Monday, February 15, 2016

Trend Sukan Diiringi Seks & Bisnes Amat Merbahaya?

SUKAN

Pada14 Februari yang merupakan hari memperingati kekasih atau biasa digelar hari Valentine nampaknya telah disambut secara ‘luar biasa’ di Belanda.


Kelab bola sepak liga kedua Belanda, RKC Waalwijk pada hari ini telah membuat kejutan apabila mengunakan model pakaian dalam wanita sebagai pengiring pasukan mereka sebelum memulakan perlawanan menetang FC Emmen.
bola2
RKC Waalwijk yang merupakan tuan rumah dalam perlawanan tersebut menggunakan model  jenama pakaian dalam yang amat terkenal di Belanda, After Eden. 
Penyokong Waalwijk  yang telah dihiburkan dengan aksi-aksi ‘belanja’ daripada model-model terbabit bagaimanapun pulang kecewa apabila kelab pujaan mereka itu tidak berjaya melakukan aksi cemerlang selepas tewas kepada FC Emmen dengan keputusan 1 – 0.
Apakah trend sukan begini akan atau pun sudah merembas masuk ke Malaysia? Ianya amat merbahaya kepada cara hidup bermoral dan beragama di negara ini.... (IH)

7 comments:

Anonymous said...

DAP Perak menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kerana menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi, esok.

Ketua Biro pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin (gambar) berkata, Khairy menggunakan sentimen politik dan peribadi dalam acara sukan antarabangsa itu.

"Sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan perlu berkecuali daripada politik," katanya dalam kenyataan hari ini.
Chong mengulas laporan menyebut pihak berkuasa Malaysia tidak membenarkan Yoav Omer dan Noy Drihan mengambil bahagian dalam Kejohanan Luncur Angin Belia Dunia anjuran Persekutuan Luncur Angin Antarabangsa (Isaf) itu.

Anonymous said...

Zionist sukan pun dia wokey, seksi lagi la no hal. Tahun lepas kan Mat Sabu Selfie d Amoy

Anonymous said...

Sehingga tahap ini DAP membenci dan menghina Islam, tapi PAN Imayam pimpinan Mikrofon Sabu tetap berwalikan DAP

http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Anonymous said...

Sehingga tahap ini DAP membenci dan menghina Islam, tapi PAN Imayam pimpinan Mikrofon Sabu tetap berwalikan DAP

http://www.ismaweb.net/2013/07/desakan-dap-cuba-ubah-status-islam-sebagai-agama-persekutuan/

Desakan DAP cuba ubah status agama Islam sebagai agama persekutuan

BANGI, 12 Julai – Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) membantah tindakan Ahli Parlimen DAP, Nga Kor Ming yang meminta lima negeri meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam yang masih memberi kuasa kepada seorang daripada penjaga untuk menentukan agama anak di bawah umur.

Presidennya, Tuan Musa Awang berkata, ini sebenarnya antara perjuangan DAP yang mahu menghapuskan status agama Islam sebagai agama Persekutuan.

“Rang Undang-Undang Pentadbiran Islam Wilayah Persekutuan 2013 belum lagi selesai dibincangkan, hari ini DAP minta pula pindaan di peringkat negeri.

“Kenapa harus dipinda? Sedangkan enakmen tersebut adalah selari dengan Perlembagaan Persekutuan.

“Maka dalam hal ini seharusnya kita yang beragama Islam inilah perlu memainkan peranan dalam mempertahankannya,” tegas Tuan Musa ketika dihubungi wartawan ISMA.

Beliau berkata, Mahkamah Persekutuan adalah mahkamah tertinggi yang membuat keputusan. Jadi tidak timbul sebarang masalah dalam hal ini sepertimana dengan kes yang dirujuk sebagai Subashini Rajasingam lawan Saravanan Thangathoray.

Mahkamah Persekutuan telah memutuskan bahawa bapa kanak-kanak itu mempunyai kuasa mengislamkan anaknya berdasarkan perkara 12 (4) Perlembagaan Persekutuan.

Bagaimanapun katanya, beliau kesal dengan tindakan kerajaan kerana telah menarik balik pembentangan terhadap pindaan Rang Undang-Undang Pentadbiran Islam Wilayah Persekutuan 2013 yang lalu kerana pindaan tersebut adalah selari dengan perlembagaan dan beberapa keputusan mahkamah yang juga berpendapat seperti itu.

Seharusnya pihak kerajaan tidak akur dengan mana-mana desakan yang mahu penarikan balik rang undang-undang tersebut dan kini natijahnya mereka mahu pula meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri.

Anonymous said...

FLASHBACK : Bagaimana DAP memaki Melayu, tetapi PAN IMayam pimpinan Mat Selfie Senyap

Haaaaaa tengok video youtube ni. Ini dia punya link

https://www.youtube.com/watch?v=7lzGrkdTq-0


Pi tengok video diatas wokey

Saya amat bersedih macam mana mereka memaki hamun kita tapi PAN Imayam redha dengan makian ini. Senyap dan tidak menegur itu adalah redha dengan penghinaan

Anonymous said...

Kita merasa sangat malu kerana tentera asing telah berani menceroboh perairan negara kita selama 2 tahun dan negara kita gagal bertindak menghalau tentera asing itu keluar dari perairan negara kita.

Nampaknya kerajaan Vietnam dan tentera Vietnam sahaja yang berani mempertahankan negara mereka apabila tentera China menceroboh negara mereka. Contoh peperangan terbuka (Conventional Warfare) antara Vietnam dan China:

(1) The Battle of the Paracel Islands in the Paracel Islands on January 19, 1974.

(2) Sino-Vietnamese War February 17 – March 16, 1979

(3) 1980: Shelling of Cao Bằng

(4) The Johnson South Reef Skirmish of 1988 in the Spratly islands

Dan sekarang tentera China telah membina pengkalan tentera China di Laut China selatan untuk memudahkan negara China dan tentera China mencerobohi perairan negara-negara asing di Asia Tenggara.

Nampaknya kerajaan China sedang meniru rejim Nazi yang dipimpin Hitler untuk memperluaskan negara China sehingga ke perairan negara asing di Asia Tenggara. Ini bererti penyelesaian secara diplomasi tidak akan menghalang tentera China dari mencerobohi dan menduduki negara-negara asing di Asia Tenggara.

Kita memerlukan pemimpin negara yang baru, tegas, berani dan bijaksana untuk memimpin, melindungi dan mempertahankan negara kita dari pencerobohan musuh !


Sokong Najib said...

Ustaz jambu PAS tgk blue film

Kahhh kahh kahhh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails