Saturday, October 17, 2015

Pendemo Anti-Islam Terkejut Sambutan Ramah Jamaah Masjid Ini..



Seorang penunjuk perasaan anti-Islam terkejut dengan sambutan keramahan muslim ketika melakukan tunjuk perasaan itu di hadapan sebuah masjid di Columbus, Ohio, Amerika Syarikat.

SEORANG jamaah masjid yang berada di Pusat Kebudayaan Islam Noor Columbus, Cynthia Eugenia Cox DeBoutinkhar telah menyambut penunjuk perasaan anti Islam dan mengajak mereka untuk melihat isi masjid.

Penunjuk perasaan itu diketahui bernama Annie asal Lancaster. Annie bersama pendemo lain merancang melakukan beberapa siri tunjuk perasaan di beberapa masjid di Amerika Syarikat (AS). Tetapi, semasa perhimpunan berlangsung hanya Annie yang hadir.

Jamaah masjid tidak mengusir Annie tetapi mengundang beliau untuk masuk ke masjid, menawarkan makanan dan minuman, serta memperkenalkan Islam.

"Sesuatu terasa datang kepada saya dan saya menuju dirinya (Annie) dan bertanya apakah saya boleh memberikan pelukan," ujar Cynthia seperti dikutip Mirror, Khamis (15/10).

Cynthia mengaku, tubuh Annie sempat tegang dan ia pun mengajaknya masuk ke dalam masjid. Ia berjanji kepada Annie akan menjaganya. Cynthia berkata, Annie terkejut dan menyesal telah membawa papan berisikan protes pada keberadaan muslim.

Selepas peristiwa itu, kata Cynthia, Annie meninggalkan papan tersebut dan membawa pulang sebuah Al-Quran dengan terjemahan bahasa Inggeris.

(IH/Mirror)

10 comments:

Anonymous said...

itulah caranya tunjukkan akhlak Islam yang baik kepada bukan Islam, walau penunjuk perassan tu datang dengan tujuan jahat, tapi dengan sambutan mesra ahli masjid tersebut, dia rasa bersalah sampai terbuka hatinya membawa Al-Quran balik.

Iktibar pada pemimpin Pas layanlah orang bukan iIslam dengan bijaksana barulah hidup dakwah..


Anonymous said...

Layanan cara Islam PAS ialah maki hamun, memfitnah, mensabotaj sesama sendiri dlm 1 kumpulan. Contah terbaik layanan cara Islam PAS ialah ketua@president sendiri yg mengamalkan maki hamun, memfitnah, mensabotaj.

aku said...

Dakwah bil hal adalah terbaik bukan asyik berkronfantasi sahaja.

Anonymous said...

Tepat sekali. Sama dgn badwi kencing dlm masjid. Nabi suruh jirus saja. Badwi dimaafkan. Tdk dipancung. Indahnye islam yg dibawa oleh nabi. Tdk spt islam yg dibawa oleh pas taliban. Keh keh

Anonymous said...

Komen komen yang menginsafkan

Anonymous said...

LAYANAN SECARA ISLAM..PAS

SIKU... LUTUT...
LUTUT. .. SIKU.....
SIKU. .. LUTUT

sangat jauh bezanya...
TAHNIAH kpd ustaz hashim yg memperihalkan...
YG TERSURAT dan YANG TERSIRAT..
Semoga rakan2 dpt merasainya. ..

Anonymous said...

Ohhh patutlah president PAN berpeluk sakan bergambar dgn Amoi... niat dia nk berdakwah rupanya.. sungguh halus dan pasti org non muslim akan tertatik dgn islam... KAH KAH KAH KAH KAH

Anonymous said...

Satu komen terbaik untuk puak munafiq pengkhianat jamaah Islam. Kerjanya meruntuhkan ukhwah sesama jamaah. Allah dah tunjukkan siapa puak PAN ni. Selama ini mereka hanya mengambil kesempatan dari PAS. Memang dasar hipokrit.
JANJI BAIAH atax nama Allah pun langgar, bagaimana kita nak percaya bila mereka janji dgn manusia.
Setiasalah berdoa supaya kita tidak tergolong dan menjadi pengikut dan penyokong puak MUNAFIQ PENGKHIANAT DNA YAHUDI AMANAH CELAKA ini.

Anonymous said...


Tindakan jemaah masjid tersebut memberi layanan yang baik dan mesra kepada orang kafir adalah tindakan yang baik, mulia dan terpuji yang mencerminkan kecantikan agama Islam (the beauty of Islam).

Sebaliknya, macai dan balaci parti sekular menunjukkan akhlak yang buruk yang tidak boleh dicontohi oleh manusia kerana macai dan balaci sekular tersebut sentiasa mencipta pelbagai cerita dongeng untuk menghina, memburuk-burukan dan menfitnah ulama dan parti Islam yang sedang berusaha gigih untuk melaksanakan hukum Allah di negara ini.

Ironinya jika berlaku kematian di kalangan macai dan balaci sekular yang mengingkari hukum Allah dan menghina ulama-ulama, maka keluarga si mati tanpa merasa segan dan silu meminta orang-orang Islam dan ulama menguruskan jenazah macai dan balaci tersebut. Mengapa jenazah mereka tidak ditanam saja di tanah perkuburan kafir?

Anonymous said...


Jika pemimpin parti kuali berani melanggar sumpah mereka sendiri yang menggunakan nama Allah semasa menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) atau Ahli Parlimen parti Islam, adakah mereka akan menghormati janji mereka sendiri kepada rakyat?

LU PIKIRLAH SENDIRI !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails