Sunday, January 29, 2017

Lelaki Disewa Atau Pelacur Lelaki Sudah Ada Di Negara Ini?

Lelaki Ini Tawar Jadi Teman Lelaki Upahan Sempena CNY

JIKA sebelum ini, kita sering membaca berita mengenai perkhidmatan sewa teman lelaki di China tetapi kini ‘servis’ tersebut sudah mula menular di negara ini.

Tahun Baru Cina (Chinese New Year CNY) adalah musim perayaan paling penting bagi kaum Cina dengan semua ahli keluarga berkumpul untuk makan bersama pada malam perayaan itu. Kini, wanita bujang di negara ini tidak perlu runsing kerana di Malaysia sudah ada tawaran perkhidmatan sewa teman lelaki.

Bagi wanita bujang yang mungkin tertekan apabila ibu bapa atau ahli keluarga sering bertanya mengenai teman lelaki, anda boleh menyelesaikan masalah dengan hanya menyewa seorang lelaki dengan harga RM888 untuk sambutan perayaan Tahun Baru Cina tahun ini.



Zeann Jian menerusi akaun Facebooknya menawarkan perkhidmatan sewa teman lelaki sempena Tahun Baru Cina kali ini. Dia turut memuat naik biodata dan latar belakang mengenai dirinya bagi memberi ruang kepada wanita bujang memilih dan memenuhi kriteria diperlukan.

Namun Lelaki berusia 26 tahun ini menafikan dalam media semalam, katanya "Saya bukan untuk disewa." Zeann Jian mengaku bahawa kenyataan itu sebenarnya satu gurauan.

"Saya tidak sangka status tersebut menjadi tular. Sebenarnya kenyataan itu satu jenaka tetapi orang ramai mengambil serius dan menyebarkannya.




"Saya menerima lebih 100 mesej dari semua bangsa dan bukan sahaja daripada golongan wanita tetapi juga lelaki yang bertanyakan tentang status tersebut.
"Saya menjawab semua mesej itu dengan menolak pelawaan mereka dan menjelaskan bahawa status tersebut hanya gurauan dalam kalangan kawan-kawan saya."
Dia menerima kira-kira 3,700 'like' dan statusnya itu dikongsi sebanyak 3,698 kali dalam Facebook. Malah Jian turut 'melantik' kawan baiknya, Ken Joe untuk menjadi pengurus bagi 'perkhidmatan tersebut.

Di China, fenomena menyewa teman lelaki atau wanita semasa Tahun Baharu China menjadi perniagaan yang lumayan. Dianggarkan, kos untuk menyewa pasangan mencecah jumlah 500 yuan (RM322) hingga 2,000 yuan (RM1,288) semalam.

Ertinya kalau hal ini 'lelaki untuk disewa' berlaku, maka di Malaysia sudah ada pelacur lelaki. Satu lagi virus gejala sosial menyerang negara ini. Kita bimbang kehidupan binatang yang tiada undang-undang bertamaddun, jadi amalan penduduk negara ini.

Ianya mungkin akan merebak bukan sahaja di kalangan kaun Cina, bahkan kepada semua kaum, bahkan mungkin terhadap belia Melayu yang mengaku beragama Islam. Kalau pelacuran bisa wujud di kalangan wanita Melayu mengaku Islam, mengapa di kalangan lelaki tidak boleh?

Kalau kerajaan Malaysia boleh terima duit cukai arak, judi, pelacur dan lain-lain aktiviti yang menyelahi syariat, maka mengapa tidak perkara-perkara seperti ini tidak boleh diluluskan? Bukankah kerajaan kita ini melaksanakan dasar sekular yang memisahkan hal-hal dunia dengan Akhirat? Kerajaan yang melanda dan melanyak apa saja sesuatu tanpa peduli 'halal haram?

Di situlah pentingnya negara diperintah oleh parti yang berteraskan agama. (IH)




PERHATIAN
Peluang kerja kosong di Korea Selatan hanya dengan modal RM3,00 termasuk tambang dan khidmat..

2 comments:

Unknown said...

tk pyah cri batng girl2 kt luar sana. sy dani sedia menemani anda. x kira umur mak2 org ade anak 20org pn bole tua pn xpe tempat untuk puaskn nafsu di sni ... 0196165580

Harez said...

Sempat lagi promote....actually isu di atas berlaku di china itu bukanlah tentang pelacur tetapi bf palsu atau upah org berlakon jadi bf. Kalau pasal gigolo ni ni kat malaysia memang ada tapi yg paling best geng2 yg free macam kat atas ni. Sedih sbb kat tmpat ni pun xterlepas dgn mereka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails