Thursday, February 18, 2016

Dr Aziz Bari Bakal MB S'gor Baru? Digugurkan Jadi Ahli Majlis PBT..


Murali Subramiam, Setiausaha PKR Cabang Kelana Jaya

Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali didakwa takut dengan imej Profesor Dr Abdul Aziz Bari sebagai bakal Menteri Besar Selangor yang baharu maka pencalonan beliau sebagai Ahli Majlis Majlis Ampang Jaya (MPAJ) digugurkan.
Azmin yang juga Menteri Besar Selangor didakwa hanya melantik kroni-kroninya dan menggugurkan mana-mana individu yang dianggap memberi saingan kepadanya, dakwa Setiausaha PKR Cabang Kelana Jaya, S Murali.
“Contohnya Prof Dr.Aziz Bari kerana Azmin takut dengan dia maka usaha DAP menamakan dia selaku Ahli Majlis Ampang dinafikan kerana alasan dia duduk dalam kawasan Majlis Selayang.
“Tetapi peraturan ini dibakul sampahkan bila mahu tempatkan kroni mereka,” katanya dalam satu kenyataan media.
S Murali berkata demikian sebagai memberi bukti sikap memilih bulu yang dilakukan Azmin dalam isu lantikan Ahli Majlis PBT
“Saya dengan ini mempertahankan apa yang saya nyatakan dalam sidang media semalam yang turut dihadiri beberapa pimpinan cabang PKR Selangor dan saya sedia berdepan dengan siapa sahaja untuk menunjukkan bukti,” katanya.
Ujar Murali, beliau bertindak sedemikian kerana melihat Azmin tidak menghormati struktur parti dan sedang berusaha mensabotaj parti diperingkat cabang.
“Saya tegaskan lantikan Ahli Majlis mengenepikan suara Cabang dan ia usaha melemahkan parti peringkat Cabang yang tidak menyokong Azmin pada pemilihan lalu.
“Di mana sememangnya Azmin kalah di kebanyakan Cabang dalam Selangor,” ujarnya lagi. (AIDCNews)

7 comments:

Anonymous said...

MAU MELOPONG DAPigs DIBUATNYA!!!

Kalau betul PAS nak guna taktik ni, maka tak mustahil parti Ultra Chauvanist Kafir Harbi DAPigs tu akan berputih mata dan melopong. Ada yang gigit jari dan meroyan tak tentu arah.

Sekiranya taktik ini diguna-pakai, maka ianya akan jadi bahana buat DAPigs yang terlalu memandang rendah kepada PAS yang selama ini mereka anggap parti paling BODOH dalam Pakatan tu.

Langkah PAS meletakkan calon Bukan Islam dari Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak pada April ini dipercayai untuk menjerat DAPigs.

Semuanya hanya semata - mata kerana DAPigs sebelum ini mencanangkan kononnya mereka akan mula menurunkan lebih ramai calon Melayu menjelang Pilihan Raya Umum ke-14.

Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Majlis Profesor Negara (MPN) berkata, percubaan kedua PAS itu dilihat sebagai satu peringatan kepada DAPigs bahawa parti Islam itu mampu mencabar musuh ketatnya walaupun bersendirian.
“Apabila DAP meletakkan calon-calon Melayu untuk berlawan dengan Pas ataupun Umno, ia akan memberi kesan kepada kedua-dua parti itu jika bertanding. Bila DAP meletakkan calon Melayu, PAS juga bersedia untuk meletakkan calon Cina.
“Kita lihat bahawa pertelagahan antara PAS dengan DAP ini masih belum selesai dan pilihan raya kali ini akan menjadi medan di mana masing-masing beradu kekuatan dan strategi iaitu untuk memastikan lawan mereka kalah atau menang,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.
Sebelum ini, Timbalan Presiden PAS mengumumkan bahawa parti itu akan bertanding di 11 kerusi DUN Sarawak dan mengetegahkan calon bukan Islam untuk bertanding dalam Pilihan Raya Negeri itu.

Mengulas lanjut, Mohamed Mustafa juga berkata, strategi Pas itu dijangka memecahkan undi kepada pembangkang jika parti Islam itu meletakkan calonnya di kawasan luar bandar sekaligus memberi kelebihan kepada BN.

“Kalau Pas meletakkan calonnya di kawasan DAP, sudah pasti ia akan memberikan satu kelebihan kepada BN, sebab undi akan pecah di kalangan mereka yang mengundi pembangkang, kerana mungkin ada yang mengundi Pas.

“Kalau Pas bertanding, Pas akan mengambil undi pembangkang, undi yang biasanya diberikan kepada parti-parti pembangkang, kerana BN Sarawak sangat kuat, di mana mempunyai penyokong setia yang kuat,” ujarnya.

Anonymous said...

JANGAN DITANYA MANA PERGI RM 13 BILLION!!!

Alamak ai!!! Berapa kali kita nak kena pesan dengan rakyat. Jangan ditanya puak - puak DAPigs ni ke mana perginya duit yang diorang dapat. Bukannya ada faedah kalau kita tanya pun.

Apa yang kita kena ingat, puak - puak DAPigs ni dan Pakatan Haprak ni dari golongan orang yang Maksum, bersih dari segala dosa dan tidak pernah melakukan sebarang kesalahan di dunia ni.

Diorang ni dari kalangan orang yang alim belaka. Apa yang diorang buat semuanya hanya untuk menjaga kepentingan rakyat. Bukannya nak menjaga kantung poket diorang dan juga kroni.


Jadi, tak usah la kita nak menghabiskan masa mempersoalkan ke mana hilangnya duit hasil jualan tanah orang Melayu di Pulau Pinang yang dikatakan hampir berjumlah sebanyak RM 13 billion tu.

Yang sebelum ni orang dok mempertikaikan mengenai Dana Israel yang berjumlah sebanyak RM 1.2 billion tu pun puak - puak DAPigs masih lagi mendiamkan diri dan buat - buat pekak je.

Walaupun isu itu dibangkitkan oleh Bekas Pegawai Khas Si Lim Guan Eng, tapi DAPigs boleh buat - buat tak tau. Malah, diorang tak ambik sebarang tindakan pun terhadap dakwaan tersebut.

Padahal sewaktu isu tersebut dibangkitkan oleh pemimpin PAS, diorang sibuk kata nak ambik tindakan. Tapi kemudian bila dicabar, terus Hilang Buah Kerandut puak - puak DAPigs tu.

Kenapa diorang tak nak ambik tindakan? Pemaaf sangat ke puak - puak Chauvanist Kafir Harbi Haramjadah DAPigs ni? ATAU, diorang ada sesuatu yang nak disembunyikan dari rakyat?

Itulah sifat 'Telus' yang sering kali dijadikn bahan modal Politik Longkang puak - puak DAPigs ni. Kalau bercerita kat atas pentas, macam diorang ni dari kalangan orang yang Maksum belaka. Tapi hakikatnya, "Lancau" pun takde!!!

Anonymous said...

PATUT LA DIA KELUAR PKR, ADA HATI NAK JADI MB!!!

Hehehe! Patut la dia sibuk sangat nak keluar dari menjadi ahli PKR dan terjun masuk jadi Barua DAPigs. Ingatkan dia sibuk nak memperjuangkan kepentingan rakyat. Tapi, lain tujuan dia.

Rupanya, dia ada hati nak jadi Menteri Besar. Mungkin sebab itu dia masuk DAPigs. Kalau dia terus kekal dalam PKR, dah tentu - tentu dia takkan dapat peluang nak duduk jawatan tersebut.

Jika tadi, ada dah pihak yang mendedahkan, DAPigs pada ketika ini sedang mengatur rancangan untuk mengangkat calon Melayu dia jadi Menteri Besar di Selangor selepas PRU akan datang.

Dan diantara nama yang disebut - sebut ialah Si Aziz Bari yang sebelum ini pernah jadi ahli PKR. Dari kahabar angin yang diterima, Si Aziz Bari tu bakal bertanding dalam PRU akan datang.

Katanya, dia akan menjadi calon DAPigs dikawasan yang pada ketika ini disandang oleh Pesuruhjaya PAS Selangor. Itu diantara perancangan licik yang telah direncanakan oleh DAPigs.

Tapi, perkara tu bukan kali pertama kita dengar. Sebab di Pahang pun DAPigs ada susun perancangan yang sama. Tapi malangnya, perancangan yang diorang susun tu tak menjadi kenyataan.

Dari cerita dikalangan rakyat, akibat dari ke-GAGAL-an itu yang membuatkan ADUN Melayu DAPigs di Pahang tu telah diugut supaya tak merebut kerusi Pengerusi Negeri dengan Bangkai Ayam.

Kot kalau ye pun orang Melayu dalam DAPigs tu boleh jadi Menteri Besar, belum tentu lagi dia akan menjaga kepentingan orang Melayu. Kita tengok apa yang berlaku di Perak sebelum ni pun cukup la. Namanya wakil rakyat PAS, tapi hidung kena cucuk dengan DAPigs jugak!!!
PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada parti DAP boleh dilantik menjadi Menteri Besar Selangor asalkan individu yang dipilih seorang yang berbangsa Melayu dan mendapat sokongan majoriti.
Ahli Jawatankuasa DAP Selangor, Dr Abdul Aziz Bari berkata, ia disebabkan undang-undang tubuh negeri tidak melarang individu daripada parti lain untuk menjadi Menteri Besar.
Bagaimanapun, Aziz menjelaskan, sekiranya ADUN Melayu itu tidak ada, berlakunya masalah majoriti dan pelbagai syarat lain tidak dapat dipenuhi, Sultan boleh melantik bukan Melayu sebagai Menteri Besar.
“Yang pertamanya dia mesti majoriti, yang keduanya dia Melayu dan Islam. Kalau ini tidak ada, kalau Melayu dan Islam ini tidak ada majoriti sebagai contoh, bukan Melayu boleh dilantik Menteri Besar oleh Sultan.
“Sultan yang berkuasa. Sultan boleh mempertimbangkan benda itu (pelantikan Menteri Besar). Tanggungjawab kepada Sultan untuk menimbangkan pelantikan Menteri Besar bukan Melayu untuk memastikan Menteri Besar seorang yang mempunyai majoriti disokong oleh sebahagian besar daripada ADUN.

“Seluruh negeri Melayu begitu, sembilan negeri Melayu bukan di Selangor sahaja,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini.

Anonymous said...

BUKTI DAPigs SINGKIRKAN CALON BUMIPUTERA!!!

Biarpun pada ketika ini DAPigs dikhabarkan sedang giat nak menarik sokongan dari kalangan orang Melayu dengan mempergunakan Barua Melayu dalam parti tersebut, tapi itu semua 'Wayang' belaka.

Hakikatnya, DAPigs hanya sekadar memperalatkan orang Melayu dan MENIPU orang Melayu dengan pelbagai cara. Salah satu contohnya macam yang pernah dilakukan oleh Si Wong Tak tu.

Kalau sebelum Pilihan Raya, bukan main lagi dia tonjolkan diri dia seolah - olah macam seorang 'Hero' yang memperjuang Alam Sekitar. Tapi itu semua 'Wayang' supaya dia dapat jadi calon je.

Habis orang Bentong kena tipu dengan Si Wong Tak dan puak - puak DAPigs tu. Termasuk la orang Melayu dari kalangan 'Pak Lebai' dikawasan Felda kena kencing dengan puak - puak DAPigs ni.

Bahkan taktik DAPigs mempergunakan anak Muda Melayu yang Liberal juga dianggap sebagai satu usaha yang 'Jijik'. Realitinya, DAPigs hanya menjaja wajah anak muda tu demi kepentingan mereka.

Perkara yang sama juga telah berlaku kepada seorang anak muda Bumiputera di Sarawak yang ternyata kecewa dengan tindakan yang dilakukan oleh pimpinan DAPigs ke atas dirinya.
“Dalam beberapa status FB terbarunya, Aziz, yang juga merupakan penyelaras Pusat Khidmat DAP Tupong, jelas menunjukkan kekecewaannya kerana tidak tersenarai di dalam Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 baru-baru ini.

“Luah Aziz: Saya belajar sesuatu yang baru hari ini. Kalau nak masuk dalam satu pasukan bola sepak, kamu tak perlu berlatih main bola bersungguh-sungguh. Kamu hanya perlu duduk dan asalkan sudah ada nama, maka kamu akan masuk dalam pasukan tersebut biarpun baru masuk kelab.

"Apa guna berlatih bersungguh-sungguh selama bertahun-tahun kalau kamu hanya menjadi maskot kelab? Yang sudah lama dalam kelab, selagi kamu tak ada PhD dalam Sains Sukan, kamu tak akan diambil masuk dalam pasukan walaupun kamu sudah berlatih hampir 2-3 tahun.

"Tak guna kamu hari-hari turun berlatih apabila pada akhirnya, orang yang jarang turun berlatih yang akan dipilih untuk bermain bola.Lebih baik berlatih berenang kerana anda mungkin lebih bagus dalam berenang daripada bola sepak.

"Mungkin akan ada orang melihat bakat kamu dalam renang dan akan mengambil anda sebagai perenang biarpun anda juga pandai main bola sepak.


“Biar pada penghujung penulisannya, Aziz mendakwa beliau “bercakap tentang bola sepak, tak ada kaitan dengan yang hidup ataupun yang mati”, (sedangkan) umum (sudah) tahu penulisan berkenaan sebenarnya menjurus kepada keputusan Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 tersebut,” dedah blog TheUnreportedNews.
Jelas, pendedahan dan luahan yang dibuat oleh anak muda Bumiputera tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni hanya mempergunakan anak Melayu demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!! Bukannya diorang nak memperjuangkan anak Melayu tu sangat pun!!!

Anonymous said...

Betapa huduhnya puak PAS dapat dilihat dalam tulisan yang dikira orang yang sama penulisnya. Perangai busuk puak PAS dengan dengki khianat, penghasut dan memburukkan parti lawan dengan nama DApig, harbi dan sebagainya menggambarkan kebusukan hati puak PAS yang semakin membusung dengan kepadatan nanah yang berbau busuk lagi tengik. Jangan anggap bermodalkan penulisan memburukkan parti lain dengan penuh rasist akan menjadi umpan yang menggena dalam PRU akan datang? Kamu tunggu PRU akan datang berapa kerat rakyat akan mengundi kamu wahai PAS kalau mempunyai penyokong yang menjauhkan orang bukan Islam mendekati agama ALLAH yang mulia itu. Dalam keadaan rakyat yang amat membenci kepimpinan UMNO/BN yang zalim itu, kamu PAS berbangga pula untuk bermadu mesra dengan UMNO. Tunggulah kamu dalam PRU akan datang.

Anonymous said...

Mengaku sokong parti islam, ratib isle isle TAPI TULISAN TAK ADA AKHLAK IBARAT MANUSIA JELMAAN IFRIT SAHAJA

paskelate said...

kah kah kah
bila kita menjadikan musuh kita sebagai kawan, maka musuh akan membina musuh baru untuk kita.
Lihat bagaimana tulisan di atas, jelaskan sekali musuh kita sedang mengunakan jarum hasutan untuk meruntuhkan kita, atau lemas bersama mereka.
Keadaan ini sepatutnya tidak akan berlaku dan tidak mungkin berlaku kepada sebuah parti Islam seperti PAS. Namun ianya berlaku dan kita pasti akan binasa hasil ciptaan kita sendiri.
Hanya satu jalan yang menjadi sinar penyelesaian kepada kita sebagai sebuah parti Islam, iaitu TGHH dan harun din secara suka rela meletak jawatan dan TITM diserahkan amanah untuk memimpin PAS.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails