Sunday, October 05, 2014

Lacur Di Arab 3: Bermodus Kahwin Kontrak

http://medan.tribunnews.com/foto/berita/2011/7/4/kawin_kontrak.jpg
SELAIN bermodus sebagai tenaga kerja, pelacuran di Arab Saudi juga mempunyai taktik sama seperti berlaku di kawasan Puncak, Bogor, Jawa Barat, Indonesia. 'Kahwin kontrak' merupakan salah satu strategi baru pelacuran bagi para tenaga kerja Indonesia di negara itu.

Di Malaysia belum dengar lagi kisah begitu. Ketatnya peraturan di Saudi, dikatakan ada kaitan dengan hubungan intim bukan muhrim dan  hukum rejam sampai mati, yang tidak menyurutkan para pemburu lendir untuk bebas melakukan kegiatan haram tersebut. Apakah benar 'tidak menyurutkan' berbanding dengan negara  yang tidak ketat peraturanya, itu belum jelas lagi. Belum ada kajian mendetail lagi.
 

"Modusnya dengan kawin kontrak," kata Ujang, 30 tahun, pekerja asal Indonesia di Bandar Jeddah, Saudi, saat dihubungi melalui telefon mudah alih dengan mereka minggu lalu, dikutip dari beberapa media.

Ujang berkata banyak pekerja asing perempuan asal Indonesia melakukan kahwin kontrak di Saudi. Mereka berkahwin di bawah tangan dengan lelaki Pakistan atau Bengali. Balasan 10 ribu riyal sekali nikah. Perkahwinan itu hanya berlangsung sesuai kontrak antara sebulan hingga tiga bulan
 

"Nikahnya bawah tangan. Maharnya misalnya 10 ribu Riyal," ujarnya.  

Selain dengan cara itu, ada juga mod lain kahwin kontrak dengan cara digaji seribu Riyal tiap bulan. Sehabis kontrak, perkahwinan itu selesai. Nasir, warga Indonesia juga bekerja di Jeddah, mengiyakan pengakuan Ujang. Dia bilang biasanya TKW (Tenaga Kerja Indonesia) menjadi isteri kahwin kontrak dibayar seribu riyal per bulan.  

"Memang ada biasanya berpisah kerana dihantar pulang. Ya, kerana surat-suratnya tidak lengkap," tuturnya.

Jadi jangan terkejut bila para TKW pelacur itu pulang menggendong bayi atau menggandeng anak berparas rupa Timur Tengah. Padahal saat akan berangkatnya mereka sendiriSedangkan untuk pelacuran berkedok TKW asal Indonesia, Nasir berkata tarif berbeza-beza. Kadar ditentukan sesuai rundingan dengan 'bapa ayam'. Sekali main biasanya mulai 150 riyal hingga 250 riyal.

Namun pelacur TKW punya harga istimewa untuk pelanggan asal Indonesia. Tarif jauh lebih murah berbanding ketika melayani lelaki Pakistan, India, atau Bangladesh
 

"Harganya 70 riyal. Ada juga yang percuma kerana suka sama suka," kata Nasir.
Bersambung..
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj0HyaXCTXyvR76XZ6LWi_XE-VOjMsKn0FdpNmflhXjfXhrwZ1SnVGzyQZuOU68sDAyRSZDRFChDPnXbQl3rdsEUo0CZtiLTirltQ4RNfpYp8n7iywkPJzDwfNSQV-wHzEfMSjzqVQdQg/s1600/Kawin-Kontrak+(1).jpg
Gambar hiasan

1 comment:

Anonymous said...

kuasa ngentot kuasa besar setan , pak arab yang fasih faham ayat ayat Quran pun kantoi jugak.

ngentot is power !!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails