Tuesday, February 16, 2016

Ini, Kayuhan Bebas Anwar, Tak Dapat Sambutan..


PKR Pulau Pinang pada pagi tadi telah mengadakan satu majlis 'Kayuhan Kebebasan', sebagai tanda sokongan mereka untuk menuntut Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan daripada menjalani hukuman penjara di Penjara Sungai Buloh.

Menurut PKR Pulau Pinang, dengan mengadakan majlis seperti ini, rakyat di negeri itu akan memperingati perjuangan Anwar yang sedang sengsara di dalam sana.

Majlis yang diadakan seawal jam 7 pagi itu dikhabarkan akan dihadiri seramai 800 orang, namun jumlah itu amat mengecewakan apabila jumlah yang hadir tidak melebih 100 orang.

Selain itu, ada juga yang berasa marah dengan pihak pengurusan majlis yang merupakan penyokong PKR, kerana aturcara kayuhan yang dijadualkan bermula jam 7.30 pagi terpaksa ditunda ke jam 8.30 pagi ekoran masalah teknikal.

Yang seterusnya, majlis kayuhan yang berunsur politik ini juga dihadiri atau disertai oleh kanak-kanak yang berada dibawah umur... Perkara ini amat mengecewakan kerana golongan ini telah diajar untuk berpolitik walaupun masih dibangku sekolah!!! - AndyBolat/Utaranews.com

6 comments:

Anonymous said...

Mic Sabu al selfie Amoy tak Nak nai basikal ka. Jgn canpak basikal macam canpak mic cukup

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Pemuda PAS diingatkan agar tidak mengikuti sikap yang ditunjukkan oleh Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH), Mohamad Sabu yang melemparkan mikrofon sewaktu berucap.
Ketua Pemuda PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, beliau tidak menafikan kecewa dengan sikap rakyat yang seolah-olah tidak bersungguh-sungguh melawan kerajaan mengundang perasaan begitu, namun, PAS tidak akan bertindak sedemikian.
“Lempar mikrofon itu cara abang Mat Sabu, bukan cara kita (PAS). Kita tidak kecewa walaupun kita sebut nak lawan kerajaan tapi tidaklah kecewa hingga baling mikrofon. Saya sudah beritahu Pemuda PAS jangan buat perangai macam itu,” ujarnya.

Anonymous said...

Biar kita tungjukan tidak puas hati dengan melempar Mic daripad kita melempar dan terus bersama dengan oarng yang memfitnah Mat Sabu dan Anwar,Tuan Ibn Hasyim ,biar tidak ada smbutan untuk Anwar asalakn ada juga simpatai manusia kepada seorang pejuang dan kawan seperjuangan Pas dulu daripad adanya ulamak peminpin Pas yang terus bersekongkol denga peminpin Umno yang mneghina dan memfitanh .tunggu balasn Allah kepada kamu semua dengan kaki fitnah.

Anonymous said...

Selfie amoy, pengkhianat, baling mic, puji nasrullah syiah. Semua ada dalam YouTube. Kou tu yg kaki fitnah kununnya UG wujud.


Parti politik kuali leper (PAN) pun loaded jugak. Siapa ya “Penderma” dan “Pendana” parti politik ciplakan ini ye?

Takkan kerajaan (yang dia sifatkan sebagai mengamalkan diskriminasi ras dan keugamaan”) yang bagi duit kat PAN?

Sudah sudah la encik, simpan sikit simptom buat-buat lupa tu.

Jangan dok temberang kat alam maya saja.

Elok perbetulkan dulu rumahtangga you sendiri yang sedang bergolak hebat, berebut kuasa tak habis-habis. Entah berapa banyak kem yang sedang mengatur muslihat untuk saling jatuh menjatuhkan.

Same goes to jurnalis picisan yang sorang lagi tu. Kertas skrip yang dikutip tepi longkang sahaja diambilnya.

Nice try Talibarut DAP

Anonymous said...

AHLI KELUAR PARTI, AWEK GEDIKS MELATAH TAK TENTU ARAH!!!

Aduhai!!! Susah betul nak melayan awek Gediks sorang ni. Mentang - mentang la dia ada jawatan tinggi, tapi tahap pemikiran masih lagi jumud macam dulu juga. Suka melatah tak tentu arah.

Tu baru orang 'Cuit' sikit. Dah dia meroyan macam orang hilang akal. Kalau betul - betul orang dedahkan bukti, mau dia masuk ke Pusat Pemulihan Mental di Tanjung Rambutan dibuatnya.

Berkaitan dengan isu ada ahli atau pemimpin parti "Kuali" Si Mat Sabu tu keluar dan masuk balik PAS pun dia nak pelik sangat. Kecoh dok mintak orang berikan bukti dan tidak bercakap saja.

Padahal, fenomena pemimpin atau ahli keluar masuk parti ni bukannya satu perkara yang boleh dianggap 'Luar Biasa'. Benda tu dah kerap kali berlaku. Yang dia nak pelik sangat kenapa?

Sedangkan pemimpin parti dia sendiri pun dah buat kenyataan, sekiranya benar ada pemimpin atau ahli yang keluar parti, mereka tak gusar mengenainya dan menganggap ianya biasa.

Tapi lain pulak dengan kenyataan yang dibuat oleh Ketua Wanita parti 'Kuali' Mat Sabu ni. Dia pulak yang beria - ia nak mintak PAS membuktikan dakwaan yang disebarkan sebelum ini.
"Kita mahu tahu berapa ramai ahli PAN yang didakwa kembali ke pangkuan PAS itu, kita juga mahu melihat permohonan mereka yang didakwa keluar PAN," katanya yang dipetik Sinar Harian.
Dakwaan itu membuktikan bahawa Ketua Wanita parti 'Kuali' Si Mat Sabu tu TAKUT dengan bayang - bayang sendiri. Sebab itu la dia menggelupor tak tentu arah macam Ayam Berak Kapur.

Yang herannya, masa dia dan rakan - rakan lain keluar meninggalkan PAS sebelum ni, takde pulak dia nak rasa pelik. Sebaliknya, dia kata itu satu bentuk amalan Demokrasi. Tapi bila ahli parti dia buat tindakan sedemikian, dia nak meroyan pasal apa pulak!!!

Anonymous said...

Akhirnya PANdir semakin dijauhi,,agaknya DAPig pun mula berkira2 lari...hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails