Thursday, February 18, 2016

Wanita Tawar Khidmat Seks. Tiada Undang2 Boleh Tangkap Kecuali J/Agama?


MELAKA – Seorang wanita berusia 33 tahun disyaki menawarkan khidmat seks di hotel bertaraf empat dan lima bintang di beberapa negeri seluruh negara ditahan di hotel di Melaka Raya, di sini Sabtu lepas.

Ketua Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM), Rahimin Bani berkata wanita itu, yang menggunakan nama samaran ‘Miss Nora’, menawarkan aktiviti tidak bermoral menerusi media sosial dengan meminta pelanggan membuat bayaran deposit sebelum ‘menempah’ perkhidmatan itu.

Beliau berkata wanita yang masih berstatus isteri itu berasal dari Pulau Pinang, ditahan menerusi serbuan anggota penguatkuasa JAIM hasil aduan orang awam, kira-kira 10.55 malam di bilik hotel berkenaan.


“Hasil pemeriksaan di bilik tersebut kami menemui sebotol pelincir, 14 kondom termasuk satu telah digunakan, wang tunai lebih RM6,000 dipercayai hasil aktiviti pelacuran yang dilakukannya, dua telefon bimbit serta sebuah laptop,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini.
Rahimin berkata sebuah buku log mencatatkan jadual perkhidmatan seks di setiap negeri yang ditawarkan wanita itu turut ditemui di bilik hotel tersebut.
Beliau percaya wanita itu bergerak ke setiap negeri secara bersendirian dengan menaiki bas.
Katanya wanita itu ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 75 Enakmen Kesalahan Syariah Melaka 1991 kerana melacurkan diri dan boleh didenda RM2,000 atau penjara dua tahun sekiranya disabitkan kesalahan. – BERNAMA

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Tiada undang-undang Malaysia boleh tahan, kerana melakukan najis zina, kecuali dia beragama Islam dan ditahan oleh Jabatan Agama. Itulah nasib hukum syariah di Malaysia berbanding perundangan civil, yang mana lebih power?

2 comments:

Anonymous said...

apa susah nanti tuan "penasihat" selesaikan.

Anonymous said...

Kegilaan terhadap kemungkaran seperti judi, zina, arak dll telah menyebabkan kaki-kaki maksiat yang menyembah nafsu mereka sendiri menentang hukum Hudud. Laksanakan Hudud untuk kebaikan rakyat dan negara ini supaya Allah memberkati negara ini! Kerajaan sekular telah gagal mencegah jenayah dan keruntuhan moral di negara ini !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails