Monday, January 08, 2018

Berebut Kerusi, Amanah Johor Boikot Konvensyen PH..

Amanah Johor boikot konvensyen PH, pimpinan tagih kerusi DUN

SHAH ALAM: Pimpinan Parti Amanah Negara (Amanah) akan cuba mendapatkan lebih banyak kerusi Dewan Undangen Negeri (DUN) Johor untuk diberikan kepada pimpinan parti negeri selepas kegagalan mereka mendapatkan bilangan kerusi parlimen yang diingini.

Kenyataan itu dikeluarkan selepas Amanah Johor membuat keputusan untuk memboikot Konvensyen Pakatan Harapan yang berlangsung di Pusat Konvensyen Idea (IDCC)l, berikutan ketidakpuashatian mengenai pengagihan kerusi di kalangan Pakatan Harapan Johor.


Timbalan Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, memang risiko perkara seperti rasa tidak puas hati akan timbul, namun tegasnya, masih ada ruang perbincangan.
“Sebagai pemimpin nasional, kami melihat dari perspektif yang lebih luas demi kepentingan Pakatan Harapan. Di Johor memang jumlah kerusi (parlimen) untuk kami agak kecil, dan sebab itu kami bersedia untuk bekerja lebih keras bagi kerusi-kerusi DUN,” katanya kepada pemberita di IDCC, hari ini.

Pengerusi Amanah Johor, Aminolhuda Hassan dilaporkan berkata, mereka hanya mendapat dua daripada lima kerusi parlimen yang diminta, iaitu Parit Sulong dan Pulai.

"Jadi kami rasa tak perlu datang. Semua pemimpin Amanah Johor tak datang,” katanya dalam laporan itu.

Mengulas pendirian Amanah Johor itu, Salahuddin berkata, beliau secara peribadi menghormati dan menghargai pandangan dan tindakan mereka, namun beliau bertegas semua pihak harus memikirkan perkara yang lebih besar dan menuju ke hadapan.

“Saya tidak rasa ia melanggar konsensus Pakatan Harapan...dan perkara sebegini memang biasa terjadi,” katanya lagi.

Sementara itu, Setiausaha Agung Amanah, Anuar Tahir berkata, beliau akan berjumpa dengan pengerusi parti iaitu Mohamad Sabu sewaktu perjumpaan Amanah peringkat Wilayah Persekutuan bagi berbincang mengenai isu di Johor.

Di samping itu, kata Anuar, pihaknya juga akan turun ke Johor untuk berjumpa dengan pimpinan parti negeri untuk mengadakan perbincangan lebih lanjut. (AA)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kesian parti Amanah, kononnya selepas terlepas dari mulut harimau, tiba-tiba berdepan pula dengan mulut buaya..

 Lihat sebelum ini..

Hasil carian imej untuk undi siapa

7 comments:

Tinta Mohd Yusri said...

Amanah akan menang semua 27 Parlimen.. InsyAllah tiada masalah.. Dan yang pasti Pas akan melingkup lepas Pru 14 ne..Hahaha..Pas ilmu agama tinggi, ilmu politik bodoh..

Anonymous said...

Perompak yang melarikan kerusi parti Islam takut dirompak oleh perompak lain. Konon lari dari mulut 'buaya' tetapi sekarang perompak betul-betul terjun ke dalam mulut buaya ternakan MahaFiraun dan sifu roket. Apa lagi buaya membaham perompak tersebut.

Sifu roket banglo terlajak diskaun memang tahu perompak kuali telah menjadi beban kepada Pakatan Haprak menghabiskan dedak cap roket sahaja.

Parti Kencing Rakyat pun benci dan hampir bergaduh dengan macai kuali apabila melihat melihat perompak kuali menjadi penjilat MahaFiraun semasa 'pemilihan' MahaFiraun dilantik menjadi PM walaupun belum memenangi PRU.

Angan-angan Mat Jenin. Belum menang pilihanraya , sudah sibuk bergaduh beebut jawatan PM seperti kanak-kanak bergaduh berebut aiskrim. Jika Mat Jenin masih hidup, dua akan ketawakan Pakatan Haprak.

Nampaknya parti kuali hanya layak menjadi penjilat pemimpin parti kafir harbi roket dan MahaFiraun.

Ini bererti pemimpin-pemimpin parti kuali tidak layak mentadbir negara kerana anak pemimpin kuali sendiri terlibat dengan pil kuasa 10 dan bapanya pula menjual hutan balak kepada dua ekor pemimpin roket sehingga menyebabkan banjir besar di Kelantan.

Boss kuali Mike Sabun pula seronok berselfie dada dengan amoi. Dulu kecoh keluar berita dia mengoda bini orang di hotel. Kalau parti kuali menang PRU, habislah bini-bini orang dikerjakan.

Pemimpin-pemimpin parti kuali tidak bermoral kerana makan dedak cap roket, mempromosi ajaran sesat liberalisme dan menentang ajaran Islam seperti membela LGBT, atheis dll dan menentang usaha memartabatkan dan memperkasakan mahkamah dan undang-undang Syariah.

Pemimpin-pemimpin parti kuali adalah khadam pemimpin-pemimpin parti kafir harbi roket. Jika sifu roket lawan Hudud, mereka pun turut lawan Hudud. Jika sifu roket tindas umat Islam, puak kuali bertepuk tangan sebab meteka percaya parti roket parti 'suci'.

Maka parti kuali hanyalah layak menjadi penjilat parti ultra kiasu kafir harbi roket sahaja.

Anonymous said...

Tinta adalah tukang tilik nasib yang menerima maklumat dari Jin Ifrit roket selepas Jin Ifrit diberi rasuah asap kemenyan konon parti PANdir akan menang dalam PRU14. Malang bagi Tinta kerana ramalan tersebut juga menyatakan Tinta akan terus menjadi barua dedak cap roket.

Sebaliknya, kajian-kajian pula mendapati parti PANdir akan kalah teruk dalam PRU14,kerana umat Islam tidak percaya kepada parti PANdir kerana selama ini parti PANdir menjadi khadam LGE.

Anonymous said...

ayoh ramai2 kita hancurkan parti munafik PAS. Jahanam kali ini

Anonymous said...

Munafik 9:18am ternakan tuang guru kafir harbi roket menyeru syaitan dan iblis dan dajal menghancurkan parti Islam.

Maka tugas kita sebagai umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya ialah menyokong dan mengundi parti Islam pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Puaka Rimba said...

Biasa lah tu abg Lobai. Mana boleh puas kan hati semua pihak. Biar ketidakpuasan itu diluahkan sekarang, insyallah ianya akan diselesaikan secara baik. Jangan pula dah ditetapkan kerusi parti masing~masing, tetiba cuba khianati perjanjian dengan alasan JUAL PIL KHUDA. Contoh akhlak pemimpin ciri munafik jangan tidak wajar diikuti.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Puaka berbangga dengan parti kuali kerana anak pemimpin kuasa 10 ditangkap memiliki pil kuda. Dan pemimpin kuasa 10 pula telah menjual hutan balak kepada dua ekor pemimpin roket menyebabkan banjir besar.

Puaka juga berbangga dengan pemimpin parti ultra kiasu roket yang terlibat dalam pelbagai skandal.

Yang penting bagi puaka ialah bekalan dedak cap roket untuk puaka setiap bulan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails