Saturday, August 22, 2015

Khalid Tempelak Tindakan Azmin Mahu Semak Semula Pemberian Air Percuma.

Khalid tempelak tindakan Azmin mahu semak semula pemberian air percuma
Kata Khalid, air itu adalah hak asasi rakyat tanpa mengira latar belakang, sama ada kaya atau miskin.

SHAH ALAM: Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menemplak tindakan penggantinya, Mohamed Azmin Ali yang mahu mengkaji semula pemberian air percuma kepada rakyat Selangor.

Jelasnya, kerajaan negeri perlu memastikan rakyat sentiasa menikmati air pada harga berpatutan, bukan sekadar mengaut keuntungan.

Kata Khalid, air itu adalah hak asasi rakyat tanpa mengira latar belakang, sama ada kaya atau miskin.

Dan ketika pemerintahannya, kerajaan negeri meletakkan had skim air percuma itu pada 20 meter sahaja kepada semua pengguna air domestik di Selangor bagi meringankan beban rakyat.

"Kalau mereka yang ada kolam renang di rumahnya dan menggunakan lebih daripada 20 meter padu, jadi gunakanlah akal kita. Bila kita tahu orang rumah tersebut menggunakan lebih, maka harga yang dia akan bayar mesti kita tingkatkan.

Jelasnya lagi, walau apapun tindakan Azmin selepas semakan itu, layanan sama rata perlu diberikan kepada rakyat tidak kira daripada golongan miskin atau kaya.

"Saya nak tunjuk kepada rakyat Selangor, setiap pemberian kita direkodkan tapi kalau esok kalau kita diskriminasi, katalah yang kaya kita tak bagi, tapi kita bagi yang miskin, tapi kita tidak tahu yang benar-benar miskin tau yang tidak. Ada sekejap dia kaya, sekejap dia miskin apa akan jadi? Jadi kos untuk mentadbirnya pun tinggi.

"Jadi itu sebabnya saya rasa perkara ini perlu dibincangkan. Kalau tidak mahu beri, tidak perlu beri kepada semua. Kalau mahu beri, berikanlah kepada semua orang.

Khalid berkata demikian ketika ditemui selepas selesai solat Jumaat di Masjid Seksyen 7, Shah Alam pada Jumaat.

4 comments:

Anonymous said...

Kah kah kah ................. Yannei dei thamby cit cit poooraaah !........... kami dari parti Ameena Curry son of MIC, anak saudara of PPP and kawan punya kawan punya saudara of IPF sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf utk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum ! PKR Parti Kelentong Rakyat = GHB Geng Hipokrit Barua = sama2 Kaki Auta !

Anonymous said...

Cit cit pooooooorah ,tambi kicit,hadi pek.adi balaci ,pukiaaaaak ,woi.tanya itu kalit mana itu suit 2 juta lbeih mpooooorah tambi ,dusyuummmm ,poooorah .cit,cittt ,

Anonymous said...

Pooooorahhhh. Umno = united munafikin national organisation???? Betoi ka?? Jgn suka melabelkan orang. Nnti sendiri susah. Kahkahkah

Anonymous said...

Tang ni aku sokong Khalid. Haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails