Friday, March 10, 2017

Selingkuh Teresa Kok (DAP) Pula Dibongkar?

Hasil carian imej untuk tresa kok

Daripada Nafi, Kini Teresa Kok Mengaku Terima Dana YAWAS

AIDCNews  – 09/03/17 –Daripada nafi, kini Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok membuat ‘pusingan-U’ apabila mengaku menerima dana di bawah Program Skim Mesra Usia Emas (SMUE) yang disalurkan melalui Yayasan Warisan Anak Selangor (YAWAS).
Teresa mengakui ada menerima kad debit untuk mengeluarkan wang dan diberikan kepada orang ramai di dalam kawasan Parlimennya.
Ia secara tidak langsung menjawab tuduhan yang dibuat oleh Pengerusi Gabungan NGO Selangor, Datuk Seri Jamal Md. Yunos di mana beliau menuduh Teresa salah seorang daripada wakil rakyat DAP dari Kuala Lumpur yang menerima dana daripada YAWAS.
“Tentulah semua ADUN (Ahli Dewan Undangan Negeri) di bawah program SMUE memang guna ATM kad yang diberi kepada kita, bukan saya sahaja semua ADUN yang ada di bawah program SMUE memang ada kad, sudah lama sejak zaman Tan Sri Khalid (Khalid Ibrahim) sampai sekarang,” jawab Teresa semasa ditemui di Parlimen hari ini.
Pengakuan Teresa itu berbeza dengan jawapan sebelum ini di mana beliau menafikan ada menerima wang daripada kerajaan negeri.
Jelas Teresa, Jamal sebenarnya tidak tahu apa yang berlaku dan hanya cuba mencari masalah dengan kerajaan negeri sehingga membabitkan dirinya dalam hal ini.
“Jamal blur tak tahu apa berlaku, saja nak cari pasal dengan kerajaan negeri Selangor, heret masuk nama saya yang ahli parlimen KL dan masuk yang lain sekali macam semua ini rasuah, kalau memang rasuah berlaku, ingat saya boleh berada di sini?” soalnya merujuk kepada dirinya yang masih menjadi wakil rakyat Seputeh.
Mempertahankan langkah pemberian dana itu, Teresa berkata, terdapat ramai rakyat berasal dari Selangor yang menetap di kawasannya Seputeh.
“Ramai berasal dari Selangor yang duduk di Kuala Lumpur dalam kawasan parlimen saya,” ujarnya lagi.
Jamal sebelum ini juga mendesak Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menjawab dakwaan transaksi YAWAS berjumlah RM200 juta yang disalurkan kepada ahli parlimen di Kuala Lumpur sedangkan ia wang rakyat Selangor.
Bagaimanapun, Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali menutup mulut daripada mengulas isu penyalahgunaan dana YAWAS itu.
“Perkara ini beliau (Jamal) telah laporkan kepada SPRM, perkara ini kita beri ruang kepada SPRM untuk menyiasat dan saya tidak boleh memberi sebarang komen kerana ia masih dalam siasatan,” kata Azmin yang ditemui di Parlimen hari ini.
Azmin berkata, pentadbirannya sedia memberikan kerjasama dengan SPRM untuk memastikan siasatan itu berjalan dengan lancar.
“Kerajaan negeri akan memberi kerjasama sepenuhnya untuk memastikan siasatan itu berjalan dengan lancar,” katanya.
Beliau juga enggan memberikan komen lanjut mengenai pelantikan pengurus besar YAWAS yang didakwa berstatus muflis.


PERHATIAN:

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.


2 comments:

Anonymous said...

DAP mana ada buat salah. DAP adalah adalah halal.dan toyibbah

LID BLUETOOTH
Penyokong PAN Ulu Yam

Anonymous said...

Dap pertikai zakat? Bagus.....
Oleh kerana zakat ni duit, pan akan kedepan pertahankan. Dap jgn risau.

Yang benar
Abg Mat
Chip Khadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails