Monday, October 12, 2015

Dakwah Indonesia, Tolikara Di Mata Bekas Pendita..


Dakwah: Bekas Pendita Hadir Ke Solo.

Ahad, 11 Oktober 2015 Jam 08:00, Masjid Baitul Makmur Solo Baru, Solo.
- selesai

Dua bulan yang lalu Mantan pendeta senior bernama Yochanan Jhony Mema STh akhirnya memutuskan untuk memeluk agama Islam mengucapkan dua kalimah syahadah. Yochanan Jhony Mema masuk islam pada hari Jumaat (31/7/2015) di masjid An Nur Jatibening Bekasi Jawa barat. Keputusanya untuk memeluk Islam sangat mengejutkan pelbagai dikalangan para pendeta dan merupakan kejutan tersendiri bagi umat Kristiani Indonesia.

Dalam kesempatan ini, Dewan Da'wah Jateng akan mendatangkan beliau ke Solo dalam acara Tablig Akbar yang akan diadakan pada hari Ahad, 11 Oktober 2015 jam 08.00 - selesai, di Masjid Baitul Makmur Solo Baru. Dalam tablig akbar itu, beliau akan menyampaikan alasan kenapa memilih islam dan keluar dari agama Kristian.

Dewan Da'wah Jateng mengundang masyarakat solo dan sekitarnya untuk menghadiri acara tablig akbar tersebut dan menunjukkan beliau secara percuma. Dewan Da'wah Jateng juga akan mengedarkan buku istimewa kepada para jamaah yang mengahadiri tablig akbar tersebut. 0853 1460 4247 (Ust. Hafzin / Panitia). (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails