Friday, March 10, 2017

Naik Matahari Sebelah Barat. Kuliah Jumaat Abd Hadi O3 Mac 2017

Hasil carian imej untuk matahari naik sebelah barat
Hasil carian imej untuk matahari naik sebelah barat
 Tanda Kiamat, Ilmuwan Akui Matahari Akan Terbit dari Barat
Dikutip dari Express, Selasa (22/11/2016), saintis telah memberi amaran bahawa bumi akan menuju sebuah fenomena alam yang tidak biasa. Dianggarkan, kutub bumi akan bertukar dan matahari akan terbit di barat sehingga menunjukkan tanda kiamat.

Mereka juga meramalkan bahawa pertukaran kutub magnet dari utara ke selatan akan beralih benua begitu keras, sehingga akan mencetuskan gempa bumi besar-besaran, perubahan iklim yang cepat, kepupusan, dan kehancuran global. Monika Korte, pengarah saintifik dari Balai Cerap Geomagnetik Niemegk Jerman, mengatakan bahawa pertukaran kutub bumi bukanlah sesuatu yang datang tiba-tiba, melainkan berlaku secara beransur-ansur. 

"Fenomena kutub terbalik tidak berlaku secara tiba-tiba. Hal tersebut berlaku secara beransur-ansur, di mana kutub bumi menjadi semakin lemah," ujarnya.

Terbitnya matahari dari barat juga sudah dipaparkan dalam Al-Quran. Dalam Surah Al-Baqarah ayat 258 dijelaskan mengenai fenomena matahari dari barat sebagai peringatan bagi orang-orang kafir. 

19. Naik Matahari Sebelah Barat. Kuliah Jumaat Abd Hadi O3 Mac 2017 
KULIAH JUMAAT 04 JAMADIL AKHIR 1438 / 03 MAC 2017

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-112: Kuliah Jumaat Abd Hadi Presiden PAS.
Ikutilah kuliah selanjutnya..

1 comment:

Harez said...

Boleh berikan rujukkan bagi kajian saintifik tersebut, saya da belajar tentang geologi bumi dan saya dapati bahawa bumi pernah mengalami pertukaran kutub sebelum ini walaubagaimanapun tidak terjadi kiamat kerana perubahan itu hanya mengubah kutub magnet bumi shj. Maka saya ingin meneliti kajian tersebut dan melihat kaitan antara gempa bumi dgperu ahan magnet tersebut.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails