Monday, February 15, 2016

Kuih Kemaluan Lelaki Ini! Wajarkah Wujud Di M'sia, Bagaimana Hukum Dalam Islam?


MELAKA:Kelainan yang ingin ditampilkan Jonker Walk Melaka dengan mempromosikan Kuih Kemaluan Lelaki telah mendapat perhatian netizen.

Tindakan yang tidak sensitif dan seperti tidak menghormati terhadap budaya di Malaysia ini telah menjadi viral di laman facebook.

Antara komen berbaur amarah adalah dari Goh Yi Hang dengan merujuk kepada tindakan sebut memalukan kepada negeri tersebut.

“Benda yang memalukan Melaka” tulisnya dalam komen di Facebook.

Nami Fikri juga meluahkan rasa tidak puas hati terhadap tindakan penjualan kuih tersebut.

“benda ini sangat memalukan, nasib baik saya duduk selangor” katanya dalam status yang dimuatnaik.

Rasa sedih terhadap tindakan ini turut diluahkan oleh pemilik akaun Farid Izzat dengan turut menyatakan kekesalan terhadap tindakan tersebut.

“seriously Melaka! saya sangat sedih sekarang kerana tindakan ini” ujarnya.

Salah seorang pengguna facebook iaitu Amirul Rashideen berharap agar kerajaan mengambil tindakan yang sewajarnya.

“Wow saya sangat terkejut, kerajaan patut mengambil tindakan terhadap perkara ini.” katanya dalam statusnya. (IH/STV)

17 comments:

Anonymous said...

Berbagai2 provakasi yg dilakukan oleh golongan anti Islam Dan anti melayu

Anonymous said...

Bukti2 DAP Anti Islam

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

apa2 kejadian suma salah dap

Anonymous said...

Anon 8.04 asyid itu je kau ulang. Klu yg tk elok tu dap. Yg baik tu mca. Kau tk tau ke mca pn x sokong hudud.apasal kau tk ckp. Najib dh ckp pas x blih laksana hudud di ktan ngapa x marah. Cuba kau komen skit aku nk tau.hasilnya nilah, pas dh kne tipu. Sama2 kite tepuk tangan psal org pas ni dh kene tipu di umno. akal pendek. Tk pndai politik. Wooo.....

Ali said...

Aku tetap undi DAP sbb umno dan pas lg kuat menipu...

Anonymous said...

Balik la Ali, 70% orang Melayu kata DAP racist. Yg bestnya peratus ini.makin meningkat. INI akibat DAP Dan talibarut mereka PAN, hari2 menghina orang Islam di Malaysia

Anonymous said...

Umporno lagi racist

Anonymous said...

PARTI PENJUAL AGAMA PAS DITIPU PARTI PENYAMUN UMNO.

Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan dalam konteks negara ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Katanya, UMNO selaku sebahagian komponen parti pemerintah bersikap jujur dalam perkara berkenaan sejak isu hudud ditimbulkan oleh Kerajaan Kelantan dan pimpinan PAS.

“Untuk kuasa, satu parti memainkan isu pelaksanaan hudud seolah-olah ia teramat penting dalam Islam berbanding mempromosikan konsep keadilan, ketelusan, urus tadbir baik yang lebih penting daripada hukuman hudud.

“Hudud hanya komponen kecil dalam perundangan Islam membabitkan enam jenayah iaitu zina, mencuri, bersekedudukan, rompakan, minum arak dan murtad,” katanya ketika menyampaikan ucapan pada Sidang Kemuncak Kepimpinan dan Aspirasi Kebangsaan, di sini, hari ini.

Asyraf berkata, keperluan untuk mendapatkan bukti yang disyaratkan terlalu sukar untuk tujuan pendakwaan, seperti bilangan saksi dan keperibadian saksi itu. Katanya, tiada mana-mana pihak boleh mengatakan hukum Allah SWT tidak relevan, tetapi apa yang diperdebatkan ialah perkara yang ditekankan dalam sistem keadilan.

“Jika kita tidak boleh mendapatkan keadilan dalam pelaksanaan hudud, maka lebih baik kita mengambil pendekatan berbeza. Islam bukan hanya hukuman tetapi menegakkan keadilan,” katanya lapor Free Malaysia Today

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

anonmuose 8.04. tulis panjnag .tetapi realitinya peminpin pas sedang di babikan di Selangor.kau tak tahu ke? kalau kau tahu cuba nasihatkan ulamak Pas gar mengrluarkan fatwa bahawa memrintah sebuah negweri bersama DAP adalah Haram .gaji jadi haram .elaun jadi haram .jangan tuklis aje panjang tetapi akal singkat .otak letak di kepala lutut.kau dan macai pas di tipu DAP di Selangor ni.

lelaki dicermin said...

Kekdg kesihan jugak aku tgk penyokong totok pas kat mana2 blog politik.dia org fikiran singkat tp nak berckp bagusnya ulamak2 pas tu.hari ini nyata dan hakikat.. hudud pas tu hanya sindiwara memusnahkan pas sendiri.sikap2 pas.. tak tahu menari di katakan papan jongkat jongkit.hudud tak lulus nak letak jawatan.. kalau hudud tak di laksanakan di kelantan akan memulakan perang dgn umno.kalau tak sokong hudud sama dgn kafir.skg apa jadi kata2 org yg memakai serban... bila kata2 tak dpt dikotakan.. kapada pengikut2 pas yg pendek akal.. jawapan taksub kelian pada ulamak2 pas tu.. akan terjawab di PRN sarawak nanti.kalau satu kerusi pun pas tak menang gali lubang dlm pasir..masukkan kepala kelian.. kalau pas memang 1 kerusi.. situasi pas sama mcm skg.. seandai menang 2 kerusi atau lebih..serban ulamak2 pujaan kelian boleh suruh tambah besarkan...kita tunggu lah ya..

Anonymous said...

bilalah Hudud nak dilaksanakan di Kelantan? kata umno dah sokong, tapi kenapa masih belum dibahaskan di Parlimen? mana private bil? yang pasti pas sebuah parti tolol telah dibodohkan oleh umno. syabas umno!

Anonymous said...


HUDUD: SEMPURNA SUDAH PENIPUAN UMNO KE ATAS LEBAI2 PAS

Pada April 2014 begitu semangat dan gegak gempita UMNO menerima dan mengalu-alukan usaha PAS untuk melaksa hudud di Kelantan.

Sehingga Asyraf Wajdi sendiri diberi penghormatan memberi penerangan berkenaan isu ini dlam mesyuarat MKT UMNO.

Dato Najib dengan bangga mengalu2 kan usaha PAS ini.

Pada hari ini, Asyraf yang sama menyatakan dengan jelas bahwa hudud tak boleh dilaksana di Malaysia.

Ertinya, tidak akan ada bantuan serta sokongan UMNO utk meminda Akta 355 mahupun Perlembagaan Persekutuan bagi membenarkan hudud dilaksana di Kelantan.

Pada waktu yang sama, kerosakan2 yang besar telah berlaku:

a. Pecahnya Pakatan Rakyat kerana PAS memutuskan hubungan dengan DAP kerana DAP tidak menyokong usaha hudud di Kelantan

b. Pemimpin2 progresif dalam PAS difitnah konon menolak hudud padahal pemimpin2 progresif ini hanyalah tidak mempercayai janji UMNO

c. Kepimpinan Ulama PAS secara totok mempercayai cakap2 Najib dan UMNO padahal UMNO itu musuh dan sentiasa memusuhi hudud dan Islam

d. Presiden PAS sanggup menipu dan berbohong demi mempercayai janji2 UMNO yg kononnya hendak melaksana hudud. Dia sanggup khianat dgn rakan taulan sendiri yang banyak berjasa kepada partinya.

e. PAS sendiri pecah kerana pemimpin2 progresif yg difitnah menolak hudud tidak sanggup lagi bersekongkol dgn ulama2 jadian2 dlm PAS

f. Najib dan UMNO untung besar kerana Pakatan Rakyat telah pecah dan Anwar dalam penjara

g. Harun Din dapat penghormatan duduk dalam kerajaan dan bekerja di bawah Timbalan Perdana Menteri. Elaun dan "benefits" sudah tentu banyak.

h. Ahli2 PAS semua ternganga sbb nak sangat hudud tapi satu habuk hudud pun tak dapat

i. Kelam kabut pemimpin2 PAS mengeluarkan alasan yg 'nonsense" dengan menggunakan contoh muazzin yang memanggil azan. Padahalnya tiada tok bilal yang terasa ditipu kalau orang tak datang ke masjid untuk solat.


Hakikatnya, lebai2 PAS ini adalah penipu dan menggunakan agaama untuk menipu ahli2 mereka.

Mudah sahaja UMNO menipu lebai2 PAS kerana lebai2 PAS bukanlah ulama pun hanya mereka yang menjual nama ulama utk mencari sesuap makan

PAS sekarang menjadi partai menjual agama dan menjadikan agama sebagai bahan dagangan.

MAsanya membuang PAS dan UMNO dalam Laut Cina Selatan.

PAS sudah menjadi parti yang membawa fitnah kepada Islam bukan lagi membawa rahmat.

Mana mungkin kepimpinan parti Islam yang mudah ditipu dan dipermainkan oleh UMNO diyakini untuk menjaga Islam?

Anonymous said...

wahai Ibn .kueh kau yang kau pamerkan itu cuba tanya Majlis syura ulamak.apa hukumnya.mungkin kalau kita makan bolih kot tetapi kalau kita gunakan ikut pada niat kita.begitu kata ualamk pas.

borhan sharif said...

Wooiit...8:04, beliakkan sikit mata tu....lihat betul2 tang jahanam yg Umno dah buat.

Jangan asyik nak guna kata anti Islam dan anti Melayu.
Orang Cina tak anti Islam....

Didunia ini lebih ramai orang cina Islam berbanding melayu.

Orang Cina tak anti Melayu....malah ramai yg kawin dgn Melayu...

Jangan biarkan diri dibodoh kan hanya kerana anda task belajar Tinggi....

Anonymous said...

Kueh 'Anu" lelaki tentunya amat disukai ole anu/ibnu hashim & aku. Aku sungguh gumbira hari ini kerna buka blog ni dapat tengok kueh 'anu".

Tolong minta fuckwa dari Dewa/Dewan Ularmak, sama ada beli, makan @ simpan kueh anu tu jatuh taklik ka, baiah ka, tahallus ka , taawun ka, tabayyun kaa???

Jangan lupa tanya lebai tontowi, altakiiri, zuhdi & nik amar tongkat ali.

Jangan tanya Al Abdoh yang pemalu itu..

borhan sharif said...

Wooiit...8:04, beliakkan sikit mata tu....lihat betul2 tang jahanam yg Umno dah buat.

Jangan asyik nak guna kata anti Islam dan anti Melayu.
Orang Cina tak anti Islam....

Didunia ini lebih ramai orang cina Islam berbanding melayu.

Orang Cina tak anti Melayu....malah ramai yg kawin dgn Melayu...

Jangan biarkan diri dibodoh kan hanya kerana anda task belajar Tinggi....

Anonymous said...

Kalau ibnu hashim tak tanya Dewan Ulamak & Majlis Syuru, Ibnu Hashim akan jadi Jebon, nifak haraki,Tak Wala', tak baiah & jatuh taklik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails