Thursday, January 11, 2018

BN Sukar Di K'tan, Hilang T'ganu, Rampas S'ngor &PP. -Md Shukri (UUM)

BN sukar tawan Kelantan, hilang Terengganu

SHAH ALAM - BN berdepan dengan cabaran dalam PRU14 iaitu sukar menawan Kelantan dan kehilangan Terengganu.

Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Pusat Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Md Shukri Shuib berkata, ia berkemungkinan akan menjadi milik Pakatan Harapan (Harapan) disebabkan masalah dalaman yang berlaku terhadap kedua-dua negeri tersebut.

“Perkara ini harus diberi perhatian serius oleh BN kerana berpotensi untuk menang pada pilihan raya umum kali ini.
“Jika mereka dapat menyelesaikan segala bentuk krisis atau apa juga masalah, hasrat Harapan mungkin akan jadi hasrat sahaja, tidak ada harapan,” katanya ketika menjadi tetamu untuk program FB LIVE Sinar Harian hari ini.

Beliau berkata, BN perlu berubah bagi memastikan dua negeri itu menjadi milik BN.

“Dua negeri ini perlu dikekalkan untuk BN mengekalkan momentum kemenangan sama seperti pilihan raya umum terdahulu.
“Kemenangan bagi BN bukan hanya bersandar pada keputusan majoriti. Memadai menang tipis agar dapat terus memerintah,” katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, Selangor dan Pulau Pinang dilihat boleh dirampas BN kerana sikap kerajaan negeri.    

“Kebanyakan masyarakat Cina di dua negeri itu dilihat sudah hilang kepercayaan pada kerajaan mereka.
“PKR dilihat berisiko tinggi kalah jika ada pertandingan tiga penjuru. DAP akan mengusainya. Jadi semua pihak perlu membuat perubahan,” katanya.

Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

10 comments:

Anonymous said...

Parti liberal kuali bodoh sombong ternakan parti kafir harbi telah membuat dakwaan lawak konon parti kuali akan merampas Kelantan dari parti Islam PAS.

Allah Maha Bijaksana. Sebelum parti liberal kuali dapat merampas seluruh Kelantan, kawasan- kawasan DUN yang diidamkan oleh pemimpin liberal kuali telah disamun parti-parti liberal sekutu parti kuali.

Wah pemimpin-pemimpin parti liberak kuali bermimpi di siang hari. Burung terbang, puak kuali dah sibuk men menumbuk sambal dan rempah.

Rakyat Kelantan ketawa melihat kebodohan pemimpin liberak kuali.

Hahahhakihkihkihkahkahkah

Anonymous said...

Proffesor kangkung buat ramalan bodoh setiap tahun. Dan kebodohan terbaru ialah konon Pskatan Haprak akan menawan Kelantan dan Terengganu.

UMNO dengan segala kekuatan jenteranya telah gagal merampad Kelantan dari parti Islam sejak berpuluh tahun. Inikan pula Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi yang menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Rakyat Kelantan yang cintakan agama Islam akan tetap menyokong dan mengundi parti Islam yang gigih berusaha menegakkan agama Islam dan membeka hak umat Islam.

Anonymous said...

PAN MENANGIS KERANA DIBULI. KAH KAH KAH

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/01/372682/pemuda-pan-kelantan-kecewa

Pemuda PAN Kelantan kecewa
Oleh Attirmidzie Rahman
bhkb@bh.com.my
KONGSI ARTIKEL
Share

Tweet

Share
KOTA BHARU: Pemuda Parti Amanah Negara (PAN) Kelantan kecewa kerana parti itu hanya diberikan 27 kerusi Parlimen di Semenanjung pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Ketuanya, Hazmi Hassan, berkata pengagihan kerusi itu tidak boleh dianggap sebagai satu berita yang memuaskan hati penyokong pakatan pembangkang khususnya PAN.

"Kami agak kecewa dengan bilangan kerusi yang diumumkan itu dan tidak dinafikan ada ahli yang tidak berpuas hati dengan keputusan itu.

"Bagaimanapun, kami kena menganggap itu adalah proses biasa dan hanya mampu letakkan senyuman bagi memastikan kemenangan," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Semalam, konvensyen pembangkang mengumumkan pengagihan kerusi Parlimen di Semenanjung membabitkan 165 kerusi iaitu 52 kerusi untuk Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), PKR (51), DAP (35) dan PAN (27).

Anonymous said...

ANDA SUKA DIBULI. JADILAH AHLI PAN. PUNYA KENA BULI SAMPAI DR HATTA TAK BOLEH BERTANDING DI TITIWANGSA


JEFF HULU BERNAM
PAN-D-BULI

Anonymous said...

APA KANGKUNG... KAO TU ORANG PAN. MANGSA BULI. YG MEMBULINYA KAWAN2 YG SELALU DIPUJI2

KAH KAH KAH

JEFF HULU BERNAM
PAN-D-BULI

Anonymous said...

Pembetulan:

Rakyat Kelantan yang cintakan agama Islam akan tetap menyokong dan mengundi parti Islam PAS dalam PRU14 kerana parti PAS gigih berusaha menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Anonymous said...

HUSAM MUSA MANA. CEPATLAAAAA WAN RAHIM KATA KAO KUASA 10 DAN BOLEH MIMPI ALLAYARHAM 15 KALI. CEPAT HUSAM OIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII


KESIAN MAT SABU, DIN PUDU, DR HATTA, MARIAH KARI KENA BULI. KAH KAH KAH JUARA BERSORAK KENA BULI

Anonymous said...

PAN KENA BULI TAPI KHALID SONGEH SAJAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. KAH KAH KAH. DASRA KHADAM PAN NI

JEFF HULU YAM
PAN-D-BULI

Anonymous said...

MAZALN ALIMAN. KAO KENA BULI PASAL AGIHAN KERUSIKAO BOLEH SONYAP. KAO NI SONYAP KA SANGAP. TAPI BAGI AKU KAO NI SANGAP SEBAB PERCAYA DENGAN MIKE SABU YG KENA BULI SAMPAI PAN TAK DAPAT BERTANDING DI TITWANGSA

Anonymous said...

DALAM PH SAPA YG MEMBULI DAN SAPA DIBULI. MARI KITA TANYA PAN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails