Wednesday, July 12, 2017

Jom Sama-sama Semarakkan Syiar Islam. Seru Artis Awie.

Imej yang berkaitan
Hasil carian imej untuk Kelantan International Bike Week 2017
HALAMAN HIBURAN
ARTIS Awie Malaysia atau nama sebenarnya Datuk Ahmad Azhar Othman berharap semua pihak bersama-sama menyemarakkan syiar Islam di negara ini. 

Katanya dalam program Kelantan International Bike Week 2017 yang berakhir malam-malam berlalu. Program yang menyaksikan kelainan apabila pemilik motosikal berkuasa tinggi dibawa melawat sekolah tahfiz.

“Kita akan bersama-sama untuk mengembali, menyemarakkan semula dan menegakkan semula apa yang kita laungkan mengenai syiar Islam.

“Kita tidak akan selama-lamanya menongkat langit dan rasa beruntung juga kita berkawan dengan orang-orang yang baik,” katanya pada program berkenaan.
Hasil carian imej untuk Kelantan International Bike Week 2017
Hasil carian imej untuk Kelantan International Bike Week 2017
Hasil carian imej untuk Kelantan International Bike Week 2017
Hasil carian imej untuk Kelantan International Bike Week 2017
Hasil carian imej untuk Kelantan International Bike Week 2017
Maahad Tahfiz Darul Ulum di Kampung Meranti, Pasir Mas pagi semalam menerima kedatangan lebih 100 penunggang motosikal berkuasa tinggi. Program tersebut diadakan di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV di Kota Bharu bermula pagi Jumaat.
Konvoi peserta ‘charity ride’ itu dilepaskan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan, Datuk Abdul Fattah Mahmood.
Kehadiran mereka disambut penaung institusi pendidikan terbabit, Datuk Nassuruddin dan Mudir Maahad Perempuan, Ustaz  Mansor Daud.

Pelbagai aktiviti diadakan bagi meraikan kehadiran rombongan terbabit yang diketuai artis Awie.
Antaranya persembahan nasyid dan dikir barat oleh Kumpulan Watani yang merupakan sebahagian pelajar maahad tahfiz tersebut. Seekor kerbau disembelih Nassurudin yang juga Adun Meranti untuk jamuan rombongan terbabit dan penduduk tempatan. Pada kunjungan itu dua kelab permotoran menyerahkan sumbangan kepada maahad tafiz tersebut yang disampaikan Awie mewakili Wings Motor Gangs Society (WMGS) dan Kelab Sukan Rekreasi Petronas Bikers, Syed Azim Syed Alwi.
Imej yang berkaitan
Imej yang berkaitan
Awie turut mengucapkan syabas kepada pengurusan institusi pendidikan itu kerana melakukan kelainan berbanding pusat tahfiz yang lain. Menurutnya juga setiap kelab permotoran mempunyai hubungan rapat dengan rumah anak yatim, institusi pendidikan dan masjid ‘angkat’ di seluruh negara termasuk di Thailand.
“Sehingga kini kita menjadikan sebuah sekolah agama di Kuantan Pahang, Masjid di Manjong, Perak dan di Klang sebagai tempat untuk kita laksanakan program kebajikan.

“Dalam banyak maahad tahfiz yang kita pergi, tiada persembahan dikir barat cuma ada nasyid. Syabas kepada Maahad Tahfiz Darul Ulum Meranti,” katanya.

Kelantan International Bike Week menampilkan pelbagai jenis motosikal berkuasa besar yang datang dari seluruh negara termasuk Thailand. Sempena program itu diadakan juga pameran motosikal termasuk keluaran BMW dan jualan pelbagai produk berkaitan permotoran. Orang ramai memenuhi perkarangan stadium sehingga jam 12 malam. - Sumber HARAKAHDAILY & dll.
Video:

      1. Dato Awie (Kelantan International BIKE Week)

        • 2 days ago
        • 668 views
        Liputan Videographer by Mohd Ridzwan Rawi (Dj Iwan Official)
        • NEW
      2. KELANTAN INTERNATIONAL BIKE WEEK 2014 - VOL. 6

        • 2 years ago
        • 5,362 views
        Kelantan International Bike Week 2014 - Vol 6 KIBW 2014 ingin menjemput dan mempersilakan tuan-tuan dan puan-puan untuk ...



12 comments:

Anonymous said...

Penyanyi perempuan yg seksi tu tak ada pula gambarnya di sini

Anonymous said...

Ikon pas lebai awie. Hebat lepas ni cermah bawa rockers2 sekali atas oentas bole selit2 1 2 kagu risk. Baru ada semangat n jiwa islam. Q

Anonymous said...

Sila kemukakan bukti..

Anonymous said...

Ya, aku nak tengok mana artis pompuan tu, mana bukti dia tajaan PAS?

Anonymous said...

Kenapa tiada segmen acara Awie membaca al-Quran, biar budak-budak tahfis itu dapat mendengar taranum bacaan Awie yang merdu itu?
Kalau setakat nak tunjuk motor besar saja, kumpulan lanus bugis pun boleh...

Poor Indon said...

PAN Imayam, PKR & PPBM bawah telunjuk DAPigs! sebab tu FITNAH dah jadi budaya tegar mereka!

Anonymous said...

Dajal-dajal ternakan DA-Pig terkejut beruk seperti kera kena belacan melihat sokongan orang ramai terhadap parti Islam membela agama Islam dan hak umat Islam semakin meningkat setiap hari.

Maka dajal-dajal penagih tegar dedak DA-Pig bertindakbalas dengan mencipta pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan orang ramai dan parti Islam. Pemimpin-pemimpin kafir harbi DA-Pig amat berterima kasih pada parti PANdir yang menjadi khadam DA-Pig penjilat punggung sifu DA-Pig kerana sudi bekerjasama dengan dajal-dajal ternakan DA-Pig menjayakan rancangan jahat syaitan.

Anonymous said...

Kita umat Islam sokong parti Islam dan ulama Islam membela ajaran Islam dan hak umat Islam di negara umat Islam ini. Kita akan sokong dan undi parti Islam untuk memebala agama Islam dan umat Islam dan kita akan memulaukan dan menolak semua parti kafir harbi, liberal dan sekular dalam PRU14 !

Parti kafir harbi, parti munafik liberal dan parti sekular boleh pergi jahanam ! The enemy of Islam can go to hell !

Anonymous said...

Penyokong-penyokong parti kafir roket terdiri dari orang-orang gila dan pesakit mental kerana mereka menyokong parti roket yang bersikap perkauman dan cauvinis terhadap agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

PAKATAN TIADA HARAPAN ADALAH HAMBA ABDI PEMIMPIN-PEMIMPIN KAFIR HARBI ROKET YANG AMAT MEMUSUHI AGAMA ISLAM DAN UMAT ISLAM.

MANUSIA BANGANG SAHAJA MENJADI PENJILAT PUNGGUNG SIFU ROKET !

Anonymous said...

Crit...critt..crittttt...
Crot...croot....crootttttttttt

Anonymous said...

Crit..critt...croot...croottttt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails