berkaitan projek pembinaan terowong dasar laut yang dikemukakan kepada SPRM,” katanya.
Guan Eng bakal buat muka sedihnya nanti apabila mungkin ditahan sekali lagi oleh SPRM kerana rasuah projek ini yang banyak menimbulkan kecurigaan dalam beberapa urusan dan transaksi pengendaliannya. Dengan konflik dalam pakatan, dan kemudian diri sendiri terpalit lagi dengan skandal rasuah, Guan Eng sudah pasti serabut memikirkan masa depan diri dan partinya dalam PRU14 nanti.
Kerana takut, Guan Eng mula serkap jarang tuduh serbuan SPRM adalah angkara Barisan Nasional (BN) yang mahu menjatuhkan DAP di Pulau Pinang.
Imej yang berkaitan
Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

11 comments:

Anonymous said...

Selama ini pemimpin parti kafir harbi DA-Pig berceramah pong pang pang pong pang menjerit menghina, memburuk-burukkan dan memfitnah pemimpin parti Islam dan parti yang memerintah konon terlibat dalam rasuah dll.

Sekarang kita semua melihat pemimpin kafir harbi sedang didakwa didakwa dalam mahkamah kerana dakwaan rasuah dll.

Anjing-anjing bangsat ternakan DA-Pig sudah pasti akan menyalak membela pemimpin rasuah mereka. Malangnya anjing kafir harbi menyalak tahap gila babi pun , bukit tidak akan runtuh.

Anonymous said...

Selama ini pemimpin kafir harbi DA-Pig telah menghina dan memfitnah parti Islam dan parti keris. Bila banjir melanda negeri yang diperintah oleh rejim DA-Pig, pemimpin DA-Pig merayu bantuan kerajaan keris sedangkan puak DA-Pig sendiri tidak membantu mangsa banjir di waktu banjir berlaku.

Maka kerajaan PAS dan kerajaan UMNO membantu mangsa banjir di negeri DA-Pig. Ini menunjukkan pemimpin DA-Pig bodoh tidak tahu menangani masalah banjir.

Malangnya kebaikan parti Islam dll dibalas dengan pelbagai fitnah. Inilah akibat melepaskan anjing tersepit.

Anonymous said...

Pembetulan typing error untuk perenggan kedua komen 2:37pm:

Maka kerajaan parti Islam dan kerajaan keris membantu mangsa banjir di negeri DA-Pig.

Anonymous said...

Jika Malaysia negara bermaruah dan di pimpin oleh PM yang berpandangan jauh, pastinya orang BN lah yang paling ramai di tangkap.

Selepas Shafie Apdal dan pemimpin Warisan tinggalkan BN, semua mereka di siasat dan di dakwa.

Apakah negara seperti ini yang orang PAS mahu kan ?

Anonymous said...

Wah macai 4:02pm ternakan DA-Pig bodoh bertingkat sibuk menyalahkan parti Islam sedangkan parti Islam tidak terlibat dengan parti yang berkuasa.

Anonymous said...

Kalau ya pun, jangan lah sampai tak kisah pasal FELDA ?

Dulu kau orang jugak yang marah pasal Lembu..

Ini semua propaganda sebab nak pru.. jangan sebab nak pru, kau orang tak berlaku adil sehingga Anwar di penjara sebab prk Kajang.

Anonymous said...

Macai dedak roket 4:19pm telah menghina mahkamah.

Anonymous said...

Kau orang itu .. bukan nya mahkamah..

Selalu sangat salah tafsir....takut lah tersesat..

Ternyata kamu telah di pimpin oleh setan

Anonymous said...

Macai dedak cap roket 7:21 pm bodoh bertingkat kerana masih bersikap seperti manusia zaman batu menghina mahkamah.

Mahkamah menjatuhkan hukuman penjara kerana terdapat bukti kukuh yang tidak boleh dinafikan oleh orang kena tuduh.

Kamulah setan membuat fitnah tanpa sebarang bukti.

Tinta Mohd Yusri said...

Babi babi umno dah dpt dedak..kena buat kerja fitnah la..

Anonymous said...

Babi DA-Pig yang bernama Tinta the Beggar dah dapat dedak cap roket .... kena buat kerja kotor memfitnah ulama Islam dan parti Islam semata-mata kerana sifu banglo dan khadamnya bencikan agama Islam.

Taubatlah sebelum kanu berkongsi neraka dengan sifu kafir harbi banglo terlajak diskaun yang memusuhi Islam.

Mengapa sifu kamu selalu terketar lutut sejak didakwa rasuah?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails