Monday, February 15, 2016

Guru Agama Dipukul Polis, Apa Nak Jadi Negara Ini, Siasat Segera!

ALOR SETAR - Seorang guru agama mendakwa dia telah dicederakan di kepala dan tangan setelah digari, dipukul dan ditumbuk oleh dua anggota polis di Balai Polis Gurun pada Selasa lalu.

Guru terbabit, Mohd Na'im Zakaria, 29, yang mengajar di Sekolah Kebangsaan Simpang 3, Sungai Daun berkata kejadian itu berlaku kira-kira jam 10 malam apabila motosikal berkuasa tinggi yang ditunggangnya ditahan oleh anggota polis dalam sekatan jalan di hadapan balai tersebut.

"Saya dalam pejalanan pulang ke rumah di Kampung Haji Majid, Guar Cempedak selepas menghadiri majlis perkahwinan di Sungai Petani. Sampai di tempat kejadian seorang anggota polis berpangkat sarjan telah meminta lesen memandu untuk diperiksa.

"Anggota polis terbabit menanyakan mengenai kuasa motosikal yang saya tunggang dan apabila saya menjawab pertanyaannya, saya terus dimaki dan dimarahi kerana tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan," katanya sebagaimana lapor Sinar Online.

Portal berita NST pula melaporkan guru tersebut turut  memberitahu polis tersebut turut memakinya dengan berkata "pergi mampus la dengan motosikal hang" dan juga merendahkan profesennya sebagai guru agama dengan berkata "hang cikgu bodoh".

Selain itu, Mohd Na'im turut berkata polis berkenaan turut menggari tangannya dan membawanya masuk ke dalam balai tanpa memberitahu kesalahan yang dilakukan.

"Masuk sahaja dalam kawasan balai mereka terus menyepak kaki, menumbuk bahagian belakang dan kepala dan mengheret saya seperti seorang penjenayah.

"Selain itu, mereka turut mengeluarkan kata-kata kesat dan memperlekeh kerjaya saya sebagai seorang guru.

"Tindakan mereka itu telah menyebabkan kepala saya berdarah selain mengalami lebam di bahagian tangan akibat digari. Saya juga telah ditahan di lokap hampir lima jam dan ini menyebabkan saya menjadi trauma dan terkilan dengan tindakan dua anggota polis terbabit," katanya.

Na'im berkata dia telah membuat laporan di pondok polis di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) pada keesokan harinya (10 Februari) ketika mendapatkan rawatan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Md Zukir Md Isa berkata pihaknya kini sedang menjalankan siasatan mengenai perkara tersebut. - Siakapkeli.my 
Kalau betul, apa nak jadi negara ini, siasat segera!

8 comments:

Anonymous said...

Pulau Pinang hanya sebelah Kedah.

Bukti2 DAP Anti Islam

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

Bukti DAP Racist- Halang Masjid


Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

Anonymous said...

Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

Anonymous said...

DAP Racist- mahu camput Khutbah Aidl Adha di Pahang

Agenda Daily) – PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu.

Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

“Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam.

“PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam.

Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah.

“Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

Anonymous said...

PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

Anonymous said...

PETALING JAYA: Tindakan Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Mohamad Sabu melemparkan mikrofon selepas berucap pada Himpunan 365#BebasAnwar#BebasRakyat di Penjara Sungai Buloh pada Selasa lalu adalah satu sandiwara.

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kelantan, Wan Khairuddin Ihsan Wan Muhammad berkata, Mohamad Sabu atau Mat Sabu berkelakuan demikian hanya untuk menarik perhatian dan simpati orang ramai berhubung program berkenaan yang dikatakan tidak mendapat sambutan.
“Saya senyum dan tergelak seorang diri. Saya amat yakin dari pengalaman sebagai bekas Ketua AMK Kelantan dan juga Unit Strategi PKR satu ketika dulu, ini semua adalah sandiwara yang telah ditulis skripnya.

“Beliau juga menuduh Azmin Ali (Menteri Besar Selangor) lebih mesra PAS berbanding PAN yang didakwanya pejuang kepada Anwar seawal bekas Timbalan Perdana Menteri itu dipecat, tidak seperti PAS yang kini telah lari dari pakatan (Pakatan Harapan),” tulisnya menerusi blog bicaramindawank.blogspot.my.

Menurut Wan Khairuddin yang juga EXCO AMK Pusat, pembangkang akan menggunakan apa sahaja strategi untuk menarik perhatian orang ramai sekiranya program mereka tidak mendapat sambutan.
Dia mendakwa, dalam kes kempen bebaskan Anwar ini, hanya segelintir sahaja yang hadir dan bagi mengelak dari berasa malu, Mat Sabu cuba membaling mikrofon dengan harapan kejadian itu dijadikan viral dalam laman sosial.

“Untuk pengetahuan umum, walau apa pun sandiwaranya, hidup mati Azmin adalah bersama Anwar. Azmin tidak hadir dalam program di Penjara Sungai Buluh kerana beliau di Mekah menunaikan ibadah Umrah,” ujarnya.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/09/jawis-friday-sermon-and-daps-slander/

Jawi’s Friday sermon and DAP’s slander

1. I was amazed at how concerned the director of DAP political education, Syerleena Abdul Rashid, was over the Federal Territory Islamic department’s (Jawi) sermon delivered in mosques last Friday. She claimed the sermon to be “mysogynistic”. One of her point in justifying so was that there was no mention of male in the discussion of awrah.

2. I believed both of us did not attend the Friday prayer. I deduce this from the fact that the DAP member found it offensive that the sermon was delivered to the all-male congregations. She did not reveal her sources of information either. I therefore referred to the PDF document of the khutbah, available in both Malay and English languages at Jawi’s website. Well, the khutbah DID mention that the requirements to observe awrah apply to both MEN and WOMEN.

3. As a political education bureau director, wouldn’t it be more professional if she was to DOUBLE CHECK her sources first? Is it that urgent for her to try to tarnish the image of Islam through unfounded claims? This is, of course, in line with the aspirations of DAP in rejecting Islam and painting a bad image of the Islamic authorities, and what more convenient way of doing it than having their Muslim members doing the job.

4. I then searched for the word rape and “rogol” in the documents of khutbah. I couldn’t find any. So, who’s putting words in Jawi’s mouth? Is that the function of a political education bureau? Fabricating words to instigate hatred towards khutbah? And against Muslims?

5. In emphasising her objections, as usual, the old tactic was used (we’re kind of tired here… ), comparing to the uncomparable, and without evidence – Talibanization of any Islamic practices or rulings that DAP doesn’t like, and of course, with the new kids on the block, Islamic State (Isis). It doesn’t matter to this Muslim member of DAP that this awrah ruling has been applied more than 1,400 years ago.

6. Offended by the so-called “comparison to food” and the insistence that we Malaysian Muslims should follow CEDAW rather than Quran, are unmistakably the qualities of feminism and feminists. These metaphors are hardly an indication of women’s suppression as painted by the feminist. If you read the text of khutbah as a whole, it reminded in the most compassionate manner for husbands and fathers to make sure their wives and daughters are protected physically and spiritually according to the teachings of Islam.

7. This criticism of Jawi’s sermon is nothing less than pretending that they care about women A LOT! But truly I wonder, where were DAP members when there was a plan by Hooters to set up a chain of “breastaurants” in Malaysia early this year, that will not only USE women’s assets as their marketing strategy, but to DISCRIMINATE as well as only certain SIZE of “assets” will be “employed”? Hooters and voluptuous breasts are synonymous, in case one doesn’t have a clue. This is clearly an exploitation of women.

And here you are Syerleena, worried about the metaphors of Friday sermons when the real monsters are lurking around and knocking at our door to degrade our women.

To DAP: Stop this double standard policy.

To DAP Muslim members: Return to the Quran and Sunnah, please Allah instead of pleasing your political master. To Him, Allah SWT we shall all return.

Prof Madya Dr Rafidah Hanim Mokhtar

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/02/usah-layan-provokasi-dap-pembela/

Usah layan provokasi DAP – Pembela


BANGI, 17 Feb – Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) menyeru masyarakat Islam di negara ini untuk tidak melayani sebarang provokasi tidak bermaruah dari pimpinan parti rasis berhaluan kiri, DAP.

Pengerusinya, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, sejak akhir-akhir mereka seolah berniat jahat untuk mengganggu urusan ibadah dan syariat umat Islam dalam negara ini.

“Terkini mereka mempertikai khutbah Jumaat dan aurat wanita muslimah.

“Siapa mereka untuk masuk campur dalam urusan agama kita?

“Sebab itu kita minta masyarakat Islam jangan layan provokasi mereka.

“Ini kerana syariat Allah bukan bahan untuk diperdebatkan, malah Perlembagaan Persekutuan sendiri mengiktiraf tentang hak kita umat Islam di negara ini,” tegasnya.

Tambah beliau, jika mereka memahami Perlembagaan, tentu sahaja mereka tidak akan bersikap dengan sikap ceroboh dan celupar sedemikian rupa.

“Mungkin juga kerana mereka tidak beriman kepada syariat Allah dan cuba mentafsirkannya mengikut hawa nafsu,” kata ustaz Hafiz.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails