Wednesday, August 19, 2015

PAS Akan Sokong Undi Tak Percaya Pada PM, Tetapi DAP Tak Yakin..


PAS akan menyokong undi tidak percaya kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak jika dibentangkan di parlimen.

"Jika ada undi tidak percaya terhadap perdana menteri, PAS akan turut bersama kerana tindakan-tindakan terhadap 1MDB dan jawapan-jawapan terhadap derma RM2.6 bilion jelas tidak dapat diterima rakyat," kata Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Dalam kenyataannya hari ini, Tuan Ibrahim berkata ikrar daripada PAS itu dibuat selepas pengarah pilihan raya parti berkenaan, Datuk Mustafa Ali menyokong langkah sedemikian.

Sementara itu, Tuan Ibrahim mempersoalkan mengapa pihak polis tidak menyiasat 20 orang ahli parlimen BN dan "orang tua misteri" yang didakwa terlibat dalam komplot menggulingkan Najib di bawah Seksyen 124B.

"Tiada tindakan melarang para ahli parlimen BN dan orang tua misteri yang dituduh itu keluar negara seperti yang dikenakan pada beberapa ahli pembangkang dan pemimpin NGO sebelum ini?

“Mengapa tiada tangkapan, serbuan ke rumah dan sebagainya sebagaimana yang dialami para pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan Bank Negara?” soal Tuan Ibrahim.

Katanya lagi, oleh kerana pihak polis tidak bertindak di atas khabar angin itu, beliau berharap agensi tersebut tidak bertindak ke atas penganjur Bersih 4 di atas seksyen yang sama kerana ia hanya akan memburukkan imej mereka di mata rakyat.

Demikian lapor Malaysiakini. 


Sementara itu menurut The Malaysian Insider, ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berkata, DAP tidak yakin PAS akan menyertai parti pembangkang, walaupun pengarah pilihan raya parti itu Datuk Mustafa Ali menyatakan beliau menyokong usaha itu.

Lim yang tidak pernah bersikap positif dengan PAS itu berkata, sokongan yang dinyatakan Mustafa tidak membayangkan sikap sebenar PAS kerana perjalanan parti Islam itu selama ini sentiasa ditentukan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

22 comments:

Anonymous said...

Cilaka punya Lim Kit Siang,perpecahan PR bukan kerana PAS,sebaliknya perpecahan PR kerana kebiadapan,kurang ajar Lim Kim Sial dan anak beranak. Dahlah muka babi dan haram jaddah ,pergi mampus engko Lim sekualarga. Asyik nak salahkan orang saja.

Anonymous said...

Aku heran manusia aroma babi ni cukup disukai oleh Mat Sabu dan kumpulan GHB.Mentang2lah manusia babi ni banyak duit dan boleh sponser sana sini.Manusia babi ni sudah semacam big brother bagi mereka.

Anonymous said...

Itu Lim Kit Siang punya pasal...

Anonymous said...

Geng2 pas lagi sial
Cakap tak serupa bikin

Unknown said...

Geng pascai merapu. Keputusan sokong atau tidak bgantung pada hadi mahupun
Harun din. Sedang dua sosok ini senyap dan membisu. Mereka berdua ini juga pernah mengeluarkan kenyataan yg seakan memihak najib. Usah cakap banyaklah tuan berahim, nanti dicop tak wala' kpd presidengg

Anonymous said...

PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
1.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
2. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
3. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
4. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
5. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
6. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
7. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
8. dia selalu ponteng sidang parlimen?
9. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
10. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

Unknown said...

Komen tu beradab la. Kata org PAS. Nk Perjuangkan Islam.Klaw perangai mcm ni mcm mana org bkn islam nk tertarik pd islam. Ada seorg mualaf dia kata dia tertarik pd islam bkn kerana orgnya tp kerana keindahan islam. Klau tengok pd orgnya mungkin payah dia nk tertarik pd islam. Jadi pereloklah akhlak.

Unknown said...

Walaun....sorry to Pas for next pru

Anonymous said...

Hahahahaha peminat LKS dan LGE dah mengamuk jangan sesiapa mengutuk ketuamereka tu. Orang Islam dan PAS masih berpegang ayat 120 Surah AlBaqarah "Tidak akan redha Yahudi dan Nasrani sehingga kamu menurut agama mereka " apatah lagi kalau agama itu ciptaan manusia seperti Budhha atau Hindu lagi la teruk.
Berkawan boleh, bermuamalat boleh, berjiran boleh tapi jangan berwalikan mereka. Fikirlah tuan tuan kita ada panduan AlQuran dan Hadis mereka apa ada.

Unknown said...

5.25,anonymous tu bukan orang pas.haprak mana tak tau.sbb tu dia buat komen gila babi.orang bincang tajuk lain,dia komen lain.tak usah layan komen dia.

Anonymous said...

Haprak tu cybertrooper umno... dia saja nak bagi ahli pas bengang dengan ghb sebab sokong kerjasama dgn dap.... insyaAllah Parti Amanah Rakyat.

Anonymous said...

Aku cabar cybertrooper PAS cuba tanya Lebai Hadi..bila lagi nak berUG dgn PAS.

Ada Lebai Hadi berani jawap?

Mulut kata lain tapi dlm hati ingin bersatu...cuma takut pengundi marah dan takut hilang kuasa.
Itulah sebenarnya yg hendak dibawa oleh Lebai Hadi

IrWrWs said...

SEMUA ini kerana DAP dan jemaahnya GHB kunun pewaris LKS TAPI

1. dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb? (KALAU LAYAK KENAPA SULTAN SGOR X MEMILIH BELIAU SBG MB? PAS TERIMA SESIAPA SHJ YG SULTAN LANTIK!)

2. Muktamar dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha.. (DAP GUNA DUIT POKET SENDIRI KE BYR GAJI? INGATKAN TADI GUNA DUIT RAKYAT!)

3. ahli mengeboo pemimpin2 pro? (BENAR.. KERANA GHB MASIH TAK MAHU KELUAR PAS WALAUPUN DAH ISYTIHAR PARTI BARU!)

4. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji? (JGN NAK BOHONG! PENERANGAN SUDAH DIBUAT DLM SALAH SATU MESYUARAT PR TAPI DAP TOLAK MENTAH2.. BILA DITANYA LAGI JIKA IA DIBUAT MENGIKUT LUNAS SISTEM DEMOKRASI IAITU MELALUI PARLIMEN.. PUN DAP AKAN MENOLAK MENTAH2! INI HANYA FITNAH GHB DAN KETUA MEREKA LGE!)

5. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang.. (KALAU GELARAN YG BETUL TIDAK SALAH.. SEUMPAMA SEORG YG MENCURI MMG PATUT DIPANGGIL PENCURI!)

6. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor? (TAK.. KENAPA? DAP DAH GOYAH KE?)

7. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?(KENAPA? DI SGOR PUN DAP BAYAR GAJI KE?)

8. dia selalu ponteng sidang parlimen? (LGE TAK PERNAH PONTENG KE? ASAL TOK GURU LGE, SEMUA DIBOLEHKAN!)

9. dia mencanangkan hudud Allaha swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng? (ITU BARU PERMULAAN DAN AKAN DIBUAT PERINGKAT DEMI PERINGKAT.. X PERLU GOPOH!)

10. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai.. (IKUT KATA ASMAWI MUNI YG DAH MASUK GHB, CAI TIDAK LANGGAR PERATURAN KEMPEN.. PAHAM? JADI X ADA ISU!)

IrWrWs said...

Dalam islam kena ada hikmah.. kalau setakat dihina btg tubuh presiden kami boleh lg terima.. tapi kalau dah berlagak lebih pandai dari Allah dlm konteks hudud malah disokong pula oleh puak GHB takkanlah kita tak boleh nak membentak mereka langsung.. ini soal hukum Allah.. kalau kita mengiyakan segala apa yg LKS kata maka ia tidak memenuhi ajaran islam itu sendiri yg mengajar kita bersikap keras pd kafir harbi termasuk dr segi menentang hudud..

IrWrWs said...

Vote for DAP (kafir harbi) then..

IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
IrWrWs said...

So far tak da bukti pas nak berUG dgn umno..

Tapi kalau pkr dan dap mmg ada spt di bawah :

Watch "Anwar mahu Unity Government -Wong Chen" on YouTube - https://youtu.be/jKnu7b4Laco

https://mmy.malaysiakini.com/news/306292

Unknown said...

Biar pi kat dap nak yakin ka tak.puak cina dua beranak ni mana boleh ikut.

Unknown said...

Biar pi kat dap nak yakin ka tak.puak cina dua beranak ni mana boleh ikut.

Unknown said...

Biar pi kat dap nak yakin ka tak.puak cina dua beranak ni mana boleh ikut.

Anonymous said...

Pedulikan manusia dengan gelagatnya.
dunia adalah sementara dan akhirat kekal abadi.Percayalah Islam berjuang dengan akal berpandukan Alguran tetapi orang kafir berjuang tanpa panduan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails