Sunday, January 29, 2017

E-Buku IH-112: Kuliah Jumaat Abd Hadi Presiden PAS.

Hasil carian imej untuk abdul hadi awang
E-Buku IH-112: Kuliah Jumaat Abd Hadi Presiden PAS.


Video:
1438H +

01.Tidak Menghayati Hukum Allah, Tak Berkat.. -Kuliah  (6 Muharram)
02. Bebas, Perempuan Berpakaian Telanjang. Kuliah Juma... (13 Muharram)
03. Pembohong, Cerdik, Bijak, Bergabung Dengan Musyrik... (20 Muharram)
04. Tahun Penipuan: Bertukar Nilai 'Makruf', Berkhiana... (27 Muharram)

05. Aku Hendak Jadikan Khalifah Di Bumi. Kuliah Jumaat... (4 Safar)
     Ulama Yang Membawa Ideologi Penjajah
06. Lantik Pemimpin Orang Yang Tidak Layak. Kuliah Jum...(11 Safar)
07. Perang Penentu Antara Islam -Yahudi.. Kuliah Jumaa... (18 Safar)
08. Zahir Mahdi (Pemimpin Dapat Petunjuk). Kuliah Juma... (25 Safar)

09. Imam Mahdi & Nabi Isa AS. Kuliah Jumaat Abd H... (02 Rabiul Awal)
10. Imam Mahdi Perintah Negara, Bukan Tunggu Aje. Kuli... (09 Rabiul Awal)
11. Muncul Dajjal. Membawa Kesesatan. Kuliah Jumaat Ab...(23 Rabiul Awal)

12: Dajjal, Dah Ada Atau Belum? Kuliah Jumaat Abd Hadi... (07 Rabiul Akhir) 
13: Nabi Isa AS Membunuh Dajjal. Kuliah Jumaat Abd Had.. (14 Rabiul Akhir)
14. Nabi ISA Turun. Kristian Masuk Islam? Kuliah Jumaa...  (21 Rabiul Akhir)
15. Islam Jadi Kuasa Besar Dunia. Isa Ibnu Maryam. Kul... (28 Rabiul Akhir)

16. Yakjuj-Makjuj, Zulqarnain & Cukai. Kuliah Jumaat A... (06 Jamadil Awal)

Video: 
1437H -

-01. Memilih Pemimpin & Amanah -Kuliah Jumaat  (29 8) Zulhijjah)
-02. Siapa Kumpulan Islam? -Kuliah Jumaat Abd Hadi 23 ... (21 Zulhijjah)
-03. Sejarah Fitnah Dalam Politik Islam. -Kuliah Jumaat... (14 Zulhijjah)
-04. Tanda-tanda Kiamat -Kuliah Jumaat Abd Hadi 9 Sept... (07 Zulhijjah)

-05. Kasih Bertemu Allah.. Kuliah Jumaat Abd Hadi 02 Se... (30 Zulkzedah)
-06. Pembinasa Kelazatan Mati... Kuliah Jumaat Abd Hadi... (23 Zulkzedah)
-07. Ingatkan Mati.. Kuliah Jumaat Abd Hadi 19 Ogos 201... (16 Zulkaedah)
-08. Kedudukan Ruh & Hutang.. Kuliah Jumaat Abd Hadi 12.(9 Zulkaedah)

-09. Ruh, Ziarah  Saling Bertemu. Kuliah Jumaat Abd Hadi 29 Jul (24 Syawal)
-10. Roh Kembali Kepada Jasad? Kuliah Jumaat Abd Hadi 22 Jula.(17 Syawal)
-11. Ruh, Urusan Tuhanku.. Kuliah Jumaat Abd Hadi 15 Ju... (10 Syawal)
-12. Syuhadak Di Alam Barzah. Kuliah Jumaat Abd Hadi 08... (03 Syawal)

-13. Nabi Daniel & Ambia' Di Alam Barzah. Kuliah Jumaat(26 Ramadhan)
-14. Dosa Penyebab Azab Kubur. Zina.. Kuliah Jumaat Abd...(19 Ramadhan) 
-15. Azab Kubur, Kaitan Dengan Jin. Kuliah Jumaat Abd H... (12 Ramadhan)

-16.
-17. Azab Kubur, Siapa Tuhan Kamu? Politik.. Kuliah Ju... (13 Syaaban)
-18. Fitnah Kubur, Mengacum Melaga-laga. Kuliah Jumaat .(06 Syaaban)

-19. Ujian & Nikmat Dalam Kubur.Kuliah Jumaat 06 Mei ... (28 Rejab)
-20. Hentian Pertama Alam Akhirat. Kuliah Jumaat Abd Hadi (21 Rejab)
-21. Beriman Kpd Perkara Di Alam Sempadan. Kuliah Jumaa...  (14 Rejab)

Lihat seterusnya..

26 comments:

Anonymous said...

Bukankah lebih mulia begini? Berdakwah kepada masyarakat. Inilah tugas seorang tok Guru yang mengaku ulamak. Nasihat yang baik-baik.

Bila berdoa, doakan agar semua boleh mendapat rahmat kurniaan Allah dan sama-sama kita diterima masuk Syurga. Jangan sekali-kali menganggap hanya dia sahaja yang layak masuk Syurga tapi yang lain KIV dulu.

Berhentilah memberi gelaran dan label seperti jebon, barua, dsb kepada saudara seagama Islam. Tugas ulamak menambah kekuatan Islam dengan bersatu. Tugas ulamak bukan untuk melemahkan agama dengan bersifat assabiyah atau perkauman.

Tunjuk teladan yang baik seiring dengan gelaran ulamak itu. Jagalah institusi agama agar ianya menjadi lebih inklusif dan bukannya ekslusif. Islam itu untuk semua, bukan hanya untuk golongan tertentu sahaja.

Akhir sekali, seorang ulamak mesti CAKAP SERUPA BIKIN supaya jangan sebab seorang dua yang mementingkan kesenangan dunia, gelaran ulamak hanya akan mengundang cemuhan dan gurauan.

Anonymous said...

Kita doakan Pas kembali ke pangkal jalan atau terus dipetisejukkan saja. mereka kini hanyut dlm arus ciptaan puak2 baharu yg gilakan kuasa dan kemewahan dunia. Jelas boleh lihat, ahli2 senior dan veteran mereka sama ada sudah masuk amanah atau terus berdiam diri dari melibatkan diri secara aktif dlm parti. ramai juga yg keliru dan celaru dgn cara pimpinan baru menerajui parti. puak2 baharu yg umumnya golongan muda belia semuanya sudah umpama zombie yg sudah dikawal minda mereka. apa saja kata2 pemimpin mereka akan mereka percaya bulat2. sebab itulah segala gelaran hodoh kepada amanah dan musuh2 mereka banyaknya terbit dari puak2 baharu ni.

Anonymous said...

Sejak kematian TGNA, PAS spt hilang arah, spt ada sst yg tidak kena, habis ditebas buang golongan pro, sdgkan ada diantara mereka keluar masuk penjara mempertahankan PAS pd zaman awal 90an dahulu bahkansejak 80an lg.

TGNA dan TGHH sgt berbeza pendekatannya, ibarat bumi dan langit, bila keluar isu pil kuda, ponteng, salak babi balik bukit, umur amanah 2 tahun, husam seorang jer keluar , tak ada ahli pas yg ikuts dan bla bla bla, dan terkini melutut.... alangkah angkuh dan sombongnya TGHH . Apa yang PAS laungkan adalah politik matang, nampaknya cakap tak serupa bikin.

Apa salahnya kita sesama islam mendoakan kebaikan dan kejayaan utk islam,Amanah dengan caranya Pas dengan kaedahnya, bukan mengherdik sesama bekas rakan perjuangan kita. Jadikan islam sebagai contoh dan tauladan kepada islam dan bukan islam. Ini tidak, keluar PAS, munafik, kafir sokong kafir harbi, dapig dan sebagainya, hingga terlupa musuh sebenar adalah BN.

Yg pasti, PAS sudah diresapi agen musuh, kini terperangkap dgn wang 90j. Namun jika benar, samanlah... dan masa sudahpun melebihi 30 hari... janji yg bohong.

Pas tidaklah rosak... tetapi yg merosakkan adalah pemimpinnya, keangkuhan, sombong dan bongkak, bukanlah akhlak islam.. dan jika ia diamalkan oleh ulamak bertaraf dunia... amatlah malang sekali.

Anonymous said...

Kalau pas saman SR terbarai la kemaluan dia orang. Bukan setakat terima dedak 90 juta tu betul, SR siap boleh senaraikan sorang2 tu dapat berapa. SUA pas ada berani? Presideng dah warning, TITM dah membisu seribu bahasa bab nak saman SR.

Ir Anonymous said...

Kalau seorang kuasa 10 tarik balik saman 1mdb pandai plk PAN terdiam seribu bahasa..

Ir Anonymous said...

Mana boleh berbaik dgn pengkhianat!!

Ir Anonymous said...

Kalau dah pengkhianat buat apa pun tetap pengkhianat!!

Ir Anonymous said...

Berul kena cakap serupa bikin.. Kalau nak mengaku parti islam janganlah langgar sumpah bai'ah hanya semata2 ingin akur kpd harbi.. Tu yg layak jd pengkhianat..

Anonymous said...

Pas Parti Gadai Bini yg dilaknati Allah.

Anonymous said...

Pas pengkhianat undi rakyat menyokong Najib ketua perompak duit rakyat.

Anonymous said...

Pengkhianat itu Hadi and the geng lebai pemakan dedak 90juta.

Anonymous said...

Lebai2 dan walaun2 tolol Pas @ Pigs mana berani nk saman SR sebab ada yg dah termakan dedak haram 90juta.

Anonymous said...

Tuan Ibrahim kena berani mencabar Tuan Guru Haji Hadi dalam muktamar nanti itupun jika mahu PAS kembali pulih..jika dilihat pada saf kepimpinan PAS pada masa kini hanya Tuan Ibrahim seorang yang konsisten dalam mood pembangkang dan memusuhi UMNO.

Anonymous said...

Dedak Dap lagi sedap...-:)

Anonymous said...

Burrrrpp..dedak Dap...:-)
Tapi bila dah bagi2 sikit dgn husam baru masuk jadi pendek sikitlah sendawa burrp:-)

Anonymous said...

Bila org yg ada ilmu tapi tak mengamalkannya jadilah spt Hadi Awang. Cakap tak serupa bikin @ munafik.

Anonymous said...

Mari merompak balak kelantan secara haram bersama parti ulamak su'..

Takbirr

Anonymous said...

Lebai2 parti penunggang agama Pas dah kantoi berkongsi 90juta hasil duit curi rakyat terbesar di dunia.kahkahkah

Pas memalukan Islam.

Takbirr

Anonymous said...

t. kasih Ibnu Hasyim.. you kreatif.
kemaskinikan kuliah bekas MB T'ganu.
mudah nak tengok & hayati
akan jadi bahan sejarah..

Anonymous said...

October 16, 2016 at 8:56 AM
Wiridlah kamu dengan tuduhan tak pasti itu.
buat dosa kering yang merbahaya amalan kamu di akhirat.

Astagfirullah! bertaubat lah!!

Anonymous said...

Teruskan kuliah begini.
Biar puak-puak kerasukan syaitan menggelupur kepanasan.

Allahu Akbar.

Anonymous said...

KAMI AHLI AKAR UMBI PARTI PAS YG LAHIR DI TAHUN 60 AN , INGIN BERTANYA .....

AMANAT HAJI HADI YG DAHULU NAK DIKIRA MACAM MANA STATUSNYA....

HALAL ATAU HARAM..????
ATAU...ABAIKAN SAJA..ATAU TUNGGU AMANAT YG BARU..????????

Anonymous said...

Kalau betul kamu ahli PAS lama, kamu sudah paham. Tiada masalah lagi dalam PAS. Barangkali kamu ahli UMNO kuuut..
atau musang berbulu ayam..

he he he..
pecah tembelang!!
he he he
he he he..

Anonymous said...

Itu namanya political mileage. Bila dorang saman 1mdb, supaya satu dunia sedia maklum akan skandal tersebut. Tarik balik pun ada sebab perundangan yang boleh digunapakai.

Tapi Pas kata nak saman tapi tak juga saman2. Itu namanya pembohongan politik. Semua orang nampak perangai bohong parti Pas yang kononnya berpaksi Islam. Islam macamtu ke? Membohong kepada rakyat, bohong kepada dunia? Tak hairanlah jika public opinion lebih mempercayai apa yang dinyatakan oleh SR.

Jika setakat penafian sahaja ataupun ugutan nak saman, hanya boleh digunapakai keatas barua2 dan walaun2 yang bodoh2 sahaja. Orang yang tahu guna otak tak akan percaya.

Sebab itu Pas mesti saman SR secepat mungkin, lepas tu tarik balik pun takpe. Memang ada peruntukan undang2 untuk tarik balik. Tapi selagi saman pun belum, maka benarlah apa yang dituduh oleh SR itu, iaitu Pemimpin Pas terima RM90,000,000.00 daripada Najib. Mana asal duit/dedak sebanyak itu? Disyaki hasil rompakan 1mdb keatas rakyat Malaysia. Dengan menerima dedak tersebut, maka Pemimpin tertinggi Pas juga bersetongkol dan bersubahat dengan Najib dan Umno merompak rakyat Malaysia melalui 1mdb.

Semoga Allah jatuhkan laknatNya keatas Pemimpin Pas sekiranya ini yang benar berlaku. Kesian hanyalah kepada akar umbi yang tak tahu apekebende pun. Ikut bodoh sahaja.

Anonymous said...

Atok 60an ni dah jauh ketinggalan dlm mngikuti prkmbngan politik PAS...baru kuar dari cerok kmpung mana la agaknye...pndai pulak main hp..hihihi..tak tergamak nak kata bodoh...

Ir Anonymous said...

Aku pernah tanya org pan ayat mana amanat tu mengkafirkan org UMNO sorang pun tak boleh jawab..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails