Thursday, October 15, 2015

Dr Syed Azman, ADUN PAS Batu Buruk 'Bersama DAP'..

Satu rombongan pemimpin DAP membuat lawatan kerja ke beberapa negara Timur Tengah seperti Turki..


Dr Syed Azman 

The Malaysian Insider melaporkan, selepas lawatan kerja kali pertama ke Mesir dan Jordan yang mencetuskan kontroversi, DAP meneruskan lagi rombongan ke negara Islam iaitu Tunisia dan Turki, yang sedang diadakan ketika ini sejak Isnin hingga Sabtu ini.

Menurut Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari yang berada di sana ketika ini, lawatan kerja DAP ke negara Islam itu diketuai Lim Kit Siang, bersama Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok dan Ahli Parlimen Bukit Mertajam Steven Sim.

Turut menyertai rombongan itu adalah Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Burok, Terengganu dari PAS, Dr Syed Azman Syed Nawawi.

Berita ini agak mengejutkan, bagaimana Dr Syed Azman Syed Nawawi, boleh berada bersama pemimpin-pemimpin DAP itu? Dia sudah 'bersama DAP'? Ramai ahli PAS nak tahu..(IH)

14 comments:

Anonymous said...


Bagaimanakah seorang manusia dari keturunan Nabi Muhammad s.a.w. boleh bersekongkol dengan parti DAPig yang menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini sedangkan Nabi Muhammad s.a.w. berusaha gigih melaksanakan hukum Allah? Oh ya iman seseorang itu tidak boleh diwariskan kepada anak-anaknya melainkan didikan agama Islam yang baik dan sempurna sahaja. Iman yang kuat datang dari hati yang bersih.

Iman yang kuat dapat menangkis segala kejahatan dan kemungkaran. Iman yang lemah hanya akan mengikut gerak hati yang dibisik oleh syaitan dan iblis.

Yang benar
Sayyid

Mat Bon said...

Salam En Sayyid, sekufar-kufar DAP ada juga mereka berusaha untuk mempelajari. Lawatan mereka ke Tunisia ini adalh contohnya. Tahniah Dr Syed kerana berusaha mendekati DAP dan istiqamah menerangkan keindahan Islam kepada DAP.
Kita kena ingat, hidayah itu milik Allah. Kerja kita adalah untuk berdakwah - dan akhlak kita adalah salah satu medium dakwah yang terbaik.

Anonymous said...

Salam En. Sayyid,

UMNO/BN dan Perkasa pun menentang Hudud??? Kenapa PAS boleh bersekongkol pula menentang perlaksanaan hukum ALlah di negara ini sedangkan Nabi Muhammad s.a.w berusaha gigih melaksanakan hukum Allah??? Oh ya iman seseorang itu tidak boleh diwariskan kepada anak-anaknya melainkan didikan agama Islam yang baik dan sempurna sahaja. Iman yang kuat datang dari hati yang bersih. Hati yang bersih takan panggil orang Pig seperti DAPig!!!

Nabi Muhammad diutus untuk menyempurnakan akhlak!!! Dah cakap Pig-pig bagai akhlak apa???

Islam itu indah dan banyak cabang, berkongsi kekayaan negara seadilnya sebahagian daripada ajaran Islam. Mendapat keadilan ISlam hak semua. Lihat negara kita Khir Toyo RM 6.5 juta kena setahun, penganggur curi beras dan tin sardin kena 10 tahun. Keadilan Islam apa macam ni???

Nanti adanya hudud menyebabkan penganggur tu kena potong tangan Khir Toyo lepas!!! Jangan jadi bodoh la!!! Dengan kerajaan dan barisan hakim macam ni Hudud bolehkah dijalankan seadilnya???

Sebab itu Hudud adalah hukum yang boleh ditangguhkan. Tapi kerajaan UMNO/BN tak boleh sebab tak akan ada keadilan dan kesaksamaan. Itulah yang dipanggil oleh Imam Al-Ghazali fiqh alawiyat atau keutamaan.Lain kali jangan nak tuduh bersekongkol siap menasihat bagai iman tak boleh diwariskan rupa-rupanya fiqh alawiyat pun tak tahu.

Kalau tak puas hati reply saya tunggu.

Yang jahil,

Nobody

bat8 said...

Si kafir Dapigs yang jahat tu la pi buat dan siapkan rumah untuk mangsa banjir kat Kelantan yang sudah pun diduduki. Kapir ni pi tolong atas dasar kemanusian.

PAS sebagai s3buah parti berapa biji buat dan dah siapkan rumah mangsa banjir?

Itu pun nak s3mbang dengan takabur ke....

bat8 said...

Tuan Haji

Apa nak heran dengan Syed Azman tu. Tidakkah dasar kepimpinan ulamak UG yang memimpin PAS ni senang - semua pemimpin boleh buat apa depa suka ikut kepentingan masing-masing dan kalau bercanggah satu sama lain atau dasar PAS.

Nak contoh? Tengok kenyataan Pesuruhjaya PAS Selangor dalam isu Perkasa. Presiden bersetuju dan mahu bekerjasama dgn Perkasa dalam 3 isu tetapi PAS Selangor xmau bekerjasama dgn Perkasa. Sebab apa tak mahu? Sebab pemimpin PAS Selangor ada kep3ntingan dalam kerajaan Selangor. Sapa mahu hilang gaji dan elaun Tuan Haji.

Takkan kita dah lupa kenyataan Presiden PAS dan T8mbalan Presiden selalu bercanggah dalam beberpa isu?

Syed Azman tu buat tentu le ade kepentingan dirinya sebagaimana Pesuruhjaya PAS Selangor ade kepentingan dirinya xmau bekerjasama dgn Perkasa macqm PAS Pusat.

Anonymous said...

Issss ,,issss apa salahnya ...dimana langgar syariat...hadi berpeluk dengan ince ibrahim ali pun tak langgar syariat juga...kita semua kena sangka baik..sebab sangka baik ajaran Islam..dok tunggu bila nak bentang hudud di parlimen ? DAP telah di Pig kan , geng amanah telah ditakfirikan ...kononya amanah tak sokong hudud...tapi kita sangka baik PAS ada masalah nak bentang ..UMNO ada masalah nak undi ..kita sangka baik .. Walau yang dicadang nak bentang berkaitan kuasa mahkamah syariah kita mesti sangka baik....so . Ibnu hashim...kita pun kena sangka baik dengan dr Syed ...tak gitu ..ibnu hashim.

bat8 said...

Tuan Haji

Dari dok sebok pasal Syed Azman elok Tuan Haji lawan Presiden Gerakan yg bersungguh nak halang PAS laksanakan hudud seperti di laporkan oleh Malaysiakini. Kat bawah sedikit petikan kenyataan tersebut untuk menaikkan semangat PAS yang kental dalam tubuh Tuan Haji.


Mah ikrar halang hudud atau letak jawatan

Dipaparkan 15 Okt 2015, tengahari 11:40
Dikemaskini 15 Okt 2015, tengahari 11:56


Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong akan menghalang rang undang-undang hudud diluluskan di parlimen dan berikrar untuk meletak jawatan jika gagal melakukan dalam misinya itu.

"Jika hudud diluluskan di parlimen, saya rasa saya sudah gagal dalam melaksanakan tugas. Justeru saya akan meletak jawatan daripada kabinet," katanya.


http://m.malaysiakini.com/news/315797

..........

Ini lagi berfaedah. Presiden Gerakan benar2 mencabar Islam ni.....xnaik hangin ke?

Anonymous said...

Mereka yg dituduh Pengkhianat ini berjuang lama..bukan tidak pernah menjadi Ahli parlimen.. masih hidup sederhana.. yg dituduh pengKhianat ini mereka tidak sebijak Nasruddin Tantawi menabung, tidak sampai setahun menjadi Ahli Parlimen sudah mampu pakai Vellfire.. walaupun beberapa bula sebelum itu mengisytiharkan hanya RM 7 ribu simpanan ,tidak sebijak Menantu Haji hadi, biarpun tanpa jawatan tinggi dalam Parti..walaupun hanya peniaga pasar malam sebelum kemenangan selangor.. bila Menang di Selangor sudah mampu memiliki kereta BMW, mampu mengisi jawatan Pengarah GLC di Selangor.. juga mampu memperoleh tawaran saham Setengah juta Ringgit.. walaupun anak terengganu bukan anak Selangor..inilah hebat yg dikatakan Pejuang Islam yg tidak ada pada mereka yang dikata Khianat...

Potailangek said...

X yah sibuk hal Dr syed tu dgn DAP tu..isu pelok2 tghh ngn incik brahim ali mne..Nk gak dgr komen dr tuan

Anonymous said...

Elok ADUN PAS tu pergi sekali supaya dapat tau apa2 maklumat agar DAP balik nanti dia tak kelentong .Firasat saya DAP tu cuma nak tau Islam yang tak dibuat diarab tapi yang PAS nak buat Malaysia tu je. Tapi saya berdoa agar DAP tu akan faham mana satu Islam arab dan melayu..

Anonymous said...


Kepada Yang jahil aka Nobody October 15, 2015 at 1:33 PM,

[Quote] Lihat negara kita Khir Toyo RM 6.5 juta kena setahun, penganggur curi beras dan tin sardin kena 10 tahun. Keadilan Islam apa macam ni??? [Unquote]

Saya selalu membaca pelbagai komen kamu dan saya dapati komen kamu tidak bersandarkan fakta. Bahkan kamu memutar-belitkan fakta untuk menyokong komen kamu yang menyeleweng jauh dari kebenaran. Sebagai contoh lihat sahaja petikan komen kamu tulis pada .

Fakta: Negara ini mengamalkan undang-undang sekular dan Toyo dan penganggur tersebut telah dibicarakan oleh sistem keadilan sekular yang sama maka kamu (Nobody) telah melakukan kesalahan yang serius yang mendedahkan kejahilan kamu sendiri apabila kamu menyalahkan keadilan Islam!

Orang ramai telah mengetahui bahawa parti DAP menentang perlaksanaan hukum Allah (Hudud) di negara ini sedangkan DAP tidak berhak mencampuri hukum Allah (Hudud) yang dicadangkan untuk orang Islam sahaja:

SUBANG JAYA, Dec 14 — The DAP unanimously resolved today to state its objection to the implementation of hudud laws anywhere in the country themalaymailonline.com

Jika kamu mendakwa terdapat orang Melayu dalam DAP, saya ingin bertanya apakah jenis orang melayu yang menentang hukum Allah? Saya juga ingin bertanya kamu (Nobody) apakah agama kamu kerana kamu bersungguh-sungguh mempertikai hukum Allah dan membela DAP yang menentang hukum Allah. Orang islam tulen tidak akan menyokong DAP kerana DAP menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini.

Anonymous said...


CORRECTION/ PEMBETULAN komen October 15, 2015 at 6:18 PM:

"Sebagai contoh lihat sahaja petikan komen kamu tulis pada October 15, 2015 at 1:33 PM."

Anonymous said...

Hukum hudud itu bkn nya utk menghukum Allahlah yg lebih tahu akan kebaikannya.jika kita berusaha melaksanakan suruhan Tuhan itu lah yg diambil kira.semua itu juga ujian utk kita.jika kita berjaya adalah bonos utk kita.bonos didunia n lebih lg diakhirat.semoga istiqamah dlm kebenaran

bat8 said...

Anon 6:38

Pahtu bakpo sudah senyap pasal hudud setelah menang semua jawatan dalam pemikihan lepas? Sepatutnya dgn kemenangan yg cemerlang dlm pemilihan, usaha semakin mantap kerana xde lagi suara yg menentang dalam barisan kepimpinan sekarang.

Bro...xpayah nak dok ulang prinsip umum le. Masa tu dah lama betlalu. Sekarang ni time buat kerha bak kaksanakan hudud. Usaha yg hebat telah dimulakan sebelum pemilihan lagi. Sepatutnya semakin hebatlah usahakan?

Satu masaalah dengan puak lebai PAS ni, bab bercakap pasal ugama ni hebat. Tak berhenti2 dok cakap point benda umum berpukuh tahun tetapi ketja xpernah bergerak dari mula bercakap. Orang putih panggil NATO, cakap berdegar2 bagai nak kiamat, tetapi tindakan xpernah pun dimulakan.

Contohnya hudud ni la. Berdegar2 dok jaja kat akar umbi sebelum pemilihan, bila dah menang semua jawatan, pahlawan hudud sebelum pemilihan pun hilang entah kemana. Dah xsebut langsung pasai bak laksana hudud.

Sekali sekala dok jaja DAP tolak hudud. Kata bangang kang marah. Kata jual ugama kerana nak menang jawatan, tuduh orang berniat jahat.

DAP tolak setakat cakap mulut je. DAP xde kuasa perundangan pun nak sekat PAS hendak melaksanakan hudud macam UMNO/BN. Itu realiti dan hakikatnya. Agak2 cerdik tak lebai PAS hendak tutup kelemahan sendiri dalam melaksanakan hudud dengan menyalahkan DAP MENOLAK HUDUD SETAJAT DGN MULUT SAHAHA!

Orang yg bokeh berfikir dan menilai apa yg berlaku pun xpercaya dgn alasan PAS menyalahkan DAP TOLAK HUDUD DGN MULUT SEBAGAI SEVAB UTAMA PAE GAGAL MELAKSABAKAN HUDUD!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails