Tuesday, January 31, 2017

Pusat Kebudayaan Islam Quebec Kanada Pula Diserang, 5 Maut.

5 Maut Dalam Tembakan Di Masjid Quebec City
Pihak polis perieter Pusat  Kebudayaan Islam bandar Quebec selepas serngan.

QUEBEC – Lima orang maut selepas sekumpulan lelaki melepaskan tembakan di Pusat Kebudayaan Islamik Bandar Quebec di timur Kanada semasa waktu solat, Ahad, pada pukul 9.15 malam waktu tempatan.


“Ramai yang terkorban…terdapar kematian,” kata jurucakap polis bandar Quebec, Konstabel Pierre Poirer kepada media.
Menurutnya lagi, dua orang suspek kes tembakan itu telahpun ditahan. Bagaimanapun, seorang lagi jurucakap polis Etienne Doyon enggan mengulas jika suspek berada di dalam masjid tersebut.
Pasukan taktikal bersenjata penuh dilihat memasuki masjid itu dan pihak polis kemudiannya melaporkan bahawa premis tersebut telah dikawal ketat serta semua orang yang berada di dalam telah dibawa keluar. Pihak polis turut meletakkan perimeter keselamatan di sekeliling kompleks tersebut.

5 Maut Dalam Tembakan Di Masjid Quebec City


Presiden masjid itu, Mohamed Yangui, yang tidak berada di dalam bangunan itu semasa insiden tersebut berlaku berkata, beliau tidak tahu berapa orang mangsa yang tercedera oleh kerana mangsa telah dibawa ke hospital-hospital berlainan di sekitar bandar itu.



Insiden ini medapat perhatian daripada Perdana Menteri Kanada, Justin Trudeau, yang mengirimkan tweet memperingati mangsa-mangsa yang terkorban.

Sementara itu,  Negara Singapura mengutuk sekeras-kerasnya serangan di Pusat Kebudayaan Islam Quebec City, Kanada ketika umat Islam menunaikan solat pada Ahad malam, mengakibatkan beberapa orang maut. Kementerian Hal Ehwal Luar Singapura berkata serangan terhadap tempat beribadat tidak sepatutnya berlaku.

Menurut kementerian itu, pihaknya menghubungi 4 rakyat Singapura yang berdaftar di Quebec dan mendapati mereka berada dalam keadaan selamat.



PERHATIAN:

Peluang kerja kosong di Korea Selatan hanya dengan modal RM3,00 termasuk tambang dan khidmat..

3 comments:

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/12/persoalan-atlet-israel-ungkap-hubungan-baik-dap-rejim-zionis/

Persoalan Atlet Israel Ungkap
Hubungan Baik DAP, Rejim Zionis


BANGI, Selasa – Kenyataan Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin, berhubung sekatan dikenakan Malaysia ke atas atlet Israel, mengungkap semula persoalan mengenai hubungan akrab parti cauvinis dan rasis itu dengan rejim Zionis.

Walaupun, Zhemin menyesali dan menarik balik kenyataannya, namun ia tidak merungkai persoalan apakah hubungan antara DAP dan rejim Tel Aviv itu?, kata Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

Namun, Dr Mohd Zuhdi menyifatkan kenyataan Zhemin itu tidak begitu serius berbanding dakwaan dibuat oleh bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng iaitu Mohamed Razali Abd Rahman, yang tersebar dalam media sejak empat tahun lalu.

“Dakwaan Mohamed Razali mengenai hubungan baik DAP dan Israel itu lebih serius, malah apa yang didedahkan itu lebih mengancam keselamatan negara serta sensitiviti umat Islam,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Dr Mohd Zuhdi berkata, Mohamed Razali mendedahkan tiga dakwaan serius yang sehingga kini tidak pernah dinafikan oleh DAP.

Tiga perkara itu ialah:

1. Pakar perisikan Israel terlibat melatih G17 atau kumpulan seramai 17 pakar strategi DAP diketuai Tony Phua, yang mana Mohamed Razali mengakui beliau adalah bekas anggota kumpulan itu;

2. Sejak menjawat jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerap ke Singapura bertemu wakil kedutaan Israel dan Mohamed Razali antara yang mengambil maklum urusan pertemuan itu; dan

3. DAP ditawarkan dana PRU-13 sebanyak AS$300 juta oleh Israel, dan Mohamed Razali juga mendakwa sebuah pangkalan tentera Israel baru akan dibina di Port Dickson sebagai balasan jika DAP berjaya menawan Putrajaya.

Sehubungan itu, Dr Mohd Zuhdi berkata, DAP perlu mendakwa Mohamed Razali di mahkamah jika mahu membersihkan semua tuduhan itu.


Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/12/pelayar-dari-entiti-haram-israel-membongkar-wajah-hipokrit-dap/



Pelayar Dari Entiti Haram Israel, Membongkar Wajah Hipokrit DAP

TIDAK ada apa-apa yang istimewa atau perlu diberi sambutan baik terhadap tindakan parti sosialis DAP menarik balik kenyataan yang mengecam Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berhubung isu pelayar dari entiti haram Israel baru-baru ini.

Tindakan ini tidak meleburkan identiti parti rasis ini yang sangat konsisten dengan agenda anti-Islamnya yang sangat dimaklumi oleh umat Islam. Ia tidak menjadikan parti ini sebagai patriotik atau penyokong kuat perjuangan rakyat Palestin yang sah. Malah episod ini hanya menguatkan lagi pernyataan bahawa DAP hanya pandai bersandiwara sahaja dan bersifat hipokrit.

Dan ini bukan kali pertama mereka berbuat demikian.

Terdapat satu kalimat yang masyhur di dalam Bahasa Inggeris iaitu “Bad Cop Good Cop” (polis jahat dan polis baik). Taktik ini sangat ketara digunakan oleh DAP dalam kes pelayar dari Israel. Pada mulanya mereka mengecam tindakan Khairy Jamaludin dengan pelbagai alasan yang hanya mendedahkan wajah pro-Israel mereka). Rakyat dan Netizen membalas balik kecaman DAP secara intens di alam maya. DAP tidak menghiraukan langsung kecaman balas dan kritikan para Netizen dan rakyat umum. Parti sosialis rasis ini menarik balik kenyataan pemimpin mereka dari Perak hanya setelah Dr MAZA mengecam kenyataan tersebut.

Ini adalah satu aplikasi Bad Cop Good Cop yang diambil oleh DAP. Mereka terpaksa akur setelah Dr MAZA mengecam mereka hanya untuk menjaga kepentingan dan maslahat politik mereka. ia tidak ada kena mengena dengan semangat “suci” kononnya DAP bersama perjuangan rakyat Palestin.


Anonymous said...

aweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails