Thursday, October 15, 2015

Biadab! Selipar Lafaz 'Allah' Tersebar.


Selipar bertulis 'Allah' Dedahan, Ketua DPD Front Pembrla Islam Jawa Timur Habib Haidar al Hamid. 
PENGGUNA
LAFAZ Allah, yakni Allah Yang Maha Agung tersebar di media sosial. Sebuah syarikat bertanggung jawab menghasilkannya, bahkan telah menghasilkan 100,000 pasang sejak tahun 2014. (tribunenews13 / 10/2015).
Selipar berwarna putih itu berjenama GlaciO G 2079. Hasil siasatan polis menyebutkan bahawa pengeluar alas kaki itu adalah PT PPM terletak di KM 33.2 di Jalan raya Wringinanom, sempadan Surabaya-Gresik.
Majelis Ulama Indonesia (MUI) Jawa Timur telah bertindak cepat. Dan langsung berkoordinasi dengan Polda Jawa Timur.
"Produk itu jelas merupakan bentuk pelecehan simbol agama. Lafaz Allah adalah simbol yang diagungkan oleh umat Islam, "kata Ketua Majelis Ulama Indonesia (MUI) Jawa Timur KH Abdusshomad Bukhori kepada kompas.com, Selasa (13/10/2015).
Walaupun syarikat itu menghasilkan 6000 pasang awal Oktober lalu. Saat ini 300 pasang berjaya dirampas dan diamankan di Mapolsek Wringinanom Gresik. Hal itu sebagaimana dikatakan Yusron, Kanitserse Polsek Wringinanom.
Sementara itu,di Surabaya: Sebanyak 10,000 selipar yang mempunyai corak kalimah Allah di bahagian tapak dimusnahkan Pengurus Wilayah Nahdlatul Ulama (PWNU) Jawa Timur semalam. 

Ribuan selipar itu dirampas di sebuah pasar raya di kawasan Wringin Anom di Gresik sebelum dikumpulkan di hadapan pejabat PWNU. 
Selipar itu menimbulkan kemarahan penduduk beragama Islam apabila dipasarkan syarikat Pradipta Perkasa Makmur sejak beberapa bulan lalu.


Ketua PWNU, Mutawakil Allallah bersama pemilik syarikat itu, Liem Long Hwa turut hadir untuk melihat selipar itu dibakar.



Mutawakil berkata, pemilik syarikat itu datang bertemu pihaknya dan mengaku tidak tahu mengenai kalimah Allah di tapak selipar berkenaan. Syarikat itu memberitahu, selipar berkenaan diimport dari China.

"Kami mendapati penjualan selipar ini tidak disengajakan dan pemilik syarikat dengan tulus memohon maaf.

"Sebagai orang Islam kita mesti memaafkan mereka.

"Saya juga berharap penduduk Islam di sini menjaga adab mereka dan tidak bertindak keterlaluan," katanya.

Tidak mustahil ianya mungkin akan sampai ke Malaysia. Tugas membela agama Islam adalah tugas wajib kepada semua penganutnya yang bertaqwa atau yang imannya bermutu tinggi. (IH)


8 comments:

Potailangek said...

Aikkkk..x de ke artikel psl TGHH pelok Brahim kataki..
Nk dgr ulasan tuan laaa

Anonymous said...

hihihi kesian berahim dipermainkn oleh pas

rupanya berahim xdiraikn oleh pas selepas berahim ckp kosong kosong

tula berahim.... pas hj hadi memang penipu besar.. sombong bongkak pakaian iblis itu yg dpakai hjhadi

Anonymous said...


Macai dan balaci ZIONIS di atas memang BANGSAT sebab sibuk menfitnah ulama. Mereka tidak peduli Allah dihina oleh si kafir BANGSAT ! CELAKA macai dan balaci BANGSAT !

Anonymous said...


Wahai orang-orang Islam.....lihatlah bagaimana orang-orang kafir bangsat menghina Allah, rasulNya dan agama Islam. Adakah sebahagian besar dari 2 billion orang Islam seperti buih di laut? Memang benar hadis Nabi Muhamnmad s.a.w. :
HADIS NABI MUHAMMAD:

Daripada Thauban ra berkata:
Rasulullah saw bersabda, “Hampir tiba satu masa di mana bangsa-bangsa dari seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang yang hendak makan mengerumuni talam hidangan mereka.”
Maka salah seorang sahabat bertanya, “Apakah dari kerana kami sedikit pada hari itu?”
Nabi saw menjawab, “Bahkan kamu pada hari itu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di waktu banjir. Dan Allah akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari musuh-musuh kamu, dan Allah akan mencampakkan ke dalam hati kamu penyakit WAHN.”
Seorang sahabat bertanya, “Apakah WAHN itu hai Rasulullah?”
Nabi kita menjawab, “CINTA DUNIA dan TAKUT MATI.”(Hadis riwayat Imam Abu Daud)

Memang benar apa yang disabdakan oleh Rasulullah saw. Keadaan umat Islam pada hari ini, menggambarkan kebenaran apa yang disabdakan oleh Rasulullah saw. Umat Islam walaupun mereka mempunyai bilangan yang banyak, iaitu 2,000 juta (1/5 penduduk dunia), tetapi mereka selalu dipersendakan dan menjadi alat permainan orang-orang kafir. Mereka ditindas, diinjak-injak, disakiti, dibunuh dan sebagainya. Orang kafir dari seluruh dunia walaupun berbeza agama, mereka bersatu untuk melawan dan melumpuhkan kekuatan orang Islam.

Sebenarnya, segala kekalahan kaum muslimin adalah berpunca dari dalam kaum muslimin itu sendiri, iaitulah dari penyakit “wahn” yang merupakan penyakit campuran dari dua unsur yang selalu wujud dalam bentuk kembar dua, iaitu “cinta dunia” dan “takut mati”. Kedua-dua penyakit ini tidak dapat dipisahkan. “Cinta dunia” bermakna tamak, rakus, bakhil dan tidak mahu mendermakan harta di jalan Allah SWT. “Takut mati” pula bermakna leka dengan kehidupan dunia dan tidak membuat persiapan untuk menghadapi negeri akhirat dan tidak ada perasaan untuk berkorban dengan diri dan jiwa dalam memperjuangkan agama Allah SWT.

Adakah 2 billion orang Islam hari ini seperti buih di waktu banjir menyebabkan orang kafir bebas menghina Allah, rasulNya dan agama Islam? Ini terjadi kerana umat islam cintakan pada dunia dan takut mati! Ini kerana mansia memandang bahawa dunia ini adalah tempatnya segala kesenangan dan kematian adalah pemutus kesenangan tersebut. Pemimpin-pemimpin sekular pula sibuk merelakan diri mereka menjadi barua, macai dan balaci orang-orang kafir seperti pelacur yang menjual maruah diri.

agen jamsi said...

kok bisa lolos setelah 10rb pasang

agen wsc biolo said...

dasar komunis, ada aja cara buat hina islam

jamkho said...

jangan coba membangunkan singa lagi tidur

wsc biolo said...

kebenaran selalu dilindungi sang pencipta alam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails