Tuesday, February 16, 2016

Cabar! Saman Individu Dedahkan Kes Khalwat Mat Sabu-Normah Ini...

AIDCNews- 15/2/16 – Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu (Mat Sabu) dan Ahli Parlimen PAS Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar dicabar menyaman individu yang mendedahkan kes khalwat Mat Sabu dengan Norma Abdul Halim di bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu, pada pagi 31 Januari 1995.
Ketika itu, Mat Sabu adalah Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat yang juga Ahli Parlimen Nilam Puri ditangkap berkhalwat dengan isteri pemandunya, Norma Abdul Halim.
“Saman jangan tak saman. Mahfuz pun failkanlah saman tu,” cabar facebooker pro PAS, Komander Abu Suffian dalam Facebooknya semalam.
Kenyataan Komander Abu Suffian berasaskan pendedahan daripada blogpenadaritanahmelayu yang mendedahkan kenyataan Norma berkaitan dengan kes khalwat tersebut.
Kenyataan Normah didedahkan oleh Datuk Shamsul Najmi Shamsuddin dalam satu ceramah di Kajang pada tahun 2014.
“Dia (Normah) tidak ada cerita panjang, terus dia cerita.
“Waktu saya ditangkap (di bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu) dulu (1995), saya tidak pernah berasa berdosa. Malah itu satu perjuangan dan saya mendapat pahala daripada Allah SWT.
“Kerana pada waktu itu, abang Mat Sabu, Mahfuz Omar dan rakan-rakannya mengatakan bahawa mana-mana perempuan yang solehah mana-mana perempuan baik yang melepaskan keletihan mana-mana pemimpin Islam yang berjuang Fisabilillah maka dia mendapat pahala Fisabilillah dan kalau dia bersuami, suaminya pun mendapat pahala Fisabilillah.
“Kerana itulah ustaz. Bukan itu kali pertama, kali kedua, kali ketiga, malah 20, 30 kali saya bersama-sama dengan Mat Sabu, “dedah ustaz Shamsul Najmi yang juga bekas Setiausaha Politik kepada Tan Sri Hamid Othman, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, portfolio agama.

24 comments:

An Anonymous said...

Walaupun saya amat marah pada PAN..tapi dlm hal ini saya rasa eloklah dihentikan dari terus dibincangkan..Mat Sabu sudahpun didapati x bersalah oleh mahkamah..udah2lah tu..

Pada para penyokong PAS, saya tak nampak pun faedah pada PAS jika isu ini diteruskan..

Anonymous said...

Inilah impaknya dari Slogan " PAS Ganti UMNO "......Jika nak ganti puan janganlah semuanya.

Anonymous said...

Teruk betul pemimpin2 Pas yg ada la ni..
heeeeeee...buat rosak nama islam ja

Anonymous said...

Pemimpin2 Pas dan walaunta2 yg ada dlm Pas skrg inilah pengkhianat Islam sebenar. Mrk2 menjual agama utk habuan duniawi dan mencemarkan kemuliaan agama Islam.

mat yeh said...

cissssh!
sebagai murid TGNA, aku rasa tercabar dengan cerita yang dikitar semula ini.
pada masa kejadian kes ini, TGNA adalah mursyid am PAS dan MB Kelantan. PAS pada masa itu bangkit mempertahankan mat Sabu, begitu juga dengan TGNA.
Cerita karut ini ingin dibangkitkan semula apabila penganti TGNA bukan sahaja tiada ketokohan seperti TGNA. Bahkan pimpinan PAS hari ini sama taraf dengan pimpinan UMNO. Cuma yang berbeza kopiah putih dengan songkok hitam sahaja.

Anonymous said...

Ini kah akhlak Islam?
buka aib orang?

Sejak bila pula pas setuju dgn perangai seperti ini?

hihihiii

Bekas pemimpin pas disanjung waktu di atas
lepas tak sebulu
bulu normah pula jadi modal penyelamat pas
mcm lendir saiful jadi penyelamat umno

ups.....sedondon rupanya

Anonymous said...

Hudud memerlukan 4 saksi untuk sebarang tuduhan zina. Allah SWT tidak redha akan pertuduhan2 yg dilontarkan atas pentas sebegini rupa. Dan mereka2 yg menyahut Dan bersetuju diatas tuduhan yg tanpa melibatkan 4 saksi juga menanggung kesalahan yang sama seperti penuduh. Hukuman akibat menuduh tanpa 4 saksi adalah sebatan sebanyak 80x. Wallahualam

mansor said...

satu hari cuti, sekumpulan penskodeng dari grombolan agama, yg suci mencium bau khalwat...dgn pantas m,ereka menunggu tempat dijangkakan ada khalwat....dan berjaya menangkap pengkhalwat...
ajaib...kikikiki.

1. macam mana mereka tahu ada khalwat...
2. macam mana penskodeng agama tahu ada khalwat...

rupe2nya mereka pakai kupiah ajaib, mengesan pengkhalwat......

kopipanas said...

Tuan blog yang otai...
Takkanlah isu-isu lama mahu didendangkan semula...carilah isu lain.

Tindakan sedemikian bukan memberi untung kepada Pas. Sebaliknya memperlihatkan dalam Pas ini banyak buruknya pemimpin yang berselindung di sebalik keindahan Islam demi mencapai matlamat politik.

Memalukan isu-isu sebegitu yang jelas sudah ada pengadilan mahkamah mahu dilagukan semula demi kepuasan menghina orang2 di luar Pas.

Saya tetap bersama Pas, tetapi buat masa sekarang saya tidak mempunyai keyakinan dengan kepimpinan sekarang dan akhlak2 penyokong yang banyak membuka aib dan mengeji lawan berbanding membaiki dan merapatkan saf ahli....

Anonymous said...

kes sependa besor setopa ali tak nak mainkan semula ke ib-Anu Asyim? kiki

Anonymous said...

Pada fikiran kalian, bolehkah seorg penjawat awam dlm Kluster Dakwah Mjls Perundingan Islam (Dr Harong Ding yg jd Mursyidul Am Pas) membenarkan kepimpinan Pas dan ahli partinya (Pas) menjatuhkan Kerajaan Umno-BN yg dia jd penjawat awamnya yg diberi elaun dan segala kemudahan kerajaan.

INI KERJA ORG TIGA SUKU.

Anonymous said...

Tuan Ibn Hasyim.teruskan isu ini agar satu hari nanti kau kan dibalas oleh Allah .waliyazubillah .jangan terkena kepada isteri kau atau anak perempuan kau atu kalau tidak kepada mak kau yang tua yang masih hidup.aku ahli pas bawahan ini keliru dengan sikap pemionpin Pas ,ulamak,serta peminpin muda Pas apa dah jadi ni .? mungkin balasan dari allah sekira kita menjaja agama untuk kepentingan dunia.sekali lagi baertaubatlah Ibn Hasyim sebelunm terlambat dan Mat sabu masih hidup .mohon maaaflah pada nya sebelu kau kojol.seksa kubur mennti.

Anonymous said...

Sbg Pro Pas saya langsung x setuju politik sebegini. Apa faedahnya?? Hilang respek saya separuh pada tuan. Seolah tuan merestui dakwaan ahli Pas di supply perempuan semasa Muktamar. Sedih rasanya jika kita ada sikap sedemekian. Lupakan Mat Sabu teruskan perjuangan.

An Anonymous said...

Setuju tu..lupakan mat sabu... Dia x langsung boleh menggugat PAS..

Anonymous said...

Dah macam blog umno pulak sekarang page ni. Meroyan betul la bloggers pro-PAS

Anonymous said...

Perbuataan berkhalwat tu salah disisi agama, namun kita juga berdosa jika terus mengaibkan sesaorang. Dlm islam kita tdk dibenar menyebarkan aib sendiri apatahlah aib sesaorang.

Anonymous said...

Pascai semakin pengotor

masui2u said...

mat sabu rasuah perwakilan dgn perempuan?

apa punya bodoh pemilik blog ni ..

kamu percaya?

bermakna dgn kemenangan mat sabu perwakilan Pas telah membaham perempuan2 hadiah mat sabu ..

rosak teruk imej Pas .. rosak bebenor ..

An Anonymous said...

Setuju tuan..

An Anonymous said...

Tok sah lawan fitnah dgn menambah fitnah bro..

JAKA said...

sepatutnya tajuk berita ni begini...


PERWAKILAN PARTI ISLAM MALAYSIA DIRASUAH DENGAN PEREMPUAN


kalaupun mat sabu rasuah mereka dgn pompuan, perwakilan juga
adalah telah mengikut syaitan kerana terima rasuah itu dan
memberi kemenangan kpd mat sabu.

so jgn salahkan mat sabu sahaja.. sepatutnya isu ini dibongkar semasa
muktamar itulah. sepatutnya mesti ada yg bangun dan dedahkan mereka
ditawar pompuan oleh mat sabu.. there and then!

maka kita bertanya....

apakah kekalahan mat sabu pd muktamar yg lepas kerana tidak rasuah
dgn pompuan lagi.. atau pascai telah rasuah dgn pompuan yg lebih muda
dan sedap. pompuan yg mat sabu tawar dah tua2.

maka berita pada muktamar lepas sepatutnya berbunyi begini..


PERWAKILAN PAS TELAH MENERIMA RASUAH PEREMPUAN LEBIH MENAWAN DARIPADA
MUKTAMAR SEBELUMNYA


maka jadilah muktamar pas sebenarnya adalah pesta sex pak lebai ostad dan
olamak.

kebodohan fitnah ini sebenarnya memakan pas sendiri.

seolah2 perkara sebesar ini pun pemimpin pas tidak dapat hidu...
dan tidak ada tindakan. hanya setelah mat sabu keluar pas maka didedahkan semula.

dimana harun din yg dapat menangkap jin yg ghaib tetapi tidak dapat menilik
perkara sekeji ini yg melibatkan puluhan perwakilan?


APAKAH PERWAKILAN TIDAK UNDI MAT SABU PADA MUKTAMAR LEPAS KERANA TIDAK LAGI DPT HABUAN PEREMPUAN?


kita mohon supaya semua saksi2 termasuk yg dah makan rasuah mat sabu itu tampil memberi keterangan dan repot polis. mesti berani mengaku dan bersedia utk dihudud.

apakah kerana ramainya perwakilan sudah berzina maka hudud tidak dilaksanakn dan ponteng dpd dibentangkan?

apakah yg ponteng itu pun turut menikmati rasuah ini maka takut hudud akan makan diri sendiri?

sekiranya semua ini fitnah maka bersedialah pelapor fitnah ini utk ke neraka. kerana kamu telah menuduh bukan saja mat sabu tetapi ramai perwakilan berzina.

semua perwakilan yg mengundi mat sabu pada muktamar dulu adalah potensi saksi yg terima rasuah itu. sudah tentu mereka boleh dikenalpasti.


SATU LAPORAN POLIS PERLU DIBUAT DAN SEMUA SAKSI2 PERLU DIPANGGIL MEMBERI KETERANGAN.


sungguh bijak blogger pembodek pas yg menghancurkan nama pas sendiri. sebb dendamkan mat sabu pas sanggup dibinasakan seluruhnya.

tidakkah blogger dan pemfitnah2 bodoh ini sedar bahawa selepas ini pas akan dikenali sebagai ...

PARTI AGAMA SEKS (PAS)

dan muktamar pas akan dikenali sebagai...

MUKTAMAR PESTA SEKS


pas binasa bukan kerana dap atau mat sabu atau umno
pas binasa kerana tgn2 syaitan sudah memaki juban dan serban
pas binasa kerana tiadanya sebenar2 ulamak yg suci jiwanya
pas binasa kerana keduniaan sudah meresap dlm darah perjuangan
pas binasa kerana ego sombong bongkak menjadi pakaian
pas binasa kerana mengamal assobiyah

bukankah sepatutnya pemimpin pas menegur supaya isu mat sabu ini
ditutup demi menunjukkan akhlak mulia seorg ulamak. berlawanlah dgn
mat sabu secara gentleman...kecuali lah isu baru yg masih panas
jika isu lama dihangatkan kembali maka kita yakin niatnya adalah
politik semata2.. bukan mencermin akhlak islamiah

klu beginilah pas maka percayalah.. islam lama lagi nk tertegak
di malaysia. kecuali ditgn pihak lain yg Allah pilih.





Anonymous said...

Kalau dicarutkan si Ibnu Hasyim ni buat tambah dosa je.
Cuma nak pesan JANGAN SAMPAI NERAKA KIRIM SALAM KAT LU BRO...

Anonymous said...

Kalau kerja baik takkan dapat dosa. Baru kamu sedar kerja 'dicarutkan si Ibnu Hasyim ' itu berdosa.

'NERAKA KIRIM SALAM'? Kirim salam itu dari syurga. Bukan dari neraka. Bodoh!

Anonymous said...

Patutlaa pelacur dr chaina banyak pemimpin umno beri masuk tampa visa...mudah visa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails